Switch to full style
Naše nejmilejší kategorie - jsme totiž trošku závislí na adrenalinu. Jak svahový, tak Open i Airkombat.
Odeslat odpověď

Kombat éro spalovák

čtv 01.06.2017 18:23

Ahoj, máte někdo kombat éro na spalovák? Od koho? Chtěl bych do budoucna něco na blbnutí žádné závody jen tak pro sebe. Koukal Jsem na Dp model ale ti již prý už stavebnice nedělají.Pak jsem koukal na Havel Aircraft ale vůbec nikde jsem nenašel že by ho někdo vlastnil. Elektro nechci chtěl bych si postavit nějakou polomaketku. Zajímají mě zda někdo má tak od koho- něco osvědčeného. Preferuji Messerschmitt Bf109 ale klidně i něco jiného .Děkuji za případné tipy.

Re: Kombat éro spalovák

čtv 01.06.2017 19:34

Poptej se tady - http://www.aircombat.cz/

Re: Kombat éro spalovák

čtv 01.06.2017 21:52

Měl bych Šturmovika IL-2 od RS Aircombat
origoš netknutou stavebnici na 3,5 ku
R-1220,d-1010,hm-1380g
tenkrát cena 2950+pošta
Trup laminát , křídla pp+dýha
Vyměnil bych za nějakého elektrovětroně přes 2metry
s křidélky.
nebo za prachy cca kolem 2000,-+pošta
Milan

Re: Kombat éro spalovák

čtv 01.06.2017 23:15

Nedělá náhodou Veka1 pár kombatů na spalovák?
Jirka

Re: Kombat éro spalovák

pát 02.06.2017 8:56

Volný Fairey Fulmar na spalák cca 3,5ccm, netknutá stavebnice. Jen dány prodlužováky do křídel na serva křidélek. Foto a info při zájmu.

Re: Kombat éro spalovák

sob 03.06.2017 11:48

Všem děkuji za ochotu a nabídky teď se jen rozhodnout který typ letounu dekuji

Re: Kombat éro spalovák

sob 03.06.2017 18:38

Pěkný kombat je modelářká prodejna Jino Hradec Králové - Boeing XF8B-1 motor 6,5cm, výrobce VEKA model.

Re: Kombat éro spalovák

úte 18.07.2017 23:02

Tak tímto chci poděkovat všem za nabídky a rady a přikládám foto hotového modelu.ted už jen nastavit motor a koupit velikostně vhodnou baterku a sehnat louku s vysokou travou-)) jedna se o model od p.Peky kterému také děkuji za všechny rady.A samozřejmě Veka model za všechny tipy a rady.
Přílohy
IMG_20170718_122532.jpg
IMG_20170718_122524.jpg
IMG_20170718_122447.jpg
IMG_20170718_122422.jpg

Re: Kombat éro spalovák

stř 19.07.2017 10:16

dafson píše:Tak tímto chci poděkovat všem za nabídky a rady a přikládám foto hotového modelu.ted už jen nastavit motor a koupit velikostně vhodnou baterku a sehnat louku s vysokou travou ....

A máš zkušenosti se spaláky, mohu zaslat takový to povídání o štelování nastavování motrů - ze svých zkušeností se spaláky. Sice jsem lítal převážně MVVS a ASP, ale hodí se to asi na všechny.
Co to znamená - Koupit velikostně vhodnou baterku? Jako přijímačovku?

Re: Kombat éro spalovák

stř 19.07.2017 11:00

Klidne povidani posli ale zkusenosti jiz mam ale nikdy neni na skodu si precist teorii a osvezit si osvedcene postupy.Ano myslim prijimacovku a napajeni serv,mel jsem tu pripraven nimh pack z clanku evolveo ale protoze se dlouho nepouzivali tak se nejspis podvybili a jsou ko.

Re: Kombat éro spalovák

stř 19.07.2017 22:33

dafson píše:Klidne povidani posli ale zkusenosti jiz mam ale nikdy neni na skodu si precist teorii a osvezit si osvedcene postupy.Ano myslim prijimacovku a napajeni serv,mel jsem tu pripraven nimh pack z clanku evolveo ale protoze se dlouho nepouzivali tak se nejspis podvybili a jsou ko.

Nikdy jsem nikomu nic nevnucoval, jen nabízím. Měl jsem i www stránky, kde jsem to kolem spaláků a staveb popisoval (lidovým způsobem), ale odešli do nenávratna ... Ale mám kopie ve wordu.
Když tak mail do SZ.

Re: Kombat éro spalovák

čtv 20.07.2017 10:58

dafson píše:... přikládám foto hotového modelu...

Koukám podle fotek, že je tam MVVS dvaapůlka, vypadá jako nová (i když se už nevyrábí, bude asi ze starých zásob). Ale zajímalo by mě, jaká je tam použita velikost vrtule. :?:

Moje zkušenosti se žhavícími dvaapůlkami MVVS jsou totiž takové, že při použití originálního 1/4 vlnového výfuku, připojeného bezprostředně na zadní výfuk, dochází k rezonanci až někde kolem 22-25 tisíc ot./min. No a do těch se mi starší GRR spolehlivě roztáčela jedině s vrtulí 7x4" a lehčí. S vrtulemi 7x5" a 8x4" to bylo tak, že rezonance naskočila pouze po potlačení, v rovině se pak udržela, ale stačilo začít mírně stoupat a už to z ní vypadlo. Bylo to tedy velmi na hraně. S vrtuli 7x6" jsem ho do rezonance na zemi nedostal vůbec a byl problém odstartovat, takže ani nevím, jestli by se do ní dostal za letu. Tam nakonec pomohlo prodloužení/oddálení výfuku trubkou délky cca 60 mm vloženou mezi motor a rezonanční tlumič. Rezonance se pak posunula do oblasti 16-18 tisíc ot./min a provoz s vrtulemi 8x4" nebo i 8x5" pak byl zcela bezproblémový - model pak šlo hodit i na rovině a dokonce i mírně po větru. Samozřejmě nevylučuji to, že novější ABC dvaapůlky se budou roztáčet ochotněji a tak i s kratším výfukem a většími vrtulemi se do rezonance i na zemi dostanou. Taky asi bude mít vliv i hmotnost a aerodynamická čistota modelu. Čistota této WW2 stíhačky bude jistě velmi dobrá, ale zajímalo by mne ještě kolik ten tvůj BF-109 váží? :?:

Nakonec ještě malou poznámku k použití šedých vrtulí APC. Jsou sice po aerodynamické stránce a vyvážení opravdu vynikající, ale bohužel jsou velmi křehké a zranitelné. :( V případě modelu bez podvozku se létání s nimi dost prodražuje, protože každý den jsem minimálně o jednu přišel. :( Mne se osvědčily gumoidní žluté vrtule Kavan, nebo černé z Prostějova, i když jsou aerodynamicky o poznání horší. Ale taky šedé Masterky s tenkými listy, aerodynamicky taky velmi dobré, které sice taky působí dost křehkým dojmem, ale podle mých zkušeností vydrží víc než APC a jsou i levnější.

Re: Kombat éro spalovák

pát 21.07.2017 3:01

Ano motor jsem sehnal od pana z komunity kombat, nicmene pan tvrdil ze se jedna o ani ne zabehly motor, tudis je ponekud rozhozene nastaveni takze ted budu resit nastaveni karburatoru abych pravdu rekl, tak vrtuli jsem tam zatim dal jakou jsem doma mel odzkousim to s ni a pote pripadne budu laborovat...motor jsem nahodil ale bohuzel jsem ho po chvilce behu ulil a pote jiz nenastartoval jiz mam navod presne k tomuto motoru takze az bude cas budu pokracovat zabehem a serizenim.

Re: Kombat éro spalovák

pát 21.07.2017 3:05

hmotnost je bez baterie a s prazdnou nadrzi zatim 985g (bohuzel jsem se chtel dostat do kila ale asi bude malo pres uz nemam kde odlehcit) jeste musim koupit lehkou prijimacovku nejspis akku pack s enelop clanky.

Re: Kombat éro spalovák

pát 21.07.2017 13:09

Hmotnost je asi v pořádku, sotva to už srazíš dolu.
Ale volba správné vrtule je v tomto případě základ úspěchu. :P
Oslovil bych výrobce modelu, nebo dal dotaz na forum aircombat.cz, aby poradili. Já uvádím jen to, co jsem nabyl z vlastními zkušenostmi, ovšem je to s motorem MVVS 2,5 GRR RC vyrobeným někdy v druhé polovině 80. let. Jak jsem psal výbrus je tam černý (litinový píst a ocelová kalená vložka), ale byl vybaven výfukem pro dvaapůlky se zadním výfukem vyráběné ještě kolem roku 2010. Bez prodloužení si s ním rozuměl jedině s vrtulí velikosti 7x4" a lehčí. Dvapůlku s ABC jsem nikdy neměl, ale nepředpokládám, že by se posledně vyráběné dvaapůlky MVVS 2,5 GFR/S ABC RC výkonnostně nějak zásadně lišily. Spíš jsem měl pocit, že kvalita těch posledně vyráběných mírně klesla. Každopádně u motoru s výbrusem ABC (píst z hliníkové slitiny s vysokým obsahem křemíku-Al, vložka mosazná-Brass a vevnitř tvrdě chromovaná-Cr) tam jde spíš o delší životnost, která je při správném záběhu a provozu mnohonásobně delší než u černého výbrusu. Takže se domnívám, že to bude chtít podobnou vrtuli menších rozměrů než bývá u dvaapůlek bez laděných výfuků zvykem.

Taky píšeš, že motor není zaběhnutý. Tak co se týče záběhu jsou zásadní rozdíly mezi zabíháním motoru s černým výbrusem a ABC. Motor s ABC se nesmí nechat dlouho běžet na silně obohacenou směs a už vůbec ne na palivo se syntetickým olejem. Na záběh zásadně mazat ricinem (když už, tak aspoň polovina oleje v palivu ať je ricínová).

Doporučil bych si pročíst návody zabíhání sepsané zkušeným kombaťákem, které jsou na těchto stránkách http://www.mojehobby.cz/diskuze/informace.php?idforum=7 Krom záběhu se v těch článcích pojednává i o výběru vrtulí (který mi v podstatě dává za pravdu), dále je tam odkaz týkající se záběhu ABC (tipuji že asi od Igora Burgera) a taky je tam zajímavý odkaz na diskusi ohledně nitrování a přidávání benzínu do paliva. Zde bych upozornil na příspěvek Milan Porkristl ml13.07.2004 06:00:01, kde je zcel srozumitelně napsáno proč benzín žhavíkům škodí (nejen silikonovým hadičkám a těsněním). A ještě pár užitečných odkazů ohledně paliva.

Já bych jen k palivu pro provozu dvaapůlek a menších kubatur poradil tohle. Pokud si palivo nebudeš míchat sám, ale používat kupované, tak si kup taky někde ricínový olej (i v lékárně se to dá) a do hotových leteckých paliv přidávej 3%, při záběhu klidně i 7 až 10%. Malé motory potřebují víc a lepšího maziva, kolem 20%. Hotová letecká paliva ho mívají jen 17-18% a někdy ještě méně (pozor na autíčková, tam bývá jen 8-12%). Hodně oleje (20-24%) mívají paliva vrtulníková, ale tam zas bývá olej syntetický s nižší viskozitou, tak nevím, jestli ten je pro dvaapůlky vhodný.

Tak příjemné počtení. :wink:
Odeslat odpověď