RCmania.cz - web pro modeláře a modely http://www.rcmania.cz/ |
|
Supertrino F3P http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=6&t=78564 |
Stránka 2 z 22 |
Autor: | Skorpion [ pát 23.09.2016 20:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Supertrino F3P |
Měl bych dvě otázky. První je co vám na tohle předepsal doktor za léky? A druhá co stojí (pokus de to dá vůbec koupit) nějaký low cost, střed a třeba ta mrcha celouhlíková? Myšleno RTF. Díky. |
Autor: | BoŠ [ sob 24.09.2016 6:52 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Supertrino F3P |
Tak se mám po sezóně, Honzo, už těšit?? Odesláno z mého SM-A500FU a podpis odstraním |
Autor: | HonzaS [ sob 24.09.2016 16:43 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Supertrino F3P |
Skorpion píše: Měl bych dvě otázky. První je co vám na tohle předepsal doktor za léky? A druhá co stojí (pokus de to dá vůbec koupit) nějaký low cost, střed a třeba ta mrcha celouhlíková? Myšleno RTF. Díky. Jako kdybys to chtěl koupit RTF? Nevím o tom, že by ty letadla na zakázku někdo stavěl. Ale stavebnice soutěžního deproňáku (Trivia, Elano, ...) je kolem 5000Kč, dalších třeba 9000 dáš za protiběžky, 1500 za serva a pak další třeba 1000 za ty věci kolem: lepidla, dráty, regl, pár baterek, ... K tomu potřebuješ ještě přepraní bednu - od kartonu co lze sehnat zadarmo po bednu z plastových nebo styrodurových desek, třeba kolem 1000kč. Celouhlík prodává snad jen Donatas s Lantsovem, stojí 500 euro bílý a 600 euro s airbrushem. + ten zbytek je zhruba stejný. Halový lítání se ale dá dělat mnohem levněji, jednak pro začátek 100% nepotřebuješ protiběžky, druhak se dají koupit použitý levněji... Já je vloni sehnal za 5000Kč? Přikoupil jsem pak za 50€ nový vrtule, a mám docela dobrý soutěžní pohon, který vydrží hooodně dlouho. |
Autor: | HonzaS [ sob 24.09.2016 20:43 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Supertrino F3P |
Mimo jiné jsem potáhl dalších pár dílů. Křídla a vop. Potaženy byly stabilizátory i kormidla v kuse, potah zároveň tvoří pant. Příloha: Oproti loňskému Neutrinu se letos snažím skládat co nejvíc dílů na jeden díl potahu, pracuje se tak o dost snáze a rychleji než když musím napínat na stole kusy mylaru divných tvarů a hlavně když je jich mraky. |
Autor: | HonzaS [ ned 25.09.2016 9:45 ] | |||
Předmět příspěvku: | Re: Supertrino F3P | |||
U minulého neutrina jsem při seřezávání hran u pantu (odtokovka stabilizátoru a náběžka kormidla) trochu bojoval s depronem. Je ho jen proužek a pod pravítkem (podle kterého seřezávám hranu) se dost vlnil. Udělal jsem proto takový trýček ještě před započetím stavby. Před odříznutím můstků držících vyřezané "díry" a kostru dohromady (kvůli tuhosti dílů při přepravě) jsem na "díry" nalepil kousky oboustranky a přilepil si celek na papír. Vznikly mi tak šablony, o které se dají díly opřít. Stejně tak šablony použiju při nástřiku povrchovky, aby se mylar tlakem vzduchu z pistole neměl tendenci prověsit a nepodfoukl jsem si šablony. Pak už jen slepit díly k sobě (ze spodní strany) kousky elektrikářské pásky, zaprášit lepidlem a odložit na mylar.
|
Autor: | HonzaS [ ned 25.09.2016 11:32 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Supertrino F3P |
Potažené díly mají kolem 12,8-13,9g. Přesný číslo nevím, dost blbě se to váží, ale tak nějak to bude. Tedy o 2-3g lehčí než minulý menší model. I když je na tomhle víc mylaru, je tam méně lepidla (menší plocha depronu, víc odlehčené díly). No, no... tak teď už jen povrchovku a můžu začít lepit. Povrchovka musí počkat, balím Vertigo 2m a mizím na letiště |
Autor: | zdeno [ pon 26.09.2016 8:52 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Supertrino F3P |
Ja som mal možnosť dokončiť 3 depronové eroplány od "nemenovaných výrobcov" a už by som taký určíte nechcel. Čím viac sa snažíš ho odľahčiť, tým je to väčšia guma. Potom to nakoniec aj tak pooblepuješ uhlíkom aby sa s tým dalo lietať. Jediné plus je rýchlejšia stavba a veľkým mínusom je veľmi odlišná tepelná rozťažnosť depronu a uhlíku. Na mojom predchádzajúcom ére som to skúsil vyriešiť tak, že som priamo na depron nalepil uhlíkové pásiky 1.8 x 0.13 Potom som z toho narezal také "nosníky" asi 2 x 3mm a z nich potom vyskladal éro a poprepájal priečkami z 0,5mm uhlíkov. Všetko bolo lepené uhlík o uhlík. Vznikol model relatívne neskrútený a prekvapivo tuhý. Dokázal prežiť s minimálnym poškodení keď ho trafil iný model o asi 150g hmotnosti. Je tam ale hranica hmotnosti okolo 55-60g pod ktorú sa už dá dostať veľmi ťažko. http://www.rcportal.sk/wizard-ng-56g-g2577 |
Autor: | HonzaS [ pon 26.09.2016 9:30 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Supertrino F3P |
Ty jsi kouzelní, to je neskutečný! Já bych šel do celouhlíku, ale nemám čas stavět letadlo nevyzkoušených tvarů a proporcí, a pak zjistit že to není optimální a začít stavět znovu. Jestli bude supertrino fungovat jak chci, tak časem postavím ještě jedno, taky celouhlík Ale zatím se smířím s tím depronem, loňskou sezonu jsem si na něj nemohl stěžovat, letadlo fungovalo skvěle a bylo překvapivě odolný (přistání na zádech, sem tam jsem si kopl do bedny, a tak... jednou mi tak nějak divně upadlo, ale spadlo relativně dobře na záda na čumák (to je tak když pájíš, v jedný ruce máš páječku, ve druhý regulátor, a ve chvíli kdy ten regulátor odpájíš si uvědomíš že žádná ruka nedrží letadlo ) Každopádně poklona Zdeno! Pro ostatní - video Zdenovo posledního stroje je tady: Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz a link na další informace, včetně doma vyrobených protiběžek: viewtopic.php?f=6&t=63482&start=30 |
Autor: | twint [ pon 26.09.2016 9:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Supertrino F3P |
OT: jaky prasky na to berete? tohle je pro me nepochopitelny stejne jako 3D heli... |
Autor: | HonzaS [ pon 26.09.2016 10:13 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Supertrino F3P |
twint píše: OT: jaky prasky na to berete? tohle je pro me nepochopitelny stejne jako 3D heli... To je různý, já třeba kafe. Hodně hodně kafe. Nedoporučuju halucinogenní prášky, protože je safra těžký dostat se do dílny kterou hlídá drak |
Autor: | jyrry [ pon 26.09.2016 10:43 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Supertrino F3P |
twint píše: ... jaky prasky na to berete? tohle je pro me nepochopitelny stejne jako 3D heli... Tenhle vzducholodní pohyb vzduchem se ještě smí nazývat "let"? |
Autor: | zdeno [ pon 26.09.2016 11:41 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Supertrino F3P |
Tenhle vzducholodní pohyb vzduchem se ještě smí nazývat "let"? To neviem. Ale je isté že každá snaha o nastavenie minimálneho váhového limitu je kritizovaná v nižších kategóriách a v F3P-AP to asi nikto ani nerieši. Druhá vec je že je to strašne nákazlivé a zvyká sa na to veľmi rýchlo. HonzaS- Dík. |
Autor: | HonzaS [ pon 26.09.2016 12:18 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Supertrino F3P |
jyrry píše: Tenhle vzducholodní pohyb vzduchem se ještě smí nazývat "let"? No jasně. Antigravitační pohony ještě nemáme, tak musíme lítat na křídlech jako každej jinej Jinak se neboj, pracovní čas je 5 minut. Během toho musíš zapojit baterky, odstartovat, zaletět sestavu i přistát. Takže pak chtě nechtě musíš lítat nějakou rozumnou rychlostí |
Autor: | HonzaS [ úte 27.09.2016 14:18 ] | |||||
Předmět příspěvku: | Re: Supertrino F3P | |||||
Někam jsem zašantročil 0,2mm drát, tak jsem objednal nový (115m - 0,33g/m)... a k tomu pokusně i 0,1mm (140m - 0,1g/m). Dorazilo i servo Spektrum A2020 (na křidýlka) a vteřiňák BSI (dík honzis). Váhu drátu jsem počítal jednoduše podělením, ale docela funguje i upřímná matematika: měď má 8960kg/m3 1m drátu o průměru 0,2mm má 31,4mm3 a to je 3,14*10^-8m3 8960[kg/m3]*3,14*10^-8[m3] = 0,28 g/m3 (asi? jestli jsem se někde nepřepsal) Orientačně dobrý, ne?
|
Stránka 2 z 22 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |