Autor |
Zpráva |
TomasC
|
Napsal: úte 21.10.2014 13:37 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 25.4.2003 Příspěvky: 10799 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Hlasujte zde: viewtopic.php?f=&t=69013V případěd, že Vám tam něco zásadním způsobem chybí, tak prostě napište, upravím hlasovací otázky. Nicméně prosím o velmi přesnou připomínku. Nápad je potřeba zpracovat do psaných pravidel a ta musí být jednoznačná a jasná. Díky P.S. Návrhy pochází od Vládi, založil jsem je já, protože jako admin mohu případně opravit/upravit. Díky za pochopení.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
HonzaP
|
Napsal: úte 21.10.2014 14:00 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 29.5.2009 Příspěvky: 79
|
Ahoj všem, trochu jsem čekal, až opadnou emoce a přidávám svůj názor. Nejsem sice aktivní pilot a v hale jsem neuletěl asi ani metr (takže mne někteří zde diskutující mohou považovat za teoretika), ale za poslední roky jsem objel s piloty (a nejen se synky) mnoho halových soutěží doma i v zahraničí a měl jsem tak možnost a čas porovnávat různé přístupy, systémy, organizaci, pravidla, výkonnost pilotů z různých zemí atd. Proto si myslím, že mám právo na vlastní názor na věc, kterou sice „rukama“ neumím, ale přesto do ní investuji většinu svého volného času a mám dost znalostí a zkušeností na to, mít „seniorní“ pohled na problematiku halového létání. Nakonec, v profi životě také řídím IT firmy a nenaprogramoval bych dnes už ani řádek kódu, který by fungoval ….. K problematice kategorií: již cca před 2-3 roky jsem začal neformálně různým z vás navrhovat rozdělení do 3 výkonnostních kategorií jako v Německu, Francii, Rakousku.. , tedy F3P, National –(zjednodušená F3P) a Sportsman –(pouze středová). Názvy berte jako technické označení. Zdá se mi to jako funkční a jinde osvědčený systém, který generuje nové mladé piloty a také hodně pilotů s vysokou výkonností jako potenciál pro repre v F3P. Řada ze zde vášnivě diskutujících (i pořadatelů soutěží) mi na to říkala, že jsme na to malá zem, že nebude pro tři kategorie dost pilotů, že nebudou ceny, že se nebudou stíhat závody, že povinný přechod výš odradí dotyčného od létání, že… Spousta řečí, proč to nejde, ale žádný návrh, jak by to šlo. Důvodů, proč něco nepůjde, vymyslíme vždy plný pytel… Když si přečtu diskusi za poslední cca 3 dny, tak to ke třem kategoriím názorově spěje – a to je podle mne dobře. Přechod mezi kategoriemi: Výkonnostní skok je vždy a to i u systému 3 či dokonce 4 kategorií. I v Německém a Francouzském systému je velký skok mezi „Sportsmanem“ a průběžkou „National“. Prostě to tak je. Pokud někoho nebaví létat jednoduché obraty (chápu proč), pak musí bojovat v relativně těžké průběžce. I v Hodoníně jsme viděli příklad toho, že odvaha přejít do F3P se najde. Musí se jen chtít. Nevím jak pro ostatní účastníky, ale pro mne to bylo hodně sympatické. To co navrhuji níže, má několik cílů: přilákat nové (nejen mladé) piloty a snad i pilotky s jednodušší a lacinější možností vstupu do světa halové akrobacie, posílit motivaci přechodu do vyšších kategorií, zvýšit přechod pilotů do F3P a zabránit situaci jako v RCA, kdy soutěže x let vyhrává pořád ta samá skupinka lidí se špičkovými F3A letadly – žádná motivace pro nové piloty. Žádný systém není a nikdy nebude dokonalý a každý bude mít nějakou mouchu. Jde pouze o to, aby těch „mušek“ bylo co nejméně. Spravedlnost neexistuje. Důležitá je snaha o co nejmenší nespravedlnost. Můj návrh: 1. létat tři kategorie –F3P, zjednodušená F3P, Středová (asi trošku těžší, než ta stávající kvalifikační, zrušit přelety asi OK) 2. Postup do vyšší kategorie – Kdo vyhraje MČR/Přebor (nebo žebříček, či první dva v žebříčku) nesmí další rok tu kategorii létat (jako v EAC). Je jasné, že to neplatí v F3P , nevím, co by létal Mára, Kuba, Jirka… . 3. Technika – u nejlehčí kategorie (Sportsman) zakázat protiběžky, zakázat aktivní brzdy a podobné budoucí vynálezy (povolit řízení pouze kormidel - LK, PK, SOP, VOP), předepsat minimální váhu modelu (např. 100g ?? – tedy bez milaru a podobných věcí) a zabránit tak situaci jako je v F3A vs RCA. Prostě aby základní kategorie byla úspěšně lítatelná s laciným a jednoduše dostupným letadlem. Nevím, jak a kdy se to dá udělat „legislativně“. V každém případě to, co navrhl Vláďa (a je teď platné) je pokus o zlepšení a posun halovky v Čechách. Vláďa tomu věnoval hodně svého času a mrzí mne, že se do něj jen střílí, ač i já mám trochu jiný pohled na věc (a Vláďa to ví). Ať se nám to líbí či nikoliv, měli bychom aktuální pravidla respektovat a dát jim šanci na to, aby prokázala vhodnost či nevhodnost. Získáme tím i čas se shodnout případně na něčem jiném. Rušit soutěže či „trucovat“, protože zrovna pro někoho z nás to není „super“ a schovávat to za jiné důvody, mi přijde hodně „nerozumné“. Chovejme se jako dospělí lidé. Jinak ničemu nepomáháme. Maximálně docílíme stavu jako v F3M, tedy že piloti mají více soutěží v zahraničí než v Čechách (2 – z toho jedno MČR). A to je začátek konce. Další změna je možná asi až pro následující sezónu.
Naposledy upravil HonzaP dne úte 21.10.2014 19:42, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
MartasF
|
Napsal: úte 21.10.2014 17:10 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 4.1.2012 Příspěvky: 128 Obrázky: 1
|
Souhlasím s textem výše ... jinak hlasování je také postaveno dle příspěvků, takže prosím létající lid nechť hlasuje PS: RCEA B - navrhované obraty super!! - to bude ran díky
|
|
Nahoru |
|
|
RadimHnilica
|
Napsal: úte 21.10.2014 19:40 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 16.1.2005 Příspěvky: 2142 Bydliště: Hodonín Obrázky: 53
Blog: Zobrazit blog (2)
|
Jedna Malá technická: jestliže zrcadlový souvrat umístím do středu haly tedy v na délku i šířku tak potom cilindr bude "jen" přes polovinu šířky haly,takže vis bude buď přímo před nosem pilota nebo na vzdálenější straně haly ale zatáčka v noži bude muset být přes celou šířku haly aby pak vyšel výkrut do kruhu.Možná by místo toho cylindru byla lepší smyčka která je přeci jen užší ale abych jen neplkal za hoďku jdeme s bráchou trénovat vyzkouším to,natočíme to a uvidí se. R
_________________ Radim
|
|
Nahoru |
|
|
Honza C
|
Napsal: úte 21.10.2014 23:54 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 18.11.2011 Příspěvky: 1020 Bydliště: Brno Julec
|
Hola všichni, jsem rád, že to tu trochu vychladlo, kdyby uměla RCMania střílet, tak by při procházení tohoto vlákna o pár stránek dříve všichni pomřeli a halové soutěže by vyhrávali experti jako já Dovolím si o názor z chvostu tabulky (v Hodoníně 11. místo RCEA a kdyby PavelD nepokazil poslední let, tak čestné poslední), díky HonzoviS za nakopnutí v NHL vlákně. Rozdělení do 3 kategorií by se mi líbilo: nejde mi o to, aby zelenáči jako já s nemotornýma ručičkama měli šanci vylézt na bednu (proto jsem v Hodnoníně opravdu nebyl), ale aby se to celé trochu zrychlilo. Mám pocit, že pro kluky, co se dostali do finálovky RCEA (Radim a spol), byla kvalifikace opravdu z velké části jen ztráta času a znamenalo to, že za den letí 5 letů (o 2 více než ostatní kategorie). Naopak se mi moc nelíbí návrh na omezení techniky - proč by si lidi v RCEAa nemohli udělat mylarové letadlo ? Stejně jsou nejdůležitější ruce a hlava a jak jste viděli, jde to i s mylarovým Spiesem pěkne prasit. Co když mi nevyjde váhový limit, to mám do letadla cpát olůvka nebo 350mAh baterku ? Proč by nemohli mít RCEAb-isté protiběžku, když se třeba chtějí v dohledné době posunout do F3P ? Na "vynucené" posouvání z kategorie do kategorie nemám jasný názor. Myslím, že lidi se zdravým rozumem se budou přirozeně přesouvat mezi kategoriemi tak, aby dané kategorie byla pro ně challenge. V každém případě díky všem organizátorům halových soutěží, patříte pozlatit a nasadit svatozář.
_________________ DX7, ven: Katana 1.8m, ION, RCF Extra 1.2m. hala: Spies, RCF Sbach 80, CrackWing, Mini Crack Yak
|
|
Nahoru |
|
|
muznik
|
Napsal: stř 22.10.2014 6:35 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 27.7.2007 Příspěvky: 159 Bydliště: Skotnice Obrázky: 1
|
Dlouho jsem se odhodlával než se zapojím do diskuze, ale přeci jenom pár postřehů. Ad 1) Přestup Myslím, že bude problém někoho přinutit aby létal něco co nechce. A zase chápu ty co mají pocit že stále jedni a ti samí obsazují přední místa a nechtějí přestoupit. A plně chápu Miloše ,že nebude v jeho silách natrénovat sestavu F3P. Proto bych nechal raději volbu na daném pilotu zda přestoupí nebo bude mít v následujícím roce ve stejné kategorii třeba přepočtový koeficient 0,8 ( to je pouze návrh ) a v následujícím roce pokud by nepostoupil, by zase měl koeficient 1. Bylo by to řešení jak eliminovat ty kteří se neposunou v pilotáži výše ,aby nebyli stále na bedně. A na volbě pilota bych nechal, že může třeba i přestoupit do nižší kategorie pokud se mu sestava bude zdát příliš náročná např. pilot zaletí soutěž F3P a nepůjde mu to, tak bych respektoval že se vrátí do kategorie RCAb Ad 2) Kategorie podmínky Doporučil bych vrátit se k RCAa a RCAb klidně vyhodnoceno odděleně. Obecně vžitá tradice poháru se může změnit na diplom. Rozhodně bych do kategoriií nemíchal váhu nebo pohon . Nechal bych to na pilotovi. Podle toho co jsem viděl v Hodoníně by možná někteří neprošli kontrolou RCHP a taky nikdo nic nevážil. Jakékoliv restrikce nemají význam a český člověk si vždy najde skulinu kterou něco obejít. A navíc děláme to pro radost a ne abychom na konci soutěže dávali protesty, že někdo měl lehčí model nebo brzdu, která není brzdou. Ad 3) Finále Možná někdo viděl dramatičnost ve finále , někomu se tajil dech , ale nic se oproti prvním 3 kolům nezměnilo. Ve skutečnosti jsem měl potom smíšené pocity, když kluci nezalétli obtížnější figury výkruty ve visu a do kruhu a ti co nepostoupili do finále to dávají bez problémů. Spíše než dělat nějaká finále by bylo rozumné proškolit více bodovačů. Vím že jejich práce je složitá, ale myslím, že v bodování by neměly být tak výrazné rozdíly aby jeden bodovač dal 0 a druhý 7. Někde je chyba !! už i rozdíl o 4 body mezi bodovači je na pováženou. Ad 4) Sestavy O sestavvě RCAa asi nemá smysl moc debatovat, ale k diskuzi bych viděl RCAb . Za mne bych to nestavěl jako průběžku, ale klidně jako náročnější sestavu s možností si ještě nalétnout ze strany která pilotovi vyhovuje. Výkrut ve visu , výkrut do kruhu , cylindr s půlvýkruty, 4-bodový výkrut jsou pro tyto piloty dost náročné a při tréningu sestav F3P je přece jenom budou muset zvládnout průběžně. Tyto úvahy mne vedou k tomu že v klubu lítá cca 12 pilotů sestavy a postupně přidávají náročnější prvky , a pokud je zvládnou motivuje je to k dalším prvkům, alespoň prozatím bez návaznosti. Možná by to šlo vyřešit sestavou jako průběžnou, s tím že pokud ji pilot nepoletí průběžně bude postižen nějakým koeficientem ( 0,9 ?? ) Většina z nás lítá pro ten dobrý pocit, že to vůbec zvládne, tak ať to tak zůstane !!! Mirek
|
|
Nahoru |
|
|
clouseau
|
Napsal: stř 22.10.2014 7:03 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.3.2004 Příspěvky: 814 Bydliště: Turnov Obrázky: 0
|
Díky všem za podnětné příspěvky a jen opakuji: Konec hlasování je 26.10.2014 ve 24:00.Prosím všechny aktivní halové piloty aby hlasovali.Děkuji - trenér halového létání Vl.Plichta. PS. Pokud výrazně převáží jeden názor, který nebude nikoho významně poškozovat - zapracuji do pravidel, která budou platit v sezóně 2014-15. Tak hlasujte. Díky.
_________________ Vladislav Plichta www.clouseau.eu místopředseda KLeM ČR
|
|
Nahoru |
|
|
Honza C
|
Napsal: stř 22.10.2014 9:04 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 18.11.2011 Příspěvky: 1020 Bydliště: Brno Julec
|
nedalo mi to, a napsal jsem si přesně, jak je to s tou úsporou času při rozdělení kategorií. Pokud mám A pilotů RCEAa a B pilotů RCEAb (teď RCEA finále), dostávám při současném systému 3(A + B) + 2B letů, při rozdělení kategorií 3A + 3B letů. Pro čísla z Hodonína A=8 a B=4 je to 44 versus 36. Přepočítávat přímo na časy je zjednodušení, protože se počítá s tím, že každý let trvá stejně a nikdo s tím neflákne, ale řekl bych, že to není daleko od pravdy -- pokud se vezme v úvahu příprava, ohlášení, atd, tak časy letů nebudou až tak rozdílné. Je tedy jasné, že rozdělení kategorií by přineslo zkrácení. To finále RCEA se prostě teď nalítá "časově navíc".
Další návrhy na speed-up: - minimalisovat přestávky mezi kategoriemi (tj mít více bodovačů, aby se mohli vystřídat). Vím, jak je těžké bodovače přemluvit, nabriefovat, atd, ale borci z F3P -- nemohli byste zasednout a obodovat lamáckou kategorii RCEAa ? - Air Race je super, ale nejsem si jistý, zda je potřeba lítat osmifinále (mimochodem, v tabulkách je to nějak divně, nejsem sportovní znalec, ale mám pocit, že je "finále-semifinále-čtvrtfinále-osmifinále"), prostě vyřazovačku mezi 8-mi lidmi. Přišlo mi, že je předem jasné, jak to dopadne, a zabralo to spoustu času. Podle mě by stačilo vybrat 4 nejlepší na základě časů ze dvou kol a mezi nimi semifinále, pak finále.
|
|
Nahoru |
|
|
clouseau
|
Napsal: stř 22.10.2014 9:21 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.3.2004 Příspěvky: 814 Bydliště: Turnov Obrázky: 0
|
Honza C píše: nedalo mi to, a napsal jsem si přesně, jak je to s tou úsporou času při rozdělení kategorií. Pokud mám A pilotů RCEAa a B pilotů RCEAb (teď RCEA finále), dostávám při současném systému 3(A + B) + 2B letů, při rozdělení kategorií 3A + 3B letů. Pro čísla z Hodonína A=8 a B=4 je to 44 versus 36. Přepočítávat přímo na časy je zjednodušení, protože se počítá s tím, že každý let trvá stejně a nikdo s tím neflákne, ale řekl bych, že to není daleko od pravdy -- pokud se vezme v úvahu příprava, ohlášení, atd, tak časy letů nebudou až tak rozdílné. Je tedy jasné, že rozdělení kategorií by přineslo zkrácení. To finále RCEA se prostě teď nalítá "časově navíc".
Další návrhy na speed-up: - minimalisovat přestávky mezi kategoriemi (tj mít více bodovačů, aby se mohli vystřídat). Vím, jak je těžké bodovače přemluvit, nabriefovat, atd, ale borci z F3P -- nemohli byste zasednout a obodovat lamáckou kategorii RCEAa ? - Air Race je super, ale nejsem si jistý, zda je potřeba lítat osmifinále (mimochodem, v tabulkách je to nějak divně, nejsem sportovní znalec, ale mám pocit, že je "finále-semifinále-čtvrtfinále-osmifinále"), prostě vyřazovačku mezi 8-mi lidmi. Přišlo mi, že je předem jasné, jak to dopadne, a zabralo to spoustu času. Podle mě by stačilo vybrat 4 nejlepší na základě časů ze dvou kol a mezi nimi semifinále, pak finále. vím, že teď rozvířím vodu, ale já bych AirRace úplně zrušil. Byla to divácky atraktivní soutěž, ale teď je to na některých závodech docela unavující nuda. Vím to mnohokrát jsem dělal časoměřiče.....Je to dáno tím, že se to letí obvykle až na konci a to toho mají všichni docela dost. Mnohdy "přinutit" piloty k letu ( přestože jsou přihlášeni) je docela problém (každý někde rozpráví s někým a pak " ježíš já letím... kde mám baterky.. počkej ještě musím něco přilepit etc.). Byl bych raději kdyby piloti co letí airrace letěli třeba muzikál.. tak mě napadá .. co takhle muziká rozdělit na národní RCEAM a F6B .
_________________ Vladislav Plichta www.clouseau.eu místopředseda KLeM ČR
|
|
Nahoru |
|
|
valajda
|
Napsal: stř 22.10.2014 9:38 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.6.2005 Příspěvky: 671 Bydliště: Praha/Broumov
|
clouseau píše: ... vím, že teď rozvířím vodu, ale já bych AirRace úplně zrušil.... Pro mě je to takové odreagování, na které se nemusím chystat a mít natrénováno...ale zabere dost času v průběhu soutěže... clouseau píše: Byl bych raději kdyby piloti co letí airrace letěli třeba muzikál.. tak mě napadá .. co takhle muziká rozdělit na národní RCEAM a F6B . Stálo by to o zamyšlení, třeba mě to láká, ale vím, že moje ruce neupáčkují to, co ruce pilotů F6B, takže bych se mezi nima nechytal. Divácky taky atraktivní disciplína (vím podle názorů letecky nenadšených členů rodiny ), takže za mě ano. Kurňa, další věc k trénování...
|
|
Nahoru |
|
|
martin-v
|
Napsal: stř 22.10.2014 10:36 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 19.3.2009 Příspěvky: 30 Bydliště: Vrchlabí
|
Muzikál pro amatéry - vynikající nápad. To bude opravdu pro diváky zajímavá disciplína. Rána sem, rána tam, ale když to jde tak lítám dál Martin
|
|
Nahoru |
|
|
valajda
|
Napsal: stř 22.10.2014 10:49 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.6.2005 Příspěvky: 671 Bydliště: Praha/Broumov
|
martin-v píše: Muzikál pro amatéry - vynikající nápad.... Nevím, jaké ohlasy od diváků slýcháš ty, ale nejzajímavější jsou muzikály a nehody. Když to tedy v "amatérské" kategorii zkombinujeme, budeme nejoblíbenější.
|
|
Nahoru |
|
|
HonzaP
|
Napsal: stř 22.10.2014 10:52 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 29.5.2009 Příspěvky: 79
|
martin-v píše: Muzikál pro amatéry - vynikající nápad. To bude opravdu pro diváky zajímavá disciplína. Rána sem, rána tam, ale když to jde tak lítám dál Martin Super nápad. Jak to rozlišíme? Podle toho jakou letí kategorii v přesné (F3P vs ostatní)? Nebo že RCEA-AM se bude létat s EPPéčky (asi blbost co)? Nic chytřejšího mne nenapadlo.... To bude něco pro Lukyho. To abych zajel do RCF s kamionem....
|
|
Nahoru |
|
|
zami
|
Napsal: stř 22.10.2014 11:10 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 18.9.2007 Příspěvky: 513 Bydliště: Třebíč
|
Byla to divácky atraktivní soutěž, ale teď je to na některých závodech docela unavující nuda. Vím to mnohokrát jsem dělal časoměřiče.....Je to dáno tím, že se to letí obvykle až na konci a to toho mají všichni docela dost. Mnohdy "přinutit" piloty k letu ( přestože jsou přihlášeni) je docela problém (každý někde rozpráví s někým a pak " ježíš já letím... kde mám baterky.. počkej ještě musím něco přilepit etc.).To Ti docela věřím, Vláďo, že z pozice časoměřiče ti Air-race připadá velice nudné. Některé znás to ale docela baví ,(i když třeba já určitě nemám ambice na přední místa)... Miloš
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 39 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|