px




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 32 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pát 17.11.2017 10:38 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 28.10.2012
Příspěvky: 30
K tomu krytu - tovarenske krosny maju rozoberatelnu konštrukciu poistenu len suchym zipom. Ja mam pevnú zváranu. Vyrobca DLE vyrába sa ten istý motor aj na tieto účely, len tam pridal elektr. štartér. Životnosť? Neviem. Ak vydrží aspoň 300 - 400 hodín, tak to je asi 3 roky lietania.
Ale čo s tým pomerom miešania olej - benzín?


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: pát 17.11.2017 10:49 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 28.10.2012
Příspěvky: 30
K tomu krytu - tovarenske krosny maju rozoberatelnu konštrukciu a poistenu suchym zipom, ja ju mám pevnú. Chýba mi iba ochranna sieť, ktorú dodatočne dorobím. Výrobca DLE vyrába ten istý motor aj pre motorové krosny, len tam dodatočne montuje elek. štartér. Životnosť? Pokiaľ vydrží 300 až 400 hodín, tak to je asi 3 roky lietania. Už mám 1 skúšobný let za sebou.
Ale čo s tým pomerom miešania olej - benzín?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 17.11.2017 12:44 
Mazák
Mazák

Registrován: 1.1.2008
Příspěvky: 2401
Bydliště: Ban.Bystrica
Podla mna po zabehu daj kludne olej 1:50, ale nejake zbytky pojdu stale z vyfuku.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 17.11.2017 19:15 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 28.10.2012
Příspěvky: 30
JOZEFBB asi máš pravdu, po zábehu prejdem na iný pomer. To špinenie mám iba pri štarte potom ma to netrápi.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 17.11.2017 19:18 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2007
Příspěvky: 8512
Bydliště: Trenčianska Turná
Obrázky: 0
anten píše:
Ak vydrží aspoň 300 - 400 hodín, tak to je asi 3 roky lietania.

Aj za polovicu hodín budeš rád.

_________________
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 17.11.2017 19:20 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2007
Příspěvky: 8512
Bydliště: Trenčianska Turná
Obrázky: 0
Celeron píše:
Čím se liší technický a materiálový provedení třeba ROTO 35 od Babety? Ničím. Nikasilový motory jsou větší šmejd než oceláky? Můj strýc na Babetě najezdil od roku 1973 přes 40 tisíc km a nikdy nepotřebovala výbrus. To je nějakých 1300 motohodin. Kdyby na tom padáku nalítal desetinu, tak než se motor vydrbe, tak už ho to dávno nebude bavit. :)
Jirka

Líšia sa iba konštrukciou, ničím iným.

_________________
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: ned 19.11.2017 14:35 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 28.10.2012
Příspěvky: 30
Dnes som sa konečne k tomu dostal a prehodil pipky na sviečkach a následne aj sviečky. Stále ten jeden válec dymí rovnako. Asi to neovplyvním.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 19.11.2017 15:45 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2007
Příspěvky: 8512
Bydliště: Trenčianska Turná
Obrázky: 0
anten píše:
Dnes som sa konečne k tomu dostal a prehodil pipky na sviečkach a následne aj sviečky. Stále ten jeden válec dymí rovnako. Asi to neovplyvním.

Neovplyvníš. Robilo mi do DL100, Robí mi to 3W110 aj DLE 111

_________________
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: ned 19.11.2017 21:46 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 28.10.2012
Příspěvky: 30
Už len pre zaujímavosť, dám premerať kompresie.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 20.11.2017 8:24 
Mazák
Mazák

Registrován: 1.1.2008
Příspěvky: 2401
Bydliště: Ban.Bystrica
A naco? A ked nebude rovnaka, co ich rozoberies, ja mam tiez 111 dvojvalec, no nevsimol som si vobec, ze by dymil z vyfukov jeden menej. Mozno aj dymi, ale som si to nevsimol. Toto by ma vobec netrapilo. Ja ked ide dym z vyfuku, davam menej oleja.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 20.11.2017 18:55 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 28.10.2012
Příspěvky: 30
Asi máš pravdu. Potvrdili mi to aj automechanici, že u dvojtaktoch to je bežné a nemám to riešiť.

Ďakujem všetkým za rady a postrehy. Keď na to nezabudnem, tak sa ozvem ako sa drží motor.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 17.02.2018 20:15 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 28.10.2012
Příspěvky: 30
Táák páni, motor mi už nešpiní a ani tak nedymí. Problém bol úplne banálny. Mal som zlým smerom vyvedené výfuky. Boli otočené smerom na hor. Tým že sú výfukove kolená dlhšie, tak sa olej pri vychádzaní válcov ochlazoval a naspäť sa vracal do válcov. Teraz sú otočené nadol a motor šľape ako hodinky. Už mám za sebou aj prvé lety.


Přílohy:
IMG_20180217_200951.jpg
IMG_20180217_200951.jpg [ 66.92 KiB | Zobrazeno 880 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 21.02.2018 20:09 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 26.4.2009
Příspěvky: 539
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Ahoj,
můj DLE 40 boxer má naprosto stejnou vlastnost. Schválně píšu vlastnost, protože to není závada. To, že je jeden válec bohatší je dané konstrukcí. Nedá se to nijak ovlivnit.

Řešil jsem to přímo s dovozcem a servisním technikem DLE panem Pavlem Steinem.

POZOR, JEŠTĚ TŘI DŮLEŽITÉ VĚCI:
1) Benzín ředit na záběh 1:25 a pak nejlépe 1:30, max 1:35.
2) Na jehlách karburátoru nastavit spíše trošku bohatší směs. Je to sice na úkor výkonu, ale důležitější než výkon je mazání a chlazení válce s pístem.
3) Používat kvalitní syntetický olej pro dvoutakty.

U nás v klubu byly dva DLE-111, oba skončily zadřené na chudším válci. Holt honba za výkonem byla silnější než moje rady. :-)

Pokud chceš DLE používat v paraglideru, hodně záleží na jeho zatěžování. Pokud hodláš využívat jeho max. výkon delší dobu, rozhodně mazat 1:30. S bohatostí to bude docela laborace, protože se vzrůstající výškou se bude sám obohacovat. No uvidíš sám.

Co se týče životnosti, souhlasím s LV. Modelářské motory jsou materiálově "ošizené", kvůli co nejnižší hmotnosti samozřejmě na úkor životnosti.

Přeju hodně úspěchů v letu a žádné nouzáky.

Lukáš

_________________
Cessna 480, Z-50 LS - ŠAD, Z-50 LS - Haikong, Merlin Tracer 240, EasyGlider Pro, Optic 6, Spectra 24


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 25.02.2018 12:28 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 28.10.2012
Příspěvky: 30
LUKY - PLANE dík za info. Zatiaľ som dodržal všetko čo si písal. Dám vedieť ako sa motor drží. Koľko hodín natočí. Všetkým prajem krásne chvíle pri lietaní a žiadne nehody.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 27.02.2018 11:32 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 21.5.2008
Příspěvky: 220
Něco k životnosti modelářských motorů. Kdysi jsem na RC groups našel článek toto řešící. Přeložil jsem si to v Googlu a uložil na PC (originál neuložen a odkaz bych musel hledat).
Z toho pak vychází, že při dobrém zacházení, mazání a provozování na jemně bohatší směs životnost přesahuje časové možnosti věnovat se koníčku běžného modeláře. Pokud se motor dobře zaběhne a nemá za sebou pád je tkz. na věky. Jen si uvědomte, kolik naběhá Váš motor motohodin za rok?
Ovšem z testu jasně nejlépe vycházejí znakové motory a laciný číňan je horší. Ale i ten je pro svátečního letce dostatečný pokud se posuzuje životnost.
Nechci tady rozvířit diskuzi o životnosti, ale chci se podělit o nalezený test z RC groups.


Přílohy:
Životnost motorů - benzín.docx [10.7 KiB]
44 krát
Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 32 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz