RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://www.rcmania.cz/

Brzda na regulátoru
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=7&t=27772
Stránka 2 z 2

Autor:  coro [ čtv 22.04.2010 0:37 ]
Předmět příspěvku: 

JirkaA píše:
Hoši já mám dojem, že hledáte za každou cenu problém tam, kde v podstatě není. Ten článek u MGM se týká modelů aut, kde se bržděním maří CELÁ konetická energie modelu. U letadel to je trochu jinak, tam se brzdí kinetická energie vrtule plus něco málo co vrtule sebere proudu vzduchu (kinetická energie hmoty vzduchu protékající průřezem vrtule, k tomu dost mizerná účinnost vrtule). U sklopky ani to ne, tam jde fakt o to utopit kinetickou energii rotující vrtule a potom už jen udržet docela zanedbatelné síly působící na sklaplou sklopku.

Toto sa týka momentu kedy sa prúd rozbehnutý cievkou cez fety, pri prerušení fetov, musí zachytiť. Napríklad pri PWM 8kHz, a pomere brzdenia 50:50, trvá stav zopnutia brzdy 1/16000 sekundy, a potom to príde.
O nejakej energii nemá zmysel písať, ide o indukčnú cievku spínanú fetmi ako v meniči.

Autor:  Speedy [ čtv 22.04.2010 6:38 ]
Předmět příspěvku: 

Když už jsme u brždění, jaká je situace u skokovýho stažení plynu třeba na půlku? Přibrzdí si regl, nebo jen omezí spínání a stav se změní sám? Předpokládal bych druhou variantu, takže u letadla by špičku šlo snížit zpomalením stahování plynu (motor nejdřív trochu ztratí otáčky odporem vrtule a až následně začne brzdit). Uvažuju správně?

Třeba u hotlinerů vím o několika případech shoření reglu po nastoupání, mohla to být i tato příčina.

Autor:  zdekar [ čtv 22.04.2010 10:07 ]
Předmět příspěvku: 

A co potom motor na přepínač, kde je jen poloha zapnuto a vypnuto. Pokud je brzda zapnutá, což u té sklopky asi bude, pak vypnutím motoru dojde ke skoku z max. otáček na brzdu a to by se to muselo odpálit hnedle,ne?

Autor:  Abu [ čtv 22.04.2010 10:09 ]
Předmět příspěvku: 

Mam to takhle na 1.3kW pohonu (18" vrtule, prevod 6.7:1) uz 2 roky a zatim ok. Je pravda, ze regl je cinska kopie Jeti Adv. a ten ma brzdu pomerne dost mekkou.

Autor:  TomasC [ čtv 22.04.2010 10:26 ]
Předmět příspěvku: 

Bavil jsem se na podobné téma s vývojáři u JeTi. Při brždění teče sice obvodem relativně velký proud, ale ztráty se vytopí v motoru. Stačí porovnat poměry odporů vinutí motoru a sepnutých tranzistorů v regulátoru.

Já jsem řešil brždění u F3Ačka, kdy se brzda nastavuje tak, aby model opravdu zpomaloval, nejen na sklopení vrtule.

Autor:  JMalik [ čtv 22.04.2010 12:50 ]
Předmět příspěvku: 

zdekar píše:
A co potom motor na přepínač, kde je jen poloha zapnuto a vypnuto. Pokud je brzda zapnutá, což u té sklopky asi bude, pak vypnutím motoru dojde ke skoku z max. otáček na brzdu a to by se to muselo odpálit hnedle,ne?


To se právě neoddělá. Ten limit brzdy je pevně nastavený a není extra tvrdý.

Autor:  JMalik [ čtv 22.04.2010 12:52 ]
Předmět příspěvku: 

Speedy píše:
Když už jsme u brždění, jaká je situace u skokovýho stažení plynu třeba na půlku? Přibrzdí si regl, nebo jen omezí spínání a stav se změní sám? Předpokládal bych druhou variantu, takže u letadla by špičku šlo snížit zpomalením stahování plynu (motor nejdřív trochu ztratí otáčky odporem vrtule a až následně začne brzdit). Uvažuju správně?

Třeba u hotlinerů vím o několika případech shoření reglu po nastoupání, mohla to být i tato příčina.


Většinou (skoro vždy) se parametr zpoždění rozběhu váže i k obrácenému kroku = zpomalení z maxima.

Autor:  JMalik [ čtv 22.04.2010 13:01 ]
Předmět příspěvku: 

TomasC píše:
Bavil jsem se na podobné téma s vývojáři u JeTi. Při brždění teče sice obvodem relativně velký proud, ale ztráty se vytopí v motoru. Stačí porovnat poměry odporů vinutí motoru a sepnutých tranzistorů v regulátoru.

Já jsem řešil brždění u F3Ačka, kdy se brzda nastavuje tak, aby model opravdu zpomaloval, nejen na sklopení vrtule.


Ano, ztráty se vytopí v motoru, jedná se jen o velikost toho proudu. Při velmi ostře nastavené brzdě je dán proud indukovaným napětím a R obvodu (motor, regl, vodiče). Proto např. MGM na svých regulátorech nastavili maximum brzdného účinku pro všechny kombinace motorů, které ověřovali, nebo parametrově odhadli tak, aby nebyl zbytečně vysoko proud. Pro zabrzdění NEU 1509/1Y/6,7 s vrtulí 17/18 z maximální rychlosti to bylo málo. Proto tento parametr upravili o další krok zostření brzdy.

Autor:  Flieger [ úte 09.10.2018 9:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Brzda na regulátoru

Zdravím, chci se zeptat kde je problém, že nejde nastavit brzda na střídavém ESC Swift 20A od SkyRC? Už jsem x-krát ověřoval nastavení pomocí vysílače. Break je nastaveno na ON, ale při letu se vrtule stejně stále točí :evil: Je nezbytně nutné nastavovat pomocí karty nebo je vadný regulátor :?:

Autor:  Flieger [ pon 22.10.2018 10:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Brzda na regulátoru

Neví někdo :?:
Podle mých posledních zkušeností nejde aktivovat brzda ani na regulátorech EMax (např. Simon 20A) :(

Autor:  YenyaKas [ pon 22.10.2018 11:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Brzda na regulátoru

Já jsem na EMaxu taky měl problém s brzdou - pocitově to trochu brzdilo, ale k zastavení vrtule to nestačilo.

viewtopic.php?f=16&t=84096

Přitom v menu nastavení brzdy je, nastavoval jsem to, ale skoro nic to nedělalo. S jiným regulátorem to brzdilo hned, ale ten zase neměl nastavení řídicí frekvence na 22 kHz, takže na 8 kHz ten motor trochu píská. A teda z nějakého důvodu na stejnou baterku lítám kratší dobu než s tím EMaxem, což teda už vůbec nechápu.

Stránka 2 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/