Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 43 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Odlehčení motoru
PříspěvekNapsal: čtv 13.11.2014 11:08 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 27.6.2005
Příspěvky: 671
Bydliště: Praha/Broumov
baui píše:
Tady usetris gram, tady dva, najednou je to deset a ze 100g letadla to dela 10% letove hmotnosti a to uz je na rychlosti a letovem projevu hodne znat.


Pravda, pravda. U toho motoru to asi tak rychle nepůjde - včerejší řádění na statoru odebralo jen 0,5 g. :? Měděné dráty holt něco váží. :roll:


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Odlehčení motoru
PříspěvekNapsal: čtv 13.11.2014 13:33 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4515
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
baui píše:
Tady usetris gram, tady dva, najednou je to deset a ze 100g letadla to dela 10% letove hmotnosti a to uz je na rychlosti a letovem projevu hodne znat.


Promiň , ale s tímhle přesně nesouhlasím.
Pokud postavil lehký trup, šel na doraz s baterkama, dal nejlehčí serva a táhla, odstranil konektory , tak
proč ničit motor a ušetřit max 1,5 g. Ty ostatní věci totiž neničí při těch váhových úsporách. Maximálně vyndá něco z krabiček.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Odlehčení motoru
PříspěvekNapsal: čtv 13.11.2014 13:47 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 27.6.2005
Příspěvky: 671
Bydliště: Praha/Broumov
dudaj píše:
...Ty ostatní věci totiž neničí při těch váhových úsporách. Maximálně vyndá něco z krabiček.


Moc nechápu pojem ničit. Odstranění elektroniky z obalu, odletování konektorů na přijímači, nahrazení ramena serva navrtáním a vlepením uhlíkové tyčky a další úpravy by se daly taky považovat za ničení, nebo ne? :roll:

Výměna hřídele a unašeče není nevratný zásah do motoru. Do rotoru asi zasahovat nebudu a úprava statoru ukáže, jestli citelně oslabila uložení.

Každá úprava má jistou míru rizika poškození dílu / elektroniky, ale nevím, proč by 1,5g na motoru mělo být míň zbytečné než 1,5 g na kabelech serv.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Odlehčení motoru
PříspěvekNapsal: čtv 13.11.2014 13:55 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 10.11.2010
Příspěvky: 4631
Bydliště: Brno, CZ
Blog: Zobrazit blog (4)
Jsem stejneho nazoru. To same plati pro odstranovani anten z prijimace nebo pajeni natvrdo na regulator, nevidim v tom rozdil.
Sam jsem byl do ted liny se do podobnych uprav poustet - prece jen to na ciste treninkovych letadlech nema valny vyznam, spis se hodi ta pevnost. Na druhou stranu dobre vim, ze kdyz se do uprav a laborovani s baterii pustim, muzu cekat o dobrych 15g hubenejsi ero. Dalsi gramy na frezovani atd. A hele, najednou je ze 125g bestie 105g polo-special.

_________________
Tom


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Odlehčení motoru
PříspěvekNapsal: čtv 13.11.2014 14:10 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 27.6.2005
Příspěvky: 671
Bydliště: Praha/Broumov
Asi bych tenhle směr konverzace uzavřel. Já to prostě zkusím odlehčit, výsledky sem napíšu a jestli se to někomu bude líbit, ať to udělá stejně / podobně. Komu se to nebude líbit, ať se klidně vyjádří a napíše důvod, proč by to dělal jinak / nedělal, ale dohadovat se o tom, co má/nemá smysl mi nepřijde příliš plodné. Otestování je lepší... :lol:


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Odlehčení motoru
PříspěvekNapsal: čtv 13.11.2014 14:22 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 24.4.2003
Příspěvky: 10764
Bydliště: Praha Hloubětín ČR
Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
dudaj píše:
Pokud postavil lehký trup, šel na doraz s baterkama, dal nejlehčí serva a táhla, odstranil konektory , tak
proč ničit motor a ušetřit max 1,5 g. Ty ostatní věci totiž neničí při těch váhových úsporách. Maximálně vyndá něco z krabiček.


Již dlouho razím zásadu, že postavit lehký halový model je spíše o stavu "kam až se nechám myšlenkově dotlačit". Když chci lehký model, tak myšlenka proč ničit motor a ušetřit max 1,5 g vůbec nepatří k pracovnímu stolu. To bych pak taky mohl začít přemýšlet "Když jsem se vykašlal na těch 1,5g na motoru, to se může tedy vykašlat i na těch 5g na baterkách, atd... a výsledkem je těžké letadlo.
Jistě v rychlosti letu je hmotnost pod odmocninou, ale to je jen suchá teorie. S lehkým letadlem se prostě létá lépe.

Za mě super jak odlehčit motor. A místo hřídele uhlík, zalepený, tím se vymezí vůle. Rozborka vrtačkou. :wink:


jen pro info: zde mám odfrézovaný model. Datum příspěvku: 3.4.2006 !!!! pilot s číslem 18.
http://www.rcgroups.com/forums/showpost ... stcount=19


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Odlehčení motoru
PříspěvekNapsal: čtv 13.11.2014 14:38 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4778
Bydliště: SK Bratislava
pokial nebude uhlikovy frame, teflonove loziska, hlinikove vinutie, prsten magnetov sucastou uhlikovej vrtule ... je to len amaterske placanie :mrgreen:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Odlehčení motoru
PříspěvekNapsal: čtv 13.11.2014 15:05 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4515
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
igorb píše:
pokial nebude uhlikovy frame, teflonove loziska, hlinikove vinutie, prsten magnetov sucastou uhlikovej vrtule ... je to len amaterske placanie :mrgreen:


Naprosto souhlas.
Udělat éro z nějakýho extruďáku, dát plastovou vrtuli a vrtat vrtačkou do motoru abych ho "vylepšil"
Jsou věci které už asi nepochopím.A ani chápat nechci :D


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Odlehčení motoru
PříspěvekNapsal: čtv 13.11.2014 15:12 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4778
Bydliště: SK Bratislava
to mas tak, spickove ero sa v ochode kupit neda, to musi niekto vymakat, otestovat, odladit a az potom sa to da kupit hotove, az to niekot dotiahne s roznymi kompromismi do predajnej formy, ale to ten niekto uz maka na niecom inom, takze pokial pocitas s tym ze si vec chces kupit hotovu a bez pizlania stale budes na konci pelotonu :- )))


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Odlehčení motoru
PříspěvekNapsal: pát 14.11.2014 9:01 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 27.6.2005
Příspěvky: 671
Bydliště: Praha/Broumov
TomasC píše:
Za mě super jak odlehčit motor. A místo hřídele uhlík, zalepený, tím se vymezí vůle. Rozborka vrtačkou. :wink:

Zalepený i v ložiskách? :roll: Tam má právě 3mm koupený uhlík vůli, kterou lepidlem nevystředím... :cry:

dudaj píše:
...Udělat éro z nějakýho extruďáku, dát plastovou vrtuli a vrtat vrtačkou do motoru abych ho "vylepšil"
Jsou věci které už asi nepochopím.A ani chápat nechci :D

Model je Clik EVO - http://www.rcalbum.cz/model/7066-clik-evo.html
Vlastnoručně odfrézovaný, s tenčími uhlíky - takže jsem se snažil i tady. Postavit to z krabice, jsem třeba na 120g a ne na 105. Ano, není to high end uhlíkomylarový model, ale už i to éro je trochu vylepšené. A plastovou vrtuli tam už dlouho nemám. :lol:

Neřešil jsem ale kabely (kromě délky), krabičky a jiné drobnosti. Na to přišla řada až teď.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Odlehčení motoru
PříspěvekNapsal: pát 14.11.2014 9:35 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4515
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
Dobře. promiň, udělals řadu vylepšení i na modelu.
Stále to nemění nic na mém názoru s motorem.
Ten uhlík je křehký, vlákna po délce řeší namáhání v tahu a ohybu a ne v kroucení (hlavní požadavek hřídele)
U blade 130 jsem ho měnil na hřídeli za ocelovou hřídelku velice rychle.
Když dáš titanovou hřídel , nemám nic proti.
ofrézování motorku bych taky nedělal. Je to můj názor a nehodlám někoho stále přesvědčovat.
Jsou to moje zkušenosti a znalosti. Buď je použiješ nebo ne. To už je tvoje věc.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Odlehčení motoru
PříspěvekNapsal: pát 14.11.2014 9:44 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 27.6.2005
Příspěvky: 671
Bydliště: Praha/Broumov
dudaj píše:
Ten uhlík je křehký, vlákna po délce řeší namáhání v tahu a ohybu a ne v kroucení (hlavní požadavek hřídele)
U blade 130 jsem ho měnil na hřídeli za ocelovou hřídelku velice rychle.
Když dáš titanovou hřídel , nemám nic proti.
ofrézování motorku bych taky nedělal. Je to můj názor a nehodlám někoho stále přesvědčovat.
Jsou to moje zkušenosti a znalosti. Buď je použiješ nebo ne. To už je tvoje věc.


Já to beru, a vím, že uhlíková tyčka není nejodolnější v krutu. Kdyby existovaly uhlíkový trubky/ tyče navinuté pod 45° v daném průměru, bylo by to lepší. Ale i AXI 2203 má uhlíkovou hřídel a vypadá taky jako z jednosměrných vláken. U těch vrtulníků jsou možná jiný kroutící momenty - to byl hřídel motorový nebo rotorový?


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Odlehčení motoru
PříspěvekNapsal: pát 14.11.2014 9:52 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 10.11.2010
Příspěvky: 4631
Bydliště: Brno, CZ
Blog: Zobrazit blog (4)
Ono srovnavat zatez hridele na vrtulniku a u haloveho presnoletu je jak srovnavat Fabii 1,2 TSI s Camarem :lol:

Vsechny mikro Blade vrtulniky se delaji s uhlikovymi hlavnimi hridelemi. Na mCPX to fungovalo v pohode az na par stezovatelu, kterym se nelibilo, ze to nevydrzi ranu o zem. Na 130X je to poddimenzovane z vyroby, ale litat se s tim da uuuplne v pohode a leti to na tu velikost krasne (rozhodne nemluvim o tahlych klidnych osmickach).
Podstatny rozdil je v tom, ze tady se bavime o namahani +/-10cm dlouhe tycky na vrtulniku na ktere visi trojnasobek unasene hmoty (proti treba 9" PT), ktera prochazi konstantnimi a dost razantnimi zmenami krouticiho momentu. Proti tomu stoji nejakych 5mm hridele na haloletu, na kterych je lehoucka vrtule zatezovana srandovnimi kroutaky. Zrovna tohle srovnani je dost nepouzitelne.

_________________
Tom


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Odlehčení motoru
PříspěvekNapsal: pát 14.11.2014 12:58 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4515
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
valajda píše:

Já to beru, a vím, že uhlíková tyčka není nejodolnější v krutu. Kdyby existovaly uhlíkový trubky/ tyče navinuté pod 45° v daném průměru, bylo by to lepší. Ale i AXI 2203 má uhlíkovou hřídel a vypadá taky jako z jednosměrných vláken. U těch vrtulníků jsou možná jiný kroutící momenty - to byl hřídel motorový nebo rotorový?

O rotor.
Ale spíš jde o havárie.Únavu materiálu, teploty, různá roztažnost materiálů.
Musíš upravit průměr na větší, v ložiskách to pak zalepit a nezalepit ložiska. Zkomplikuje se tím případná výměna za poškozenou
hřídel. Mě to přijde s ohledem úspory necelého gramu nepraktické.
A zvětšit průměr lepidlem a následně osoustružit tak, aby hřídel po osazení neházela taky není úplně jednoduché.
To už mi přijde jednodušší si tu hřídel vyrobit dle té původní do formy a uhlík tam nacpat dle svých požadavků. Udělat
vzadu odskok, aby se nemusela vlepovat. Vytvrdit ji za tepla, aby se navýšila teplotní odolnost.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Odlehčení motoru
PříspěvekNapsal: pát 14.11.2014 14:44 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 24.4.2003
Příspěvky: 10764
Bydliště: Praha Hloubětín ČR
Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
Pokud se bavíme o hřídelce pro malou oběžku, kde je vrtule ideálně pevně spojena s rotorem. Pak si myslím, že namáhání hřídele na krut tam vlastně není. (asi nějaký odpor ložisek, ale to bude OK)

Obecně je uhlíková hřídel docela v pohodě.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 43 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz