Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 250 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Palivo
PříspěvekNapsal: ned 31.12.2017 10:51 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
rcaviator píše:
... Nerad bych experimentem odrovnal motor.

Tak to ani nezkoušej!
Jednak v tom nevidím významnou úsporu.
Kdo chce ušetřit, tak ať si sežene čistý metanol a ricínový olej a látá na klasické FAI palivo, které si z toho namíchá.
A nakonec ty duvody proč E85 ne.
1. Složení není garantováno a poměr benzínu a lihu je proměnný v závislosti od momentální úrody bioplodin.
2. jakékoli procento benzínu v palivu žhavíkum jednoznačně škodí. Ani ne tak motoru nižším oktanovým číslem a přehříváním, jak spíš komponentum palivové soustavy. Totiž ty jsou většinou ze silikónové gumy a tu benzín nenávratně poškozuje.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Palivo
PříspěvekNapsal: ned 31.12.2017 11:54 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 24.9.2017
Příspěvky: 2
VTjr píše:
Tak to ani nezkoušej!
Jednak v tom nevidím významnou úsporu.
Kdo chce ušetřit, tak ať si sežene čistý metanol a ricínový olej a látá na klasické FAI palivo, které si z toho namíchá.
A nakonec ty duvody proč E85 ne.
1. Složení není garantováno a poměr benzínu a lihu je proměnný v závislosti od momentální úrody bioplodin.
2. jakékoli procento benzínu v palivu žhavíkum jednoznačně škodí. Ani ne tak motoru nižším oktanovým číslem a přehříváním, jak spíš komponentum palivové soustavy. Totiž ty jsou většinou ze silikónové gumy a tu benzín nenávratně poškozuje.


Mám cca 15 ks žhavíků MVVS do kterých víc jak rok nemohu (v okolí Brna) sehnat palivo, případně komponenty na namichani...
Nejedna se mi o úsporu ale o možnost jak se opět dostat do vzduchu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Palivo
PříspěvekNapsal: ned 31.12.2017 13:31 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.12.2008
Příspěvky: 1714
Bydliště: Lysice,Brno.
Obrázky: 12
https://www.jino.cz/palivo-fai-80/20-baleni-5l_14849
Tady je dodavatel http://caliber-fuel.com/cs/kontakt
Na stejné adrese je http://www.bupak.eu/kontakt.html
Třeba Reichard od nich bere lepidla takže vzít i palivo by neměl být problem.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Palivo
PříspěvekNapsal: ned 31.12.2017 22:08 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10493
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
rcaviator píše:
Mám cca 15 ks žhavíků MVVS do kterých víc jak rok nemohu (v okolí Brna) sehnat palivo, případně komponenty na namichani...

Zajímavý, v Brně beru nejlevnější rycínovej olej v republice po pětilitrovkách. Adresu jsem už dával, najdi si ji v archivu RCmanie a nebo tak 3 min strejc Gůgl. Musí se projevit malinko úsilí. :wink:


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Palivo
PříspěvekNapsal: úte 16.01.2018 16:37 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
rcaviator píše:
Mám cca 15 ks žhavíků MVVS do kterých víc jak rok nemohu (v okolí Brna) sehnat palivo, případně komponenty na namichani...
Nejedna se mi o úsporu ale o možnost jak se opět dostat do vzduchu.

Stejně nechápu v čem je potíž. :o
Vždyť hotová paliva mají v každé modelářské prodejně. :P Ja vím, že dnes už málokde mají tzv FAI paliva (metyl + ricín), ale to přece nevadí.
Jestli máš obavu z toho, že je tam místo ricínového oleje syntetický :roll: , tak si kup litrovku ricínu (v Brně jsou hned dvě prodejny, kde je mají, ale dá se koupit i v lékarně, nebo si nech zaslat z Lovo-Oilu, to je asi nejlevnější varianta) a do hotového paliva (kupuj. letecké 5 nebo 10% nitra) přidávej podle kubatury od 3 do 6% ricínu.
Dejme tomu do 1-1,5cm3 přidej 6%, do 2,5-3,5cm3 přidej 5%, do 4,5-6,5cm3 přidej 4% a nad 7cm3 přidávej jen 3%. Při záběhu přidej všem o 3% víc. Pokud jsou to novější typy motorů s výbrusy ABC, tak postačí jen 1 až 3% ricínu.
A nitrometan do 10% opravdu ničemu neuškodí - naopak motor bude mít mnohem spolehlivěší chod. A do 5% nemusíš s jeho kompresí ani svíčkou dělat vůbec nic, při 10% stačí dát studenější svíčku, nebo podložit hlavu těsněním z Al fólie 0,1-0,2mm (ale ne vždy - je to třeba vyzkoušet). Pokud motor běží hladce a nepřepaluje svíčky, tak se nemusí nic měnit, jen nanaovo seřídit karburátor (a nitrem jede na trochu bohatší směs).

A to, že v palivu není jako mazivo použit jen čistý ricínový olej nevadí. Spíš naopak, mnoho dobrých receptur je založeno právě na ruzných směsích. Složka ricínového oleje zlepšuje stabilitu olejového filmu při vysokých teplotách a otáčkách díky částečné polymerizaci. Naopak syntetika dobře rozpouští tyto zbytkové produkty a motory tak nezasýchají. Navíc přepálený ricínový olej krom zasýchání má kyselou reakci a zpusobuje korozi, takže je lepší když je ho tam jen přiměřené množství. Nebo se musí přidávat antioxidační aditiva (ale ty jednotlivec sotva sežene). Naopak při použití čistého syntetického oleje je úskalí v tom, že motory nesmí běžet na příliš bohatou směs, protože pak se paradoxně huř mažou. Nespálený metyl totiž rozpouští olejový film a zpusobuje tak snížení viskozity a protrhávání olejového filmu. Ale i malé procento ricínu tomu zabrání. Výhodou syntetiky je taky částečné spalování a mnohem čistší splodiny z výfuku. Naopak ricín se spaluje jen minimálně, takže je model dost zašpiněný. Ale když je ho jen 3%, tak je výfuk čistý jako by tam ricín vůbec nebyl.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Palivo
PříspěvekNapsal: stř 17.01.2018 21:47 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9109
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
VTjr píše:
...Dejme tomu do 1-1,5cm3 přidej 6%, do 2,5-3,5cm3 přidej 5%, do 4,5-6,5cm3 přidej 4% a nad 7cm3 přidávej jen 3%. Při záběhu přidej všem o 3% víc. Pokud jsou to novější typy motorů s výbrusy ABC, tak postačí jen 1 až 3% ricínu...

Zajímavá informace, protože mám poměrně dost motorů malých kubatur a sice teď palivo FAI 80/20 mám, ale čím dál hůř se shání. O míchání jsem také uvažoval, ovšem za rozumných finančních podmínek. Nehodlám jezdit přes celou, nebo i jen půlku, republiky pro 5 litrů metylu a přes druhou půlku pro litr ricinu.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Palivo
PříspěvekNapsal: pát 19.01.2018 7:58 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
Já takhle provozuji starou MVVS2,5GRR RC s černým výbrusem a 1/4 vlnným rezonančním tlumičem od MVVS. Donedávna jsem ještě používal ještě Rapicon s 10% nitra ze starých zásob do kterého jsem přidával 5% ricínového oleje. Teď už Rapicon došel, tak něco podobného míchám komplet sám.
Motor jede jak pila, na zemi 16 000 ot./min s vrtulí Master 8x4", ve vzduchu samozřejmě o něco víc. Motor je bez úprav komprese, jen svíčka střední Red-Line R2 (teplé se při vyšších točkách přepalovaly). Model Pony po různých opravách značně ztěžklý (>1800g) ale dá se házet z ruky i na rovině a v bezvětří a s nádrží 175ml vydrží lítat 15 minut (to už člověka nudí), jenže volnoběh je natolik stabilní, že někdy nejde zhasnout (jednojehlový karbec má přídavný vzduch a to mu stačí na to aby i při úplně zavěném šoupátku se udržel v chodu). A zhasnout pro přistáni na břicho (Pony nemá podvozek) se musí, tak jsem přišel na způsob - dělám 3 otočky vývrtky a pak naráz plný plyn a spolehlivě zhasne.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Palivo
PříspěvekNapsal: ned 18.03.2018 22:09 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
Mám zajímavou informaci ohledně paliva pro detonační motory. :wink:
Na ruském fóru publikoval jeden modelář pokus s přidáním přísady Super Diesel Aditiv od Mollu, v koncentraci cca 3-4%, viz http://forum.rcdesign.ru/f5/thread46799 ... ost7307612. Testoval to na obstarožním sovĕtském motoru MK-12V který na normální palivo točil 13300ot/min, ale po přidání prísady až 16300ot/min, tedy nárůst o neuvĕřitelných 3000ot/min. :o V té Ruské přísadĕ je cca 20% účinné látky 2-ethylhexyl-nitrát, která zvyšuje cetánové číslo a to je patrnĕ podstatou toho "zázraku". Stejný účinek mĕl přídavek amil-nitridu, který se používal v minulosti, ale jednak byl bĕžnĕ nedostupný, nepříjemnĕ smrdĕl a byl v palivu chemicky nestabilní, takže se musel přidávat až tĕsnĕ před použitím. Takže byl sice účinný ale nepraktický. :roll:
Po přečtení toho příspĕvku jsem si uvĕdomil, že Super Diesel Aditiv leju bĕžnĕ do svého dízláku, ale ten, co se prodává u nás, od jiného výrobce LANG CHEMIE Austria. Tak jsem patral a na netu našel bezpečnostní listy od letní i zimní verze, kde jsem se dočetl, že je tam stejná účinná latka, ovšem v koncentraci min. 50%. Info o tom jsem zveřejnil na té ruské diskusi http://forum.rcdesign.ru/f5/thread46799 ... ost7349191. Tak si myslím, že by to stálo za pokus vyzkoušet. Až to počasí dovolí, tak to taky vyzkouším a budu i formovat o výsledku. :mrgreen:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Palivo
PříspěvekNapsal: pon 19.03.2018 11:26 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 14.5.2008
Příspěvky: 595
Bydliště: Praha
To jsem celej nedočkavej na výsledky tvého bádání VTjr.Bylo by to snadno dostupné a jestli se to bude chovat stejně nebo podobně jako amylnitrid,tak by to byla vážně bomba.Vskutku zajímavá informace :D .Díky


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Palivo
PříspěvekNapsal: pon 19.03.2018 16:03 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10493
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
VTjr píše:
Mám zajímavou informaci ohledně paliva pro detonační motory. :wink:

Pán je chemik, že mu to tak jde? Obdivuju, že jsi ty chemický názvy dal do ruštiny a nejspíš i správně. :)


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Palivo
PříspěvekNapsal: pon 19.03.2018 17:26 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
Chemik nejsem, ale rusky umím stejně dobře jako česky a slovensky. Ale pár učebnic a populárně vědeckých knížek o chemii v ruštině přečtené mám. Beletrii taky minimálně 1/4 všech přečtených knížek. A jak vidíš, na ruském fóru diskutuji zcela normálně.

Ale jde o podstatu problému.
Zajímavá věc, kterou jsem se na tom fóru dozvěděl je to jak vlastně ty prekurzory hoření, zvyšující cetanové číslo a tedy i rychlost hoření od momentu vstřiku, nebo detonace éteru (jako zapalovače) fungují. Jaký je princip jejich působení. No jde o to, že se jedná o nitro-organické sloučeniny, kde existují vazby N-O a O-O, ktré jsou poměrně málo pevné, vyžadují jen malou energii potřebnou na jejich rozpad (cca 150kJ/mol), takže při stlačení a nárůstu teploty vznikají volné radikály, které pak iniciují zapálení palivové směsi.
Pak jsem se dověděl i to, že diethyléther má cetanové číslo až cca 85-96, čili i víc éteru zvyšuje cetanové číslo. Nafta se běžně pohybuje od 55 do 60, ale petrolej má jem 35-40. Na druhé straně nafta má vyšší viskozitu, hůř se rozprašuje a tak vzniklé větší kapky se nedokonale spalují - tím pádem motor produkuje víc sazí a karbonu. Naopak petrolej je řídší a spaluje se lépe a pokud se dá dostatej étheru, nebo i ty nitro-přísady, tak to nízké cetanové číslo zas tolik nevadí.

Na ruském webu se dá o tom najít několik opravdu hutných a poučných článků. Až budu mít čas, tak něco z toho vycucnu a přeložím.

Jinak výhoda ruských fór je v tom, že Rusové jsou velcí experimentátoři a i vzhledem k tomu, že mnoho věcí je pro ně pořád nedostatkových, tak rádi experimentují, vylepšují a hledají jiné cesty. Tedy na rozdíl od těch na západ od nás, ktěří jsou zvyklí brát všechno hotové. My jsme něco mezi tím, ale jak naše komunita stárne, tak se taky čím dál víc přibližujeme tonu Západu. Tedy i tam čest výjimkám.

Tak zatím jen tak.

Edit: tak tedy ne překursory ale prekurzory, tedy dvojchyba :oops: Díky Dane za to upozornění. :wink: S tím "ř" to byl skutečně jen překlep, ale poctivě přiznávám, že když píšu v češtině ve slovech "s" a "z" (zejména na začátku slov), tak často opravdu nevím, jak je to správně a v tom se i nejčastěji pletu.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Naposledy upravil VTjr dne úte 20.03.2018 20:15, celkově upraveno 4

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Palivo
PříspěvekNapsal: pon 19.03.2018 21:59 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.12.2008
Příspěvky: 1714
Bydliště: Lysice,Brno.
Obrázky: 12
Vlado jen malá oprava...nejsou to překursory ale prekurzory.
Když Ti jde ta Ruština tak mrkni na tohle video.
https://www.youtube.com/watch?v=lvTOugIXWGg
A tohle video jen tak na odlehčení.Jak vyrobit doma skoro na koleně motor do historika.Chtělo by to někoho s Italštinou.
https://www.youtube.com/watch?v=DFDsRxlwdWM


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Palivo
PříspěvekNapsal: úte 20.03.2018 16:12 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
Díky za upozornění, ale já to vím, to byl prostě obyčejný překlep. :oops: Psal jsem to na tabletu, kde nemám zapnutou predikci (mě otravovala, protože často svévolně měnila můj text), ale ani kontrolu prevopisu. No a znaky s diakritikou se na dotykové klávesnici píšou tak, že podržíš prst a hned se Ti nabízí seznam různých diakritických variant toho znaku, nebo se rovnou použije ten nejpravděpodobnější.
A tak stačí když podržíš prst na znaku "r" déle a z toho "r" se najednou stane "ř". :( No a na malém displeji si to ani s brýlemi nevšimneš. :wink:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Palivo
PříspěvekNapsal: úte 20.03.2018 16:39 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
blembondo píše:
Když Ti jde ta Ruština tak mrkni na tohle video.
https://www.youtube.com/watch?v=lvTOugIXWGg

Nic nového pod sluncem. Na etanol mu to hůř startuje, hůř drží volnoběh a má o něco menší výkon - to přece známe, taky jsme kdysi lítali na denaturák, když metanol byl pro běžného smrtelníka takřka nedostupný.
Jenže jeho test má jednu zásadní metodologickou chybu. V první fázi měří chod na metanolové palivo s 10% nitrometanu. V té druhé na etanol, ale bez nitrometanu. 8O Smysl by to mělo, kdyby i do etanolu přidal 10% nitra, nebo naopak měl oboje bez nitra. Čili měl by srovnávat srovnatelné. Takhle srovnáva hrušky s jabky. Nakonec i v diskusi pod videem mu někdo toto vytkl. A je docela možné, že kdyby to nitro do etanolového paliva přidal, tak výsledky by byli naprosto srovnatelné. Nebo i ne, ale jedině to by mělo nějakou výpovědní hodnotu. Takhle je to video dobré jen pro naprosto neznalé. Mne ale ten jeho pokus nepřinesl vůbec žádnou novou informaci. :(
Tedy něco málo přece, to posuvné lože, kterým měří tah. Sice i to je dost amaterské a nedokonalé (za co v diskusi pod videem sklidil značnou kritiku), ale pro hrubé porovnání je to asi dostačující. 8)
blembondo píše:
A tohle video jen tak na odlehčení.Jak vyrobit doma skoro na koleně motor do historika.Chtělo by to někoho s Italštinou.
https://www.youtube.com/watch?v=DFDsRxlwdWM

Znalost Italštiny mi tam skoro vůbec neschází, oni tam stejně toho moc nenamluví a to málo co řeknou, je vcelku srozumitelné. :)
A taky, zas až tak na koleně to nedělá. Všimni si, že tam má poměrně velkou frézku a pořádný soustruh. Kéž bych takové měl. :roll: Taky má tu pícku na tavení Al slitin a určitě i jiné stroje. No a taky pracovní nepořádek - no skoro jako bych viděl svůj sklep. :lol: :lol: :lol:

Jenže, ten chlápek by si měl asi něco víc nastudovat z oblasti slevárenství. :P

Protože když pak v druhé části videa nakonec rozebral ty formy, tak jsem uviděl přesně to, co jsem od samého začátku očekával - totiž velmi nekvalitní odlitky s obrovskými lunkry. Jenže, při takové amatérské konstrukci forem a vtokových soustav, bude asi spíš velkou náhodou, když se mu nějaký opravdu dobrý odlitek vůbec povede. :lol:
Tam je jednak zásadní chyba v tom, že to odlévá jako plné kusy. :roll: Kdyby on do těch forem klikových skříní vkládal písková nebo sádrová jádra, a odléval tím pádem jen tenkostěnné odlitky, tak by jejich kvalita byla mnohem, mnohem vyšší.
Dále, když už to odlévá jako plné kusy, tak na to má objemově naprosto nedostatečnou vtokovou soustavu, kde se při tuhnutí odlitku vůbec nemá z čeho doplňovat chybějící tavenina. Protože jak ten materiál tuhne, tak klesá jeho objem, Ali slitiny se značně smršťují a pokud se z masivní vtokové soustavy nemůže průběžně doplňovat tavenina, tak zákonitě vzniknou defekty - tedy bubliny, kaverny, neboli lunkry. Vtok má být ve tvaru kužele aspoň tak dlouhého jako je odlitek sám. a jeho spodní hrdlo by se prěmřem mělo blížit průměru nejširší části odlitku.
Navíc vtoková soustava musí být k budoucímu dílu připojena ze správného směru - zásadně ne z té užší, ale naopak z té silnější strany odlitku. Totiž, když leje ze té strany, kde je přední úžší část klikové skříně, tak ta pochopitelně "zamrzne" jako první, a pak ani ta největší vtoková soustava nad ní už nemůže doplnit taveninu do té větší části odlitku pod ní. Ta se pak samozřejmě kvůli nedostatku materiálu smrští a vzniknou v ní ty obrovské lunkry. Ale kdyby tam měl pískové jádro, a odléval jen takovou "skořápku", tak by nejspíš právě ona tuhla jako první. A pak by byla defacto masivnější právě ta užší přední část skříně a mohlo by se lít i přes ní.

Čili to italské video je poučné spíš tím, jak se to nemá dělat. :P
Ani mě to bohužel moc neodlehčilo, spíš navedlo k tomu aby promrhal čas napsáním této rozsáhle kritiky. :mrgreen:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Palivo
PříspěvekNapsal: pát 23.03.2018 13:43 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9109
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Tyhle odlitky z videa byly dost malé, takže to, co uvedu u nich nevadí. Nejen, že je potřeba udělat správně vtokovou soustavu, pokud by to bylo větší, je třeba i tzv. výfuková soustava. Ta kromě možnosti plného dolití kovu do formy, aby ve formě nezůstal třeba uzavřený vzduch a tím nedošlo k vadám (popis viz VTjr), pak také slouží jako zásobárna pro doplnění kovu při smršťování při tuhnutí.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 250 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Dodoxbb a 20 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz