ACES zastřešuje řekněme "dospělá kombatová éra". Takže pokud budeš řešit WW1 stroj ve smyslu ACES tak nastuduj pravidla zde
http://www.aircombat.bezstarosti.cz/pra ... la2011.htmTahle éra jsou polomakety skutečných strojů létajících v letech 1914-1918 v měřítku 1:8. Za "žbrdlinkovou" konstrukci byly nějaké body navíc, za 4-taktní motor myslím také. Ale dneska létají i elektriky a také kompozitové modely. Nelítám to tak neznám drobné nuance.
Co se týče těch "bublinkovejch" ér tak původ byl ve snaze postavit éro dle pravidel ACES a létat s tím normálně v ACES WW1 což z nějakých, řekněme organizačních, materiálových či jiných důvodů nešlo a tak se bublinkáči odtrhly. Pak se vymyslela pravidla speciálně šitá na novou WW1+ kategorii. A protože jsme měli zkušenost z éry EPA nastavila se pravidla právě podle těchto zkušeností ... tzn. hlavní požadavek byl aby éra nebyla přemotorovaná, aby nelétala jak ty EPA stíhačky WW2
. Z toho vzešel požadavek na rozpětí min. 1m (3ploch 900mm) a zákaz 1plochů. Ostatní viz. pravidla
http://ww1.epacombat.cz/file/pravidla_ww1_v3.pdfObyčejně jsme létali po skončení závodů EPA, ale jak už psal ZBEK pilotů EPA je hodně a začalo se létat na více kol (déle) takže ta WW1+ se zkrátka přestala stíhat.
Co se letadel týče tak éra od freeairu jsou v pohodě, jsou lehká díky dutému trupu, celkem hezká díky potisku a rychle se staví. Co se odolnosti při kolizích s jinými modely týče tak ta je slabší, ale v souboji jde mimo jiné také o to se nesrážet (srážky jsou penalizovány).
Dneska se to létá výjimečně, např. na akci v Plzni kde je široká základna WW1 pilotů.
Jestli tě bude ještě něco zajímat napiš, ale myslím, že vše dokážeš dohledat v uvedených zdrojích.
Já měl nachystaného tohoto
http://www.rcweb.cz/aktual/091103_albi_el2.html Albatrosa, ale do bojů nikdy nezasáhl, tuším jsem ho dokončil nějak na konci poslední bojové sezony
a další rok už se neletělo.