Switch to full style
Budoucnost klepe na dveře. Zde se diskutuje o různých aspektech elektropohonu - motorech, akumulátorech a regulátorech, klidně i o převodovkách a vrtulích.
Odeslat odpověď

Elektromotor PROPDRIVE 35-42, 1250 KV

ned 16.06.2024 20:59

Zdravím,

mám tyto motory - PROPDRIVE 35-42, 1250 KV - https://hobbyking.com/en_us/propdrive-v ... tore=en_us - ve dvou nových větroních. Motory jsou zabudované v trupu a na nich jsou turbokužely, aby motory mohly líp větrat přes díry v motorové přepážce. Dneska při zalétávání jsem zjistil, že motory jsou hodně zahřáté. Dokonce se stalo, že při letu se ozvalo z motoru divné zarachtání, model přestal reagovat na řízení a následovala havárie. Naštěstí "jen" ulomená směrovka. Máte se zahříváním motorů taky problémy?

Díky za rady.
Pavel

Re: Elektromotor PROPDRIVE 35-42, 1250 KV

ned 16.06.2024 21:15

Tohle už je docela velký motor, máte v trupu nějaké otvory pro přivádění a odvádění vzduchu k motoru?

Re: Elektromotor PROPDRIVE 35-42, 1250 KV

ned 16.06.2024 21:21

Ano, v motorové přepážce jsou díry před motorem a z boku nasávací otvor a za kabinou otvory pro odvod vzduchu.

Re: Elektromotor PROPDRIVE 35-42, 1250 KV

pon 17.06.2024 7:20

Pokud se oba motory silně zahřívají, spíš bych zkontroloval, jestli nejsou přetížené nesprávně použitou vrtulí, eCalc by měl napovědět o optimalizaci pohonu.

Re: Elektromotor PROPDRIVE 35-42, 1250 KV

stř 19.06.2024 20:12

kocispavel píše:Zdravím,

mám tyto motory - PROPDRIVE 35-42, 1250 KV - https://hobbyking.com/en_us/propdrive-v ... tore=en_us - ve dvou nových větroních. Motory jsou zabudované v trupu a na nich jsou turbokužely, aby motory mohly líp větrat přes díry v motorové přepážce. Dneska při zalétávání jsem zjistil, že motory jsou hodně zahřáté. Dokonce se stalo, že při letu se ozvalo z motoru divné zarachtání, model přestal reagovat na řízení a následovala havárie. Naštěstí "jen" ulomená směrovka. Máte se zahříváním motorů taky problémy?

Díky za rady.
Pavel


Jednak co je vysoká teplota? Udržíš na motoru ruku? Není problém. Neudržíš? Zmenši vrtuli. Zarachtalo v motoru? A co se stalo na motoru? je někde odřenej? smrdí spáleninou? Zahodit. Kolik si bere A na zemi pod zátěží?
Prostě mám na tebe mnohem víc otázek, než jsi položil ty :D .Mimochodem osobně nevěřím, že by turbokužely někdy pomohly chlazení motoru. Ale základ je správná vrtule!

Re: Elektromotor PROPDRIVE 35-42, 1250 KV

ned 23.06.2024 13:09

rachtání v motoru - klasika:odlepený magnet či magnety vlivem vyššího zahřátí
Odeslat odpověď