px




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 51 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Dlouho uskladněný motor MVVS 3,5ccm
PříspěvekNapsal: stř 04.07.2012 19:52 
Mazák
Mazák

Registrován: 4.7.2012
Příspěvky: 2051
Bydliště: Havířov
Dobrý den, jsem tady nováčkem. Chtěl jsem se prosím zeptat. Jsem začátečník s modely letadel. Zatím mám elektrickou Cessnu 480 na střídavý motor. Moc se mi ale líbí modely se spalovákem. Koupil jsem si starší ale nepoužitý motorek MVVS 3,5ccm. Chlápek mi řekl, že je nový nepoužitý, ale dlouho ho měl ve skříni. Co bych s ním měl prosím udělat? je složité tyto motorky rozebrat a složit zpět? Jsem zámečník a domácí kutil, tak ledasco umím. Předem děkuji.


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: stř 04.07.2012 20:35 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 21.1.2011
Příspěvky: 503
Bydliště: Ostrava-Poruba ČR
Ahoj,
Není třeba se rozebírání a skládání bát, nesmí ti ovšem po složení motoru zůstat nějaká součástka na stole.
Pro začátek ti bude určitě stačit odmotovat zadní víko a svíčku, nakouknout do něj nakapat trochu petroleje a motor protáčením uvolnit (starý olej).
Po opětovném složení by ti měl motor dobře sloužit.
Napiš jak jsi dopadl. :wink:
Ivan


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 04.07.2012 21:08 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 7029
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 8
Jednu poznámku k rozborce. Pokud bys vyndaval soustavu píst - válec, je dobré si na dno (na DNO, nikoliv pracovní plochu!!!) udělat rysku, která ti při skládání řekne, v jaké poloze píst byl. Pokud bys to rozebíral vícekrát, a hlavně už zaběhané, a případně píst otočil, tak výrazně zkrátíš životnost motoru, protože by si zase musel jakoby nově sednout a jakoby se znovu zaběhnout. Válec tam jinak prostě dát nemůžeš, ten prostě musí sednout na přefuky a výfuk.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 04.07.2012 21:26 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 2.1.2010
Příspěvky: 487
Bydliště: kósek od Brna
Ahoj, smozřejmě platí to co napsali kolegové, určitě bych ještě demontoval karburátor a jelikož píšeš, že ten motor nebyl běhaný, tak bych to fláknul do tech. benzínu, a to z důvodu zatuhlého konzervačního oleje (přicpaná palivová jehla, přívod). Důkladným vyčištěním karburátoru si ušetříš spoustu starostí s následným spouštěním. Pokud byl motor alespoň trochu běhaný, je dobré ho namočit alespoň do paliva, lépe však do metylu. Zatuhlej ricín je hrozná sviňa. Pod karburátorem býval tuším O kroužek, ten nedávej do benzínu, bo by se nafouknul a můžeš dávat nový. Jinak přeji úspěšný záběh a provoz.

_________________
Futaba včíl 9Z opět 35 Mhz PCM


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 04.07.2012 21:37 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 19.11.2011
Příspěvky: 525
Bydliště: Cheb
Obrázky: 5
Možná by pomohlo toto http://www.mvvs.cz/zhavici_motory.html návod motoru bude tak obrázek jak to vypadá v rozkladu

_________________
Jsi druhý, prohráls... http://www.rc.hys.cz/
Graupner MC-15, Alien fm. Svor, Piper L4


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 04.07.2012 23:13 
Mazák
Mazák

Registrován: 4.7.2012
Příspěvky: 2051
Bydliště: Havířov
Zatím mi motor nepřišel, ptám se předem. Než něco postavím, bude to asi chvíli trvat. Zatím létám, tedy učím se létat s tou Cessnou 480. Ten chlápek psal, že je nový nepoužitý, ale že ho měl dlouho schovaný, tak uvidím, v jakém stavu bude. Zkusím sundat to zadní víčko a podívám se dovnitř. Všem zatím děkuji, potom napíšu.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 05.07.2012 16:51 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 24.8.2011
Příspěvky: 111
Bydliště: Ostrava-Dubina
Dobrý den, první věc, co byjste mohl udělat, je pootočít klikovým hřídelem a hned budete vědět, na čem jste. Pokud bude ztuhlý, naložit do lihu, i denaturovaného, a nechat marinovat tak ze dva dny. Za dva dny zkusit pootočit klikovkou. Celý postup opakovat tak dlouho, dokud se motor neuvolní.
Sbohem.

_________________
Zatím se učím a učím se pořád, ať je to cokoliv, i když penze se blíží


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 13.07.2012 19:27 
Mazák
Mazák

Registrován: 4.7.2012
Příspěvky: 2051
Bydliště: Havířov
Dobrý den, dnes mi přišel ten motor, ale jsem velice zklamaný. Ten chlápek psal, že je úplně nový, ale byl dlouho uskladněn, tak je zatuhlý. Zkoušel jsem protočit klikovou hřídel, ale ani se nehne. Motor sice vypadá nově, ale když jsem se díval otvorem, kde bývá výfuk, je ten píst špinavý od nějaké hnědooranžové s...y. Mohlo by to být prosím jen opravdu zatuhlé konzervačním olejem? Motorek je se svíčkou i karburátorem, ale bez výfuku. Jak prosím poznám normální karburátor od RC karburátoru? Já mám s takovým plastovým táhlem, podobným jako bývá na servech a jsou na karbecu dva šroubky s pružinkami. Je to tedy RC karburátor nebo normální? A co tedy s tím zaseklým motorem? Jak to vyčistit? Mám to tedy rozebrat?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 13.07.2012 19:34 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.2003
Příspěvky: 10976
Bydliště: Břeclav
Je to RC karburátor, obyčrný je jen díra bez páček.

Ta hnědooranžová sračka je zatuhlý ricinový olej. Vem zavařovací sklenici, dej do nio aceton smíchaný s petrolejem a hoď tam motor a nechej ho pár dnů zrát. Sračka povolí.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 13.07.2012 19:55 
Mazák
Mazák

Registrován: 4.7.2012
Příspěvky: 2051
Bydliště: Havířov
Aha, ale kdyby byl opravdu nový nepoužitý, tak ricínový olej by tam neměl co dělat, ne? Jako konzervační olej se asi ricinový olej nepoužívá, nebo ano?
Jinak děkuji za tip.
Aještě bych se chtěl zeptat. V jakém poměru mám smíchat ten aceton s petrolejem?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 13.07.2012 20:23 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.11.2005
Příspěvky: 5582
Obrázky: 0
Měl jsem tentýž motor, 3 roky uskladnění, po ricínu, nešlo s ním hnout. Pomohl líh, jak už ti radili výše. Na druhou stranu pokud je nový, tak to taky neprotočíš a ani se o to nesnaž. Ale hnout by s tím šlo.

_________________
http://ar1.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 13.07.2012 20:42 
Mazák
Mazák

Registrován: 4.7.2012
Příspěvky: 2051
Bydliště: Havířov
Mě s tím hnout nejde vůbec. Rozebral jsem ho úplně a opatrně. Poznačil jsem si polohu pístu vůči válci. Vytáhnout to šlo ztuha, je na pístu i na vložce válce takový sajrajt, ale už zatuhlý. Něco jako zatvrdlá vazelína. Ale jen jemný povlak. Nejde mi ale točit ani klikovou hřídelí, vlastně jde, ale hrozně ztuha. Mám to rozebrané úplně, mám sundaný i válec od klikové skříně. Nejde mi ale vyndat ta kliková hřídel s ložiskem. Teď bych chtěl poprosit o radu. Kliková hřídel musí jít točit volně, ale když tam nasadím ojnici s čepem, tak musí jít píst ve válci ztuha, nebo spíše s určitým odporem kvůli kompresi? A čím mám tedy prosím vyčistit ten píst a válec? Nestane se nic té klikové hřídeli, když ji zkusím ven vyklepnout? Popř. vytlačit svěrkou?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 13.07.2012 20:52 
Mazák
Mazák

Registrován: 4.7.2012
Příspěvky: 2051
Bydliště: Havířov
Už jsem opatrně vyndal i tu klikovou hřídel. Vytlačil jsem ji malinkou truhlářskou svěrkou. Jsou tam dva ložiska, velké a v předu je malinké. To se točí docela lehce, ale to velké se točí hrozně ztuha. Zkusím ho pročistit a namazat. Myslíte si prosím, že by se něco stalo, kdybych to ložisko namazal WDčkem? A čím tedy vyčistit ten píst a vložku válce? Píst je skoro čístý, ale ve vložce válců je jemná vrstva něčeho jako vazelína, ale asi to bude ztuhlý olej. Mám to tedy prosím vyčistit petrolejem, nebo v lihu?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 13.07.2012 21:29 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 2.1.2010
Příspěvky: 487
Bydliště: kósek od Brna
Důležité je zbavit se úplně toho ztuhlého ricinu, namoč to do paliva nebo do metylu a vždy to po dni očisti starým kartáčkem na zuby, ten by však měl být čistý bez zbytků pasty. Pokud to rozhýbeš třeba WD, což není na škodu, mohl by ten zatuhlý ricin dělat potom potíže. Druhou možností je použít navícekrát ultrazvukovou pračku. Ricinový olej je přírodního původu, biologicky odbouratelný a ta ultrazvuková pračka to zmákne. Každopádně ten zatuhlý ricín musí pryč. Ta pračka dokáže rozpustit i napečený ricin na motoru, to je to hnědé svinstvo na motoru, pokud tam nějaké je. Chce to však trochu času, nejde to hned.

_________________
Futaba včíl 9Z opět 35 Mhz PCM


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 13.07.2012 21:48 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.11.2005
Příspěvky: 5582
Obrázky: 0
varok, už před týdnem jsi dostal radu:

Dobrý den, první věc, co byjste mohl udělat, je pootočít klikovým hřídelem a hned budete vědět, na čem jste. Pokud bude ztuhlý, naložit do lihu, i denaturovaného, a nechat marinovat tak ze dva dny. Za dva dny zkusit pootočit klikovkou. Celý postup opakovat tak dlouho, dokud se motor neuvolní.

Kdybys to tak udělal, s nejvyšší pravděpodobností bys teď měl rozhýbaný motor, bez rozebírání. Jestli to čistíš petrolejem nebo lihem je motoru jedno, nic mu neuděláš, zkus si co ti půjde líp. Mě fungoval líh, petrák jsem ani neměl.

_________________
http://ar1.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 51 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz