Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 41 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: úte 27.02.2018 18:16 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 28.10.2012
Příspěvky: 32
Veľmi zaujímavý článok. Príjemne ma prekvapili tie čísla. Ja som tipoval životnosť motora tak do 500 hod. Ak len bude polovica z toho čo píšu - 1000 hod budem veľmi vysmiaty. Ročne asi nalietam maximálne 100 hodín.


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: stř 28.02.2018 11:23 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 21.5.2008
Příspěvky: 222
Našel jsem originál odkaz:
https://www.rcgroups.com/forums/showthr ... e-lifetime
Letu zdar.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 03.12.2018 21:54 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 28.10.2012
Příspěvky: 32
Zdar piloti. Už mám za sebou pár hodín letu, tak sa chcem s vami podeliť o svoje poznatky. Mám nalietané 28 hodín. 1 let trvá 1 hodinu. Motor beží na plny výkon pri štarte a v niektorých krátkodobých situáciách. Inak lietam na 50 % výkonu. Štartuje na šupu - el. štartér. Bol som maximálne v 1500m výške, tam už ten výkon trochu klesol ale bol dostatočný. Spotreba - 5l vydrží asi na 1hod a 10 minút. Proste maximálna spokojnosť. Uvidíme koľko zvládne hodín. Olej 1:30 Power 1 racing Castrol.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 03.12.2018 22:10 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2007
Příspěvky: 8542
Bydliště: Trenčianska Turná
Obrázky: 0
Symplex píše:
Našel jsem originál odkaz:
https://www.rcgroups.com/forums/showthr ... e-lifetime
Letu zdar.

Rád by som videl ten test v trvaní 2000+ hodín :mrgreen:
Nevedel som že už je piatok. :D

_________________
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 03.12.2018 22:10 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 14.11.2013
Příspěvky: 1114
Bydliště: Chocerady
To je zajímavá informace.
Spotřeba je trochu vysoká ale každopádně na tak malý motorek to není špatný výsledek.
Startér je tovární výroby nebo vlastní?
Mám ten samý motor doma. Zatím naběháno asi hodinu tak nemůžu moc konstatovat zkušenostinz provozu.

_________________
www.havelaircraft.cz
info@havelaircraft.cz
Facebook- Havelaircraft


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 04.12.2018 6:11 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 16.1.2013
Příspěvky: 152
Celeron píše:
Čím se liší technický a materiálový provedení třeba ROTO 35 od Babety? Ničím. Nikasilový motory jsou větší šmejd než oceláky? Můj strýc na Babetě najezdil od roku 1973 přes 40 tisíc km a nikdy nepotřebovala výbrus. To je nějakých 1300 motohodin. Kdyby na tom padáku nalítal desetinu, tak než se motor vydrbe, tak už ho to dávno nebude bavit. :)
Jirka

Třeba tím, že Babetta má plochu žeber na válci asi tak 2x :mrgreen: větší a měrný výkon poloviční. Co se týče dimenzování - tak si stačí ty dva motory zkusit zvážit - opravdu nejsou překvapivě :mrgreen: stejně těžké.
Mj. "výzkumníků" 8O co zkoušeli použít modelářský motor nebo pilu (to je ještě větší píp "nápad" ) do nějakého "dospělého" pohonu letadla je relativně dost - a vždy to dopodlo ránou - buď se to utáhlo a nebo se to rozpadlo.
Vřele doporučuji si třeba zkusit zjistit, výsledek, když se modelářský motor zkoušel v VZLU v Sojce.
Prostě jakýkoli spalovací motor je vždy dimenzovaný na nějaký provoz - myslet si, že to jde zanedbat (že se to bude trápit trvalým během déle, než výrobce uvažoval) je pouze jasnou cestou do pekel.
V případě padáku, na hřbitov.
Jinak Babetta, pokud se bude honit na trvalý běh na maximální výkon, tak se taky poměrně rychle vysype - dávno vyzkoušeno. První bude horní ojniční ložisko, druhý dolní, pak ložiska na klice - protože ta klika je příliš gumová a z materiálu odpovídajícího ceně.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 04.12.2018 6:34 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 16.1.2013
Příspěvky: 152
LV píše:
Rád by som videl ten test v trvaní 2000+ hodín :mrgreen:
Nevedel som že už je piatok. :D

V první řadě - "test" :mrgreen: 2000 hodin je naprosto nic neříkající informace. Protože zásadním způsoběm zálaží, v jakém režimu je ten test udělaný - jak ten motor je zatěžovaný, chlazený a spousta dalších věcí.
Kdysi jsem měl tu čest se zůčastnit té VKZ s tím prvním velkým seriovým čtyřtaktem pro modeláře, co se v ČSSR vyráběl.
Dokud se s tím běhalo "rozumně", tak to bylo prakticky nezničitelné. Ovšem když pak nějaký píp z Svazarmu "vymyslel", že to bude se zkoušet v režimu "trvalý běh na maximální výkon", tak bylo prakticky okamžitě vymalováno - rozpadalo se to před očima. Při režimu 15minut max výkon,, 5 minut volnoběh, problémy zmizely - běželo to asi týden (!) v kuse - po týdnu se vibracema pro změnu začal rozpadat stand (mechanika změny otáček udělaná pomocí komutátorového motoru z Náchoda a vačky) a málem došlo k fyzické :mrgreen: inzultací od kluků z zkušebny - neb ten trvalý kravál, všechny nepředstavitelně sxxxl. Takže se udělala demontáž s komisí, při ní se zjistilo zcela minimální opotřebení, tím se ta VKZ prohlásila za úspěšnou.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 04.12.2018 9:31 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 14.11.2013
Příspěvky: 1114
Bydliště: Chocerady
Myslím že v tomhle se časy trochu mění.
Modelářský motor už dávno není co býval.

Sám jsem na dle 111 udělal zkoušky kdy motor běžel více jak hodinu v kuse na nominální režim okolo 5500-6000 otáček. Samozřejmě zatížený adekvátní vrtulí. Konkrétné 28x10 třílist.
Zkoušky byly na test zatížení vrtule ne motoru. Náběh hodin byl menší než 2000 ale i tak jich bylo dost.
Motor se nezadřel neměl snížený výkon i komprese byla ok.
Ono chce jen hlídat teploty.

Momentálně zdz má v nabídce motory pro uav a jiné. Vím o jednom provozovaném v ul letouny který má naběháno několik set hodin.

_________________
www.havelaircraft.cz
info@havelaircraft.cz
Facebook- Havelaircraft


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 04.12.2018 18:17 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 6719
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
MPml píše:
Třeba tím, že Babetta má plochu žeber na válci asi tak 2x :mrgreen: větší


Hmm, a nemá Babetta vetší žebra kvůli tomu, že se plazí 30km/hod a Roto lítá 3 - 4x rychlejc? Pak je to o úplně jiným chlazení. :)
A k tý váze, Babetta s sebou vleče kůpu krámů navíc proti modelářskýmu motoru. :wink:

A k tý Sojce, že by jsme se zeptali Petra W. co na ní dělal?


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 04.12.2018 19:30 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 28.10.2012
Příspěvky: 32
HavelAircraft : Používam originál štartér určený pre tieto mašiny. V modelárine je asi nepoužitelny, je dosť ťažký ale silný.
No vidím že názory sa dosť rôznia. Ten motor sa vyrába aj pre tieto účely s menšími úpravami.
Tu je:
https://www.aliexpress.com/item/Origina ... 16994.html

Má otočený válec, elektr. štartér a iný typ výfukov. Kamarát ho kúpil, rozobrali sme ho. Má použité rovnaké ložiská, karbec, kľukovka... Nechcem sa tu hádať či vydrží alebo nie. Ako bývali modelár benzínových ér si uvedomujem že je to stále iba modelársky motor. Ale ako som už písal - 70% letu letím na 50% výkonu. No hold uvidíme čo ukáže budúcnosť. Dám vedieť, verím že aj Vás to bude zaujímať koľko vydrží. Chcem ešte nainštalovať snímač teploty válcov, aby som si ju kontroloval počas letu.
Letu zdar :D


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 04.12.2018 20:15 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 16.1.2013
Příspěvky: 152
Celeron píše:

Hmm, a nemá Babetta vetší žebra kvůli tomu, že se plazí 30km/hod a Roto lítá 3 - 4x rychlejc? Pak je to o úplně jiným chlazení. :)
A k tý váze, Babetta s sebou vleče kůpu krámů navíc proti modelářskýmu motoru. :wink:

A k tý Sojce, že by jsme se zeptali Petra W. co na ní dělal?

s prominutím, diskutovat o tom, že Babetta a modelářský motor (třeba to Roto) jsou vlastně stejné :mrgreen: (koncepcí, měrným výkonem, dimenzováním, materiály.....) motory se mi jeví jako naprostá ztráta času.
Co se týče toho nerovnoměrného kouření válců u plochého dvoutaktního dvouválce s společným prostorem karteru, tak to je zcela typický problém (projev) této koncepce motoru - vykompenzovat to jde (obtížně), takže se to obvykle nedělá. S kompresním poměrem to samozřejmě nesouvisí - primární příčina je jednak selektivní odlučování oleje z směsi v karteru a nestejný výplach válců.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 41 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz