Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Samokřídlo s motorem
PříspěvekNapsal: stř 03.08.2011 16:05 
Mazák
Mazák

Registrován: 26.11.2006
Příspěvky: 522
Bydliště: Praha Vinohrady
Ahoj, potřeboval bych radu. Mám samokřídlo Tomahawk II vyzužené uhlíkovou rourou se dvěmi standart servy. Dal jsem mu ma čumák motor MPJet (velký červený) a sklopku 9x6. Létá to vcelku pěkně za každého počasí. Krmím to aku od 1300 do 2200 mAh. Na můj vkus to ale léta trošku pomalu (myšleno bez motoru). Kdysi jsem někde vyčetl, že tomahawk II má tlustší profil, proto je pomalejší, ale zase odolnější. Lépe léta za menšiho větru.

Máte to někdo zmáknutý, co je na tom pravdy?

Pokud bych chtěl něco s lepší klouzavostí, pronikavostí proti větru a rychlejší mám nějakou možnost? Myšleno opět houboletovité samokřídlo s dodatečně přidaným motorem. Ještě bych upřesnil, že by nemělo být meší jak co mám.

Tomáš


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 03.08.2011 16:17 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.4.2003
Příspěvky: 7751
Bydliště: Praha, ČR
Obrázky: 301
Blog: Zobrazit blog (3)
Tomahawk S. Měl jsem na 2,5ccm. SUPER!!


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 03.08.2011 16:30 
Mazák
Mazák

Registrován: 26.11.2006
Příspěvky: 522
Bydliště: Praha Vinohrady
TomasC píše:
Tomahawk S. Měl jsem na 2,5ccm. SUPER!!


Díky za tip. Prosímtě dá se někde sehnat? Zatím jsem našel jen rekci z roku 2008:
Dobrý den
tomahawk S byl vyroben jen ve 3 kusech a standardně se nevyrábí.
S pozdravem
Luboš Chvátal
Sale manager"


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 03.08.2011 17:49 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.1.2011
Příspěvky: 551
Bydliště: Moravský kras
Obrázky: 98
Zdar,
mám HotWing 1200 od Hackera, motor Emax CF 2812 (za pár kaček), LiPo 3s1p 1300mAh, s vrtulí 8x4 (zkoušel a měřil jsem vrtule 7x4, 8x3,8, 9x4) to žere na plný plyn cca 10-12A, statiský tah přes 700gr. Serva 2kg/cm Emax. Dále krátká ! uhlíková ! robustní ! táhla, kloubové čepy MPJet (u serv), vidličky (u pák na křidélkách) hodně krátké - mám páky 8 mm a výchylky cca 15 stupňů bohatě stačí, křídlo reaguje velmi živě). doporučuji na táhlech opravdu nešetřit - a kolmo k ose otáčení křidélka a nebát se dát serva víc dozadu, aby byla táhla krátka. Baterka ne natolik težká, že je ještě rezerva při vyvážení těžiště a nemisí se vpředu dovažovat olovem. No samosebou za podmnínky, že je použit lehký motor - můj Emax má 40 gramů. Celá letovka kolem 350gr.

Když lítam pohodovku, tak až 20 minut s LiPo1300mAh. Při blbnutí 10 minut v pohodě. Bez motoru křídlo krásně plachtí (ale dost jsem laboroval s těžištěm než to sedlo - křídlo je hodně na CG citlivé). Díky nízké váze reaguje i na termiku. Když je větší vítr, tak se s tím lítat dá, ale je to už poznat ja s tím poryvy větru cvičí - no holt lehké, malé rozpětí.

Křídlo fičí kolmo vzhůru jak raketa - pár sekund a je z dohledu - stoupavost žel nemám jak změřit (chtělo to ale nějaké mixy Motor-Výškovka - vzpínalo se to:).

Plánuji na to kamerou Contour GPS (140gr) a 2 gyra --- bude to chít ale asi silnější motor a 10x5 vrtuli - uvidíme - v současné konfiguraci to další zátěž (140gr) to uneslo /vyzkoušeno se závažím/, ale musel jsem na vodorovný let dát plyn z původních 40% na 60% / takže bude vyšší spotřeba a kratší polítání. Uvidíme.

Protože jdu do něčeho nového (viz výše kamera, gyra), tak bych měl i já dotaz: stačí podle vás křídlo 1200mm na kameru ? Nebo jít rovnou do většího rozpětí ?

Láká mě něco jako 2-2,5m dvoumotorák ? Poradíte EPP/kontrukční model ?

Moc díky
Peťóch


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 03.08.2011 18:33 
Mazák
Mazák

Registrován: 26.11.2006
Příspěvky: 522
Bydliště: Praha Vinohrady
Moc jsem se s tím nepáral a udělal si to takhle:
https://picasaweb.google.com/Tomas.Mora ... directlink
Vše je přidělané na hliníkovém profilu do L a stažené šřouby přes křídlo. Přijímač je přilepený shora. Pokud bych chtěl bez motoru prostě to jen sundám. Když se sklopí vrtule na křídlo (na fotce je ještě na g. unašeč), občas chvilku trvá než se procuká k pohybu. Zajímalo by mě co v ten okamžik do motoru teče. Napadlo mě ten profil otočit a dát sklopku dozadu s tím, že se trochu pokrátí křidélka.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 03.08.2011 20:40 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 11.1.2009
Příspěvky: 970
Bydliště: B.Bystrica
petr64 píše:
Zdar,
mám HotWing 1200 od Hackera, motor Emax CF 2812 (za pár kaček), LiPo 3s1p 1300mAh, s vrtulí 8x4 (zkoušel a měřil jsem vrtule 7x4, 8x3,8, 9x4) to žere na plný plyn cca 10-12A, statiský tah přes 700gr. Serva 2kg/cm Emax. Dále krátká ! uhlíková ! robustní ! táhla, kloubové čepy MPJet (u serv), vidličky (u pák na křidélkách) hodně krátké - mám páky 8 mm a výchylky cca 15 stupňů bohatě stačí, křídlo reaguje velmi živě). doporučuji na táhlech opravdu nešetřit - a kolmo k ose otáčení křidélka a nebát se dát serva víc dozadu, aby byla táhla krátka. Baterka ne natolik težká, že je ještě rezerva při vyvážení těžiště a nemisí se vpředu dovažovat olovem. No samosebou za podmnínky, že je použit lehký motor - můj Emax má 40 gramů. Celá letovka kolem 350gr.

Když lítam pohodovku, tak až 20 minut s LiPo1300mAh. Při blbnutí 10 minut v pohodě. Bez motoru křídlo krásně plachtí (ale dost jsem laboroval s těžištěm než to sedlo - křídlo je hodně na CG citlivé). Díky nízké váze reaguje i na termiku. Když je větší vítr, tak se s tím lítat dá, ale je to už poznat ja s tím poryvy větru cvičí - no holt lehké, malé rozpětí.

Křídlo fičí kolmo vzhůru jak raketa - pár sekund a je z dohledu - stoupavost žel nemám jak změřit (chtělo to ale nějaké mixy Motor-Výškovka - vzpínalo se to:).

Plánuji na to kamerou Contour GPS (140gr) a 2 gyra --- bude to chít ale asi silnější motor a 10x5 vrtuli - uvidíme - v současné konfiguraci to další zátěž (140gr) to uneslo /vyzkoušeno se závažím/, ale musel jsem na vodorovný let dát plyn z původních 40% na 60% / takže bude vyšší spotřeba a kratší polítání. Uvidíme.

Protože jdu do něčeho nového (viz výše kamera, gyra), tak bych měl i já dotaz: stačí podle vás křídlo 1200mm na kameru ? Nebo jít rovnou do většího rozpětí ?

Láká mě něco jako 2-2,5m dvoumotorák ? Poradíte EPP/kontrukční model ?

Moc díky
Peťóch


:idea:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... m_PNF.html


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 03.08.2011 21:19 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.5.2006
Příspěvky: 8966
Bydliště: Bratislava dnv SK
K tomu TomahawkS : u nás v bratislave-dnv boli minimálne dva, tak akosi neverím že existoval len tretí kus jediný v čechách..

Ja som mal pred rokmi MVVS 3,5 na kópii Tomahawk II z polystyrénu obaleného hnedou papierovou páskou (dosť nahrubo, na to farebná izolepa). A uriadil som to aj ako dosť výrazný začiatočník, v podstate len so skúsenosťami s EPP na svahu - vedelo to letieť aj pomaly (a aj nie pomaly a samozrejme do nevidím zvislo..).
Teraz mám Tornado 11 a naň vešiam rôzne motory - posledná verzia bola BL2212-06 2200KV. Na 4s A123. http://www.youtube.com/watch?v=YFtdFEUqYYk
Rýchle v zmyse skutočne rýchle, to asi nie je, ale vyblbnúť sa dá. Ten hračkový motorček to zvláda bez prehrievania.. predtým tam bola mega ACn 1615/5 1800kv.
Motor je vzadu tlačný a trošku vyššie ako rovina krídla - toto je originál držiak s ktorým to lietava: http://www.topgun.sk/downloads/Jozo/blbost/T_motor.JPG

Podstatné je aby to nezačalo mávať krídlami - výztuha musí byť dostatočne vpredu, nestačí že je pevná. Ak je príliš vzadu tak orol je nula, konce krídel vyzerali že sa dotýkajú na oboch stranách (pri mávnutí hore aj dole)..
Na blbnutie na motor by som pri kúpe nového modelu váhal nad Xeno, alebo FunJet..


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 03.08.2011 22:48 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.1.2011
Příspěvky: 551
Bydliště: Moravský kras
Obrázky: 98
To jackboy: krasavec, moc pěkné - ale já chtěl dvoumotorové samokřídlo pro kameru.

Viděl někdo samokřídlo se dvěma motory ?
Dík.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 03.08.2011 22:56 
Mazák
Mazák

Registrován: 26.11.2006
Příspěvky: 522
Bydliště: Praha Vinohrady
coro píše:

Podstatné je aby to nezačalo mávať krídlami - výztuha musí byť dostatočne vpredu, nestačí že je pevná. Ak je príliš vzadu tak orol je nula, konce krídel vyzerali že sa dotýkajú na oboch stranách (pri mávnutí hore aj dole)..
Na blbnutie na motor by som pri kúpe nového modelu váhal nad Xeno, alebo FunJet..


Funjeta mám s Megou 16/15/3. Léta pěkně. Bráchovi se ale líbí samokřídlo. Viděl ho u mě. Dnes objednal Tomahawka. Jestli se ještě prodává a přijde, bude v Satrii objenávat levný outruner a regl.

Co by mohl rozumně unést? Pokud bude vzádu, asi to bude dost omezený velikostí vrtule.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 03.08.2011 22:58 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.5.2006
Příspěvky: 8966
Bydliště: Bratislava dnv SK
petr64 píše:
To jackboy: krasavec, moc pěkné - ale já chtěl dvoumotorové samokřídlo pro kameru.

Viděl někdo samokřídlo se dvěma motory ?
Dík.

Dva motory bez synchronizácie, na samokrídle kde smerovky sú najťažším technickým problémom (ako ich tam nedať a zároveň aby fungovali), vidím ako vstupenku do pekného pekla..
Radil by som nejaký klasický dvojtrupový model ako Lighting, alebo SeaDuck..

Ale ak si trúfaš, Northrop mal jeden kráy dvojmotorák, a za základ by poslúžili klasické (alebo XXL) výrezy:: http://en.wikipedia.org/wiki/Northrop_N-9M

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 03.08.2011 23:05 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 11.1.2009
Příspěvky: 970
Bydliště: B.Bystrica
alebo toto:
http://www.rcalbum.com/index.php?action ... de=&id=418


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 04.08.2011 9:11 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.1.2011
Příspěvky: 551
Bydliště: Moravský kras
Obrázky: 98
Northrop_N-9M - nádhera -to bude asi ono.
spousta informací k vývoji samokřídel Northrop je na: http://www.warbirdforum.com/northrop.htm

Ještě jsem narazil na Horten IX - ovšem to už je něco, s 2mi turbínami! Je to krasavec. EDF mě láká, ale zatím nemám s turbínami zkušenosti (?váha EDF/tah - dá se dosáhnout s EDF cca 50mm tah 1- 1,5kg? - osobně pochybuji, a když ano, tak bude letový čas velmi krátky - tipnul bych to na nějaký odběr 40-50A a to je každá Lipolka vydrží jen pár minut)

Přikládám více velmi zajímavé čtení k Hortenu:
http://en.wikipedia.org/wiki/Horten_Ho_ ... =170727966
a
http://jpcolliat.free.fr/ho9/ho9-1.htm

A delší čtení ke kafi - web se samými samokřídly (super):
http://www.nurflugel.com/Nurflugel/Hort ... ugels.html

díky všem, jdu studovat :)

p.s. Co EDF (dvě?) na samokřídlo? A co stabilizace? Bez nějakých SOP to nepůjde? Má to cenu jít do toho?

Viděl jsem, že už je Toro 900 s EDF ;) - ale Toro nechci, mám Hotwinga - rád bych něco neotřelého a trošku více konstrukčního než jen "vteřiňák a hotovo". Aby bylo přes zimu se s čím bavit v dílně :)

Budu moc rád za názory.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 04.08.2011 9:53 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.5.2006
Příspěvky: 8966
Bydliště: Bratislava dnv SK
Smerová stabilita (hlavne reakcia na sklz, či už ako dôsledok náklonu alebo nejakej zmeny smeru vetra, alebo aj rozdielneho ťahu motorov), je trochu problém - smerovka na samokrídle nemá dostatočnú vzdialenosť od ťažiska..
Buď dať na konce krídel, alebo tak ako má nejaké Xeno alebo to od Robbe.

Northrop to riešil otvorenými kkrídelkami na koncoch, funguje to - používa to aj B2 Spirit, skúšal som tak lietať na svahu s vyrezanou B2, ale to stačí len pri normálnom lietaní akože maketovom - ale nie pri nemaketovom bočnom vetre či turbulencii alebo blbnutí. Keď sa prekročí rozumný uhol sklzu, prestane to fungovať a model padá (letí bokom bez možnosti ovplyvniť to riadiacimi plochami).

Ono to brzdenie na koncoch krídel sa jednak dá zmenšiť pri dlhom rovnom lete a zvýšiť len pri tankovaní či pristávaní, jednak podľa ich výpočtov či pokusov to brzdí v skutočnosti menej než existencia smerovky kdekoľvek (nielen jej odpor ale aj parazitný odpor ktorý spôsobí na ostatných plochách).
V rámci možností a ak to nemá byť presná maketa, jednoducho pridaj smerovky, inak to bude riizikové.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 04.08.2011 12:03 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.1.2011
Příspěvky: 551
Bydliště: Moravský kras
Obrázky: 98
Diky moc za podnety a informace. Nemusí to byt a nebude to uplna maketa. Pocitam s umistenim kamery a tá tu maketovost taky poruší. Jenom se chci držet nějakého modelu, ke kteremu je plán a informace, abych nestavel od zacatku samodomo.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 04.08.2011 12:38 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2005
Příspěvky: 10872
Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
Obrázky: 11
coro píše:
K tomu TomahawkS : u nás v bratislave-dnv boli minimálne dva, tak akosi neverím že existoval len tretí kus jediný v čechách...

Ja mam taky jedno "historicke Sko", kupoval jsem ho pred nekolika roky v temer neletanem stavu od jednoho z "otcu zakladatelu kombatu" (jmeno uz si nepamatuju ale TomasC to nebyl).
Je to opravdu rychlejsi mrska nez vetsina ostatnich svahovych samokridel, ale neco za neco - za slabych podminek je to bida.

_________________
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
Moje modely - http://poletuchy.ic.cz/hangar/


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz