Autor |
Zpráva |
JBP
|
Napsal: čtv 03.01.2013 9:45 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 4.10.2011 Příspěvky: 495 Bydliště: Příbram Obrázky: 0
|
Rád bych věděl, na kolika článek můžu létat s motorem 2035/4100 a s vrtulí GM 17,5x17,5. Nyní jsem s tím létal na 5článek, je to hukot....ale sneslo by to 6článek ? Trošku nerozumím vrtulím, co přesně udělá s výkonem, mám tam dát na 6 článek větší nebo menší ?
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
ariane
|
Napsal: čtv 03.01.2013 10:20 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 19.3.2009 Příspěvky: 661 Bydliště: Tábor a okolí
|
Větší vrtule zvedne výkon..,takže na 6 S ubrat na vrtuli.
|
|
Nahoru |
|
|
Staifus
|
Napsal: čtv 03.01.2013 10:21 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 7.12.2011 Příspěvky: 531 Bydliště: Plzeň
|
Ahoj, vlákno co mi tu chybí, aneb pořádný fajky.... sám letos chci něco na Paličku motor.
Když jsem koukal na osazení Backfira u Petra Janků na stránkách, píše tam:
Show - Phasor RACE 2035/4100 - 5s 3400, 50C - 18x19 - Ice 200 Lite / YGE 300 FAI 70m/s
Nebylo by lepší nechat 5S a přidat na tý vrtuli?
|
|
Nahoru |
|
|
JBP
|
Napsal: čtv 03.01.2013 10:36 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 4.10.2011 Příspěvky: 495 Bydliště: Příbram Obrázky: 0
|
Jo jo už jsem to pochopil, že mám nechat 5 článek a přidat na vrtuli, ale jakou tam dát ? A stejně bych ten 6 článek prubnul.......že bych byl první ???
|
|
Nahoru |
|
|
petrajksner
|
Napsal: čtv 03.01.2013 10:38 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 9.6.2012 Příspěvky: 654 Bydliště: Ústí nad Labem
|
S tímhle motorem v Backfirovi1 s listama 17/18 F5B + 5článek příkon v letu (né na zemi) : 3.4kW stoupání je okolo 56m/s proud 210A S listama 18/19 něco mezi slim a širokými je příkon stejný, ale na vrtuly je cca o 250ot/min víc (9000 ot/min) Pokud si vemeš ot na volt a vynásobíš je napětím z aku s poklesem na 3Volty na článek, tak u 5 článku si lehce přes 60 000ot min, při 6 článku bys byl kolem 74000 ot min. což si za povolenýma a proud odhaduji kolem 300A. Enigma je malinká a bude i lehoučká, fofrem zmizí aby sis to stoupání potom užil možná tam ani nebudeš mít tak velký pokles na baterce, dal bych tam 18/19 a kurva si to užiješ
|
|
Nahoru |
|
|
petrajksner
|
Napsal: čtv 03.01.2013 10:45 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 9.6.2012 Příspěvky: 654 Bydliště: Ústí nad Labem
|
JBP píše: Jo jo už jsem to pochopil, že mám nechat 5 článek a přidat na vrtuli, ale jakou tam dát ? A stejně bych ten 6 článek prubnul.......že bych byl první ??? jestli si si objednal tech motorů víc tak tam ten 6článek zkus já bych do toho nešel. nezapomeň na nastevení rozběhu, když to bučí tak to neletí
|
|
Nahoru |
|
|
JBP
|
Napsal: čtv 03.01.2013 11:01 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 4.10.2011 Příspěvky: 495 Bydliště: Příbram Obrázky: 0
|
Dík za radu, nechám tedy 5 článek a dám tam 18/19. Doporučuješ přímo nějakého výrobce (pošli odkaz)
|
|
Nahoru |
|
|
petrajksner
|
Napsal: čtv 03.01.2013 11:11 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 9.6.2012 Příspěvky: 654 Bydliště: Ústí nad Labem
|
lítám zatím jen RF a už jsem jich měl taky dost já nakupuji tady: http://www.f5b.cz/cs/katalog/Vrtulove-l ... iroka-F5B/spokojenost s nákupem i poradenstvím, když to někdo lítá závodně a může to porovnat na závodech s ostatními tak mu věřím a fakt to funguje. Ještě záleží na kuželu, aby to fungovalo, máš ho přesazenej?
Naposledy upravil petrajksner dne čtv 03.01.2013 11:14, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
JMalik
|
Napsal: čtv 03.01.2013 11:13 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 16558
|
Loni jsem létal chvíli Surprise s motorem NEU na 6s lipol. Skutečně by jsi mohl mít problém s motorem (rotorem) a otáčkama. Já jsem to vyřešil tak, že jsem rozebral motor, vyfasoval od Dalibora nový rotor přebandážovaný kevlarem, ložiska jsem vyndal a osadil nová keramická. U toho NEU a převodovky to není úplně jednoduché, protože neseženeš zadní keramické ložisko s osazením. Musíš dát normální a poskládat to zpátky tak, aby to sedělo na převodovku. Samozřejmě každý kus motoru NEU se od sebe liší podle toho jak to Mexičan skládal, takže při výměně rotoru si nesmíš poztrácet žádné podložky, jinak nenastavíš vůli do převodovky. Ty by jsi to mohl mít jednodušší o to, že výrobce je tady a mohl by jsi zkusit konzultovat s p. Paličkou jestli by Ti nepřebandážoval rotor a případně nevyměnil ložiska. Je to samozřejmě o dohodě s výrobcem, nemůžeš čekat , že vezme plnou záruku za to, že Ti to nevyhulí, nebo se nerozcákne rotor až to pustíš po kouli na plný knedlík dolů. Jsou to extrémní pohony a i baterka to má brzy spočítané. Já jsem loni skončil právě na té baterce, naštěstí to chytlo až když jsem to vyndal z trupu a položil vedle do trávy. Takže popřemýšlej o tom. Já to na jaře určitě začnu létat zase na 6s, takže pokud budeš jezdit na letiště jenom s pětičlánkama budeš druhej
_________________ Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka
|
|
Nahoru |
|
|
petrajksner
|
Napsal: čtv 03.01.2013 11:16 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 9.6.2012 Příspěvky: 654 Bydliště: Ústí nad Labem
|
JMalik píše: Loni jsem létal chvíli Surprise s motorem NEU na 6s lipol. Skutečně by jsi mohl mít problém s motorem (rotorem) a otáčkama. Já jsem to vyřešil tak, že jsem rozebral motor, vyfasoval od Dalibora nový rotor přebandážovaný kevlarem, ložiska jsem vyndal a osadil nová keramická. U toho NEU a převodovky to není úplně jednoduché, protože neseženeš zadní keramické ložisko s osazením. Musíš dát normální a poskládat to zpátky tak, aby to sedělo na převodovku. Samozřejmě každý kus motoru NEU se od sebe liší podle toho jak to Mexičan skládal, takže při výměně rotoru si nesmíš poztrácet žádné podložky, jinak nenastavíš vůli do převodovky. Ty by jsi to mohl mít jednodušší o to, že výrobce je tady a mohl by jsi zkusit konzultovat s p. Paličkou jestli by Ti nepřebandážoval rotor a případně nevyměnil ložiska. Je to samozřejmě o dohodě s výrobcem, nemůžeš čekat , že vezme plnou záruku za to, že Ti to nevyhulí, nebo se nerozcákne rotor až to pustíš po kouli na plný knedlík dolů. Jsou to extrémní pohony a i baterka to má brzy spočítané. Já jsem loni skončil právě na té baterce, naštěstí to chytlo až když jsem to vyndal z trupu a položil vedle do trávy. Takže popřemýšlej o tom. Já to na jaře určitě začnu létat zase na 6s, takže pokud budeš jezdit na letiště jenom s pětičlánkama budeš druhej A jaký pak NEU si lítal s 6článkem?
|
|
Nahoru |
|
|
JBP
|
Napsal: čtv 03.01.2013 12:01 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 4.10.2011 Příspěvky: 495 Bydliště: Příbram Obrázky: 0
|
Ahoj (VŠEM), první věc, kterou musím napsat je, že se nám JMalik po půlroční odluce vrátil na RCMANII. A mě to bude stát večer piva co se do něj vejde, to byla sázka.
Fakt je, že když tam nedám 6 článek, budu na letišti druhý.....ale já si poradím.
|
|
Nahoru |
|
|
JMalik
|
Napsal: čtv 03.01.2013 12:09 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 16558
|
petrajksner píše: A jaký pak NEU si lítal s 6článkem? 1509/1Y/6,7 vrtule RF 17/18. Někde jsou tady možná i grafy jak to bylo na 5s a 6s. Pokud si to dobře pamatuji, tak na 5s lipol 4200mAh tam teklo cca 260A, na 6s 3300mAh něco přes 300A
_________________ Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka
|
|
Nahoru |
|
|
petrajksner
|
Napsal: čtv 03.01.2013 12:29 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 9.6.2012 Příspěvky: 654 Bydliště: Ústí nad Labem
|
Věřím tomu, že s 5článkem a tou 18/19 by to 70m/s, otázka je spíš, jestli se ta ENIGMA a za jakou cenu se dokáže přes tuhle rychlost dostat a šestý článek tam nefungoval jako topení. Další otázka je, jak do 95cm trupu chceš narvat 6 článků s odpovídající kapacitou, která je shopná dát cca 300A. Může to dopadnout tak, že při 5 článku bude pokles na článku třeba jen na 3.3V, protože si budeš moct dovolit větší kapacitu a tech 220A dá v poho a při 6 článkách bude pokles třeba i na 2.9V (což není nobvyklé), protože si nebudeš moct dovolit vetší kapacitu kvůli prostoru v letadle a baterce o menší kapacitě se bude zdát o čertech při cca 280A - 300A. 5 x 3.3v = 16.5V 6 x 2.9v = 17.4V Výsledkem bude asi 500ot za min na vrtuly a polepšení o 3m/s za cenu možnosti požáru a laboraci s baterkama, který to při daný kapacitě dají. To bych tam radši zkusil listy 19/22 jestli se tam vejdou.
|
|
Nahoru |
|
|
petrajksner
|
Napsal: čtv 03.01.2013 12:32 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 9.6.2012 Příspěvky: 654 Bydliště: Ústí nad Labem
|
JMalik píše: petrajksner píše: A jaký pak NEU si lítal s 6článkem? 1509/1Y/6,7 vrtule RF 17/18. Někde jsou tady možná i grafy jak to bylo na 5s a 6s. Pokud si to dobře pamatuji, tak na 5s lipol 4200mAh tam teklo cca 260A, na 6s 3300mAh něco přes 300A Ano to chápu, tenhle motor jsem používal taky, ale jen na 5S 1Y má 3600ot na volt, Palička má 4100 a je to ekvivalent Neu1512 Takže když u tvého Neu použiješ 6článků, je to to samé jako u Paličky 5 článků, výsledek na vrtuly je stejný
|
|
Nahoru |
|
|
JMalik
|
Napsal: čtv 03.01.2013 12:59 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 16558
|
petrajksner píše: Ano to chápu, tenhle motor jsem používal taky, ale jen na 5S 1Y má 3600ot na volt, Palička má 4100 a je to ekvivalent Neu1512 Takže když u tvého Neu použiješ 6článků, je to to samé jako u Paličky 5 článků, výsledek na vrtuly je stejný Bude to tak jak říkáš. Někdy minulý týden jsem tu Enigmu uživateli JBP zalétával a je to proti Surprise v režimu bez motoru o něco pomalejší, taky bych se tady asi přikláněl asi k 5s a 19" vrtuli (pokud jí tam dostane).
_________________ Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 39 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|