peta1
|
Napsal: pát 04.08.2017 15:08 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 5.11.2013 Příspěvky: 188 Bydliště: Veltruby u Kolína
|
Jsem s nimi spokojen, mám dva 3548/1100 a jeden 3542 a všechny pracují dobře. Akorát hřídele jsou z bláta, stejně jako na NTM. Stačí malá rána a už se ulomí. Někdo tady ale v minulosti psal, že se mu odlepují magnety. Zrovna se dívám po větším 5055 nebo 5060 a také by mne zajímaly zkušenosti s nimi...
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: pát 04.08.2017 15:29 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
peta1 píše: ... Zrovna se dívám po větším 5055 nebo 5060 a také by mne zajímaly zkušenosti s nimi... Tuhle řadu (V2) neznám ale od NTM jsem utekl k řadě SK3 (mám 2x 4250, 2x 5055 a 2x 6364) a nemůžu si stěžovat. Ano, jsou znatelně dražší, ale to už tak je. Z NTM 5060 stále vylézaly magnety i přes přelepení, tady o nich ani nevím.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
paveld
|
Napsal: pát 04.08.2017 20:58 |
|
Helimaniacs Brno
|
|
|
Registrován: 12.12.2010 Příspěvky: 4475 Bydliště: Brno Obrázky: 10
|
Také jsem u NTM magnety lepil - pak už držely. Smutné je, že jich byla většina. Z HK můj nejhorší motor.
|
|
Nahoru |
|
|
peta1
|
Napsal: sob 05.08.2017 7:36 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 5.11.2013 Příspěvky: 188 Bydliště: Veltruby u Kolína
|
U Sk3 5055 pisou vykon 1750W na 8 Lipol. Opravdu snese takove napeti? Uvazuji o nem do warbirda o letove hmotnosti 4500 g, ktery predchozi majitel letal s Axi 41xx na 8 Lipol. Stacil by 80A regulator?
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: ned 06.08.2017 7:24 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Motor snese napětí i vyšší, limitující pro něj je proud tekoucí vinutím. 8s LiPol má nějakých 30V při zátěži, pro příkon řekněme 1800W bude proud 1800W/30V=60A. Zatížení motoru je ale závislé na použité vrtuli - chtělo by zjistit přesně který Axi a s jakou vrtulí to létalo. Pozor také na napětí - pro 8s to už chce regulátory HV. SK3 5055 320kV provozuji s 6s 5000mAh, regulátorem YEP80A a třílistou vrtulí APC 15,75x13" při proudu do 50A. Po cca 5 min. letu (časovač na knipl plynu, pak ještě okruh až dva na přistání a na zemi nějaké to pojíždění) je motor na dotek dost horký, zvlášť v letním počasí (včera modelářská pouť Mýto - slunečno, asi 29°C). Mám tyto motory ve dvoumotoráku a zajímavé je že levý se hřeje na dotek znatelně více než pravý Éro má 10,5kg, tedy jeden motor by mohl "utáhnout" WWII éro 4,5kg v dané konfiguraci pohonu s omezením doby letu na oněch 5 minut. Zvýšením napětí při zachování příkonu by klesl proud a prodloužila se doba letu, případně zachováním proudu 50A (na víc bych nešel kvůli oteplení motoru) by zvýšené napětí přineslo vyšší výkon; těch 1750W ale nevím, nevím, to spíš při 45-50A a 10s aku. Tolik můj náhled a zkušenosti s konkrétními motory.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
peta1
|
Napsal: pon 07.08.2017 13:36 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 5.11.2013 Příspěvky: 188 Bydliště: Veltruby u Kolína
|
Byl tam AXI 4130/20 s reglem Jeti 77 a vrtulí 15/6. To je sada za 6500 Kč. Proto hledám alternativu, případně půjdu do žhavíku. Také jsem si všiml, že ty regulátory HV už jsou bohužel o dost dražší. Už mne napadlo, že by mnohem levněji vyšlo koupit normální regulátor YEP a k tomu další baterku 6S. Ale utáhne šestičlánek polomaketu o letové hmotnosti 4500 g?
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: pon 07.08.2017 17:27 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
jyrry píše: ... SK3 5055 320kV provozuji s 6s 5000mAh, regulátorem YEP80A a třílistou vrtulí APC 15,75x13" při proudu do 50A. ... Éro má 10,5kg, tedy jeden motor by mohl "utáhnout" WWII éro 4,5kg v dané konfiguraci pohonu s omezením doby letu na oněch 5 minut... Érem je myšlen 10,5kg dvoumotorák F7F. peta1 píše: ... utáhne šestičlánek polomaketu o letové hmotnosti 4500 g? Já myslím že ano pokud se spokojíš s dobou letu tak kolem 5-6 minut.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
peta1
|
Napsal: pon 04.09.2017 10:34 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 5.11.2013 Příspěvky: 188 Bydliště: Veltruby u Kolína
|
Mám doma dvě stejné 4S1 Lipol, proto se nabízí využití HV regulátoru v kombinaci 8S1 Lipol místo pořizování nových 6S Lipol. Co byste mi prosím k diskutované kombinaci doporučovali? Máte zkušenosti s tímto stále ještě docela levným regulátorem? https://hobbyking.com/en_us/turnigy-dlu ... 2s-8s.html Nebo si mám značně připlatit na Jeti 77 Opto, který je za bratru nemalých 3700 Kč. Děkuji za radu, nemám s takto velkými elektromotory žádné zkušenosti.
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: pon 04.09.2017 12:14 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Dlux 80A HV mám 2 kousky k motorům SK3 6364; zatím jsem to testoval jen na stojanu s aku 9s 5000mAh. Zatím se jeví slušně. Pořídil jsem je na základě reviews od lidí kteří provozují obdobné motory.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
peta1
|
Napsal: pon 20.11.2017 21:16 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 5.11.2013 Příspěvky: 188 Bydliště: Veltruby u Kolína
|
Pořídil jsem Turnigy SK3 5055-320, regl Dlux 80HV a mám to na osmičlánek LiPol (2x 4S1P). Z nějakého hnutí mysli jsem k tomu objednal vrtuli 17/10 a přijde mi naživo nějak moc velká. Nerad bych motor hned spálil. Zkoušel jsem to dát do ecalcu a nějak s ním nejsem kamarád. Můžete mi prosím někdo poradit, jakou tam dát vrtuli na stíhačku 2 sv.v. o letovce 4600 g? Díky moc.
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: pon 20.11.2017 22:15 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Mám tyhle motory 2, na 6s točí vrtulemi APC 15,75/13 (třílist) s odběrem tak do 50A na zemi a tahá to dvoumotorák 10,5kg. Na 8s a vrtuli 17/10 ... no... máš čím měřit proud? A reviews k tomu motoru jsi četl? Citace: Test on my Lunak, 8S battery 4000mah, Hifei HV controler 75A, folding prop Graupner 16x10 => 1700W, 58A Citace: Sehr gutes Preis-Leistungs-Verhltnis. In meiner Ventique60 mit 7s und 18x10 Prop mehr als genug Power. Nach 10 Minuten Rumturnen ist der Motor fast kalt. Takže 8s a 17/10 asi jo. Jaké máš aku? Jestli 5000mAh, čekej tak 4-5 minut slušně svižného motorového letu. Aku budou mít přes kilo...
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
peta1
|
Napsal: pon 20.11.2017 23:03 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 5.11.2013 Příspěvky: 188 Bydliště: Veltruby u Kolína
|
Uz nevim z ceho jsem vychazel pri objednani vrtule, ale tusim ze prave z reviews na HK nebo debaty na rcgroup. Baterky mam 4000. Puvodni majitel s tim takto letal. Ale rozmer vrtule nevim. Jinak Axi 4130/20 ma na 8S udan rozmer 15x12, tak ji asi zkusim. Bohuzel nemam cim merit proud, nikdy jsem s elektrikou takhle nelaboroval a je to moje prvni letadlo na vic nez ctryclanek. Letam jinak radsi zhaviky... popravde se mi jevi i bezpecnejsi, kdyz sleduju ty jiskry pri kazdem pripojovani osmiclanku. Pozlacene konektory jsou uplne seskvarene.
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: pon 20.11.2017 23:44 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Připojuju 6s už asi 4 roky a sice to malinko prskne ale nějaké škody na konektorech nepozoruji. Uvidím až co 9s, na to se chystám. Měřák se hodí, třeba tohle (mám 2) nebo snad funguje i toto.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
peta1
|
Napsal: úte 21.11.2017 13:47 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 5.11.2013 Příspěvky: 188 Bydliště: Veltruby u Kolína
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: hrábě a 30 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|