Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 58 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: ned 08.12.2019 11:40 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 27.5.2008
Příspěvky: 337
Zeptám se trošku na něco jiného ale k taranisům či frsky rádiím obecně
Když by chtěl člověk vyměnit dvoupolohák za třípolohák najde si jej rádio samo nebo ve slotu na desce jsou pozice spínačů přesně dány?
A za ty léta co tu frsky je,proč to rádio stále naříká při přiblížení k přijímači ztrátu telemetrie,počítám že odstranit tu hlášku není úplně velká věda když to u ostatních rádií neznám,nebo to jde nějak obejít a nevím o tom krom ztlumení rádia tedy :D
Díky


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: ned 08.12.2019 12:42 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 6.1.2012
Příspěvky: 1753
Bydliště: Brno
Obrázky: 0
shumi píše:
Zeptám se trošku na něco jiného ale k taranisům či frsky rádiím obecně
Když by chtěl člověk vyměnit dvoupolohák za třípolohák najde si jej rádio samo nebo ve slotu na desce jsou pozice spínačů přesně dány?

Dvoupolohák má k sobě dva dráty, třípolohák tři. Pokud je v rádiu původně dvoupolohový přepínač na třipolohový ho předělat nelze. Obráceně to jde v nastavení rádia. Např. u pultovky X9E je to pak tak, že má uvnitř konektory na 20 třípolohových přepínačů (teď netuším, jestli mohou být všechny třípolohové, ale asi jo) a do nich si naskládám jaké přepínače chci a v nastavení rádia pak určím, jestli je můj přepínač 2 nebo 3 polohový. (Viz nastavení rádia, hardware, přepínače...) Rádia jiných značek budou mít nastavení přepínačů podobně (pokud je možnost volby).

shumi píše:
A za ty léta co tu frsky je,proč to rádio stále naříká při přiblížení k přijímači ztrátu telemetrie,počítám že odstranit tu hlášku není úplně velká věda když to u ostatních rádií neznám,nebo to jde nějak obejít a nevím o tom krom ztlumení rádia tedy :D
Díky

Četl jsem cosi o tom, že se přebudí přijímač telemetrie a je ze signálu zmatený, tak hlásí ztrátu telemetrie, přijímač normálně funguje. Takže je to sice podivné chování, ale nevidím v tom nic zásadního a dokážu si představit, že řešení může být tak komplikované, že se nad tím spíš mávne rukou. ACCESS už se údajně takto nechová (nevím, nemám).

_________________
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: ned 08.12.2019 12:53 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 12.2.2016
Příspěvky: 1526
Bydliště: Vysočina, ČR
prikrylm píše:
... ACCESS už se údajně takto nechová (nevím, nemám).
Teď mě mateš, ve volantovce (X9 lite) ho nemáš?
...už mně to došlo - asi nemáš RX....


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 08.12.2019 13:03 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 6.1.2012
Příspěvky: 1753
Bydliště: Brno
Obrázky: 0
tomashr píše:
...Tohle ti teorie o napětí úplně rozbije - dáš tři průlety přes celé letiště naplno a najednou máš těch 800W po 30s v kuse, pak chvíli relaxuješ, kdy nepřelezeš ani 300W...

Ale když se po extrémních odběrech podíváš na napětí baterky při klidném průletu, tak podle napětí poznáš, jak moc je vybitá, ne?

_________________
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: ned 08.12.2019 13:10 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 6.1.2012
Příspěvky: 1753
Bydliště: Brno
Obrázky: 0
ellet píše:
Teď mě mateš, ve volantovce (X9 lite) ho nemáš?
...už mně to došlo - asi nemáš RX....
Přesně tak. Do S6R (co je v autě) ani do X8R, co mám na "testy na stole" ACCESS není a do přijímačů co ACCESS umí jej dávat nechci, protože je provozuju s X9D+ (ne2019). A vytahovat je z modelů a zkoušet jen k vůli zkoušení se mi moc nechce.

_________________
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: ned 08.12.2019 14:29 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 11.4.2008
Příspěvky: 5058
Bydliště: CA
tomashr píše:
S většinou souhlas, jen u racecopterů je problém v tom, že jde všechno moc rychle - klidně vyžereš baterku za 1,5 minuty, ale při klidnějším letu vydrží třeba přes 3 minuty... Tohle se jen na stopkách hlídá blbě, reálně máš v OSD napětí i kapacitu a průběh je, že při letu ti blikají výstrahy na pokles napětí a ty jen mrkneš na kapacitu, abys viděl, zda už se fakt blížíš ke konci anebo je to "jen pokles", v praxi tedy tyto dvě informace kombinuješ.
Ono u copteru se nedá mluvit vyloženě o "špičce", třeba u mého určeného víceméně pro rekreaci (určitě ne topclass) je příkon na plný plyn něco k 900W, ale přitom pro klidný pomalý let v horizontu stačí něco kolem 150W. Tohle ti teorie o napětí úplně rozbije - dáš tři průlety přes celé letiště naplno a najednou máš těch 800W po 30s v kuse, pak chvíli relaxuješ, kdy nepřelezeš ani 300W...

U vetroňa je to jednoduché.... Večšinou lietaš plný knedlík - potom nič - tam stačí čas....
Ak už sledovať niečo iné - najjednoduchšie je napetie akumulátora....
Ja mám možnosť sledovať kapacitu, motorový čas, aj napetie aj napetie prepočítané na zostatok kapacity....
Ale používam večšinou čas a ku koncu napetie na percento....
Příloha:
Snímka49.PNG
Snímka49.PNG
[ 264.99 KiB | Zobrazeno 1600 krát ]


Telemetricke obr mám urobené takto
Příloha:
Snímka50.PNG
Snímka50.PNG
[ 97.21 KiB | Zobrazeno 1594 krát ]


Příloha:
Snímka51.PNG
Snímka51.PNG
[ 95.13 KiB | Zobrazeno 1594 krát ]


_________________
http://lubo111.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 08.12.2019 18:04 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 18.3.2010
Příspěvky: 2576
Bydliště: Zavar, SK
prikrylm píše:
1, a jak zjistím kapacitu?
2, A co u ne úplně nových baterek a co když lítám dvě různé kapacity? Kam budu na poli do vysílačky zadávat kapacitu (to asi najdu :) )?
3, Pokud baterka klesá pod nějaké napětí, je vybitá ať má 300mAh nebo 30000 mAh. A je vybitá i nová i stará baterka..
4, Dělám někde myšlenkovou chybu?

1, máš ju plus- mínus napísanú na obale baterky.
2, existuje niečo ako trojpolohový prepínač. Keď lietaš rôzne kapacity, môžeš prepínačom prepínať hranice varovania. Viac ako tri druhy bateriek pre jeden model hádam nemáš?
3, nemusí byť vybitá. môže mať len vysoký vnútorný odpor. To je napríklad teraz v zime, baterky viac zavíjajú, ako v lete, lebo majú vyšší vnútorný odpor.
4, chybu nerobíš, len máš iné východiskové predpoklady ako ja. Predpokladáš, že baterka časom stráca kapacitu. Ja predpokladám, že baterka nestráca kapacitu, len sa jej zvyšuje vnútorný odpor.

_________________
X9D & T16Pro & TX16S & nejaké lietadlá, heli a koptéry www.rcmodelytt.sk


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 08.12.2019 18:51 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 6.1.2012
Příspěvky: 1753
Bydliště: Brno
Obrázky: 0
ddano007 píše:
...
3, nemusí byť vybitá. môže mať len vysoký vnútorný odpor. To je napríklad teraz v zime, baterky viac zavíjajú, ako v lete, lebo majú vyšší vnútorný odpor.
...

To je možná ono. Výrobci píší, že pokud je napětí na článku nižší jak "něco" (2,8V), tak velmi rychle degraduje elektrolyt, což je to, co znehodnocuje baterku. A je jedno(?), jestli je nízké napětí naprázdno nebo v zátěži. A když sleduju napětí na balančním konektoru, tak to je napětí na článku. A tomu podpětí chci zabránit.
Pokud není baterka úplně nová, tak nebývá neobvyklé, že prostřední článek(ky) je(jsou) na tom hůř jak krajní - k vůli horšímu chlazení- (aspoň ty levnější) a nedá se to na silovém konektoru poznat - celkové napětí dělené počtem článků může být OK. Když budu sledovat nejhorší článek, možná poletím chvilku méně, ale celá baterka vydrží déle.
A když se odvolám na zmíněný odkaz o baterkách, jak zjistím vydanou kapacitu, když umím zjistit jen kapacitu předanou přes silový konektor a ne tu, co se ztratí vlivem vnitřního odporu? Nastavuju v zimně jinou hraniční kapacitu jako v létě?

_________________
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)


Naposledy upravil prikrylm dne ned 08.12.2019 18:56, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: ned 08.12.2019 18:54 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 5612
Bydliště: Praha ČR
ddano007 píše:
2, existuje niečo ako trojpolohový prepínač. Keď lietaš rôzne kapacity, môžeš prepínačom prepínať hranice varovania. Viac ako tri druhy bateriek pre jeden model hádam nemáš?


Sorry, ale tohle fakt není moc dobrý nápad... Pokud budeš u více typů baterek před letem přepínat podobně předvolby, tak otázka nestojí, zda se někdy zapomeneš a uděláš to blbě, to je fakticky 100% jistota, tvrdit něco jiného je jen lhaní si do vlastní kapsy. Otázka je jen, zda až to uděláš budeš mít kliku a půjde to směrem "beze škod" anebo to dopadne hůře :roll: :roll:
Tohle je totiž učebnicový příklad toho, proč se někdy telemetrie a další "moderní funkce" zpochybňují - ony jsou samy o sobě dobré, ale pokud se používají "přebujele", tak ti narůstá riziko chyby a ve výsledku bude dopad na bezpečnost naopak negativní :( :(


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 08.12.2019 19:02 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 6.1.2012
Příspěvky: 1753
Bydliště: Brno
Obrázky: 0
tomashr: zas tak tragicky bych to neviděl, už třeba jen proto, že neznám ESC, který by aspoň nějak nehlídal napětí tak, že při nízkém napětí omezí dodaný výkon do motoru s tím, že BEC je stále funkční, přijímač a serva tedy fungují a letoun je aspoň omezeně ovladatelný (minimálně aby se dal navést na řízený pád :) ).

_________________
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: ned 08.12.2019 19:34 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 18.3.2010
Příspěvky: 2576
Bydliště: Zavar, SK
tomashr píše:
Sorry, ale tohle fakt není moc dobrý nápad... Pokud budeš u více typů baterek před letem přepínat podobně předvolby, tak otázka nestojí, zda se někdy zapomeneš a uděláš to blbě, to je fakticky 100% jistota...

Súhlasím, ale sťažuj sa o poschodie vyššie, prikrylm si vymyslel, že chce lietať rôzne kapacity baterky na jednom modeli :lol:
Ale napriek tomu by som to až tak tragicky nevidel, napäťové čidlo to istí...

tomashr píše:
Tohle je totiž učebnicový příklad toho, proč se někdy telemetrie a další "moderní funkce" zpochybňují - ony jsou samy o sobě dobré, ale pokud se používají "přebujele", tak ti narůstá riziko chyby a ve výsledku bude dopad na bezpečnost naopak negativní :( :(

No to by bolo na dlhú diskusiu: telemetria je dobrý sluha, ale zlý pán. Spoliehať sa slepo na telemetriu rozhodne nie je rozumné: ak si pamätáš, tak som kdesi na začiatku napísal, že napäťový senzor je vždy rozhodujúci. Pokiaľ máš trochu skúsenosti, tak vieš pri modeli odhadnúť, kedy to vrieska viac, ako je zdravé...

prikrylm píše:
...To je možná ono. Výrobci píší, že pokud je napětí na článku nižší jak "něco" (2,8V), tak velmi rychle degraduje elektrolyt, což je to, co znehodnocuje baterku. A je jedno(?), jestli je nízké napětí naprázdno nebo v zátěži. A když sleduju napětí na balančním konektoru, tak to je napětí na článku. A tomu podpětí chci zabránit....

No, keď lietaš tak, že vydojíš baterku pod 2.8V/ článok, tak ti nepomôže ani svätená voda, nie to ešte nejaké čidlá :mrgreen: Slušné je nedojiť baterku pod 3.3V/ článok pod záťažou. A ešte sa mi teda nestalo, že by som prišiel lietať so slušnou baterkou a po lietaní mal jeden článok totálne kaput. Väčšinou to odchádza postupne a vidím to pri balancovaní počas nabíjania...

_________________
X9D & T16Pro & TX16S & nejaké lietadlá, heli a koptéry www.rcmodelytt.sk


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 09.12.2019 8:38 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 5612
Bydliště: Praha ČR
prikrylm píše:
tomashr: zas tak tragicky bych to neviděl, už třeba jen proto, že neznám ESC, který by aspoň nějak nehlídal napětí tak,


To já tedy znám - typicky coperové mají vesměs tyto funkce vypnuté (někdy ani nejde zapnout) a pokud se použijí v letadle, což mimochodem je přibývající situace, cena i rozměry jsou super, tak se na to musí brát ohled. Mimochodem jak jsem zmiňoval ten skoro jediný případ, kdy jsem baterku fakt pomrvil, tak to byla přesně tato situace, nedošlo to k totálnímu pádu napětí, aby nešel BEC, ale na pomrvení baterky to bylo.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 09.12.2019 11:15 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 6.1.2012
Příspěvky: 1753
Bydliště: Brno
Obrázky: 0
ddano007 píše:
No, keď lietaš tak, že vydojíš baterku pod 2.8V/ článok, tak ti nepomôže ani svätená voda, nie to ešte nejaké čidlá :mrgreen: Slušné je nedojiť baterku pod 3.3V/ článok pod záťažou.
No, ale pokud lítáš na kapacitu (kterou prakticky neznáš, jen odhaduješ), tak se ti přesně tohle může stát, zatímco když sleduju "jen" napětí pod kritické napětí nejdu nikdy.
Nebo lítáš na kapacitu a sleduješ napětí a když je napětí "špatné", končíš? Na co je pak ta kapacita?

_________________
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 09.12.2019 12:20 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 26.5.2013
Příspěvky: 1334
Bydliště: Brno
Jak tak sleduju diskuzi o telemetrii a vybíjení baterek, tak se stále více kloním k názoru, že telemetrie v některých případech více či méně zatemňuje mozek.

_________________
MC-20HOTT,DS-16,X10S,14SG,S-trino MkII,SpeedFire, MXS 64",MiniCorado,LOGO550SE,Goblin570


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 09.12.2019 12:41 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 6.1.2012
Příspěvky: 1753
Bydliště: Brno
Obrázky: 0
BoŠ píše:
Jak tak sleduju diskuzi o telemetrii a vybíjení baterek, tak se stále více kloním k názoru, že telemetrie v některých případech více či méně zatemňuje mozek.
Tak to jsem v klidu, v mém případě není co zatemňovat. :-D

_________________
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 58 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz