Autor |
Zpráva |
jyrry
|
Napsal: ned 06.07.2014 7:09 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Xenomorfus píše: ... kdyz vynecham hadky, vcelku to tak rozsahle nebylo .... no jo, no... ;-)
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Buckeye-Blitz
|
Napsal: stř 19.10.2016 10:55 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 12.12.2009 Příspěvky: 542
|
Na RCmanii je sice vlákno dva motory, dva regulátory, ale po přečtení několika příspěvků jsem jednak neměl sílu číst dál a pak jsem z toho nepochopil nic. Jde mi o to, jak správně zapojit (a nadimenzovat) u dvoumotoráku na el. pohon motory a regulátory, aby to fungovalo a abych nespálil něco dříve, než se model dostane do vzduchu. Na http://www.letadelka.com/navody/elektro ... umotoraku/ jsem našel schéma zapojení el. motorů a regulátorů napájených z jednoho zdroje. Napájení z jednoho zdroje bych chtěl realizovat u mnou zamýšleného modelu. Co mi ale není jasné a v čem potřebuji poradit? 1) Propojení reglů s přijímačem je prostřednictvím "Y" kabelu? 2) Dá se předem zjistit, že regly budou spolupracovat (v článku, viz odkaz výše, se píše, že některé regly odmítají spolupracovat z důvodu ovlivňování napěťovými pulzy na napájecím aku)? 3) Zapojení reglů na obrázku je paralelní? 4) Pokud jde o motory, regly a pohonný akumulátor (jejich vlastnosti), je to tak, jako když se sladí jejich vlastnosti pro jednomotorový model, nebo je to jinak (např., že musí regly vydržet vyšší proudy, případně musí mít jiné vlastnosti akumulátor ve srovnání s jednomotorovým řešením)? 5) Každý z motorů by měl mít výkon, jako kdyby měl udržet ve vzduchu naložený model sám nebo díky dvoumotorovému řešení mohou být výkony nižší? Děkuji předem všem za rady.
_________________ Myšlenka,kterou nelze vyjádřit stručně, nezasluhuje, aby byla vůbec vyslovena.
|
|
Nahoru |
|
|
mior
|
Napsal: stř 19.10.2016 11:19 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.9.2008 Příspěvky: 3157 Bydliště: Nové Mesto nad Váhom, SK
|
_________________ Realistické RC modely - http://rcmodely.cevaro.sk
|
|
Nahoru |
|
|
Buckeye-Blitz
|
Napsal: stř 19.10.2016 12:02 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 12.12.2009 Příspěvky: 542
|
Díky za odkaz. Ale jak zjistit, zda budou konkrétní dva regly spolupracovat (ot. 2 - tj. ty napěťové pulzy). Co se týče ot. 4, tak z článku vyplývá, že by měl mít akumulátor vyšší kapacitu a jinak žádný rozdíl proti jednomotorovému provedení. No a nakonec, co s tím výkonem dvou elektromotorů, aby nebyl model podmotorovaný nebo přemotorovaný (mám v úmyslu postavit si polomaketu Mosquita, tzn. maximálně výkrut, přemet, souvratová zatáčka, žádná vrcholná akrobacie).
_________________ Myšlenka,kterou nelze vyjádřit stručně, nezasluhuje, aby byla vůbec vyslovena.
|
|
Nahoru |
|
|
mior
|
Napsal: stř 19.10.2016 12:08 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.9.2008 Příspěvky: 3157 Bydliště: Nové Mesto nad Váhom, SK
|
ad 2) Myslím, že budú fungovať normálne.
Ostatné závisí od hmotnosti modelu. Podľa toho treba zvoliť výkon celého pohonu. Takže daj hmotnosť modelu.
_________________ Realistické RC modely - http://rcmodely.cevaro.sk
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: stř 19.10.2016 12:30 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Buckeye-Blitz píše: ... 1) ano, signálový a "mínusový" vodič určitě ano, co s plusem je mnohokrát přetřásáno a není to "diskuzně jednoznačné" 2) nesetkal jsem se s tím, dvoumotoráků jsem měl myslím dost od 2x5W po 2x 1250W 3) nechápu otázku, každý regl musí dostat plus a mínus, tedy asi ano, paralelní (nemluvíme o komutátorových motorech, že ne?) 4) spolu musí dostatečně utáhnout model ve chtěné letové obálce, akumulátor musí být schopen to ukrmit po dostatečnou dobu 5) s jedním v chodu jsem sedal několikrát ale pouze sedal, obvykle stáhnout plyn a rovně dolů, nesnažit se o nějaké velké manévrování Buckeye-Blitz píše: Na RCmanii je sice vlákno dva motory, dva regulátory, ... Právě proto je dobré ho zachovat, nezakládat další.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Buckeye-Blitz
|
Napsal: stř 19.10.2016 13:55 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 12.12.2009 Příspěvky: 542
|
To: Jyrry díky. K odpovědi 1 - s tím plusem to nechápu. Když budu mít z obchodu hotový Y kabel, tak nemám žádnou jinou možnost, než do něj zapojit kabely od reglů, tak jako např. kabely od dvou serv a druhý konec do přijímače. Odpověď 3 - asi jsem blbě formuloval otázku, ale odpověď je jasná (alespoň si myslím, že jsem to pochopil) - oba plusové kabely reglů na plusový kabel baterie, oba mínusové na mínusový od baterie.
_________________ Myšlenka,kterou nelze vyjádřit stručně, nezasluhuje, aby byla vůbec vyslovena.
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: stř 19.10.2016 18:04 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Buckeye-Blitz píše: ... Když budu mít z obchodu hotový Y kabel, tak ... Tak ho můžeš použít tak jak ho koupíš ale je to lehká loterie, ne každý BEC reglu to musí vydržet; já to vždy úspěšně spojoval, naposled u reglů 40A, pak u větších ér už jsem s tím plusem kouzlil ale to najdeš v příslušných vláknech o dvoumotorech (nebo v mých o DH-98, F7F, B-25). Tahle problematika je tu dost (někdy dost vášnivě) rozebíraná, jinak silně doporučuji články na http://rcmodely.cevaro.sk/ - je tam toho dost a dost, slušně rozebrané. Dej konkrétnější údaje, zkusíme to dát dohromady (velikost éra, zvažované motory, regly, aku).
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Buckeye-Blitz
|
Napsal: pát 21.10.2016 8:37 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 12.12.2009 Příspěvky: 542
|
Mám v plánu postavit Mosquito max. 1 metr rozpětí, hmotnost 700-800g., konstrukce inspirovaná modelem od Guillows.
_________________ Myšlenka,kterou nelze vyjádřit stručně, nezasluhuje, aby byla vůbec vyslovena.
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: pát 21.10.2016 12:13 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
V tom případě není co řešit. Regly Turnigy Plush nebo modré Hobbyking nebo Mystery (vše od 10A až do 40A) mám otestované na vzájemnou spolupráci. Klasický V-kabel a nic dál nezkoumat. Buckeye-Blitz píše: ... konstrukce inspirovaná modelem od Guillows. No, to bude trochu lehké, tam stačí motory do 100-150W a bude to hříčka větru... Zkus juknout na tohle: Příloha:
DH Mosquito E.zip [1.36 MiB]
115 krát
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Buckeye-Blitz
|
Napsal: pát 21.10.2016 13:54 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 12.12.2009 Příspěvky: 542
|
Tak ten plánek se mi líbí, rozpětí kolem metru. Hmotnost udává v rozpětí 1100-1200 g. pro motory Speed 400. Myslím, že by se hmotnost dala srazit i pod 1000g. volbou vhodného materiálu (vypadá to, že přepážky v trupu jsou všechny z překližky). Nicméně motor by měl být kolem 200W, když se podaří hmotnost udržet do 1000g, ne?
_________________ Myšlenka,kterou nelze vyjádřit stručně, nezasluhuje, aby byla vůbec vyslovena.
|
|
Nahoru |
|
|
JASSoft
|
Napsal: pát 21.10.2016 15:18 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 16.10.2010 Příspěvky: 335 Bydliště: Příbram
|
Mám na stole plán „DH 89a Dragon Rapide“ a řeším pohon. To co bylo řečeno výše mám zvládnuté (2x motor, 2x ESC, 1x SBEC, 1x3S-LiPo). Představa, že dám ESC do gondoly motoru je nahlodána rizikem nutnosti výrazně prodloužit kabel mezi ESC a LiPo – někde jsem četl, že se to ze zásady nemá (nebezpečí průrazu vstupu ESC napěťovými špičkami naindukovanými na vedení – ale už nevím, zda to platí obecně nebo jen pro velké výkony(proudy) – u mne nebude proud jednoho motoru větší jak 8A. Otázka zní – ESC k baterce nebo k motoru. Dík za každou radu.
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: pát 21.10.2016 17:42 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
JASSoft píše: ...– někde jsem četl, že se to ze zásady nemá.... Hm... Jak to bude velké? Moje zkušenosti: DH.98 Mossie, 1600mm, aku v přídi, ESC v gondolách, bez přídavných C, OK. B-25 Mitchell, 1530mm, aku v přídi, ESC v gondolách, bez přídavných C, OK. Další éra (2m) už mám aku v gondolách. Příjemně to stabilizuje let a činí ho pohlednějším Opět jedno věčné téma které nemá uspokojivé "diskuzní" řešení
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
JASSoft
|
Napsal: sob 22.10.2016 20:54 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 16.10.2010 Příspěvky: 335 Bydliště: Příbram
|
jyrry píše: Moje zkušenosti: DH.98 Mossie, 1600mm, aku v přídi, ESC v gondolách, bez přídavných C, OK. B-25 Mitchell, 1530mm, aku v přídi, ESC v gondolách, bez přídavných C, OK ... Dík, že jsi mne uklidnil - DH 89A bude mít rozpětí 1,2m - původní záměr byl baterky v gondolách, ten jsem zavrhl - při tomhle rozměru by byl k baterce nemožný přístup. Tak bude baterka v trupu a ESC v gondolách.
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: sob 22.10.2016 21:30 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
JASSoft píše: ... původní záměr byl baterky v gondolách, ten jsem zavrhl - při tomhle rozměru by byl k baterce nemožný přístup. ... No, jde to i při 1m: http://www.jyrry.cbcnet.cz/grafika/P61B.jpg - baterky byly hned za regly (ty těsně za motory)...
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|