Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Nakřivkování plynu...
PříspěvekNapsal: čtv 25.10.2012 21:34 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 12.12.2010
Příspěvky: 4401
Bydliště: Brno
Obrázky: 8
Nějak jsem toto téma nemohl nalézt...
Poradíte s nakřivkováním Pulso 2202 s vrtulí 8/4 na odlehčeném Sparku- 105 gramů ?


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Nakřivkování plynu...
PříspěvekNapsal: pát 26.10.2012 19:06 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 29.1.2004
Příspěvky: 5409
Bydliště: Týn nad Vltavou
Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
Pořešíme :-) Regulátor mám MGM compro 7A, křivku lineární. Hodně udělá vrtule... tou začni. Chceš, aby dost brzdila (Mejzlik 8/4 by ti měl pro RCEA sestavy bez problémů stačit) a měla příjemný průběh. Třeba GWS 8/4,3 za letadlo nepříjemně cuká, má velký moment... GWS 8/4 není stabilní ve visu...

Když máš vrtuli, vezmeš křivku plynu, a celou jí sklopíš tak, aby maximum páky plynu odpovídalo potřebným otáčkám (+- něco, raději +, jak měknou o pár % baterky). Někdo bude argumentovat govíkem, ale ty pošleme prozatím doháje.

Když na max plynu letadlo letí kolmo nahoru o kus rychleji než je třeba, ale ne raketově, tak to vezmeš a zalítáš si. Zkusíš, jestli nemáš moc mrtvo dole - když vyletíš z obratu, jestli nedáváš moc plynu, aby to letělo rovně. Pokud dáváš, trošku si dole prudčeji zvedneš křívku. Zase si zalítáš, zjistíš co a jak, jestli je přidávání plynu (např v kubánské 8) plynulé, aby sebou letadlo netrhlo. Pak si zkusíš reakce kolem letového plynu - typicky rovný let, o kousíček víc plynu do výkrutu, visení. Pokud se to řídí příjemně, necháš. Pokud je nějaká fáze moc ostrá, zploštíš si v těch otáčkách křivku.

A pokud nic z toho nefunguje, podíváš se vy Tx, jestli nemáš se zkrácenou dráhou plynu :-)

Na co jsem zapomněl? co mám rozepsat podrobněji?

_________________
Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nakřivkování plynu...
PříspěvekNapsal: pát 26.10.2012 20:00 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 12.12.2010
Příspěvky: 4401
Bydliště: Brno
Obrázky: 8
Jejda, to mi zatím bohatě stačí....
Zkusím si s tím pohrát.
Díky :D


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nakřivkování plynu...
PříspěvekNapsal: pát 14.12.2012 17:58 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2009
Příspěvky: 485
Zdravim Honzo,

prosím Tě můžeš popsat hodnoty plynu(%) na pětibodové křivce? Popřípadě dát foto křivky z displ. vysílače. U typu letadla jako je např. Clik. Jasně , že se to bude lišit ero od era a pilot od pilota, každý má jiné požadavky, ale přeci jen se bude čeho chytit, i když si to docela solidně popsal. Díky ***winter***


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nakřivkování plynu...
PříspěvekNapsal: pát 14.12.2012 18:30 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 29.1.2004
Příspěvky: 5409
Bydliště: Týn nad Vltavou
Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
Ahoj,

to se liší hlavně regulátorem, motorem a požadavkem pilota. Například u Jeti Advance 08 pro jsme museli posunout spodní část plynu volnoběhem trošku nahoru, má hrozně velký mrtvý pásmo kdy se motor netočí. Na svých modelech křivky moc neřeším, protože používám hlavně regulátory MGM a ty mi vyhovují tak jak jsou. Ale poprosím o fotku a hodnotu na volnoběhu Anet Bouškovou. Vydrž :)

_________________
Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nakřivkování plynu...
PříspěvekNapsal: pát 14.12.2012 19:00 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 29.1.2004
Příspěvky: 5409
Bydliště: Týn nad Vltavou
Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
Takhle je křívka na Clikovi s Jeti Advance 08 pro, Pot 30W a Mejzlik 8/4. Volnoběh je na 26% (Jetiprocent).

Příloha:
1355503985586.jpg
1355503985586.jpg [ 141.37 KiB | Zobrazeno 642 krát ]

to zakřivení dole je tam proto, aby se líp přidával plyn na nějaké příjemné otáčky při vylétávání z obratů (motor dřív zabere).

_________________
Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nakřivkování plynu...
PříspěvekNapsal: pát 14.12.2012 19:05 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 29.1.2004
Příspěvky: 5409
Bydliště: Týn nad Vltavou
Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
Jo a s klasickou 8/4,3 GWSkou to bylo šílený, tam jsme křivkou hýbali i nahoře, protože letadlo mělo snahu divně skokově zrychlit v určitých otáčkách. Proto jsem se nakonec rozhodl přejít na Mejzlikovu 8/4, protože ta plastová vrtule nešla nakřivkovat aby se to chovalo příjemně.

_________________
Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nakřivkování plynu...
PříspěvekNapsal: pát 14.12.2012 20:50 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2009
Příspěvky: 485
Díky moc. V neděli jdu do tělocvičny, tak budu experimentovat a asi si to užiju. Mám tam GWS-ku 8/4,3 :D a regl. Mystery 12A. Ten není špatnej, ale asi ho časem vyměním za CC 10A, hlavně taky kvůli hmotnosti. ***winter*** ...a dík za tu fotku Anet...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz