Autor |
Zpráva |
zbek
|
Napsal: pon 09.07.2007 20:23 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 16.11.2003 Příspěvky: 624
|
Ty tři sezony ti s velkou pravděpodobností vydrží . Nabijíš je bez balanceru ,pokud je chceš šetřit ještě víc tak je nabijej na 4,1V na članek . Prostě cena, výkon, starání , žádný strach z vyhoření prostě jasná volba. Jinak ten 3s2p můžeš když spěcháš nabijet až 6A pokud ne tak stačí 2A to jim svědčí
_________________ zbek
aircombat
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
georg
|
Napsal: pon 09.07.2007 20:28 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 31.8.2005 Příspěvky: 2403 Bydliště: letiště Točná, Praha
|
2A já mám zásadu, a jinak dík za ochotu, tohle mi chybělo říct, mot na nabíječi mám na Li-ion
_________________ kanál: 40 Mhz-81, 54, 53 a 2.4 Ghz Jeti DUPLEX Modeláři Točná
|
|
Nahoru |
|
|
monogas
|
Napsal: sob 21.07.2007 9:21 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 21.7.2007 Příspěvky: 95
|
Mam snahu zacit pouzivat baterky typu Li-ion. K dispozici mam nabijecku ORBIT-microlader race /Horejsi/. Je to model z roku 2000. V manualu pro program LI-ion je psano :nabijeci napeti na clanek je 4,2V a tak je taky nastaveno, nabijecka ma vyvedeny ser. port, takze kontrola na PC je bez problemu. Vsude na foru se pise ,ze nabijeci napeti pro Li-ion ma byt 4,1V.Je nekde chyba?
Jinac se na tomto programu daji paradne nabijet Li-poly. Soucasne modely teto nabijecky uz maji nabijeci napeti programove nastavitelne /Li-ion ,Li-po ,A123 a je po problemu. Diky
|
|
Nahoru |
|
|
arda1
|
Napsal: sob 21.07.2007 13:57 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 31.7.2005 Příspěvky: 19102
|
_________________ ICQ 638556901
|
|
Nahoru |
|
|
monogas
|
Napsal: sob 21.07.2007 21:23 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 21.7.2007 Příspěvky: 95
|
To arda 1:Dik za rychlou odpoved. Abych mohl klidne spat,tak Li-ion zatim nebudu resit. Koncove napeti na nabijeci nedokazu upravit. Dival jsem se ted na original manual v nemcine od Orbitu a tam je totez, koncove napeti pro LI-ion je nastaveno na 4,2V.
Abych si overil tento program na nabijeci,nabil jsem pres balancer 1200mAh 3s Li-po-lku. Vse probehlo OK,az na hodnotu konecneho napeti, ktere bylo na vypisu z PC na hodnote 12,66V.To by znamenalo,ze nabijecka prebiji kazdy clanek /teoreticky/ o 20mV a to by nebylo moc dobre.Patral jsem dal a nasel jsem na Horejsiho strankach clanek o mereni nabijecu a nasel jsem tam i ORBIT. Podle mereni pri 8V promeruje do plusu o 30mV. To me trochu uklidnilo,ze by to mohlo byt tak nejak sul-nul, aspon do doby nez to zmerim voltmetrem potrebne presnosti. Ahoj
|
|
Nahoru |
|
|
franc258
|
Napsal: sob 21.07.2007 21:43 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 1.7.2006 Příspěvky: 616
|
|
Nahoru |
|
|
Mistar
|
Napsal: ned 24.02.2008 13:45 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 25.1.2008 Příspěvky: 31
|
LV píše: Li-Ion batérie sú nenáročné na údržbu, netreba ich balancovať lebo netrpia rozchádzaním, nehrozí, že by vybuchli ako Lipolky
Kupujem starsiu baterku do notebooku 14,4V 4400Ah.. je to z lipoliek.
Naco je potom na tych bateriach k notebookom tolko konektorov, ked ich netreba balancovat?
Tu baterku rozrobim a pouzijem clanky do vysielacky... pripadne na pohon
Inak mam jednu Lionku doma z mobilu a nabijal som ju LiPol nabijackou graupner, vypada ze bez problemov...moze to popripade sposobit nejake problemy??
|
|
Nahoru |
|
|
blesk
|
Napsal: ned 24.02.2008 13:51 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2005 Příspěvky: 7132 Bydliště: Vsetín
|
já teď jedu už s jednou 3S sadou od Jeti na čtvrtou sezónu sice už trošku změkla,nedá víc než 10-11A ale jinak drží si pořád dkoro stejnou kapacitu,druhá sada po 2,5 sezóny byla předělána na dvoučlánek (jeden mněl najednou 0V) a ten jede pořád ve větroni se skoro stejnou kapacitou.
Doporučuji
|
|
Nahoru |
|
|
kmarty
|
Napsal: ned 24.02.2008 22:12 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 31.1.2008 Příspěvky: 555 Bydliště: Praha 9 - Prosek
|
Nevim jestli to pomuze kdyz to bude zkusenost z 1/16 auti a ne z letadla. Snad ano. Stejne to budou jen takovy strucny "kvaky".
Mam ctyri 2S Li-ion packy. Jeden je z 1100mAh od Horejsiho, ostatni jsou 1350mAh od Megamotor. Vsechny byly koupeny samostatne, packy jsem si delal sam.
Mam je nekdy od rijna a bez okolku reknu ze dostavaji slusne na p...l (proudy 24A nejsou vyjimkou, odber 10A je zcela normalni. Propad napeti pri zminenych 24A byl o 2V (ze 7.44V na 5.36V).
Ty od Horejsiho se mi jevi jako tvrdsi a prakticky se nerozjizdeji. Ty od megamotor se rozjizdeji o cca 0.2V. Ale na to co jim provadim si myslim ze je to slusny.
Zatim mi odesel jen jeden 1350mAh clanek, ale spis mam takovy pocit ze jsem ho uz pri letovani proste uhral (uz od zacatku po sletovani do packu tenhle clanek nechtel drzet naboj a pomerne rychle mu klesalo napeti. Parkrat i vynechal - proste nedaval vubec nic a o minutu pozdeji byl zase pri sile). Takze se to neda brat za vinu tomu clanku (o reklamaci jsem ani neuvazoval, pravdepodobnost moji chyby byla az prilis vysoka).
Nekdy od zacatku listopadu je nabijim jako Li-Pol, t.j. na 4.2V/clanek (nabijeci proud je a byl 1C) a zatim se vsechny packy tvari v poradku.
Jinak jsem se nekde docetl ze neni Li-ion jako Li-ion. Nektere jsou takova "stara klasika", t.j. 3.6V nominal a 4.1V max a nektere (obvykle novejsi) jsou 3.7V nominal a 4.2V max.
Kazdopadne plati to co je na nich napsano (co pise vyrobce).
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|