Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 26 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 21.04.2010 23:37 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.5.2006
Příspěvky: 9099
Bydliště: Bratislava dnv SK
JirkaA píše:
Hoši já mám dojem, že hledáte za každou cenu problém tam, kde v podstatě není. Ten článek u MGM se týká modelů aut, kde se bržděním maří CELÁ konetická energie modelu. U letadel to je trochu jinak, tam se brzdí kinetická energie vrtule plus něco málo co vrtule sebere proudu vzduchu (kinetická energie hmoty vzduchu protékající průřezem vrtule, k tomu dost mizerná účinnost vrtule). U sklopky ani to ne, tam jde fakt o to utopit kinetickou energii rotující vrtule a potom už jen udržet docela zanedbatelné síly působící na sklaplou sklopku.

Toto sa týka momentu kedy sa prúd rozbehnutý cievkou cez fety, pri prerušení fetov, musí zachytiť. Napríklad pri PWM 8kHz, a pomere brzdenia 50:50, trvá stav zopnutia brzdy 1/16000 sekundy, a potom to príde.
O nejakej energii nemá zmysel písať, ide o indukčnú cievku spínanú fetmi ako v meniči.


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 22.04.2010 5:38 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 19.7.2006
Příspěvky: 1652
Bydliště: Letohrad
Když už jsme u brždění, jaká je situace u skokovýho stažení plynu třeba na půlku? Přibrzdí si regl, nebo jen omezí spínání a stav se změní sám? Předpokládal bych druhou variantu, takže u letadla by špičku šlo snížit zpomalením stahování plynu (motor nejdřív trochu ztratí otáčky odporem vrtule a až následně začne brzdit). Uvažuju správně?

Třeba u hotlinerů vím o několika případech shoření reglu po nastoupání, mohla to být i tato příčina.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 22.04.2010 9:07 
Mazák
Mazák

Registrován: 20.4.2008
Příspěvky: 2255
Bydliště: Královéhradecký kraj
A co potom motor na přepínač, kde je jen poloha zapnuto a vypnuto. Pokud je brzda zapnutá, což u té sklopky asi bude, pak vypnutím motoru dojde ke skoku z max. otáček na brzdu a to by se to muselo odpálit hnedle,ne?

_________________
OPTIC 6 2,4Ghz Assan


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 22.04.2010 9:09 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2005
Příspěvky: 10872
Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
Obrázky: 11
Mam to takhle na 1.3kW pohonu (18" vrtule, prevod 6.7:1) uz 2 roky a zatim ok. Je pravda, ze regl je cinska kopie Jeti Adv. a ten ma brzdu pomerne dost mekkou.

_________________
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
Moje modely - http://poletuchy.ic.cz/hangar/


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 22.04.2010 9:26 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 24.4.2003
Příspěvky: 8543
Bydliště: Praha, ČR
Obrázky: 292
Blog: Zobrazit blog (3)
Bavil jsem se na podobné téma s vývojáři u JeTi. Při brždění teče sice obvodem relativně velký proud, ale ztráty se vytopí v motoru. Stačí porovnat poměry odporů vinutí motoru a sepnutých tranzistorů v regulátoru.

Já jsem řešil brždění u F3Ačka, kdy se brzda nastavuje tak, aby model opravdu zpomaloval, nejen na sklopení vrtule.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 22.04.2010 11:50 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 16930
zdekar píše:
A co potom motor na přepínač, kde je jen poloha zapnuto a vypnuto. Pokud je brzda zapnutá, což u té sklopky asi bude, pak vypnutím motoru dojde ke skoku z max. otáček na brzdu a to by se to muselo odpálit hnedle,ne?


To se právě neoddělá. Ten limit brzdy je pevně nastavený a není extra tvrdý.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 22.04.2010 11:52 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 16930
Speedy píše:
Když už jsme u brždění, jaká je situace u skokovýho stažení plynu třeba na půlku? Přibrzdí si regl, nebo jen omezí spínání a stav se změní sám? Předpokládal bych druhou variantu, takže u letadla by špičku šlo snížit zpomalením stahování plynu (motor nejdřív trochu ztratí otáčky odporem vrtule a až následně začne brzdit). Uvažuju správně?

Třeba u hotlinerů vím o několika případech shoření reglu po nastoupání, mohla to být i tato příčina.


Většinou (skoro vždy) se parametr zpoždění rozběhu váže i k obrácenému kroku = zpomalení z maxima.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 22.04.2010 12:01 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 16930
TomasC píše:
Bavil jsem se na podobné téma s vývojáři u JeTi. Při brždění teče sice obvodem relativně velký proud, ale ztráty se vytopí v motoru. Stačí porovnat poměry odporů vinutí motoru a sepnutých tranzistorů v regulátoru.

Já jsem řešil brždění u F3Ačka, kdy se brzda nastavuje tak, aby model opravdu zpomaloval, nejen na sklopení vrtule.


Ano, ztráty se vytopí v motoru, jedná se jen o velikost toho proudu. Při velmi ostře nastavené brzdě je dán proud indukovaným napětím a R obvodu (motor, regl, vodiče). Proto např. MGM na svých regulátorech nastavili maximum brzdného účinku pro všechny kombinace motorů, které ověřovali, nebo parametrově odhadli tak, aby nebyl zbytečně vysoko proud. Pro zabrzdění NEU 1509/1Y/6,7 s vrtulí 17/18 z maximální rychlosti to bylo málo. Proto tento parametr upravili o další krok zostření brzdy.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Brzda na regulátoru
PříspěvekNapsal: úte 09.10.2018 8:01 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 17.5.2011
Příspěvky: 74
Bydliště: Praha
Obrázky: 39
Zdravím, chci se zeptat kde je problém, že nejde nastavit brzda na střídavém ESC Swift 20A od SkyRC? Už jsem x-krát ověřoval nastavení pomocí vysílače. Break je nastaveno na ON, ale při letu se vrtule stejně stále točí :evil: Je nezbytně nutné nastavovat pomocí karty nebo je vadný regulátor :?:

_________________
Nejvíce poruch vykazuje element nad kniply : )


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Brzda na regulátoru
PříspěvekNapsal: pon 22.10.2018 9:46 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 17.5.2011
Příspěvky: 74
Bydliště: Praha
Obrázky: 39
Neví někdo :?:
Podle mých posledních zkušeností nejde aktivovat brzda ani na regulátorech EMax (např. Simon 20A) :(

_________________
Nejvíce poruch vykazuje element nad kniply : )


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Brzda na regulátoru
PříspěvekNapsal: pon 22.10.2018 10:34 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 17.1.2017
Příspěvky: 770
Bydliště: Brno
Já jsem na EMaxu taky měl problém s brzdou - pocitově to trochu brzdilo, ale k zastavení vrtule to nestačilo.

viewtopic.php?f=16&t=84096

Přitom v menu nastavení brzdy je, nastavoval jsem to, ale skoro nic to nedělalo. S jiným regulátorem to brzdilo hned, ale ten zase neměl nastavení řídicí frekvence na 22 kHz, takže na 8 kHz ten motor trochu píská. A teda z nějakého důvodu na stejnou baterku lítám kratší dobu než s tím EMaxem, což teda už vůbec nechápu.

_________________
Sky Surfer 1400, samokřídlo Ita, FT Mini Scout, Hydrofoam, FlySky i6


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 26 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz