|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 12 ] |
|
Autor |
Zpráva |
semo
|
Napsal: stř 20.12.2023 11:53 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.2.2011 Příspěvky: 993 Bydliště: Telč
|
Kdysi jsem si koupil motor MIG 280 (Sporting). Měl ale takovou zvláštní vadu: osička byla vpředu docela krátká. Tak krátká, že je pro nějaký rozumný unašeč nepoužitelná. Ale vzadu, na plastovém čele motoru koukala ven taky, asi 4 mm. Takže to šlo opravit. Dalo to dost práce, musel jsem ho rozberat, opatrně posunout rotor, doraz ložiska, hlídat vůle, nezmařit uklíky a kondenzátor....
Myslel jsem, že šlo o výrobní vadu. Teď po letech jsem si koupil ještě jednu 280ku a je to zas to stejný! Až mi to skoro vzalo chuť ten motor použít. Má někdo nějaký nápad, proč to takhle blbě vyrábějí? Jen tak prozajímavost.
_________________ http://semos333.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Petr Budai
|
Napsal: stř 20.12.2023 12:02 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 31.12.2016 Příspěvky: 300 Bydliště: Liberec
|
Řekl bych, že jsou připravené pro nalisování pastorku převodovky. Vzadu při lisování máš volné místo pro napájení motoru, opřená je vysunutá osa.
|
|
Nahoru |
|
|
MPml
|
Napsal: stř 20.12.2023 14:30 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 16.1.2013 Příspěvky: 1166
|
a teď si třeba představ, že ten DC motor (velikost cca 380), co je použitý v klapce motoru AEE v 1.6 Felicií jako torquemotor volnoběhu, (tzn. i v starým golfu) má tu hřídel překvapivě celou jenom na straně toho plastovýho víka a je tam i ten pastorek (tzn. pastorek je na straně komutace). Prostě co si kdo objedná, to mu výrobce dodá - chceš hřídel vzadu? No problém. Vpředu? No problém. Na obě strany? No problém. Na 7 stran? To zatím naštěstí neumíme.
|
|
Nahoru |
|
|
semo
|
Napsal: stř 20.12.2023 14:44 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.2.2011 Příspěvky: 993 Bydliště: Telč
|
To já si umím představit :-). Jen mi to přišlo zvláštní u modelářský verze motoru. Asi to bude tak, jak psal Petr.
_________________ http://semos333.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
MPml
|
Napsal: stř 20.12.2023 14:55 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 16.1.2013 Příspěvky: 1166
|
žádný modelářský verze těhle motorů nejsou a ani nebyly (až na naprosto marginální vyjímky). Velké "modelářské" firmy (ty co už nejsou) to kdysi kupovaly jako položku z normálního sortimentu výrobce (viz motory "Speed"), ostatní motory (zejména ty nestandardní) jsou obvykle souběh s někým a nebo zbytek co se dělal jako zákaznická položka pro "někoho velkého" - kdo si objednal cokoli v takovém objemu, aby mu to výrobce vyrobil (byl ochotný vůbec dodat). Takže nejspíš to jsou motory co byly původně na něco úplně jiného, někdo je (nebo ten zbytek) skoupil a teď se prodávají. Až dojdou, tak už nejspíš nebudou - jedině pokud by si je zase někdo z skutečně velkých odběratelů objednal.
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: stř 20.12.2023 15:30 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7415 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
semo píše: ... MIG 280 (Sporting)... vpředu docela krátká... na plastovém čele motoru koukala ven taky, asi 4 mm... po letech jsem si koupil ještě jednu 280ku a je to zas to stejný!... BTW U koho jde takový exotický výběh/souběh výroby koupit? Dohledatelná klasika popis + výkres (stránky megamotor.cz) uvádí pro 280 6V Sporting, kótovanou délku hřídele od začátku osičky po výstupek na čele (opačném než je strana komutátoru) 10 mm. Jinak je to klasika. Někdo vyrábí, jiný prodává. Specifikace jde k čertu. A vše kolem má jen ilustrativní charakter. Tentýž obrázek, s patrnými odrušovacími keramickými C mají i prodejci. Ty, co jsem viděl.
|
|
Nahoru |
|
|
varok
|
Napsal: stř 20.12.2023 19:44 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 4.7.2012 Příspěvky: 2651 Bydliště: Havířov Obrázky: 0
|
Kdysi dávno jsem kupoval tenhle elektromotorek do RC autíčka, ale nevím kterou verzi. Měl ale myslím kovové to zadní čelo, už si nepamatuju přesně. Ten měl ale hřídel normálně, vpředu zhruba 10mm a vzadu na straně komutátoru jen kousíček, odhadem 1-1,5mm? Tohle bych viděl spíše na nějakou vadnou sérii.
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: čtv 21.12.2023 5:00 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Pokud někomu nepomůže popis a fotky dovozce/lepiče nálepek, tak je veškerá další snaha marná... Pro nás modeláře ty vybrané příslušné typy odlišil tím dovětkem "Sporting", "Racing" a pod. a prostě ten "Sporting" s kýženými parametry je v Asii vyráběn takto, viz. fotka... koupím si to, co potřebuju, ne to, co na mě hned vykoukne.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: čtv 21.12.2023 5:02 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
guchar píše: ... Lze rozlišovat "Sporting" a "Racing"? Pokud ne, pak to ale není chyba dovozce...
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
semo
|
Napsal: čtv 21.12.2023 10:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.2.2011 Příspěvky: 993 Bydliště: Telč
|
jyrry píše: Pokud někomu nepomůže popis a fotky dovozce/lepiče nálepek, tak je veškerá další snaha marná... 8O Pro nás modeláře ty vybrané příslušné typy odlišil tím dovětkem "Sporting", "Racing" a pod. a prostě ten "Sporting" s kýženými parametry je v Asii vyráběn takto, viz. fotka... koupím si to, co potřebuju, ne to, co na mě hned vykoukne. To jsem nějak nepochopil. Podle MegaMotor má být vpředu osička dlouhá 10mm, jak píše Guchar. A to u všech verzí té 280ky. Lišit by se měly jen elektrickými parametry a otáčkami. Já narazil na krátkou osičku u Sporting i u obyčejné verze. Každopádně dobrý postřeh, že na fotce verze Racing vypadá osička delší.
_________________ http://semos333.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
semo
|
Napsal: čtv 21.12.2023 10:39 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.2.2011 Příspěvky: 993 Bydliště: Telč
|
(I když...pravda, u výkresu popisuje megamotor.cz jen tu klasickou 6V verzi. )
_________________ http://semos333.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: čtv 21.12.2023 12:50 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7415 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
Omluva účastníkům. Záměrem bylo dát obrázek typu, co uvedl "semo". Tedy 280 (Sporting), obr. Racing je můj neodpustitelný přehmat. Na obr. Sporting je kratší vyčnívající části, ale bohužel má jiný úhel záběru. Jde tedy odhadem porovnat jen s kótovaným průměrem G plech kolem zalisovaného kluzného ložiska 6.35 mm. Výkres Size 280: Sporting(krátká) vs Racing(obvyklá) délka vyčnívající části nerozlišuje. Otázkou je zda "semo" volil (280 6V Sporting, 6-8článků, 15 000otáček, I=4A, doporuč. článklů: 7) versus (280 6V Racing 6článků, 17200otáček I=4.5A, doporuč. článklů: 6) z důvodu menší otáčky a menší max. proud? Podrobnosti viz. příloha Word soubor. Omluva těm jejichž prohlížeče nepodporují přímé stažení/zobrazení těchto typů souborů. Pokusím se o nalezení jiné varianty s možností neproporcionálního písma. (Snad formou *.pdf, taky to není ono.) Vhodné do tabulek, má stejnou šíři všech znaků. Například typy (fonty) Courier.
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 12 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 40 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|