Switch to full style
Budoucnost klepe na dveře. Zde se diskutuje o různých aspektech elektropohonu - motorech, akumulátorech a regulátorech, klidně i o převodovkách a vrtulích.
Odeslat odpověď

Motor pro Kuňkadlo

čtv 21.05.2020 13:54

Uvažoju dát do Kuňkadla stavěného podle plánku, který před časem vyšel v RC Revue http://eshop.rcrevue.cz/planky-rc-revue ... o-158.html (rozp.2m, letovka 3.8 kg, doporučený motor 600W - autor modelu p. Walek provozuje s motorem Roton 600 na čtyřčlánek LiFe s vrtulí 13x7) motor AXI 2826/12 V2, vrtule 13x6,5, 4S LiPol. Ten AXI je sice o něco menší a lehčí než zmiňovaný Roton, ale výkon podle Ecalcu dostatečný -viz obr (dokonce lepší než pro tu sestavu vrtule 13x7-Roton 600-4SLiFe). Uvažovanou sestavu jsem i proměřil a naměřené údaje na wattmetru +- odpovídají tomu, co leze z E-calcu. A i max výkon uváděný na stránkách modelmotors s Rotonem srovnatelný. Na stránkách modelmotors je ale na druhou stranu také tabulka doporučených setupů pro AXI2826/12 V2 a tam jsou hmotnosti modelů hluboko pod letovkou toho Kuňkadla. Má smysl toho Axíka vůbec zkoušet? Mám zkušenost, že Axíky snesou o dost víc, než je na stránkách výrobce, ale to jsem zkoušel spíš u malách motorů, takže nevím, jestli to funguje obecně.
Přílohy
axi_kunkadlo.jpg

Re: Motor pro Kuňkadlo

pát 22.05.2020 9:36

Kuňkadlo je v podstatě Piper v provedení UL. V praxi létalo rovně, mírné zatáčky a stoupalo poklidně a rozvážně, viz také popis k plánku. Žádné visení na vrtuli, 3D chaos apod. Křídlo má dostatečnou plochu a tlustší profil na to, aby "vyprodukovalo" dostatek vztlaku. V popisu motoru výrobce uvádí hmotnosti trenérů kolem 2800 g, tedy o kilo méně, ale bude Kuňkadlo opravdu na úrovni trenéra? Doporučuje je jako pohon pro "větší" větroně s hmotností 3000 g. Když vidím, jak potom takový větroň stoupá pod úhlem 60 st., tak se za domnívám, že by pro realistický let měl být výkon dostatečný.

Re: Motor pro Kuňkadlo

pát 22.05.2020 20:13

Za sebe si myslím, že by to mohlo stačit nějaké nouzové létání. Ono je to vidět i na tom calcu. Ideální účinnost je jen 17A. Ten motor je na plný plyn opravdu těsně u přetížení.

Ale do 2metrového letadla patří větší motor než 177g. A myslím, že by mohlo stačit o číslo, ale to se nedá najít u Axi. Něco jako 4248 kv750.

Re: Motor pro Kuňkadlo

pát 22.05.2020 22:26

On ten Roton má větší hmotnost a zhruba stejný výkon a létá to dle konstruktéra dobře. Hlavně to není Spitfire, ale
spíš ucouranej UL. Vím, že pouhá watáž není všechno. Výrobce to srovnává s čuďákama, kdy to má mít srovnatelný výkon jako 8,5 - 11,0 čuďák 4T. Ten větší jsem měl ve stejně těžkém modelu a chodilo o dobře. Ano, vím, že srovnávám dva různé druhy, ale myslím, že by to chodit mohlo.

Re: Motor pro Kuňkadlo

pát 22.05.2020 23:27

Jo, prohnal jsem e-calcem i Dualsky 4250EA-5, 880ot/V, hmotnostně i otáčkami se blíží k tomu Rotonu. Musí mít o palec menší vrtuli (případně stejný průměr jako axi, ale stoupání jen 4.5 max, jinak už je to mimo) a byl jsem právě překvapený, že ten menší axík měl v e-calcu o chlup lepší výsledky

dualsky_kunkadlo.JPG


A pro srovnání jsem si spočítal i ten Roton 600, s vrtulí 13x7 a 4článkem LiFe. A ten vypočtenými hodnotami na Axi ani dualskyho nestíhá.

roton_kunkadlo.JPG


Takže bych si myslel, že ten axík rozhodně nebude muset točit plný výkon (snad jedině při startu). Nebo uvažuju úplně špatně?

Počítal jsem i Leoparda 4250 6T se 720 ot/V, ten na tom byl při stejné vrtuli výkonově +- s axi srovnatelný, jen byl o něco žravější
Odeslat odpověď