Autor |
Zpráva |
juraj.jurej
|
Napsal: úte 20.01.2015 12:12 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.3.2012 Příspěvky: 4017 Bydliště: SK Obrázky: 6
|
prezeral som ponuky na hk ale celkom sa v tom este nevyznam tak poprosim vas o nejake celkove zhodnotenie tychto dvoch RC ovladani aj s tym ci su alebo nie su dostupne v eu skladoch resp za kolko sa da teraz kupit jedna aj druha s vecami na telemetriu bez cidiel a nejakych podobnych veci /ak su este nejake / ktore si kazdy da podla seba, ja by som chcel sledovat len, resp najma stav napajania v lietadle a kvalitu signalu alebo ako sa tomu hovori, som v oblasti rc lietania uplny zaciatocnik tak ak napisem nieco co je vam samozrejme ale ja to nechapem poprosim vas o porozumenie dakujem[/quote]
Tak toto tu nebude nikto rozoberať. Na to si v zléj téme. Pridaj si aspoň bydlisko do profilu. (možno ti niekto niečo poradí alebo ponúkne) Tu sa rozoberá rádio 9XR Pro.
_________________ FrSky Tandem X20
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Drondys
|
Napsal: úte 20.01.2015 12:22 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.2.2010 Příspěvky: 11876 Bydliště: ČR Obrázky: 1
|
namrug píše: vase prispevky ci cena turnigy9xr oproti taranisu je o tolko nizsia ze sa ho oplati kupit su vacsinou starsieho data nakolko sa chystam kupit svoju prvu rc supravu chcel by som vas porosit o vase nazory na tuto vec v dnesnej dobe prezeral som ponuky na hk ale celkom sa v tom este nevyznam tak poprosim vas o nejake celkove zhodnotenie tychto dvoch RC ovladani aj s tym ci su alebo nie su dostupne v eu skladoch resp za kolko sa da teraz kupit jedna aj druha s vecami na telemetriu bez cidiel a nejakych podobnych veci /ak su este nejake / ktore si kazdy da podla seba, ja by som chcel sledovat len, resp najma stav napajania v lietadle a kvalitu signalu alebo ako sa tomu hovori, som v oblasti rc lietania uplny zaciatocnik tak ak napisem nieco co je vam samozrejme ale ja to nechapem poprosim vas o porozumenie dakujem To je velmi složité. Turnigy9xr (bez verze PRO) má ve vztahu k telemetrii i když jde o tebou zmíněné měření několik možných variant a každá z nich má své výhody a nevýhody ať už stávající nebo ve vztahu k výhledu do budoucna apod. a popsat to by vydalo na malou knihu. Na to opravdu nemám čas. Bez podrobnějšího popisu a vysvětlení to zas může být problém v tom smyslu, že si vybereš něco co je zastaralé a brzy třeba budeš mít problém s rozšířením nebo s tím sehnat nějaký senzor apod. Turnigy9xr PRO už je komplexně připravena pro napojení telemetrie Frsky včetně dostupných hlasových hlášení telemetrie, ale i tak jsou tam možné varianty s DJT, XJT a opět zde nastává problém to všechno popsat a pochopit souvislosti jinak můžeš opět zvolit variantu, která ti v tom či onom ohledu třeba v blízkém budoucnosti už nebude vyhovovat. Aktuální ceny Turnigy9xr/Turnigy9xr PRO i Taranisu a různých senzorů najdeš na Hobbykingu a pokud jde o Taranis tam bude asi výhodnější ho brát v již odkazovaném českém eshopu. U cen věcí z Hobbykingu, které nejsou dostupné v EU skladu počítej s poštovným z Hongkongu a také s možností, že u zásilek s hodnotou nad 22 Eur ti při dovozu navíc mohou stanovit DPH (pozn. počítá se ze sumy cena zboží včetně poštovného) a navíc i případný poplatek za celní odbavení což ti pak může celkové náklady výrazně prodražit. A zase to nelze paušalizovat jelikož se občas může stát, že i když je správně deklarováno a s hodnotou nad 22 Eur a i když je zásilka třeba větší tak i přesto to občas pustí bez DPH. Takže je to velmi komplikované odhadnout. Třeba při nákupu Taranisu pak relativně přívětivá cena v eshopu může z hlediska celkových výsledných nákladů narůst díky drahému poštovnému a DPH natolik, že se vyplatí koupit Taranis raději tady v ČR viz už zmíněné odkazy do českého eshopu. Takže měj obecně na paměti, že některé položky zboží, které vypadají jen z hlediska samotné ceny zboží na Hobbykingu levně nemusí být vůbec tak levné z hlediska celkových nákladů pokud se přičtou náklady na dopravu, DPH a případné celní odbavení. V EU skladě Hobbykingu je Turnigy 9XR a také i Turnigy 9XR PRO. Taranis v EU skladě Hobbykingu není stejně jako tam nejsou ani Frsky přijímače, moduly ani senzory. To vše má Hobbyking pro zákazníky z ČR/SR jen z centrály v Hongkongu viz tento odkaz, viz tento odkaz, viz tento odkaz a viz tento odkaz. V českém eshopu viz tento odkaz mají Taranis, FRsky přijímače, moduly i senzory.
|
|
Nahoru |
|
|
kozlik327
|
Napsal: úte 20.01.2015 12:53 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 5.12.2013 Příspěvky: 565 Bydliště: okr.Vyškov
|
to namrug: 9XR + FrSky DJT + LCD telemetrie ber jako jednu z možností.V podstatě jakýkoliv vysílač se dá osadit VF modulem FrSky s telemetrií a LCD FLD-02 ,záleží jen na Tobě pro co se rozhodneš a kolik do toho chceš investovat. Někdy se dá i upravený vysílač T9X s FrSky modulem a telemetrií zobrazovanou na displeji vysílače sehnat i na modelbazaru.Možná bys mohl dát inzerci "koupím".
|
|
Nahoru |
|
|
namrug
|
Napsal: úte 20.01.2015 13:13 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 17.1.2015 Příspěvky: 53
|
janekx píše: ok super zrobene vdaka este tak keby tam bolo sumarum recenzii
|
|
Nahoru |
|
|
namrug
|
Napsal: úte 20.01.2015 13:45 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 17.1.2015 Příspěvky: 53
|
kozlik327 píše: to namrug: 9XR + FrSky DJT + LCD telemetrie ber jako jednu z možností.V podstatě jakýkoliv vysílač se dá osadit VF modulem FrSky s telemetrií a LCD FLD-02 ,záleží jen na Tobě pro co se rozhodneš a kolik do toho chceš investovat. Někdy se dá i upravený vysílač T9X s FrSky modulem a telemetrií zobrazovanou na displeji vysílače sehnat i na modelbazaru.Možná bys mohl dát inzerci "koupím". samozrejme neboj sa ja ti nebudem nadavat za zle odporuca nie
|
|
Nahoru |
|
|
kozlik327
|
Napsal: čtv 22.01.2015 11:24 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 5.12.2013 Příspěvky: 565 Bydliště: okr.Vyškov
|
to namrug:nemyslím,že bych Ti zle radil,mám vlastní zkušenosti s vysílačkami T9X ,9XR samozřejmě s FrSky nejdříve bez telemetrie a potom i s telemetrií a teď i s Taranisem.Pro moje potřeby zcela vyhovuje 9XR viz.předchozí foto.(ne PRO) s FrSky hlavně cenou a tím co využívám,to je sledování napětí aku lipol a stav signálu. Neplánuji sledovat žádné další veličiny. Ono i to sledování a nastavení alarmu napětí u lipol je stejně jen orientační!Vlastně Ti moc nepomůže,to že baterie slábne poznáš na éru i bez telemetrie.Snad ten signál vidíš jak je na tom,ale i tady se alarm ozve málokdy.
|
|
Nahoru |
|
|
RCStudio
|
Napsal: čtv 22.01.2015 11:42 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.8.2012 Příspěvky: 5581 Bydliště: Brno Obrázky: 0
|
kozlik327 píše: Ono i to sledování a nastavení alarmu napětí u lipol je stejně jen orientační!Vlastně Ti moc nepomůže,to že baterie slábne poznáš na éru i bez telemetrie.Snad ten signál vidíš jak je na tom,ale i tady se alarm ozve málokdy. Tady je to fajn, stale se dozvidam nove veci
_________________ Jan Janekx Urbanek https://www.rcstudio.cz/ - prémiový partner a servis FrSky
|
|
Nahoru |
|
|
kozlik327
|
Napsal: čtv 22.01.2015 12:25 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 5.12.2013 Příspěvky: 565 Bydliště: okr.Vyškov
|
čekal jsem,že budou připomínky.Pokud s tím lítáš tak nevím co se Ti na mojí zkušenosti nezdá?Rád vysvětlím.
|
|
Nahoru |
|
|
Drondys
|
Napsal: čtv 22.01.2015 12:28 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.2.2010 Příspěvky: 11876 Bydliště: ČR Obrázky: 1
|
kozlik327 píše: ...Ono i to sledování a nastavení alarmu napětí u lipol je stejně jen rientační! Vlastně Ti moc nepomůže, to že baterie slábne poznáš na éru i bez telemetrie... Takto bych to zobecňovat moc nedoporučoval. Jsou modely, u kterých to může být výrazněji patrné i pro začátečníka a jiné, u kterých může být bez jakékoli signalizace jen pouhým odhadem pro někoho nezkušeného začínajícího dost problém to poznat včas tak, aby do doby než přistane nedošlo ke zbytečně hlubokému vybíjení lipolky. Při měření napětí pohonné lipolky za provozu v modelu je to opravdu hodně orientační. Lepší je mít měření napětí jen jako doplňkové a měřit i odebíraný proud a v čase v rámci telemetrie signalizovat dosažení určité hranice z hlediska odebraného náboje v mAh. Z hlediska měření napětí za provozu dost záleží jednak na aktuální kondici pohonné lipolky a také i na proudovém odběru modelu. U některých modelů jako jsou třeba různé slowflayery apod., které nemusí být moc náročné na odběr v kombinaci se situací pokud je v nich zrovna pohonná lipolka, která je zatím celkem v kondici může být problém zejména u začínajících s tím, že nedokážou poznat kdy je ten správný čas jít na přistání a ani signalizace jen samotného poklesu napětí, který se navíc může časem měnit v závislosti na změně kondice lipolky nebo i změně stylu létání pro ně nemusí být vždy dostatečná a když už si konečně všimnou výraznějšího poklesu výkonu motoru tak už bývá obvykle pozdě a dochází tak opakovaně k příliš hlubokému vybíjení pohonné lipolky. Pak se diví tomu, že se jim opakovaně stav lipolek výrazněji zhoršuje třeba i po relativně krátkém čase používání např. i dříve než za polovinu sezóny apod.
|
|
Nahoru |
|
|
namrug
|
Napsal: čtv 22.01.2015 13:16 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 17.1.2015 Příspěvky: 53
|
Drondys píše: Takto bych to zobecňovat moc nedoporučoval. Jsou modely, u kterých to může být výrazněji patrné i pro začátečníka a jiné, u kterých může být bez jakékoli signalizace jen pouhým odhadem pro někoho nezkušeného začínajícího dost problém to poznat včas tak, aby do doby než přistane nedošlo ke zbytečně hlubokému vybíjení lipolky. Při měření napětí pohonné lipolky za provozu v modelu je to opravdu hodně orientační. Lepší je mít měření napětí jen jako doplňkové a měřit i odebíraný proud a v čase v rámci telemetrie signalizovat dosažení určité hranice z hlediska odebraného náboje v mAh.
Z hlediska měření napětí za provozu dost záleží jednak na aktuální kondici pohonné lipolky a také i na proudovém odběru modelu. U některých modelů jako jsou třeba různé slowflayery apod., které nemusí být moc náročné na odběr v kombinaci se situací pokud je v nich zrovna pohonná lipolka, která je zatím celkem v kondici může být problém zejména u začínajících s tím, že nedokážou poznat kdy je ten správný čas jít na přistání a ani signalizace jen samotného poklesu napětí, který se navíc může časem měnit v závislosti na změně kondice lipolky nebo i změně stylu létání pro ně nemusí být vždy dostatečná a když už si konečně všimnou výraznějšího poklesu výkonu motoru tak už bývá obvykle pozdě a dochází tak opakovaně k příliš hlubokému vybíjení pohonné lipolky. Pak se diví tomu, že se jim opakovaně stav lipolek výrazněji zhoršuje třeba i po relativně krátkém čase používání např. i dříve než za polovinu sezóny apod. tak ma napadla otazka trosku bokom ale s tymto suvisiaca :neda sa vo vseobecnosti povedat, ze trebars s takymto modelom /model vo vseobecnosti nie ako kategoria / trebars pri takom napapajani a takom vykone motora a ja neviem podla coho este by sa to mohlo urcit, mozes v pohode lietat tolko casu a neposkodis lipolky? -asi budete namietat ze masiny sa taq strasne lisia vybavenim velkostou sposobom letu a ja neviem cim este ale mam na mysli take stredne "normalne" stroje v jednotlivych kategoriach ake zaciatocnik stavia ci lieta v zaciatkoch ? je to totalny blud alebo by sa dalo urcit maximalnu dobu lietania podla nejakych hodnot pri ktorej by nedoslo k poskodeniu lipolky ?
|
|
Nahoru |
|
|
RCStudio
|
Napsal: čtv 22.01.2015 13:30 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.8.2012 Příspěvky: 5581 Bydliště: Brno Obrázky: 0
|
Litalo se na cas a nekteri stale takto litaji. Pro ochranu lipolky maji regualatory funkci ze snizi vykon nebo vypnou motor to u houboletu nevadi proste s tim nekde clovek pristane, placne nebo tak a das se pozorovat ze slabne, ale treba u vetsich modelu bixler, beta atp. uz se bavime o tezsim modelu a ne vzdy clovek muze nekam rozume "doplachtit", krom toho se spotreba lisi podle vice aspektu takze na cas to je dost neohrabane. Proto jednou ze zakladnich funkich telemetrie je napeti a RSSI. Kolik zbyva s presnosti na setiny voltu treba i pro samotne clanky aku a RSSI pro prestavy o signalu. Tvrdit ze sledovani napeti je orientacni je to same tvrdit o mereni benzinu v aute, takze pocitove jsem ujel 600km a musim natankovat. To same u signalu. RSSI ukazatel kvality spojeni muze napovidat i jine informace, jako informace o prostredi (zaruseni) dane oblasti, jestli se behem letu nevyskytnul problem s umistenim anteny atp. Vsechno jsou to funkce ktere jsou velikym prinosem.
_________________ Jan Janekx Urbanek https://www.rcstudio.cz/ - prémiový partner a servis FrSky
|
|
Nahoru |
|
|
kozlik327
|
Napsal: čtv 22.01.2015 13:51 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 5.12.2013 Příspěvky: 565 Bydliště: okr.Vyškov
|
to janekx:myslím,že to Drondys popsal velice výstižně ,já to popsal jen ve zkratce t.j., že sledování napětí je pouze orientační, to netvrdím,jen konstatuji.
Naposledy upravil kozlik327 dne čtv 22.01.2015 14:06, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
kozlik327
|
Napsal: čtv 22.01.2015 14:05 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 5.12.2013 Příspěvky: 565 Bydliště: okr.Vyškov
|
to namrug:obecně se nedá určit doba po kterou Ti lipolka vydrží aniž bys ji nepoškodil hlubokým vybíjením,sám na modelu poznáš kdy již motor netáhne a je třeba přistát!. Také není nikde definováno napětí kdy se má ukončit vybíjení, ale platí čím více budeš lipolku vybíjet,tím více bude klesat kapacita a bude "měknout" . Používám lipolky různých značek ,převážně 3S/1300-2200,některé vydrží jednu sezonu a některé i 3-4 sezony.Nijak se tím netrápím a jak některá klekne tak koupím novou.Beru to jako palivo.
|
|
Nahoru |
|
|
RCStudio
|
Napsal: čtv 22.01.2015 14:21 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.8.2012 Příspěvky: 5581 Bydliště: Brno Obrázky: 0
|
kozlik327 píše: Také není nikde definováno napětí kdy se má ukončit vybíjení
_________________ Jan Janekx Urbanek https://www.rcstudio.cz/ - prémiový partner a servis FrSky
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|