RCmania.cz - web pro modeláře a modely http://www.rcmania.cz/ |
|
Horten 229 Gotha http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=5&t=42400 |
Stránka 3 z 4 |
Autor: | coro [ čtv 06.10.2011 15:55 ] | ||
Předmět příspěvku: | Re: Horten 229 Gotha | ||
TomasC píše: Musím říci, že ten typ profilu mě dost překvapil. Pro běžné létání je zoufalý, ale na rychle lety to bude OK. Hmmm... odkiaľ to pochádza? Ja som stretol presný opak, na rýchle lietanie zúfalý ale na plazenie sa ok.. http://www.worldofkrauss.com/foils/1815 http://www.worldofkrauss.com/foils/1814 Porovnanie http://www.worldofkrauss.com/foils/show ... Compare&id[]=1814&id[]=1815&id[]=129
|
Autor: | petr64 [ pon 10.10.2011 13:40 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Horten 229 Gotha |
Páni, mohli by jste mi vysvětlit ten graf co jsem prilepil ? Dík, ještě se v tom moc neorientuju. Nebo dát odkaz (dobry) kde se to da nastudovat (popis pro "normální lidi" nechci číst vysokoškolské skripta/vědeckou práci s teorií aerodynamiky - no, možna me to čeká ) |
Autor: | petr64 [ stř 12.10.2011 12:47 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Horten 229 Gotha |
Nikdo neporadi ? |
Autor: | petr64 [ pát 14.10.2011 13:25 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Horten 229 Gotha |
hm Větrný tunel - Profili2, ale to je za peníze. Něco free by nebylo? |
Autor: | coro [ pát 14.10.2011 17:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Horten 229 Gotha |
časť vľavo: os X - koeficient odporu (ako to brzdí), os Y - koeficient vztlaku (ako to nesie). vidno z toho malý odpor pri vysokom vztlaku, ale veľký pri menšom až nulovom. Trochu paradoxne voči normálnym profilom čo majú najmenší odpor pri najmenšom vztlaku a v jeho okolí. Vyvodil by som z toho že stačí menšie krídlo (väčšie plošné zaťaženie), ale že to jednoducho nepojde poriadne rozbehnúť zvislo dole lebo vtedy brzdí viac ako keď nesie váhu modelu.. časť vpravo je len krivka momentu ako to klopí či zdvíha čumák.. |
Autor: | petr64 [ pát 14.10.2011 23:22 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Horten 229 Gotha |
díky za odpověď. Je to pro mě trochu složitější neboť Cl a Cd jsou koeficienty a ne absolutní hodnoty ... - první odstavec tvé odpovědi chápu a vidím to tam (ta špice grafu). Ale, kdybych si někde v grafu dal svislici. Ok. Proč mám pro jednu hodnotu Cd dvě hodnoty Cl ? - druhá část odpovědi mi ale úplně jasná není ... co přesně máš namysli tím: "rozbehnúť zvislo dole" ? - poslední věta - tlustší křivky jsou vztah AoA - Cl a tenší jsou závislost AoA -Cm. Je tak ? - poslední dotaz je, proč je pásmo hodnoty Cl 0...1 šedě vybarveno ? dík za trpělivost. EDIT objevil jsem pana Lněničku: http://www.airspace.cz/akademie_letectvi/2011/09/tiha-a-odpor/#more-501 ... tak jdu nejdřív číst |
Autor: | coro [ sob 15.10.2011 11:03 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Horten 229 Gotha |
Zvislica v grafe je podľa mňa nanič lebo os X nie je uhol nábehu. To by si na tej zvislici našiel dva body, kedy má profil koeficient odporu (os X) rovnaký pre kladný a pre "záporný" uhol nábehu - u normálneho profilu let na chrbte, u KFm sú ale obidva v kladnom. Vieš ale len príslušný vztlak v tých bodoch a nevidíš aký to je uhol - nie sú tam. Zvislo dole sa myslí rovno kolmo na zem - čiže nulový vztlak na krídle (uhol nábehu pre nulový vztlak je pre každý profil iný, je v parametroch) - normálny profil tak máva najmenší odpor. KFm nie. Ano hrubším je vztlak. KFm má nulový pri -13 stupňoch. Mňa by zaujímalo ako by vyzeral súmerný KFm4, práve pre posledný bod, a prípadnú šancu že sa bude viac podobať normálnemu profilu. Váham či neurobím na skúšku KFm2/3 krídlo na "1m ťažnú" PC Cessnu/Wilgu, ale na samokrídlo sa mi akosi nehodí. |
Autor: | petr64 [ sob 15.10.2011 14:25 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Horten 229 Gotha |
coro píše: Zvislica v grafe je podľa mňa nanič lebo os X nie je uhol nábehu. To by si na tej zvislici našiel dva body, kedy má profil koeficient odporu (os X) rovnaký pre kladný a pre "záporný" uhol nábehu - u normálneho profilu let na chrbte, u KFm sú ale obidva v kladnom. Vieš ale len príslušný vztlak v tých bodoch a nevidíš aký to je uhol - nie sú tam. aha ! coro píše: Zvislo dole sa myslí rovno kolmo na zem - čiže nulový vztlak na krídle (uhol nábehu pre nulový vztlak je pre každý profil iný, je v parametroch) - normálny profil tak máva najmenší odpor. KFm nie. jasné coro píše: Ano hrubším je vztlak. KFm má nulový pri -13 stupňoch. vidím coro píše: Mňa by zaujímalo ako by vyzeral súmerný KFm4, práve pre posledný bod, a prípadnú šancu že sa bude viac podobať normálnemu profilu. objevil jsem XFLR5 http://sourceforge.net/projects/xflr5/ - jdu do toho, naistaluju to a budu se učit přes zimu souvislosti aerodynamiky. Program mi připadá velmi dobrý. Nebo znáš lepší/vhodnější - zadarmo? coro píše: Váham či neurobím na skúšku KFm2/3 krídlo na "1m ťažnú" PC Cessnu/Wilgu, ale na samokrídlo sa mi akosi nehodí. hm, zkus, uvidíš. To se mi na křídlech KFm* líbí, mají relativně rychlou výrobu - deska, před ní nosník, přilepit druhou desku, nějaké výztuhy a je to. Koupil jsem si na pokusy s křídlem Horten 6mm a 3mm Extrupor (v OBI prodávají dvě! desky tl. 6 mm, rozměr 80x125cm za 119kč - nekup to, že ), tak jsem zvědavý. Má krásně hladký povrch a desky se mi zdají o hodně pevnější na ohyb než EPP. Klasický EPP je mnohonásobně dražší a na povrchu moc hrubý, musel by se potáhnout, stříkat ... zdržování - na zkoušky a pokusy s KFm* teda použiju Extrupor, když se profily KFm* osvědčí, budu hledat vhodný materiál anebo u extruporu zůstanu. Ještě jsem viděl na rcgroups.com použití takového toho (nevím přesně jak se to jmenuje) polykárbonát ? plast na různé přístřešky, zimní zahrady atd. Má to vzduchové komůrky - používají to podélně orientované a přepážky komurek tedy dělají jako kdyby Stojiny křídla. Vypadá to zajímavě, ale zdá se mi to už moc těžké. A taky to není nejlevnější. Ještě jsem s Extruporem nedělal, čím nejlépe Extrupor lepit? Zatím mám myšlenku jen jednu: válečkem velmi tenkou vrstvu PUrexu a postířkat protikus vodou z fixírky. Díky moc za vysvětlující rady a držím palec k dobrému výsledku s křídlem KF na tu Cesnu. --- jdu lítat je tam bezvětří, aku jsou nabité, kamera taky |
Autor: | coro [ sob 15.10.2011 15:23 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Horten 229 Gotha |
vodou by som purex nestriekal, príliš napení.. Lepiť sa to dá napríklad Styrolepom, alebo aj styro-sekunďákom (prípadne s aktivátorom na druhej strane ale pozor aj niektoré aktivátory žerú styro). UHU-Por je super ale ja mám tú skúsenosť že zostane trochu lepkavý - aj keď dodržíš postup a necháš pred spojením uschnúť. Navyše, je to na jeden pokus už to neposunieš ak to chytí krivo. Nie je nad epoxy - tenká vrstva, riedka, po danom čase tvrdý. |
Autor: | petr64 [ sob 15.10.2011 16:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Horten 229 Gotha |
Místo Purexu používam soudal 66A, ten tak nepění. Ale, pravda s tím epoxy, jasně, zapomněl jsem na něj. Tenkou vrstvu rozválcovat, v klidu usadit protikus, zatížit a je to. Přece jen ten Horten je velká plocha. , Eště mám nějaký UHU, ale není to origoš UHU -- koupil jsem toho větší tubu v Hornbachu u regálu s polystyrénem (nežere ho to moc ), drží suprově a je bílý. Podmazávám s tím sklopásku. Taky se to nechává zaschnout - ale jak říkáš, přiložím kus na kus a nehnu s tím a to bude právě ten problém, ve velké ploše se netrefím hned na milimetr. Ešte psali na rcgroups.com, že je bezva spray 3M 77 "supercosi", na netu za to chtějí 480Kč - opravdu je to tak dobré na plošné lepení? |
Autor: | coro [ sob 15.10.2011 17:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Horten 229 Gotha |
petr64 píše: ... Ešte psali na rcgroups.com, že je bezva spray 3M 77 "supercosi", na netu za to chtějí 480Kč - opravdu je to tak dobré na plošné lepení? Ano, 3m "Super" 77 je super. UHU Power spray nebrať, soplí a nedrží. Skúsil som nedávno Bison Power spray ale neschne (zostáva lepkavý) - nie až tak ako 3M Display Mount ale aj tak to nie je celkom "ono". Nie som si ale istý že by sa dali dve dosky depronu posunúť, keď už by sa raz priložili - platí pre všetky tieto spreje. Neskúšal som Balsaloc. Neviem ani či žerie polyš - ten 3M 77 funguje podobne, po vyschnutí stvrdne ale teplom sa dá rozlepiť (a teda aj prilepiť) - no to sa netýka polystyénu lebo tam ťažko dostať to teplo. Ale pri poťahovaní je to fajn... |
Autor: | petr64 [ sob 15.10.2011 20:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Horten 229 Gotha |
Ještě jsem se ptal na toto: petr64 píše: objevil jsem XFLR5 http://sourceforge.net/projects/xflr5/ - jdu do toho, naistaluju to a budu se učit přes zimu souvislosti aerodynamiky. Program mi připadá velmi dobrý. Nebo znáš lepší/vhodnější - zadarmo? S tím mi neporadíš?
|
Autor: | coro [ sob 15.10.2011 21:24 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Horten 229 Gotha |
S tým (teórie okolo profilov a modelov) nie. Ani na to moc neverím, myslím že pre malé Re je to všetko dosť problém počítať (aj úplne základné vlastnosti profilov, natož súvislosti pre model ako celok) a aj v prípade že by sa našiel dokonalý vzorec, neverím na dostatočnú presnosť domácej výroby.. Proste je pre mňa aerodynamika jedna "censored" dievčina ktorá raz prekvapí príjemne a inokedy škaredo - napríklad vlastnosti dokonale nalešteného krídla hĺbky 15cm pri rýchlosti pod 10m/s, v porovnaní s tým istým chlpatým a pokrčeným... Keď som naposledy vytlačil "značkový a overený" profil z programu a snažil sa to čo najpresnejšie vyrezať, dodržať tvar, potiahnuť povrch s textilnou štruktúrou 0,2mm.... podarilo sa mi vyrobiť krídlo s presne rovnakým koeficientom vztlaku pre všetky uhly nábehu - doslova to malo vlastnosti hodenej rúčky z metly (hodenej na šírku), a na zmenu uhlu nereagovalo, ani pri točení v ruke... |
Autor: | petr64 [ ned 16.10.2011 7:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Horten 229 Gotha |
... vtipně napsané s tou metlou No jo, pohybujeme se v oblasti malých Re. Teď o tom zrovna čtu http://www.airspace.cz/akademie/rocnik/2008/03/podobnost.php Nicméně ten program vyzkouším, aspoň se něco naučím a doplním teoretickou zásobu informací jak to funguje u velkých Re. p.s. ... ten spray Super 3m 77, se taky nechává zasychat nebo by šlo s protikusem chvilku hýbat a usadit ho přesně ? (nechce se mi vyhodit 480Kč, abych zjistil, že je pro můj účel lepení velkých ploch nepoužitelný). Díky za radu - ochranu investic. P64 |
Stránka 3 z 4 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |