Switch to full style
Budoucnost klepe na dveře. Zde se diskutuje o různých aspektech elektropohonu - motorech, akumulátorech a regulátorech, klidně i o převodovkách a vrtulích.
Odeslat odpověď

GliderDrive SK3 - 3858 - 4.6 840k - převinutí

pon 10.09.2018 20:46

Tak se mi podařilo spálit tento motor:

https://hobbyking.com/cz_cz/turnigy-gli ... 840kv.html

podle toho jak jsem ho pitval, byl navinutý 8x0,3mm v 4 závitech do trojúhelníku. Motor má 12 pólových nástavců a 14 magnetu, pokud jsem to dobře odpozoroval, tak byl navinutý jako DLRK.

Stator mám vyčištěný, zkoušel jsem jen cvičně navinout izolovaným drátem (smalt prozatím nemám) ale vejdou se mi dva závity. Buď to mám špatně, nebo regl dva závity nepřechroustá, ale motor se neroztočí.

Zkoušel jsem i zapojení "Half Paralel DLRK ale taky nic...

https://static.rcgroups.net/forums/atta ... K_wind.jpg

Nenašel by se někdo ze zdejších maniaků co by to byl ochotný za nějakou rozumnou cenu převinout s dodržením těch +- 840kV?
Přílohy
dlrk-winding-diasmal.jpg

Re: GliderDrive SK3 - 3858 - 4.6 840k - převinutí

pon 10.09.2018 20:57

Edit:

tak se mi to na to Half Paralel DLRK podařilo rozběhnout, ale s 2 závity podle zvuku otáčky naprosto šílené a odběr veliký aspoň podle teploty pokusného 12A reglu :D

je někde nějaký vztah mezi otáčkama a počtem závitů a typy vinutí?

Re: GliderDrive SK3 - 3858 - 4.6 840k - převinutí

pon 10.09.2018 21:44

U střídavých motorů nevím, ale bylo to i u stejnosměrných tzv. plechovek. U hodně závitů tenkým dátem to chtělo velké napětí, ale malý proud a malé otáčky. Při malém počtu závitů hrubším drátem stačí nižší napětí, jsou vysoké otáčky a bere to vysoký proud.

Jak to máte navinuté s polovičním počtem závitů, tak to bere větší proud. Regulátor má asi nějakou ochranu proti přetížení, která to vypíná.

Re: GliderDrive SK3 - 3858 - 4.6 840k - převinutí

pon 10.09.2018 22:27

Tyto základy jsou mi jasné, jen by mě zajímalo jestli otáčky s počtem závitů rostou lineárně, nebo po nějaké exponenciále. Jelikož jsem sice snížil počet závitů na polovinu, ale ty otáčky byly brutální.

Re: GliderDrive SK3 - 3858 - 4.6 840k - převinutí

úte 11.09.2018 5:05

Ako vsetko v prirode aj motor sa snazi zaujat rovnovazny stav

Vezmi si dc trakcny/seriovy motor, bez zataze sa moze rozletiet lebo otacky idu do nekonecna az nastane rovnovazny/energeticky vyvazeny stav

Znizenim magnetickeho toku sa motor snazi nahnat indukovane protinapatie zvysovanim otacok, zrejme v tvojom pripade je to absolutne nedosiahnutelne a preto otacky idu brutalne hore aj tak to nestaci, inak v ramci dosiahnutelneho vyvazeneho stsvu by to malo byt linearna zavislost, kedze sa nejedna o dc motor este do toho keca menic

Skus si najst teoriu trakccneho serioveho motora s jeho jednoduchou rovnicou

Re: GliderDrive SK3 - 3858 - 4.6 840k - převinutí

úte 11.09.2018 6:27

sky59 píše:... preto otacky idu brutalne hore aj tak to nestaci,...

A nevadí že to řídí BLDC regulátor na základe backEMF?

Re: GliderDrive SK3 - 3858 - 4.6 840k - převinutí

úte 11.09.2018 6:50

Otazka me docela zaujala. O motorech a jejich konstrukci nevim zhola nic. Tak asi prave proto. I kdyz jeden motor do vrtulniku jsem si previnul a funguje uz docela dlouho.
Nasel jsem toto :
https://www.rcgroups.com/forums/showpos ... stcount=17

Jak kalkulator funguje jsem nezkousel (nemam ted cas si s tim pohrat), ale i z tabulky je jasne, ze zavislost zavitu vinuti a Kv je linearni. Pri stejnem poctu zavitu se ale Kv lisi podle typu vinuti.

Nektere regulatory neumi dvouzavitove motory.

Re: GliderDrive SK3 - 3858 - 4.6 840k - převinutí

úte 11.09.2018 7:33

blesk píše:Tak se mi podařilo spálit tento motor:
Nenašel by se někdo ze zdejších maniaků co by to byl ochotný za nějakou rozumnou cenu převinout s dodržením těch +- 840kV?


A co se zeptat zde http://www.vsmotory.cz/index.html. Máš to přímo ve Vsetíně a píší
Máme zkušenosti s opravy motorů o výkonech 5 W tak i 50 kW.
... :wink: Líná huba, holé neštěstí.

Nebo můžeš dát na moudrou radu sky59 a najít si "teorii trakčních motorů". :mrgreen:

Re: GliderDrive SK3 - 3858 - 4.6 840k - převinutí

úte 11.09.2018 7:46

blesk píše:
podle toho jak jsem ho pitval, byl navinutý 8x0,3mm v 4 závitech do trojúhelníku.


Píšeš " byl navinutý 8x0,3mm v 4 závitech"
ale nepíšeš , jakým drátem jsi navinul . Záleží na celkovém průřezu jednoho závitu . Já musel převinout motor na copteře a dal jsem menší průměr drátu víckrát, aby odpovídal průřez předchozímu závitu . Chodí to bez problémů.
Protože jsi spálil motor a převíjíš ho na stejné vlastnosti a nefunguje to , tak nehledej vztahy kolik závitů a kolik KV . Naviň stejný počet závitů o stejném průřezu . Pak to musí chodit stejně . Hlavní problém je tam dostat to, co tam bylo :D . Já to rozmotával dvakrát, protože se mi nevešel správný počet závitů . Pochopitelně musíš dodržet i směr navinutí i spojení cívek.
Pokud třeba zmenšíš průřez drátu, bude větší odpor a menší proud. Tím bude menší KV - při dodržení počtu závitů. Vše souvisí se vším.

Re: GliderDrive SK3 - 3858 - 4.6 840k - převinutí

úte 11.09.2018 8:20

jyrry píše:A nevadí že to řídí BLDC regulátor na základe backEMF?


nie nevadi, a kedze presne neviem co je v nom naprogramovane pisem ze do toho keca aj on..

co je ale iste, a vzdy rovnake, menice sa spravaju tak, ze robia "elektronicky komutator" a zvonku sa javi Ac motor ako DC motor, co sa
uz lahko riadi (signalom z prijimaca)

aky model na simulaciu implementovali do toho konkretneho menica netusim, ale ak mali v umysle aby to bolo podobne zhaviku tak
tam musi byt implementovane nieco ako seriovy motor, otacky sa ustalia s realnou vrtulou kedy sa odoberany vykon vrtulou (a odovzdavany do prostredia) sa rovna vykonu motora.. teda na zemi budu otacky nizsie ako za letu

Re: GliderDrive SK3 - 3858 - 4.6 840k - převinutí

úte 11.09.2018 13:27

sky59,
ty jsi fakt velký teoretik a googlista...

Prakticky jsou tři možnosti řešení:

1) jebnout se spáleným motorem o zem a koupit nový

2) dodržet parametry použitého drátu a počtu závitů při samodoma převinutí jak psal dudaj

3) nechat to udělat někomu, kdo ví opravdu o co GO

Re: GliderDrive SK3 - 3858 - 4.6 840k - převinutí

úte 11.09.2018 15:57

nie som googlista akurat som daval v skole lepsi pozor

Re: GliderDrive SK3 - 3858 - 4.6 840k - převinutí

úte 11.09.2018 20:36

Tak pokusy se daří, dneska jsem to přemotal podle toho DLRK schématu s polovičním počtem závitů (2) víc tam hold s pokusným izolovaným drátem na rozbušky nedostanu. Otáčky už jsou přiměřené, pokud tam budou 4 závity tak to bude OK. Podle toho DLRK schématu jsou vlastně namotané ty závity sériově, takže na té "dvojcívce" je vlastně 8 závitů (u mě teď 4) u toho Half paralel DLRK jsou ty cívky paralelně, takže na té "dvojcívce" je jako jeden závit. Odpovídalo by to i otáčkami i rozběhem. U toho Halfparalel DLRK byl rozběh problematický, cukalo to ale nakonec rozběhlo. U toho "klasického" jakoby seriového DLRK se to roztáčí krásně plynule. Seženu drát a budu zkoušet :)

Re: GliderDrive SK3 - 3858 - 4.6 840k - převinutí

úte 11.09.2018 20:58

Ach to jsou vzpomínky. Odhaduju tak rok 2004. http://www.sysala.cz/modely/CDROM/CDROM.htm

Re: GliderDrive SK3 - 3858 - 4.6 840k - převinutí

úte 11.09.2018 21:52

aviatik666 píše:
A co se zeptat zde http://www.vsmotory.cz/index.html. Máš to přímo ve Vsetíně a píší ... :wink: Líná huba, holé neštěstí.

Nebo můžeš dát na moudrou radu sky59 a najít si "teorii trakčních motorů". :mrgreen:


tam mám svého člověka, ale běžně dělají trakční motory do lokomotiv a s dráty začínají na 2mm :wink:

Edit:

Ten odkaz jsem přehled a mylně jsem si myslel na jinou firmu :D
Odeslat odpověď