Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 17.12.2014 15:04 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 17.12.2014
Příspěvky: 3
Obrázky: 4
Shenyang J-31 (Gyrfalcon)

4625 4626 4627 4628

Rozpětí: 505 mm
Délka: 665 mm
Váha: 129 g
Plocha křídla: 10 dm2
Vrtule: GWS EP Propeller(DD-5043 125x110mm)
Motor: Turnigy Aerodrive SK3 - 2118-3100kv Brushless Outrunner Motor
Elektronika: Hobbyking SS Series 8-10A ESC; přijímač
Serva: 2x D05010MG + 1x Turnigy 1440A
Baterie: Turnigy nano-tech 300mah 2S 45~90C Lipo Pack
-----------------
Cílem bylo vytvořit letadlo před panelák a do haly. Zvolil jsem méně obvyklý čínský letoun J-31.
Vše je postaveno z 8mm EPP, které zaručuje dostatečnou odolnost při kolizích v hale.
Exponované hrany jsou polepeny stahovací páskou na balíky 0,5x5mm která zvýší odolnost letadla.
Chtěl jsem udržet co nejnižší hmotnost, proto jsem trup i křídla udělal jen stínově. Motor je posunut co nejvíc dopředu, kvůli lepším vlastnostem při letu pod velkým úhlem náběhu. Serva, ovládající elevony jsou spojeny s křidélky kvůli lepší obratnosti.
V hale je nezbytné servo SOP. Elegantně jsem vyřešil padání do vývrtek při shodné funkci obou směrovek. Nechtěl jsem použít dvě serva. Proto, je na servu (SOP) páka do kříže a vždy funguje pouze směrovka dovnitř (viz dole odkaz na video). Druhá směrovka jde přes mrtvý úhel, proto nezabírá. Toto řešení, zajišťuje krásné průlety zatáčkou, bez nutnosti kompenzace křidélky. Letadlo je velmi obratné a silně přemotorované. Přesto dokáže létat jak rychle tak krásně pomalu. V hale je nutná citlivá práce s plynem. Motor odebírá maximálně 6,9A. Baterii je možno posouvat v rozmezí 10cm. Změna polohy těžiště mění letové vlastnosti. Při těžišti vpředu je letadlo stabilnější, lépe se chová ve visu a při nízkých rychlostech. Těžiště vzadu zaručí citlivější odezvy. Nepoužívám dvojité výchylky. Je dobré nastavit EXPO cca 30% na křidelka a VOP.
Vrtule je chráněna podvozkem, který je zhotoven z ocelové struny 1,2mm. Je možno udělat přední nohu řízenou další miniaturním servem, ale zatím jsem neměl tuto potřebu.

Plánek a všechny potřebné informace jsem nahrál zde:
https://drive.google.com/folderview?id=0B_yTaPexlhxHb3JGMkpDSUlzYUU&usp=drive_web



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
PříspěvekNapsal: stř 17.12.2014 17:24 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 12.12.2010
Příspěvky: 4401
Bydliště: Brno
Obrázky: 8
Pěkné - zvlášť to ovládání se Ti povedlo. :D


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: stř 17.12.2014 18:35 
Mazák
Mazák

Registrován: 5.12.2013
Příspěvky: 527
Bydliště: okr.Vyškov
já jej udělal z EPPéčka,paráda polétání!Mám mixovaná křidélka s výškovkou a opačně,výškovku s křidélky na spínač, to používám jen když letí natažený na minimálce a po přidání plynu pokračuje strmě nahoru.Míry cca d.1000 r.750 mm,stříďák Tgy 2822/1450, lipol 3S/1300, letová hmot.cca 330gr.


Přílohy:
002.JPG
002.JPG [ 63.25 KiB | Zobrazeno 5986 krát ]
003.JPG
003.JPG [ 61.41 KiB | Zobrazeno 5986 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 18.12.2014 8:23 
Mazák
Mazák

Registrován: 5.1.2012
Příspěvky: 1047
Bydliště: Rakovnik
MiRi800 píše:
Elegantně jsem vyřešil padání do vývrtek při shodné funkci obou směrovek. Nechtěl jsem použít dvě serva. Proto, je na servu (SOP) páka do kříže a vždy funguje pouze směrovka dovnitř (viz dole odkaz na video). Druhá směrovka jde přes mrtvý úhel, proto nezabírá.


Přemýšlím nad funkci směrovek. Z textu chápu, že se vychylují jen ke středu trupu. Pokud se vychyluje vždy jen jedna (to považuji za ok a za mechanickou diferenciaci chválím), tak s ohledem na efektivitu směrového zásahu by se měla vychylovat jen vnitřní (vzhledem k zatáčce) a to od středu trupu ven. Pokud se vychyluje jen vnější (jako je na videu), svým odporem tlačí eroplán ven ze zamýšlené zatáčky. Takže vlastně především zvyšuje odpor a pak funguje jako směrovka s výrazně nižší efektivitou. Jinak řečeno, pokud by chodily směrovky (jednotlivě) pouze od trupu ven, stačily by menší výchylky na stejný směrový efekt.
U tebe jsou ale jsou směrovky navíc odkloněné a při tvém způsobu ovládání při výchylce směrovkou automaticky i natahuješ, čím se kompenzuje větší klesavost v zatáčce, což může být pro pocit stabilního průletu zatáčkou rozhodující.

Moje zkušenost je podložená samokřídlem se směrovkami na koncích křídla. Tam by totiž výchylka jedné směrovky dovnitř vedla k přesně opačnému směrovému chování modelu.

_________________
Jardah


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 18.12.2014 9:58 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 17.12.2014
Příspěvky: 3
Obrázky: 4
Citace:
Přemýšlím nad funkci směrovek. Z textu chápu, že se vychylují jen ke středu trupu. Pokud se vychyluje vždy jen jedna (to považuji za ok a za mechanickou diferenciaci chválím), tak s ohledem na efektivitu směrového zásahu by se měla vychylovat jen vnitřní (vzhledem k zatáčce) a to od středu trupu ven. Pokud se vychyluje jen vnější (jako je na videu), svým odporem tlačí eroplán ven ze zamýšlené zatáčky. Takže vlastně především zvyšuje odpor a pak funguje jako směrovka s výrazně nižší efektivitou. Jinak řečeno, pokud by chodily směrovky (jednotlivě) pouze od trupu ven, stačily by menší výchylky na stejný směrový efekt.
U tebe jsou ale jsou směrovky navíc odkloněné a při tvém způsobu ovládání při výchylce směrovkou automaticky i natahuješ, čím se kompenzuje větší klesavost v zatáčce, což může být pro pocit stabilního průletu zatáčkou rozhodující.

Moje zkušenost je podložená samokřídlem se směrovkami na koncích křídla. Tam by totiž výchylka jedné směrovky dovnitř vedla k přesně opačnému směrovému chování modelu.


Ano přesně tak vždy se vychyluje jen jedna ta vnější. Dle mého tam bude mít vliv vyklonění směrovek vůči sobě (54°). Dělal jsem to metodou pokus / omyl. Když byly zapojené obě, tak mi to hrozně padalo do vývrtek. Tak jsem zapojil na zkoušku jenom pravou směrovku a ejhle doleva letadlo zatáčelo výborně, ale doprava velmi špatně (taky bude mít vliv ofukování vrtule). Tak jsem takhle udělal mehanickou diferenciaci abych mohl zatáčet na obě strany. Jediná nevýhoda je při vysu mě to překlápí na záda (při použití SOP), ale to má za následek právě to vykloněnní.
Ono takhle to funguje dost podobně jako motýlkové ocasní plochy.

Jinak "kozlik327" dobrá práce, vypadá moc hezky...


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 18.12.2014 13:07 
Mazák
Mazák

Registrován: 5.12.2013
Příspěvky: 527
Bydliště: okr.Vyškov
díval jsem se ta videa ,paráda! Mě to létá podobně,jen na větších poloměrech.Tvoje kamufláž připomíná ruský T-50,moc pěkné!Nějak se nemohu dopátrat toho depronu na stavbu,tak to řeším EPP 8-10mmm.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 18.12.2014 13:49 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 17.12.2014
Příspěvky: 3
Obrázky: 4
Kamufláž jsme moc neřešil, oni to číňani maj jenom šedé. Na ven se mi osvědčil spíš depron 6mm, ale v hale nebo před panelákem je EPP vynikajicí.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz