Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 32 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pon 30.03.2015 23:20 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 10423
Bydliště: praha 5
TomasC píše:

posting.php?mode=quote&f=6&p=1209836#
Dle mě z toho jasně plyne, že hmotnostní omezení na 110g není pro Bčko absolutně problém.


že by nakonec opravdu zvítězila realita :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: úte 31.03.2015 8:04 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 12.12.2010
Příspěvky: 4401
Bydliště: Brno
Obrázky: 8
Příští sezonu RCAb opravdu létat nebudu.
A po absolvování jedné sezony v RCAb mám na hmotnostní limit jiný názor.
Vážení v Kopřivnici se zúčastnilo za RCAb 5 přítomných modelů (1 ze Slovenska).
Kolik váží modely kolegů Duňky, Šefrny, Švermy, Bouškové a dalších ?
Technika se vyvíjí....


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 31.03.2015 9:21 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.3.2004
Příspěvky: 571
Bydliště: Turnov
Obrázky: 0
paveld píše:
Příští sezonu RCAb opravdu létat nebudu.
A po absolvování jedné sezony v RCAb mám na hmotnostní limit jiný názor.
Vážení v Kopřivnici se zúčastnilo za RCAb 5 přítomných modelů (1 ze Slovenska).
Kolik váží modely kolegů Duňky, Šefrny, Švermy, Bouškové a dalších ?
Technika se vyvíjí....


..a ten názor je jaký?

díky V.

_________________
Vladislav Plichta
.....................
trenér halových akrobatů


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 31.03.2015 9:37 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.6.2005
Příspěvky: 610
Bydliště: Broumov/Praha
paveld píše:
...Kolik váží modely kolegů Duňky, Šefrny, Švermy, Bouškové a dalších ?
Technika se vyvíjí....


Pokud HonzaS stavil Clika NG pro Anet, bylo to za 101g
viewtopic.php?f=6&t=55399&start=135#p1192341

Data získaná na Velké Moravské zapracuji do tabulky setupů.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 31.03.2015 11:54 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 12.12.2010
Příspěvky: 4401
Bydliště: Brno
Obrázky: 8
To trenér :D :
Znám a chápu důvody pro omezení 110g,
rovněž uznávám, že zdaleka nemám tolik zkušeností z haly (stále cítím onu skořápku tam někde vzadu :lol: ),
ale 110 gramů se mi zdá opravdu moc.
Pokud hmotnostní omezení vůbec, tak (90-100)g.
Důvod: pokud budou v "B"éčku létat zbytečně těžké a zastaralé modely (i ve srovnání se zahraničím),
bude velmi těžký přechod do "A"čka -jiný způsob létání obratů, úplně jiná technika atd .
Samozřejmě robustní modely jsou odolnější, ale na soutěžích už se s nimi tak moc netluče.
O ceně to také tolik není: například stavebnice EPP Clicka je cenově srovnatelná s mylarovým Sparkem( do 2000),
Tgy- 1290(z HK), ES 9251 a 9051(Pecka) stojí okolo 150Kč, 6A reg. okolo350Kč, motor 15gr. do 700Kč, accu 180mAH/2s 250Kč
RX(2g) okolo 800Kč.
Záměrně uvádím dostupné vybavení do celkové hmotnosti 50gramů. Stavebnice EPP Click bez vybavení váží 40gramů.
Lze tedy postavit model ze stavebnice (depron, EPP, uhlík i mylar) mezi 90-100gramy....Viz můj dědeček Spark EVOII, Anetky Click...


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 31.03.2015 19:47 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 15.5.2013
Příspěvky: 73
Bydliště: Mnichovo Hradiště
Ahoj,
můj Spark váží 105g a Ondra to měl tuším 95g.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 01.04.2015 2:54 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 2.11.2010
Příspěvky: 309
Bydliště: Kyjov
Ohledně B souhlasím s Pavlem a ohledně A s Radimem. V obou případech platí, že kdo na to ty ruce "nemá", tak mu lehčí letadlo ani contraprop moc nepomůže a naopak, kdo na to má, zaletí skvěle i bez toho, pokud si to cenově nemůže dovolit.
Jak říká Pavel, ono navíc opravdu není problém postavit do B lehký model, který bude cenově dostupný. A ohledně contra... za nějaký extra rozdíl bych je nepovažoval ;)
Navíc bych si to snad i z jistého úhlu pohledu, bereme-li to s nadsázkou, dovolil přirovnat k možnému omezení v jiných kategoriích. Jak by vypadalo EAC national, RCAS nebo IMAC advanced, basic..., kdyby se měly zakázat např. kompozitová letadla nebo čtyřválce...
Kuba

_________________
Jakub Nečesánek
Czech Aerobatic Team


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 01.04.2015 9:56 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 12.12.2010
Příspěvky: 4401
Bydliště: Brno
Obrázky: 8
Carl píše:
Ahoj,
můj Spark váží 105g a Ondra to měl tuším 95g.

Zdravím :D


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 02.04.2015 8:54 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 5.2.2011
Příspěvky: 453
Bydliště: Mělník
Také se zapojím do debaty. Je pravda, že cena Clika EPP a mylarovýho Sparka je podobná, ale to je jen cena. Ti, co chtějí začít létat halovky a zkusit si to soutěžně v Bčkách, ti si hned na poletování v hale nekoupí mylarového Sparka, protože při jakémkoliv drobném karambolu bude mít letadlo značnější škody. EPP tyto chybičky přijme bez ujmy na zdraví letouny.
Co se týká přepravy, to je další věc. Dejme tomu, že létám v hale pro radost a čas od času mám chuť jít si srovnat síly s konkurencí v lehčí kategorii. No že bych se na to nevykašlal stavět letadlo, s kterým se musí manipulovat jak v bavlnce a ještě k tomu potřebuju velkou krabici, abych ho měl jak dostat do auta :/ To, že musím cpát letadlo do krabice vadí i mě :lol:

Co se týká protiběžek, souhlasím s Kubou, zas takový extra vliv na let nemají.
Ohledně hmostnosti to už je jiné. Každých 5g už je na tom docela znát, stačí jen vyměnit baterku z 240mAh na 120mAh a letadlo se chová uplně jinak. Letadlo, co je o 15g lehčí už bude mít docela znatelnou výhodu, oproti těžšímu. Určitě bych dal nějaké trochu radikální váhové omezení, minimálně v Bčku.

_________________
http://www.jan-votava.eu/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 03.04.2015 7:05 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 17.4.2008
Příspěvky: 684
Bydliště: Příbram
[quote="valajda"][/quote]
Tak taky připojím můj názor.
No tak moje mylarové éro váží 78g - Depron, motor Skorpion,serva TG 1209, baterka 120mAh - , ale chtěl jsem si jej udělat, protože v hale létám a baví mě to. (No a když si jej prohlédl G. Brűckmann na soutěži tak nevěděl jestli se má bát. :wink: . Ujistil jsem ho, že budu rozumnej a tak jsem ho nechal vyhrát.Já jsem model měl těžší a menší a on větší a lehčí. A tu krabici na něj měl ještě větší a z překližky).
No ale vážně.
Myslím si, že dalším omezováním jak hmotnosti a zařazováním do dalších kategorií a různým přecházením od - do to těm klukům jen znechutíme. Pak se samozřejmě začnou ptát na cenu atd. Pro začátky vítězí EPP kvůli skoro nerozbitnosti.
O kolik pilotů se rozšířily řady v hale? Nebo o kolik pilotů se snížily řady "halovkářů".


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 03.04.2015 13:55 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.4.2003
Příspěvky: 7768
Bydliště: Praha, ČR
Obrázky: 286
Blog: Zobrazit blog (3)
Pokusím se také přispět...

V návaznosti na tuto diskuzi je třeba položit otázku: Pro koho je kategorie RCEA-B?
Logická odpověď je: Pro začátečníka.
Ale kdo je to ten začátečník? Pokusil jsem se definovat:

Za mě je začátečník v hale někdo, kdo poprvé přichází do haly a chce soutěžil. V hale loni nelétal a halové letadlo postavil jedno.

Automaticky z toho plyne, že další rok už začátečník není. :D

Domnívám se, že zde jsou jednoduché obraty a snadno dostupná technika žádoucí. Zásadní nároky na letadlo přicházejí až s 1/4, 1/2 výkruty směrem dolů. Do té doby to není problém. Hmotnostní omezení je velmi jednoduché, kontrolovatelné.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 03.04.2015 17:22 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 10423
Bydliště: praha 5
TomasC píše:
Pokusím se také přispět...

V návaznosti na tuto diskuzi je třeba položit otázku: Pro koho je kategorie RCEA-B?
Logická odpověď je: Pro začátečníka.


já jsem vždy vnímal B---dříve A kategorii spíš jako třídu --nemyslím ten název vubec špatně---pro ztracené existence--lidi, co je vždy bavilo akrobatění, ale je jim už jasné, že soutěžit v A třídě, nebo pruběžce pro ně bude už i třeba jen kuli pokročilejšímu věku opravdu marný boj s větrnými mlýny.

Ambiciozní nováček, co si věří že je mu dáno, si podle mého možná maximálně jednou střihne jednoduché béčko, aby si to napoprvé odbyl v prvotních nervech na té opravdu jednoduché sestavě a pokud má možnost kde trénovat a je ochotný té akrobacii věnovat tréninkový čas, evidentně se postupně zlepšuje, tak potom nevidím absolutní duvod setrvávat celou sezonu v béčku.

komický mi přijde zbytek života létat béčko a pojmout ho jako konstruktérskou soutěž-ztracených existzencí -kdo bude lehčí--je lepší.

jde mi to opravdu proti srsti, potkat se v béčkách právě třeba s mylarovým--odfrézovaným modelem a debatovat kuli pár přemetum o smysluplnosti nutnosti šetřit váhou kde se dá.

jak když tlustá ženská řeší, jestli proužek vodorovně, nebo svisle.

až se svlíkne, bude beztak tlustá.

souhlasím s tím, že pro obraty v béčku ta váha zásadní opravdu není, ale moje zkušenost je taková, že okolí kamarádu na mě tlačilo, že bych měl postavit lehčí model--hodně mi to vadilo, smysl jsem v akrobacii viděl v provedení obratu a né v lepičství--kdybych měl na to to dotáhnout v té akrobacii opravdu daleko---zaplatil bych si svého lepiče--vubec bych se nezabýval svojim konstruktérskym umem--o ten mi absolutně na halovce---na akrobatické soutěži nešlo.

nikdo přece váhově, nebo technologicky nelimituje všechny třídy halovky--pouze to béčko---komu to vadí?---tomu, co už létá béčko 5 LET a omezením minimální hmotnosti mu hrozí negativa, které za tu dobu získal technologickým vývojem na svých X kusech halových modelu?

PS..Anetčin Click co LEPIL HONZA ŠPATNÝ VÁŽÍ :lol:

no tak jooo, proč ne, slep toho Clicka Honzo každýmu a není proč a o čem tady vubec diskutovat :wink:

Mě fakt vadilo, že i když jsem ve své době kdy mi to trochu šlo lítal A na 2-3 místo, tak jsem musel poslouchat kecy, že bych měl mít lehčí letadlo---já ho měl fakt těžký, na bednu to v A stačilo, v pruběžce by mi ale na bednu nestačilo ani ero nejlehčí na světě.

takže prostě tak--ty kecy vymazli technologii --sniž váhu mi opravdu vadili.

to není o akrobacii, to je o technologii a v béčku? no to snad opravdu ne.

PS: je to těžký, myslím, že o bé=čko budou mít v budoucnu spíš zájem stálice, co se chtějí spíš vyřádit než v akrobacii právě v konstruktérské soutěži.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 05.04.2015 18:21 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 2.11.2010
Příspěvky: 309
Bydliště: Kyjov
pepin píše:
Mě fakt vadilo, že i když jsem ve své době kdy mi to trochu šlo lítal A na 2-3 místo, tak jsem musel poslouchat kecy, že bych měl mít lehčí letadlo---já ho měl fakt těžký, na bednu to v A stačilo, v pruběžce by mi ale na bednu nestačilo ani ero nejlehčí na světě.


Přesně takhle jsem to myslel o 5 příspěvků zpět :)

_________________
Jakub Nečesánek
Czech Aerobatic Team


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: ned 05.04.2015 18:49 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 16.1.2005
Příspěvky: 2101
Bydliště: Hodonín
Obrázky: 53
Blog: Zobrazit blog (2)
Dnes jsme poprvé poslali do vzduchu Matějova Sparka 3.3 kterého postavil jeho otec Petr. A přesto že to pro něj byla první taková stavba postavil ho pěkně čistě a komplet to má letovku 70g,
Cenově jak již tady někdo zmiňoval absolutně stejné jako Click NG kterého lítal matěj do teď.Takže je otázkou zda je nutné uvažovat o tom jestli to nováček zvládne nebo nezvládne postavit lehké - dle mě když chce tak zvládne.
Osobně jak jsem dnes matějovi říkal nevidím důvod aby nadále trénoval s clickem, když milarový spark prostě letí jinak.
Ovšem je otázkou zda pilotně zvládne težší průběžné Ačkové sestavy.Přitom jsem přesvědčen že spark ho k Ačku posune rychleji než kdyby nadále létal s o 50g těžším Clickem.Ovšem s myšlenkou 110g omezení v Bčku v podstatě nemá ani důvod uvažovat nad pořízením Sparka.Nevím zda by prostě nebylo lepší nechat to bez limitu a piloti mohou přestupovat do vyšších kategorií s modelem se kterým letají lehčí kategorie.

_________________
Radim


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 06.04.2015 19:22 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 22.10.2014
Příspěvky: 6
Bydliště: Praha - Liboc/Lipence
Úvodem děkuji Honzovi P. st. za obstarání návrhů nových sestav. Můžeme začít včas trénovat. Dále děkuji autorům všech předchozích příspěvku (hlavně Mirkovi M. za tabulky modelů), i podle nich jsem upravoval svůj původní názor. Rozdělím to na dvě části: sestavu a technická pravidla.
Úprava sestavy RCEA-A (F3P-AA):
V sestavě jsou tři obraty složené jen ze zatáček v normální poloze (3, 4 a 8) a chybí tam varianta výkrutu ve visu.
Obrat 1: přidat půlvýkruty a udělat z toho dvojitý překrut (byl před časem v národní sestavě)
Obrat 2: nahoru půlvýkrut – výlet na zádech
Obrat 3: ¼ kruhu na zádech, pak ¼ výkrutu a celý kruh v noži, ¼ výkrutu na záda a ¾ kruhu na zádech
Obrat 4: po první zatáčce ½ výkrutu – výlet normálně
Obrat 5: výkrut na 4 doby
Obrat 6 a 7: zachovat
Obrat 8: integrovaný výkrut do půlkruhu
Obrat 9: v polovině stoupání výkrut ve visu (případně ještě druhý výkrut v opačném smyslu)
Obrat 10 a 11: zachovat
Pozn.: koeficient 6 pro původní obrat 3 je asi překlep převzatý z F3P

Technická pravidla RCEA-A:
Začnu u pravidel pro F3P, od nich odvíjejí národní pravidla RCEA-A. Tam prostě chybí stanovení minimální hmotnosti, nejlépe formou plošného zatížení křídla v g/dm2. Zcela paradoxně je tam ale jen maximální hmotnost, asi dle vzoru F3A. Stavět ale třeba dvoukilové F3A nikoho z pochopitelných důvodů ani nenapadne. Kdyby v F3P byl limit zatížení třeba 4g/dm2 (cca 60 g), tak by se modely pohybovaly jako letadla a ne jako ryby v akváriu ...

Souhlasím s Tomášem C. 3.4.5015, pokud model udělá ½ výkrutu ve střemhlavém letu, tak stačí pro sestavu F3P i RCEA-A. Když model zvládne sekvenci ¼ přemetu, svisle dolů ½ výkrutu a ¼ přemetu se ztrátou výšky 5 m, tak je dobře použitelný pro RCEA-A. Zkoušel jsem to s halovým EPP standardní velikosti s hmotností 105 g a jde to.

Techniku v kategorii RCEA-A nijak neomezovat nad rámec F3P s jedinou výjimkou:
omezit minimální hmotnost stanovením minimálního zatížení 5-6g/dm2 plochy křídla.
Minimální hmotnost modelu by pak při dnešních běžných rozměrech (rozpětí cca 800 cm a plocha křídla cca 15 dm2) vycházela na 75-90 g. Na tuto hmotnost se mohou dostat bez přehnaných konstrukčních a finančních nároků všichni piloti v RCEA-A. Všechny modely budou létat podobnou rychlostí, bodovači nebudou mít nutkání ubírat body těžším (rychlejším) modelům a o umístění bude rozhodovat jen úroveň pilotáže. Průměrná hmotnost modelů F3P v Kopřivnici vychází: 513/7 = 73 g. Bez nejlehčího modelu (41 g) vychází průměr 79 g. Tak by na slušné zalétnutí sestavy RCEA-A mělo těch 75-90 g také stačit.

Technická pravidla RCEA-B:
Bez protiběžek a 7g/dm2 plochy křídla (vychází to asi na 105 g).

Na závěr: diskuzi o hmotnosti trefně vystihnul Pepin 3.4.2015 - tlustou ženskou orientace proužků nezachrání. A lehký model dobrého pilota neudělá. Poznámka Honzy V. 2.4.2015 o přepravě modelů v bednách také sedí.
Zbyněk Nádeník


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 32 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Yahoo [Bot] a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz