Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 67 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Hlasuji pro:
Anketa končí za pon 27.10.2014 12:30
varianta 1) 7%  7%  [ 5 ]
varianta 2) 31%  31%  [ 21 ]
varianta 3) 0%  0%  [ 0 ]
varianta 4) 15%  15%  [ 10 ]
přestup ANO 33%  33%  [ 22 ]
Přestup NE 13%  13%  [ 9 ]
Celkem hlasů : 67
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pát 31.10.2014 11:37 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 27.6.2005
Příspěvky: 611
Bydliště: Broumov/Praha
pepin píše:
Navíc jde podle mého o zkoušku, jestli rozumě zvolená minimální váha přinese větší počet soutěžících, pokud ano, tak to smysl mělo a čím menší tlak bude na precizní zpracování ,výbavu a nízkou váhu, tím líp, pokud nebude zájem o začátečnickou třídu o nic větší než dříve bez limitu, tak už nemá v dalších ročnících vubec cenu řešit a nějak limitovat ....


Souhlasím s pepinem, že se to nějak vyvine. Omezení protiběžek pro letošek neplatí, tak bych počkal i s omezením hmotnosti. Můžem RCEA-B (jednodušší) jeden rok sledovat - vývoj letadel - hmotností a příští rok se navrhne ta "správná" hodnota. Clika 2.0 jsem jako svoje první éro postavil za 120 g, bez nějakých větších úprav. Létal jsem s ním i těžší RCEA sestavu a dalo se.

Chtělo by to jen oslovit nové adepty - chystá někdo nějaký článek do časopisu, že by tam přihodil zmínku o úpravě pravidel, které usnadní vstup pro nové piloty :?:


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
PříspěvekNapsal: pát 31.10.2014 12:07 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 27.2.2012
Příspěvky: 58
Bydliště: Rybí
RCEA-B byla odjakživa těžší sestava :wink:

_________________
www.lmknj.cz
Modely : RCF Inferno Super Lite, Yak 55M 1,4m GB-Model, Extra 2,7M


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 31.10.2014 12:12 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 27.6.2005
Příspěvky: 611
Bydliště: Broumov/Praha
Já se jen v terminologii přizpůsobil novým pravidlům 8)

clouseau píše:
Další změnou je, že průběžná a tedy složitější sestava je RCEA-A a kategorie jednodušší, tedy pro začátečníky, je RCEA-B. ( i to je v duchu pravidel v okolních zemích).


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 31.10.2014 12:47 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 2.10.2009
Příspěvky: 38
Bydliště: Vrchlabí
Obrázky: 2
Nechápu k čemu je tato debata o váze ,když se každý mohl vyjádřit už formou hlasování.

_________________
http://jkmodely.wbs.cz


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 31.10.2014 12:56 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.3.2004
Příspěvky: 597
Bydliště: Turnov
Obrázky: 0
... to zidy a valajda - neplatí žádné omezení pro letošní rok! omezení jsou jen v návrhu.

Ještě naposledy k omezení minimální hmotnosti. kategorie RCEA-B - ta jednodušší s neprůběžnou sestavou je pro začátečníky a nápad je o tom, že tito piloti přijdou a budou létat s tím co mají ( např nějaké deskové EPP letadlo ), nebo si pořídí depronový nefrézovaný stroj. Proč nefrézovaný, aby prostě víc vydržel. Frézované stroje jsou po větší ráně většinou neopravitelné....a navíc frézovaný stroj stojí víc peněz při pořízení, nebo času při "homemade" verzi a jeho stavba rozhodně není tak jednoduchá, jako stavba z nefrézovaného depronu případně EPP. Toť vše. Chci dát prostě šanci těm, co nikdy v hale nelítali aby si mohli vyzkoušet, jak se dá v hale létat a po zvážení jestli na to mají, nemyslím peníze, se pustili do vyšších kategorií, kde není žádné omezení.
Klidně si pak můžete pořídit uhlíkovo-mylarový speciál s protiběžkami na jednočlánek, ten vám vyjde na cca 40 - 50 gramů, ale cena se pohybuje kolem 1200 EUR ( to není žádný výmysl info mám od předního německého pilota Marcuse Zolitche).
A cílem je aby tato "monstra" nelétala v začátečnické kategorii RCEA-B.

_________________
Vladislav Plichta
trenér halových akrobatů - Clik EVO 2 Lite; Futaba 14SG; Extra 2,3m....


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 31.10.2014 16:43 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 29.1.2004
Příspěvky: 5473
Bydliště: Týn nad Vltavou
Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
zidy píše:
Proč zakazovat frézování v jednodušší kategorii ?? Dle mého názoru když už dávat do jednodušší kategorie omezení tak Pouze lítat bez Protiběžek. Další omezení je Blbost jelikož i za pár KČ dá sehnat relativně lehká a kvalitní výbava se kterou se dá dostat na 90g. A přeci jen dneska se už dají i za pár KČ koupit vyfrézované modely.

Proč se vůbec řeší nějaké váhové omezení ?? To je to stejné jak kdyby se u Obřích akrobatů řešilo že ten má letadlo o 2kg lehčí tak mu uděláme kategorii.

Ale proč omezovat vývoj i v nižších kategoriích ? Když si někdo svépomocí poskládá Protiběžky nebo frézované letadlo, tak proč ho omezovat ?? V jednodušší sestavě bych vůbec neřešil kdo má odfrézované letadlo a kdo ne. Ano do jednoduché sestavy Protiběžky nepatří.

V těžší sestavě ať si s letadlem dělá kdo chce co chce. Když chce protiběžky, ať si je Postaví/koupí, když chce letadlo pod 80g tak ať si postaví...

Podle mě je tohle začátek konce a dopadne to stejně jak F3M.. Začnou se vymýšlet "kraviny" a nikdo nebude lítat kvůli výmyslům. Už jsem se po první soutěži v Hodoníně setkal s názory že s takovýma pravidlama svoji soutěž letos dělat snad ani nebudou a proč jezdit např 200km pro to aby si dotyčný který lítat RCEA-B zalítal kruhy a přemety ?

Za mě RCEA-A ( jednoduchá) = Zákaz protiběžek a žádné další omezení.
RCEA-B + F3P = žádná omezení
Čím více omezení se začnou vymýšlet tak tím méňe soutěží a pilotů bude, Koukněte jak dopadlo F3M.



Za mě třeba proto, že se ukázalo, že je pro bodovače příliš složité srovnávat letový projev a geometrii letu pomaličkého (například) 80g letadla a těžšího třeba 115g cliku. Stejný problém vytváří protiběžné vrtule, proto jsme navrhli jejich zákaz v národních kategoriích - jinak mají peníze investované do modelu téměř přímý vliv na získané body. A jak psal Honza Pastejřík, kdyby si někdo v RCEA B koupil naloženou Victory, tak si ostatní neškrtnou - proto jsou i v návrhu kategorie B zakázány protiběžky.

Tohle je má jedenáctá sezóna v hale, takže trochu vidím, kam se ty technologie dostaly. Začínal jsem v době, kdy můj soutěžní model měl 320g :lol: a ty nehlejčí německé speciály nebyly pod 200! Jak se vyvíjely ceny letadel si taky pamatuji :lol: . Věř mi, že trochu tuším (stejně jako kolegové, co se v hale pár let pohybují) kam je vhodný aby to směřovalo, a kam ne. Protiběžky v RCEA prostě spíš ne.

_________________
Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 31.10.2014 17:07 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 29.1.2004
Příspěvky: 5473
Bydliště: Týn nad Vltavou
Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
clouseau píše:
...Frézované stroje jsou po větší ráně většinou neopravitelné....a navíc frézovaný stroj stojí víc peněz při pořízení, nebo času při "homemade" verzi a jeho stavba rozhodně není tak jednoduchá, jako stavba z nefrézovaného depronu případně EPP. ...


Vláďo dovolím si s touhle částí nesouhlasit, frézováním odlehčený a přibržděný Clik lítal od dost líp než nefrézovaný, úpravy byly realisticky do 2 hodin práce a na odolnost to nemělo takový vliv (Aneta to pečlivě ověřovala). byla odfrézovaná zadní spodní část trupu, pevná část vop, a pevná část křídel. Nemusí si to hned odfrézovávat celé, ne? :wink:

na další fotce je odfrézovaný celý křídlo, práce na hodinku maximálně. Na tom jsem jen zkoušel frézovátko, tak to ještě není moc hezký (ale lítalo by to 100% líp než nefrézovaný).


Přílohy:
IMG_6589.JPG
IMG_6589.JPG [ 94.72 KiB | Zobrazeno 1290 krát ]
Poznámka: work in progress...
IMG_6561_4.JPG
IMG_6561_4.JPG [ 61.16 KiB | Zobrazeno 1290 krát ]
IMG_6577.JPG
IMG_6577.JPG [ 61.53 KiB | Zobrazeno 1290 krát ]

_________________
Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 01.11.2014 5:38 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.3.2004
Příspěvky: 597
Bydliště: Turnov
Obrázky: 0
HonzaS píše:

Vláďo dovolím si s touhle částí nesouhlasit, frézováním odlehčený a přibržděný Clik lítal od dost líp než nefrézovaný, úpravy byly realisticky do 2 hodin práce a na odolnost to nemělo takový vliv (Aneta to pečlivě ověřovala). byla odfrézovaná zadní spodní část trupu, pevná část vop, a pevná část křídel. Nemusí si to hned odfrézovávat celé, ne? :wink:

na další fotce je odfrézovaný celý křídlo, práce na hodinku maximálně. Na tom jsem jen zkoušel frézovátko, tak to ještě není moc hezký (ale lítalo by to 100% líp než nefrézovaný).


HonzaSi kategorie RCEA-B tedy na nejlehčí je vymyšlená pro ty co vezmou něco s čím se vejdou do haly a budou s tím za co nejmenší peníz zkoušet závodit. Navíc si trochu protiřečíš s příspěvkem tady:
HonzaS píše:
Za mě třeba proto, že se ukázalo, že je pro bodovače příliš složité srovnávat letový projev a geometrii letu pomaličkého (například) 80g letadla a těžšího třeba 115g cliku. Stejný problém vytváří protiběžné vrtule, proto jsme navrhli jejich zákaz v národních kategoriích - jinak mají peníze investované do modelu téměř přímý vliv na získané body. A jak psal Honza Pastejřík, kdyby si někdo v RCEA B koupil naloženou Victory, tak si ostatní neškrtnou - proto jsou i v návrhu kategorie B zakázány protiběžky.


s tímto naprosto souhlasím.

letu zdar :)

_________________
Vladislav Plichta
trenér halových akrobatů - Clik EVO 2 Lite; Futaba 14SG; Extra 2,3m....


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 01.11.2014 5:40 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.3.2004
Příspěvky: 597
Bydliště: Turnov
Obrázky: 0
to HonzaS

a ještě jedna připomínka:

RCEA-A = národní průběžka
RCEA-B = národní jednoduchá, začátečnická sestava

:)

_________________
Vladislav Plichta
trenér halových akrobatů - Clik EVO 2 Lite; Futaba 14SG; Extra 2,3m....


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 01.11.2014 9:36 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 29.1.2004
Příspěvky: 5473
Bydliště: Týn nad Vltavou
Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
Aha, já si asi popletl kategorie, přehlédl jsem, že A je těžší. U Ačka zakázat protiběžky a jinak ok, u B (lehčí) jsem pro těch 100g, na které se dá levně a snadno dostat. Mám pocit, že pod 110g byl Mára už dávno s prvním neodfrézovaným Clikem, ne?

Sice by to měla být kategorie pro začátečníky, ale vezmi si, že lidi než zkusí první soutěž lítají rekreačně třeba i se Spiece v mylaru (HonzaC přijel poprvé do Třebíče) nebo s odfrézlým Sparkem (paveld měl premiéru letos v Hodoníně). A našel bych další příklady.

Samozřejmě ta čára někde být nakreslená musí, a kde asi napoví vážení během sezony. Mimochodem, bylo by fajn, kdyby piloti poslali nějaké info s čím létají, kolik to váží, a čím je to osazené. Jako jsme dřív vyplňovali Jürgenovi, pamatuješ? Minimálně by to mohlo pomoct zájemcům aby měli přehled s čím se zhruba lítá.

_________________
Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 01.11.2014 10:45 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 27.6.2005
Příspěvky: 611
Bydliště: Broumov/Praha
Setupy, pokud chcete, můžete poslat mně do pm nebo do vlákna
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=6&t=55399

Budu průběžně aktualizovat nebo doplníme na další soutěži. :)


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: ned 02.11.2014 9:33 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.3.2004
Příspěvky: 597
Bydliště: Turnov
Obrázky: 0
to HonzaS a Valajda - OK souhlas

_________________
Vladislav Plichta
trenér halových akrobatů - Clik EVO 2 Lite; Futaba 14SG; Extra 2,3m....


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 02.11.2014 22:04 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 12.12.2010
Příspěvky: 4416
Bydliště: Brno
Obrázky: 8
Nejsem asi ten nejpovolanější se k RCEAb vyjadřovat...
Přestože si stavím modely, ať už vlastní nebo ze stavebnic spoustu let,
jsem ten soutěžní halový začátečník :lol:
Místo olétané (3. sezona) verze Sparka I (100-105g dle accu) zrovna
skládám Sparka II do 100g.
Momentálně nevidím pro sebe jako přínos stavět nebo skládat zbytečně těžká letadla.
Takže si to v hale letos párkrát zkusím, a příští rok si zřejmě v Brně budeme
poletovat "zase jen po svém" - škoda :(


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: ned 02.11.2014 22:33 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 18.11.2011
Příspěvky: 1029
Bydliště: Brno Julec
Ahoj, proto, aby v jednoduche kategorii neletaly protibezky jsem 100%. S mylarem a vahou bych byl o neco opatrnejsi: Spiese jsem treba koupil jako sveho 1. fabrickeho halace (po asi desitce doma udelanych Indexu, ktere sice litaji, ale ne moc rovne) - chtel jsem neco pekneho a nechtel jsem Clicka, ktereho meli u nas v klubu skoro vsichni. Donatas mel cenu 75 EUR za kit plus postovne, nechali jsme si poslat 4 kusy (1 PavelD, 2 Ales Zapletal, 1 ja) a kazdeho nas kousek vysel na 2217 vcetne postovneho. Kdyz se podivam na RCF na Clik NG SuperLITE green, vidim tam cenu 1860 bez postovneho... ten rozdil mi opravdu nepripada propastny.

Vaha: na Indexech jsem se moc nenaucil setrit lepidlem, takze mi Spies vysel na 118g AUW a ted uz ma o par gramu vice kvuli opravam. Kdybych to umel a daval pozor, dostanu se pod 110g. Take bych si ho mozna mohl nechat od nekoho postavit a dostat se tesne nad 100g, ale to by me zase tak nebavilo, letadla si proste rad delam sam. To, ze bych si na letadlo mel lepit plastelinu a pak ji postupne oddelavat snad kluci nemyslite vazne ! Takze pokud vahovy limit, jsem pro 100g ale i tak je nutne pocitat s tim, ze budou casem k disposici lehci letadla i vybava a zacatecnici si je proste budou kupovat.

Jeste k tem zacatecnikum: nevim nevim, kolik omezeni vahy nebo materialu pritahne na halove souteze mladych kluku s tatinky nemodelari, kteri budou obracet kazdou korunu... Pokud se podivam na sebe a PavlaD, tak jsme cokoliv jineho nez mladici a proste jsme se rozhodli, ze do toho pujdem. V klubu mame takove v zasobe jeste aspon 3 a je jen otazka casu, kdy je taky prekecame. Podobna situace je mozna na vice mistech. "RC-Tatici" jako my sice nepujdou do tech nejdrazsich veci, ale zaroven budou chtit mit v mezich moznosti a casu to nejlepsi, s cim se da litat, pritom ale rucicky olsove. Prosim bych tedy o rozmysleni, zda s prilis omezujicimi pravidly neprijde ceska RCEA scena o tyto "velmi nadejne zacatecniky" ;)

... koukam, ze mezitim, co jsem smolil svuj prispevek, PavelD uz me predhonil, sve stesky jsme opravdu nekoordinovali

_________________
DX7, ven: Katana 1.8m, ION, RCF Extra 1.2m. hala: Spies, RCF Sbach 80, CrackWing, Mini Crack Yak


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: ned 02.11.2014 23:02 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 2.11.2010
Příspěvky: 309
Bydliště: Kyjov
Pánové, nemůžu říctr, že by některé z vašich argumentů nebyly pravdivé. Zkusme však na celou věc nahlédnout jinak. Nač bránit rozvoji techniky, a vyšší úrovně modelaření, která tu je pozadu ?(jak HonzaS nedávno v jednom z článků, či příspěvků poznamenal.)
Vždyť kdo na to ty ruce nemá to nezalítá ani s letadlem za roční mzdu...Pokud je tu problém s rozhodčími, pak je třeba něco dělat s nimi, podebatovat a vyjasnit si pár věcí. narazit na problematiku a říct si ,co je asi špatně. Nakonec ani ne moc zřídka se stává, že má pilot známky 7,8,0, nebo 9,8,3. A tu je problém naprosto jasný.
Vždyť pokud budou ve sprintu špatně měřit stopky, nebudou běžci zpomalovat, aby čas seděl.
Ba naopak, slétanost s technicky pokročilejším strojem pomůže pilotům při přestupu do F3P více, protože už na podobnou úroveň techniky i letového projevu budou zvyklí.
-----
Kuba


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 67 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz