Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Lithium titanát
PříspěvekNapsal: pát 18.12.2009 22:00 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 28.10.2008
Příspěvky: 95
Bydliště: Jičínsko
Ahoj ví někdo něco o tomto relativně novém druhu lithiové technologie?
Tedy kromě toho že se s ní počítá pro elektromobily.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 18.12.2009 22:15 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 2.6.2007
Příspěvky: 5838
Bydliště: DNV
Čo bolo publikované v Elektropedii:

Lithium Titanate Spinel (Li4Ti5O12) has been introduced for use as an anode material providing high power thermally stable cells with improved cycle life.

Pro:
- Does not depend on SEI Layer for stability
- No restriction on ion flow hence significantly higher charge and discharge rates possible as well as better low temperature performance
- Lower internal impedance of the cell
- Higher temperatures can be tolerated
- No SEI build up over time means very long cycle life possible
- Public domain technology (No patent disputes)

Cons:
- Lower anode reactivity means cell voltage reduced to 2.25 Volts when used with Spinel cathode (Other cathode chemistries possible)
- Lower energy density hence bulkier cells

_________________
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 18.12.2009 22:27 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 26.5.2008
Příspěvky: 2355
Bydliště: Bratislava
Pisu ze sa nabije na 90% za 5 min.

_________________
EXTRA MX,EF extra 300 78"
http://adamweinzettl.webnode.sk/


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 19.12.2009 9:00 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.8.2007
Příspěvky: 2366
Bydliště: Liptovský Peter
Preklad z Google translate:

Lithium titaničitan Spinel (Li4Ti5O12) bol zavedený pre použitie ako anódový materiál poskytuje vysoký výkon tepelne stabilný bunky sa zlepšenou životnosť.

Pre:
- Nie je závislá na SEI vrstvu pre stabilitu
- Žiadne obmedzenie prietoku iónov teda výrazne vyššej miery vybitia a možno aj lepší výkon pri nízkych teplotách
- Dolné vnútorná impedancia bunky
- Vyššie teploty môžu byť tolerované
- Č SEI vybudovať časom znamená veľmi dlhú životnosť možné
- Public domain technológie (č patentových sporov)

Minusy:
- Dolné anóda reaktivita znamená bunka napätie zníži na 2,25 voltu pri použití s katódou spinel (katóda Ostatné chemikálie je to možné)
- Nižšia hustota energie teda objemnejšie bunky

_________________
Sky Lady - po 4 rokoch zhorela, Tornado XX, Cap 232, Super Zoom 2 - 460g, F3K Super Gee, Lynx E


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 19.12.2009 9:44 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 2.6.2007
Příspěvky: 5838
Bydliště: DNV
Zjednodušene: za cenu nižšej energetickej hustoty majú väčšie rozpätie prevádzkovych teplôt, rýchlejšie nabíjanie a vyššiu životnosť.

_________________
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Lithium titanát
PříspěvekNapsal: stř 10.03.2021 13:31 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 17.12.2019
Příspěvky: 92
Bydliště: ROSICE u Brna ČR
Dovolím si oživit toto 12 let staré téma. Používáte někdo tyto články jako palubní zdroj ? https://eskutr.cz/baterie-clanky-lto-li ... 3-ah-.html Tyto se mi zdají jako použitelné.

Děkuji za Váš názor. Libor.N

_________________
Dogfighter,Twinstar,Elan,Pirát,MarabuXL,ArsenalVB10, Super Chipmunk ,Sea Fury, Kawasaki KI-61, P-51D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Lithium titanát
PříspěvekNapsal: stř 10.03.2021 17:43 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 16.8.2008
Příspěvky: 6894
Bydliště: Moravský kras
Je to blbost, vyjde ti daleko větší váha při nižší kapacitě, nezapomeň na daleko nižší napětí na článek. LTO články mají smysl tam, kde jde o extrémní rozsahy teplot, spolehlivost a životnost.

_________________
OK2WY


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Lithium titanát
PříspěvekNapsal: stř 10.03.2021 17:48 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 16.8.2008
Příspěvky: 6894
Bydliště: Moravský kras
A k tomu odkazovanému článku, na stejné množství energie, jaké pojme jeden leoší LiIon článek stejné velikosti bys potřeboval cca 4 tyhle. Při ceně 145 CZK za článek? Nesmysl.

_________________
OK2WY


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Lithium titanát
PříspěvekNapsal: stř 10.03.2021 19:10 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 11.1.2009
Příspěvky: 1048
Bydliště: ČR
Při napětí 2,5V na článek by měly význam ve 2čl. jako napájení palubní el.(5V), ale vzhledem k ceně a hmotnosti, jsou dnes jiné možnosti, jak píše JirkaA.

_________________
Q X7S,Bolero,Q10,Rival,Limit,FW190,Flash,SK450,Viking2E,PikePerfect,Bf109,Aladin
www.lmkchotebor.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Lithium titanát
PříspěvekNapsal: stř 10.03.2021 20:54 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 17.12.2019
Příspěvky: 92
Bydliště: ROSICE u Brna ČR
Děkuji za názory. No můj dotaz směřoval právě na napájení přijímače a obyč. 5V serv bez snižování napětí regulátorem či diodama. Téma je bohužel jako elektropohon - takto jsem to nemyslel.

Letu zdar.

_________________
Dogfighter,Twinstar,Elan,Pirát,MarabuXL,ArsenalVB10, Super Chipmunk ,Sea Fury, Kawasaki KI-61, P-51D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: LTO anode (Lithium Titantate) - baterky
PříspěvekNapsal: sob 17.04.2021 13:15 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7413
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
?! Další zázračné baterie(?):
--LTO anode (Lithium Titantate)
--C-rate (min. 4C continuously charge and discharge at room temperature)
--High cycle life ( > 15.000 cycle) --Longer calendric battery life ( >10 years)
(--Low impedance and heat generation for improved safety)
https://www.aliexpress.com/item/1005001604875489.html
Size Information LTO cylinder cell size (66xxx): LTO 40Ah, 66160, (LTO 35Ah, 66160), LTO 55Ah, 66260

LTO 66160H 2.3V40Ah for DIY 6S Car battery pack
https://www.aliexpress.com/item/1005001604875489.html
Spec, Yinlong LTO 2.3V 40Ah Cell
Cycle life 20000-30000 times C rate
10C for both charging and discharging, Temp -20 to 60℃

Brand YinLong, Model Name 66160H, (Rechargeable)
Max Capacity(mAh) 42000mAh, Minimum Capacity(mAh) 40000mAh
Max Charge Voltage(V) 2.8V, End voltage(Cut off) 1.5V, Nominal Voltage (V) 2.3V
Max. Discharge Current 10C
Dimension: 66*160mm, Weight: Approx.1.25kg
https://www.aliexpress.com/item/1005001604607988.html


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Lithium titanát
PříspěvekNapsal: sob 17.04.2021 13:27 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20822
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
pate 18. pro, 2009 23:00 píše:
Ahoj ví někdo něco o tomto relativně novém druhu lithiové technologie?
Tedy kromě toho že se s ní počítá pro elektromobily.

Ona je to už dost dlouho nová technologie a asi ještě dlouho nová bude :-)

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Lithium titanát
PříspěvekNapsal: sob 17.04.2021 13:48 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7413
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
Vypadá to (pokud se patřičně praštíš přes kapsu) dá se dnes = 2021 koupit.
Teď jde o to nakolik jsou uváděné hodnoty parametrů reálné, a nakolik je to CHINA (fake) ADVERTAISMENT.

edit pro Hledat/RCMania jsem volil (jen malou skupinu klíčových slov) @jyrry Dík za přesun.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz