TomasC
|
Napsal: stř 31.01.2018 14:44 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 24.4.2003 Příspěvky: 10762 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
S tím hodnocením profilů bych byl opatrný. Tenké profily, speciálně s ostrou náběžnou hranou jsou docela vhodné pro malé Re. A ostatně Reinoldsovo číslo je závislé na rozměru a rychlosti. Tedy pomalý let situaci taky kazí. Navíc v případě potahu nebo povrchu z EPP je otázka, jak moc zůstane aerodynamika aerodynamikou. Doporučuji nezatratit ani rovnou nebo ohnutou desku.
|
|
Nahoru |
|
|
rohy2106
|
Napsal: stř 31.01.2018 16:08 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 28.6.2017 Příspěvky: 27
|
To hodnocení profilů je při těchto Re velmi problematické.. máte pravdu. Pokud si daný profil vyzkoušíte třeba v XFLR tak se dost často stane, že při nízkých Re ta analýza vypadá dost prapodivně. Ale s tím, že jsou tenké profily s ostrou náběžnou hranou vhodné pro nízké Re nemohu souhlasit. Takový tvar mají přeci profily pro nadzvukové rychlosti, čili obrovské Re To byste popřel vše, co bylo doposud vyzkoumáno.
|
|
Nahoru |
|
|
Amper
|
Napsal: stř 31.01.2018 16:31 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.8.2011 Příspěvky: 5331 Bydliště: Plzeň, CZ Obrázky: 0
|
profil na te PT-17 je tenky ale prohnuty takze ma k supersonickym profilum pomerne daleko Mnohem bliz ma k profilu prohnute desky nebo prvnim profilum co se litali na zacatky - wrightove nebo treba camel. A prohnuta deska na pomaluletoucich letadlech funguje. Sice nevim proc a je me to pomerne jedno ale proste se pouziva a funguje Ovsem tim nerikam ze neexistuje lepsi reseni. Je ovsem potreba si spocitat zda se spodni cast kridla vyplati nejen co do profilu ale i hmotnosti atd....
_________________ coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
|
|
Nahoru |
|
|
rohy2106
|
Napsal: stř 31.01.2018 17:12 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 28.6.2017 Příspěvky: 27
|
Stokrát ANO! Samozřejmě prohnutá deska a supersonický profil jsou úplně jiné věci O té spodní straně by se dalo dlouze polemizovat. Stoprocentně však bude profil (z hlediska aerodynamiky) fungovat lépe než rovná či prohnutá deska. Jen pro vysvětlenou, mým hlavním záměrem není nahnat profilem vztlak, ale schovat všechny ohavné výztuhy do křídla Což jaksi u desky nejde.
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: stř 31.01.2018 19:31 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
HonzaS píše: ... Fungovalo to super. A proč se u toho nezůstalo? Pracnost?
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: čtv 01.02.2018 5:11 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
No, pěkný ale vyžužlaný přistání mu moc nejde, flákne to sebou jak odhozená lopata a těsně před tím to zrovna moc stranové stability nevykazuje - to je těch 20km/hod? Jaký to vlastně má vztah k polomaketě do haly? Nejde přece srovnávat prohnutím vyztuženou kompozitovou desku bez velkého nároku na nizounkou hmotnost s pologumovou EPP konstrukcí do haly.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
HonzaS
|
Napsal: čtv 01.02.2018 6:03 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 29.1.2004 Příspěvky: 5848 Bydliště: Týn nad Vltavou Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
|
jyrry píše: A proč se u toho nezůstalo? Pracnost? Hlavne hmotnost a aerodynamika. + trup je pro nase potreby vyhodnejsi. Od prostorovych se ustoupilo obecne.
_________________ Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
|
|
Nahoru |
|
|
veka1
|
Napsal: čtv 01.02.2018 8:30 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 17.12.2008 Příspěvky: 3951 Bydliště: Bohumileč 15 Obrázky: 0
|
jyrry píše: No, pěkný ale vyžužlaný přistání mu moc nejde, flákne to sebou jak odhozená lopata a těsně před tím to zrovna moc stranové stability nevykazuje - to je těch 20km/hod? Jaký to vlastně má vztah k polomaketě do haly? Nejde přece srovnávat prohnutím vyztuženou kompozitovou desku bez velkého nároku na nizounkou hmotnost s pologumovou EPP konstrukcí do haly. Ze nektere letove rezimy nemam natocene, neznamena ze nefunguji. Nesrovnavam,nepoucuju ... ukazuji mozne techologicko aerodynamicke reseni problemu,pouzitelne i na model model do haly. Vyhodou je, ze nemusi byt symetricky v letovych rezimech Upresneni...psal jsem, ze pocatek vyvoje poletuchy saha do roku 2003... viz prvni pokus o vyuziti technologie predlaminovanych sendvicovych desek : http://www.vekamodel.cz/%e2%80%9emala-e ... ro-radost/Na fotkach i videach jsem prezentoval tvarove jinou a hlavne nalozenou masinu z roku 2013. Cilem bylo ukazat chovani fest zatizeneho tenkeho kridla s profilem prohnute desky pri pomerne vysokych rychlostech a nasobcich tj. ze kridlo se netrha a funguje bez deformaci i bez viditelnych vyztuh. Pouzil jsem overene vysledky me praxe (ohledne tenke zakrivene desky), coby reakci na nektera sdeleni, uvedene drive v diskusi. Veril jsem, ze to bude zrejme i bez doplnujiciho textu. U prezentovaneho modelu, oproti prototypum na fotkach , jsem z duvodu z duvodu univerzalnosti v provozu, cilene zvysil tuhost i letovou hmotnost( cca o 40 %). Příloha:
mala elektra prototyp_ 001.jpg [ 161.82 KiB | Zobrazeno 2819 krát ]
Příloha:
mala elektra prototyp_ 002.jpg [ 222.02 KiB | Zobrazeno 2819 krát ]
Vztah k polomakete do haly ...predpokladam,ze uvazovana polomaketa nebude mit 800g pri podobnych rozmerech jako ma moje poletucha, tj. bude mit nasobne nizsi plosne zatizeni. Nepoleti 120km/h, jako napr. tvoje pylonove halove specialy tj. budou minimalni nasobky. Dle me staci prehodnotit zadani ohledne zakladniho matrose ( guma se da vyhodne vyuzit jinde) a s profilem zakrivene desky muze smele letat i bez pridavnych vyztuh v sendvicovem kridle. Na mem modelu je prohnuti desky kolem 3% (cast oblouku profilu kridla F2B akroba), ale je mozne pouzit sendvicovou desku s profilem 417a s 5% prohnutim , nebo klidne i 417b s vice nez 8% prohnutim a tuhost kridla i hodnota Cy pri malych Re (mensich 50 000) bude vyresena .Pozn. pokud model seda po vetru 5m/s, funicim sikmo ze zadu ( na zemi se od poryvu model nekolikrat prevrati), pri mem pilotnim neumeni nemam vycitky svedomi, ze poletucha sebou mele a leti vetsi rychlosti. Ad stabilita ...mival jsem obcas takove ulitle napady (delal jsem machry,jak to samo lece),ze jsem ero nechal litat nerizene a sel si treba pro kafe,...az jednou jsem ho pak hledal po okolnich polich cele odpoledne ... toz takova to je potvora. veka1
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: čtv 01.02.2018 9:07 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Nehlede na to ze si neumim predstavit jak epp gumu premluvit do stabilniho tvaru prohnute desky, leda to tak rovnou riznout... Spis si myslim ze cesta k pohledne polomakete do haly povede pres osvedcene materialy jako balza a papirovy potah, takovych polomaket na gumu ale i na elektriku, nerizenych, leta dost a stacilo by je vhodne "oercéčkovat". Netreba kosmicko-gumovkovych technologii. Planky treba na outerzone i jinde jsou stovky ba tisice. Jen ten vysledny letovy projev pak nejspis nebude WWII... Asi proto radsi delam ty halove pylonacky; rozhodne se halou dychavicne neplouzi
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
veka1
|
Napsal: čtv 01.02.2018 9:37 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 17.12.2008 Příspěvky: 3951 Bydliště: Bohumileč 15 Obrázky: 0
|
jyrry píše: Nehlede na to ze si neumim predstavit jak epp gumu premluvit do stabilniho tvaru prohnute desky, leda to tak rovnou riznout... Spis si myslim ze cesta k pohledne polomakete do haly povede ............ Tak vidis, nakonec se prakticky shodnem v pohledu na reseni problemu,ne? S tim riznutim EPP souhlas , ale at mi nekdo vysvetli prinos toho reseni u halovehom modelu s pozadavkem na castecne maketovy vzhled. Proc neco takoveho nikdy nenapadlo Tondu Alferyho ? Zeby nemel zdani o super vlastnostech epp a uhliku?? veka1
|
|
Nahoru |
|
|
paveld
|
Napsal: čtv 01.02.2018 9:59 |
|
Helimaniacs Brno
|
|
|
Registrován: 12.12.2010 Příspěvky: 4475 Bydliště: Brno Obrázky: 10
|
Kromě návrhů technologie stavby bych se zeptal na předpokládané rozměry modelu, z toho by měla vyházet nějaká přibližná hmotnost atd.... Haly jsou různě velké a např. i těch zmíněných 20km/hod....je přes 5m/s...
|
|
Nahoru |
|
|
veka1
|
Napsal: čtv 01.02.2018 10:11 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 17.12.2008 Příspěvky: 3951 Bydliště: Bohumileč 15 Obrázky: 0
|
paveld píše: Kromě návrhů technologie stavby bych se zeptal na předpokládané rozměry modelu... Nekde zakaladatel psal ,ze rozpeti chce kolem 800mm .... ale myslim, ze dnes rozmer v hale nehraje roli .... no ne? Pozn. v sobotu se zase v predvadeci hale Norimberskeho vystaviste kouknu,co za obri i mikro silenosti kluci zase predvedou. veka1
|
|
Nahoru |
|
|
paveld
|
Napsal: čtv 01.02.2018 11:22 |
|
Helimaniacs Brno
|
|
|
Registrován: 12.12.2010 Příspěvky: 4475 Bydliště: Brno Obrázky: 10
|
Rozměry modelu že nejsou v hale důležité ? Tak jsem asi nepochopil o čem to létání v hale je .....
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|