Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 26 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pát 15.01.2021 21:22 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 11983
Bydliště: praha 5
hugon píše:
Je zajímavé, že výrobci elektrokol uvádějí, že kolo po výletu zásadně nabít do plna. Přitom se používají v principu stejné aku - lipol, lion. Režim storage se tam v podstatě vůbec nezmiňuje. Já takto baterii na elektrokole používám a subjektivně má po 6 letech provozu cca o čtvrtinu menší kapacitu. Takže co ?


To uvádějí výrobci z jednoduchého duvodu, klasické nabiječky na cyklosady nemají žádnou možnost jak nastavit ukončení nabijení na nižší hodnotu, ani žádný měřák, kde by si viděl kolik si dobil, navíc výrobci i prodejci stačí životnost baterie 2 roky a jeden den, což u baterie vždy nabité do plna bude určitě víc na jistotu než nějaké domácí odhadování nabijení na něco víc než přez polovinu,

jinak se samozřejmě i lion cyklo baterie v případě delší plánované odstávky--klasicky přez zimu ukládají nabité na cca 3,8v na článek----teda když se to někde dočteš, že je to pro uskladnění lepší, než jak radí výrobce--prodejce, vždy nabít do plna, pak se ale právě řeší, jak to vubec zjistit kolik je nabito, když klasický cyklonabiječ žádné hodnoty stavu nabití neukazuje.


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: sob 16.01.2021 13:12 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 2.12.2018
Příspěvky: 14
Tak s tím se dá asi souhlasit.
Ale já to na elektrokole prostě neřeším. Nabito naplno celý rok, naposledy jsem jel na Nový rok. Kdybych měl teprve řešit, že mám 5 hodin nabíjet, tak bych mohl jet tak potmě. A nezdá se, že by to tu baterku nějak zásadně ničilo. Předpokládám, že víc jak nějakých 5 až 7 let stejně nevydrží.
Je pravda, že u modelářských aku se snažím mít vždy proudovou rezervu a vypínání na nejvyšším napětí co regulátor dovolí ( 3,4V ).


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 16.01.2021 13:47 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.9.2005
Příspěvky: 2124
Bydliště: Doma
Baterky nechavam vetsinou v nabitem stavu, nekdy vybitem kdyz zapomenu. Nabijim je pote co prijdu domu z letiste; abych pak pripadne az pujdu znova nemusel cekat, kdyz mam malo casu. Pred tim nez jdu litat je dam dobit. Nekdy jdu litat hned druhy den, nekdy za par mesicu. Skladuju je v polstrovanym zeleznym kufriku na balkone, z bezpecnostnich duvodu, v lete v zime. V lete jsou ve stinu to je asi ok, Je otazka jak moc jim prospiva nebo skodi zima kdyz venku mrzne..
Jsou to baterky, spotrebni zbozi. Az budou spatny vyhodim je a koupim novy. Ale je treba zajimavy ze nektery se nafouknou celkem brzo, nektery takto drzi leta. Mam dva lipol dvouclanky 1,3ah kupovane v rijnu 2005, bez balancniho konektoru. Poslednich 10 let skoro nepouzivane, ale kdyz jsem je nedavno vytahl, sou sice mekky, kapacita uz taky nic moc, ale ani naznak ze by byly nafoukle, fyzicky jsou porad stejne.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 16.01.2021 19:43 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 11983
Bydliště: praha 5
Kuba78 píše:
Je otazka jak moc jim prospiva nebo skodi zima kdyz venku mrzne..


Já jsem nechával lipolky do větších větronu i přez zimu v karavanu na Rané,takže mrazu si užily dostatek, to samé v létě vedra, ještě dnes, jednu 4čl určitě starší než 10 let používám uspěšně v zimě i jako záložní pro nastartování auta, kapacita asi poloviční, ale proud stále dá, když jsem létal pravidelně, po létání jsem dobil lipolky vždy naplno.Vždy mě mohlo jebnout, když jsem zavolal kamošum, jestli nejdou létat a vždy to byl na rychlo problém, bo neměli nabité baterie.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 16.01.2021 23:29 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.4.2003
Příspěvky: 10168
Bydliště: Praha Hloubětín ČR
Obrázky: 295
Blog: Zobrazit blog (3)
A přesně proto mám zdroj na nabíjení v podobě lipolky 4S. Dám modely a jejich baterky do auta a cestou na letiště nabiju.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 16.01.2021 23:45 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 11983
Bydliště: praha 5
TomasC píše:
A přesně proto mám zdroj na nabíjení v podobě lipolky 4S. Dám modely a jejich baterky do auta a cestou na letiště nabiju.


joo, zdroj energie v autě se vždy hodí :D

Příloha:
P1100986.JPG
P1100986.JPG
[ 135.98 KiB | Zobrazeno 2112 krát ]


Příloha:
P1100987.JPG
P1100987.JPG
[ 111.41 KiB | Zobrazeno 2112 krát ]



letošní zimu létání i s vyhřívaným zázemím
https://fr.aliexpress.com/item/40011572 ... web201603_

rovnou jsem to pořídil do obou aut


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 17.01.2021 7:23 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20105
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
pepin píše:
... zdroj energie v autě ...
... je především jeho motor :-D

_________________
jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 17.01.2021 21:23 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 15.2.2016
Příspěvky: 497
Bydliště: Frýdek-Místek
jyrry píše:
... je především jeho motor :-D


To je reakcionářská myšlenka. Od teď už jenom elektromotor. :lol:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 18.01.2021 1:25 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 5868
Bydliště: ČR
Obrázky: 5
"... zdroj energie v autě ... je především jeho motor" spalovací/elektro
Oba typy motorů jsou jen měniče nějaké energie na energii kinetickou (mechanickou).
Spalovací motory mění energii vzniklou hořením paliva. Elektromotory využívají přeměnu elektrické energie
z chemických procesů probíhajících v článcích při vybíjení. V poslední době i el. energii z palivových článků.

Palivový (vodíkový) článek je elektrochemické zařízení přeměňující chemickou energii paliva a okysličovadla
přímo na energii elektrickou. Je to v podstatě elektrolýza naruby.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 18.01.2021 6:11 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20105
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
guchar píše:
"... zdroj energie v autě ... je především jeho motor" spalovací/elektro
...

Tak samozřejmě je to myšleno ve vztahu k nabíjení "na poli", tedy je snad pochopitelné že u elektrokáry jaksi nejde nabíjet s motorem na volnoběh :mrgreen: ale zase ta elektrokára si s sebou veze docela velkou baterku :lol:

_________________
jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 18.01.2021 10:31 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4643
Bydliště: SK Bratislava
jyrry píše:
Tak samozřejmě je to myšleno ve vztahu k nabíjení "na poli", tedy je snad pochopitelné že u elektrokáry jaksi nejde nabíjet s motorem na volnoběh :mrgreen: ale zase ta elektrokára si s sebou veze docela velkou baterku :lol:


Mozno preto sa v niektorych jazykoch nazyva elektromotor inak ako spalovaci motor - jedno je motor, to druhe engine. To prve len pohana - nie je zdrojom energie, ale ju priamocoaro spotrebovava, takze z elektro auta asi motorom nabijat nebudes ... zatial co ten engine tu energiu vyraba (z inej energie) vlastnym pricinenim (z chemickej tepelnu, z tepelnej mechanicku - v konecnom dosledku je kazdy engine motorom, ale anglican v tom proste rozdiel vidi) takze to by ti baterku nabilo.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 26 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz