Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 09.07.2007 20:23 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 16.11.2003
Příspěvky: 624
Ty tři sezony ti s velkou pravděpodobností vydrží :D . Nabijíš je bez balanceru ,pokud je chceš šetřit ještě víc tak je nabijej na 4,1V na članek . Prostě cena, výkon, starání , žádný strach z vyhoření prostě jasná volba. Jinak ten 3s2p můžeš když spěcháš nabijet až 6A pokud ne tak stačí 2A to jim svědčí :lol:

_________________
zbek

aircombat


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 09.07.2007 20:28 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2005
Příspěvky: 2403
Bydliště: letiště Točná, Praha
2A já mám zásadu, a jinak dík za ochotu, tohle mi chybělo říct, mot na nabíječi mám na Li-ion :)

_________________
kanál: 40 Mhz-81, 54, 53 a 2.4 Ghz Jeti DUPLEX
Modeláři Točná


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 21.07.2007 9:21 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 21.7.2007
Příspěvky: 95
Mam snahu zacit pouzivat baterky typu Li-ion. K dispozici mam nabijecku ORBIT-microlader race /Horejsi/. Je to model z roku 2000. V manualu pro program LI-ion je psano :nabijeci napeti na clanek je 4,2V a tak je taky nastaveno, nabijecka ma vyvedeny ser. port, takze kontrola na PC je bez problemu. Vsude na foru se pise ,ze nabijeci napeti pro Li-ion ma byt 4,1V.Je nekde chyba?
Jinac se na tomto programu daji paradne nabijet Li-poly. Soucasne modely teto nabijecky uz maji nabijeci napeti programove nastavitelne /Li-ion ,Li-po ,A123 a je po problemu. Diky


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 21.07.2007 13:57 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 31.7.2005
Příspěvky: 19102
Hořejší (asi jako jediný)stále uvádí možnost nabíjet liony až na 4,2V při údajně "o něco menší životnosti".Což o to asi by to opravdu šlo a jde ale životnost bude malá a vůbec budou baterky při nabíjení dost trpět.Jinak bacha na ty nabíječe-třeba JETI Char 20 mi při nabíjení na 4,1V(program lion)dával do článků i 4,15V -nabíjel jsem tam lipoly takže mi to až tak nevadilo- ovšem pokud by takto postupoval(s největší pravděpodobností ano)i při ukončovacím napětí 4,2V/čl mohlo to být pro lipoly zajímavé a pro liony zřejmě smrtelné.Podobně jsou s tím udržením napětí asi všechny levné nabíječe(cca do 5000kč).Takže to chce buď měřit a podle toho se zařídit a nebo neměřit a nabíjet a doufat že je vše ok(alespoň má člověk lehčí spaní-když neví-nemá starost) :wink: :lol: :lol:

_________________
ICQ 638556901


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 21.07.2007 21:23 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 21.7.2007
Příspěvky: 95
To arda 1:Dik za rychlou odpoved. Abych mohl klidne spat,tak Li-ion zatim nebudu resit. Koncove napeti na nabijeci nedokazu upravit. Dival jsem se ted na original manual v nemcine od Orbitu a tam je totez, koncove napeti pro LI-ion je nastaveno na 4,2V.
Abych si overil tento program na nabijeci,nabil jsem pres balancer 1200mAh 3s Li-po-lku. Vse probehlo OK,az na hodnotu konecneho napeti, ktere bylo na vypisu z PC na hodnote 12,66V.To by znamenalo,ze nabijecka prebiji kazdy clanek /teoreticky/ o 20mV a to by nebylo moc dobre.Patral jsem dal a nasel jsem na Horejsiho strankach clanek o mereni nabijecu a nasel jsem tam i ORBIT. Podle mereni pri 8V promeruje do plusu o 30mV. To me trochu uklidnilo,ze by to mohlo byt tak nejak sul-nul, aspon do doby nez to zmerim voltmetrem potrebne presnosti. Ahoj


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 21.07.2007 21:43 
Mazák
Mazák

Registrován: 1.7.2006
Příspěvky: 616
jaký máte zkušenosti s Li-Ion od mega motor? 1350mAh, 15C


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 24.02.2008 13:45 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.1.2008
Příspěvky: 31
LV píše:
Li-Ion batérie sú nenáročné na údržbu, netreba ich balancovať lebo netrpia rozchádzaním, nehrozí, že by vybuchli ako Lipolky


Kupujem starsiu baterku do notebooku 14,4V 4400Ah.. je to z lipoliek.
Naco je potom na tych bateriach k notebookom tolko konektorov, ked ich netreba balancovat?

Tu baterku rozrobim a pouzijem clanky do vysielacky... pripadne na pohon ;)

Inak mam jednu Lionku doma z mobilu a nabijal som ju LiPol nabijackou graupner, vypada ze bez problemov...moze to popripade sposobit nejake problemy??


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 24.02.2008 13:51 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2005
Příspěvky: 7132
Bydliště: Vsetín
já teď jedu už s jednou 3S sadou od Jeti na čtvrtou sezónu sice už trošku změkla,nedá víc než 10-11A ale jinak drží si pořád dkoro stejnou kapacitu,druhá sada po 2,5 sezóny byla předělána na dvoučlánek (jeden mněl najednou 0V) a ten jede pořád ve větroni se skoro stejnou kapacitou.

Doporučuji :-D


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 24.02.2008 22:12 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 31.1.2008
Příspěvky: 555
Bydliště: Praha 9 - Prosek
Nevim jestli to pomuze kdyz to bude zkusenost z 1/16 auti a ne z letadla. Snad ano. Stejne to budou jen takovy strucny "kvaky".

Mam ctyri 2S Li-ion packy. Jeden je z 1100mAh od Horejsiho, ostatni jsou 1350mAh od Megamotor. Vsechny byly koupeny samostatne, packy jsem si delal sam.
Mam je nekdy od rijna a bez okolku reknu ze dostavaji slusne na p...l (proudy 24A nejsou vyjimkou, odber 10A je zcela normalni. Propad napeti pri zminenych 24A byl o 2V (ze 7.44V na 5.36V).
Ty od Horejsiho se mi jevi jako tvrdsi a prakticky se nerozjizdeji. Ty od megamotor se rozjizdeji o cca 0.2V. Ale na to co jim provadim si myslim ze je to slusny.
Zatim mi odesel jen jeden 1350mAh clanek, ale spis mam takovy pocit ze jsem ho uz pri letovani proste uhral (uz od zacatku po sletovani do packu tenhle clanek nechtel drzet naboj a pomerne rychle mu klesalo napeti. Parkrat i vynechal - proste nedaval vubec nic a o minutu pozdeji byl zase pri sile). Takze se to neda brat za vinu tomu clanku (o reklamaci jsem ani neuvazoval, pravdepodobnost moji chyby byla az prilis vysoka).
Nekdy od zacatku listopadu je nabijim jako Li-Pol, t.j. na 4.2V/clanek (nabijeci proud je a byl 1C) a zatim se vsechny packy tvari v poradku.

Jinak jsem se nekde docetl ze neni Li-ion jako Li-ion. Nektere jsou takova "stara klasika", t.j. 3.6V nominal a 4.1V max a nektere (obvykle novejsi) jsou 3.7V nominal a 4.2V max.
Kazdopadne plati to co je na nich napsano (co pise vyrobce).


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz