Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 25 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 12.05.2008 19:31 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2005
Příspěvky: 7119
Bydliště: Vsetín
ha... tak jsem teda to dneska poměřil a mám tam 1,1kW při nevím kolika otáčkách... jinak vrtule drží... akorát teda nevím proč mám na 3m termickém větroni s hmotností 2,2kg 1,1kW motor... :wink:


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Prasklá vrtule Aeronaut
PříspěvekNapsal: pon 18.08.2008 13:52 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 30.3.2008
Příspěvky: 253
Bydliště: Praha 5 - Jinonice
tak jsem si říkal, že ještě naposledy s Ionem nastoupám, zapnu motor ... a prásk jeden list odletěl rychlostí 560 km/h... vibrace... ztráta kabinky... prudké zhoršení ovladatelnosti... výška cca 4m... letadlo na minimálce... nouzové přistání...

kabinku jsem naštěstí našel, ale na jedné polovině křídla se mě vylomil kolík, cca třetina ho zůstala v křídle :( předek čumáku je zkosený o cca 1-2mm, jako kdybych ho ořízl ostrým nožem. Nechápu jak to ten ulomený list dokázal 8O

Jednalo se o sklopku Aeronaut 11*6, papírově má max otáčky 13000. Mě vychází v kalkulátoru s 4*A123 a motorem Scorpion HK 3026 - 1210 KV otáčky vrtule na 10660. Pořád by tam mělo být 2000 otáček rezervy. Před tím jsem lítal s vrtulí 10*8 ta má max otáčky 16000, a neměl jsem s ní žádný problém. Pak jsem já blb někde urazil špičku jednoho listu nasadil náhradní větší vrtuli a při druhém letu praskla :evil:

Kolík jsem včera zalepil, dneska to zazáplatuju a půjde znovu do vzduchu, ale už jen s vrtulí 10*8. Držte mě palce ať to křídlo drží :roll:

_________________
=== VŠECHNO JDE, JEN HADI SE PLAZÍ ===Optic 6 PLL 40 MHz, kanál 53Challenger Pitts (ORACLE) |


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Prasklá vrtule Aeronaut
PříspěvekNapsal: pon 18.08.2008 14:18 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 2.6.2007
Příspěvky: 5838
Bydliště: DNV
garfield píše:
Jednalo se o sklopku Aeronaut 11*6, papírově má max otáčky 13000. Mě vychází v kalkulátoru s 4*A123 a motorem Scorpion HK 3026 - 1210 KV otáčky vrtule na 10660. Pořád by tam mělo být 2000 otáček rezervy.

Je mi luto lietadla. Moc rezervy si nemal. Skor ziadnu. Zober si nominalne napatie A123 clanku - alebo trebars 3V (uz aj 2,7V staci), ktore snad A123 naprazdno pri I0 motora baj-ocko 2A podrzia), vynasob ich poctom v serii a motorovou konstantou a mas otacky, ktore plus/minus dosiahnes v strmhlavom lete. 10660 su bohuzial iba otacky pri plnom zatazeni vrtule.

_________________
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 18.08.2008 15:08 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 2.6.2007
Příspěvky: 5838
Bydliště: DNV
Jedna poznamka k predoslym clankom, co tu boli uverejnene: je dobre si uvedomit, ze na odtrhnutie vrtule ma drvivy vplyv odstrediva sila, nie tah ani vykon prenasany vrtulou. Odstrediva sila rastie s druhou mocninou poctu otacok (t.j. male zvysenie otacok = velke zvysenie odstredivej sily) a len tak zbezne som si zratal jeden list AE 13x11 7,5g tazisko 47mm od capu ... pri 12000 otackach je odstrediva sila okolo 55kg (pretazenie 7500G!), zatial co staticky tah vrtule su iba nejake 2kg.

Je nutne pocitat s otackami vrtule pri maximalnej rychlosti letu na motor, nie iba s otackami na stojanke.

_________________
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 21.08.2008 14:00 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 19.7.2006
Příspěvky: 1643
Bydliště: Letohrad
Já mám trochu přestřelenej pohon s Aeronautkou 9,5/5 na hotlineru. Max. otáčky překračuju při vodorovným letu a už jsem ho i nechtěně pustil s plným plynem dolů a nic se nestalo. (motor kv1850, 10čl. NiCd, max vrtule 16000) Takže může jít i o skrytou vadu některých kusů. Ale každopádně varování beru v potaz a dám si pozor.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 21.08.2008 19:27 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.3.2008
Příspěvky: 845
Bydliště: Praha
To, že se jednou nic nestane, neznamená, že se nestane nikdy. Letecký obor, který se touto problematikou zabývá se nazývá " pevnost a životnost ". Tím chci říct, že u těchto vrtulí je kolík namáhán na střih tak dlouho, až se jednou ustřihne a oko závěsu na roztržení, až se jednou roztrhne. Narozdíl od skutečných leteckých součástí se ale životnost ( a tedy čas do výměny) neuvádí . Je ale zadobře občas kontrolovat vůle a otlačení, bohužel se někdy utržení sklopky neubráníme ( taky už jsem zažil ).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pozor na vrtule Aeronaut CAM Carbon
PříspěvekNapsal: ned 01.06.2014 12:06 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.3.2012
Příspěvky: 4016
Bydliště: SK
Obrázky: 6
Kde by som našiel zoznam (ponuku) všetkých dostupných vrtúľ Graupner CAM Folding?

_________________
FrSky Tandem X20


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pozor na vrtule Aeronaut CAM Carbon
PříspěvekNapsal: úte 24.04.2018 21:35 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 30.5.2015
Příspěvky: 133
V neděli jsem měl tedy opravdu s vrtulemi Aeronaut pech. Během jednoho odpoledního létání mi ve vzduchu praskly u dvou větroňů sklopky aeronaut . Jedno ulomení listu skončilo vytržením motorové přepážky v čumáku větroně a rozsekáním laminátové špice. U druhého větroně jsem zaregistroval ulomení vrtule okamžitě a naštěstí jsem stačil zastavit hned motor , takže ztráty minimální. Jednalo se o vrtuli 12 x 6 a 11x 6 Mohu zaručit , že nebyly překročeny kritické otáčky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pozor na vrtule Aeronaut CAM Carbon
PříspěvekNapsal: čtv 17.05.2018 10:38 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 25.11.2008
Příspěvky: 1465
Bydliště: Dobruška
Jak si měl nastavený rozběh motorů?

_________________
Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pozor na vrtule Aeronaut CAM Carbon
PříspěvekNapsal: čtv 17.05.2018 11:24 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.3.2012
Příspěvky: 4016
Bydliště: SK
Obrázky: 6
smyk1111 píše:
V neděli jsem měl tedy opravdu s vrtulemi Aeronaut pech. Během jednoho odpoledního létání mi ve vzduchu praskly u dvou větroňů sklopky aeronaut . Jedno ulomení listu skončilo vytržením motorové přepážky v čumáku větroně a rozsekáním laminátové špice. U druhého větroně jsem zaregistroval ulomení vrtule okamžitě a naštěstí jsem stačil zastavit hned motor , takže ztráty minimální. Jednalo se o vrtuli 12 x 6 a 11x 6 Mohu zaručit , že nebyly překročeny kritické otáčky.


Tomu moc neverím, a zastaviť hneď motor? Stáva sa to pri max. otáčkach, záťaži a to je moment (rána) už nestíhaš nič a keď, už je po všetkom.
Ale ak sa ti to stalo pozrel by som sa aké kužele používaš.

_________________
FrSky Tandem X20


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 25 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz