Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: sob 09.01.2021 14:04 
Mazák
Mazák

Registrován: 28.2.2014
Příspěvky: 1879
Bydliště: Blatnica, SR
Zdravím.

Existujú nejaké obecné zásady, ako správne merať vnútorný odpor LiPol pri nabíjaní?

Pár dní späť som nabíjal 10 ročnú LiPol 3S 2200mAh, s ktorou som ešte na jeseň lietal vo Wildhawkovi.
Nabíjal som ju 1C, teda 2,2 A, vyhodilo mi vnútorný odpor na začiatku nabíjania 55/23/25. Ku konci nabíjania to mierne kleslo. Dal som ju potom do storage a odložil. Dnes som ju vybil na 3,5V /článok/, nechal odpočinúť asi 15 min. a dal nabíjať prúdom 6A. Vnútorný odpor na konci nabíjania bol 14/11/13.
Pripisujem to tomu, že batéria dlho ležala, tak jednak sa trochu asi oživila a jednak pri prúde 6A je už "vlažná" a teda vnútorný odpor so stúpajúcou teplotou zrejme razantne klesá?

Skúšal som ešte 4 iné batérie /3 staré a jedna nová fungľovka/, všetky sa správali rovnako. Pri 1C odpor vyšší ako pri 3-4C./ Čím lepšia kondícia batérie, tým rozdiel medzi 1C a 3-4C menší.


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: sob 09.01.2021 15:36 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7453
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
Správně tipuješ s rostoucí teplotou Ri LiPol článků klesá. Klesá i s % nabití článků.

Má-li být měření Ri reprodukovatelné vybít/nabít na definovaná procenta, nechat odležet
(vyrovnat chemické změny a teplotu na známou teplotu okolí) vybrat vhodnou metodu měření (AC nebo DC) Ri
provést měření a porovnání výsledků minulých měření.
Pokud katalog uvádí Ri pro AC, provést vlastní měření se stejným kmitočtem a porovnat Ri katalog vs naměřené


Naposledy upravil guchar dne sob 09.01.2021 15:43, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 09.01.2021 15:42 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7453
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
Vnitřní odpor LiPol článku
[url]http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=42&t=73105[url][/url][/url]

Zistenie skutočných Céčok batérie bez špeciálnych prístrojov
http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id=124&n=zistenie-skutocnych-cecok-baterie-bez-specialnych-pristrojov


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 09.01.2021 17:15 
Mazák
Mazák

Registrován: 28.2.2014
Příspěvky: 1879
Bydliště: Blatnica, SR
Díky, ale myslel som meranie na nabíjačkách, ktoré majú takú funkciu, že koľko je optimálne nastaviť prúd, napr. 1C, 2C, maximum.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 09.01.2021 18:12 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 24.4.2016
Příspěvky: 310
Bydliště: Nove Zamky
Obrázky: 0
Na kazdej baterke mas napisane akym C sa moze nabijat,obecne vsak plati ze cim mensie tym lepsie.
Vnutorny odpor sa meria pri ulne nabitej baterii.

_________________
Bellanca Decathlon V2-B,Fieseler Fi 156 "Storch


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 09.01.2021 18:21 
Mazák
Mazák

Registrován: 28.2.2014
Příspěvky: 1879
Bydliště: Blatnica, SR
Nabíjačky ho merajú v režime nabíjania. Niektoré ho zmerajú po pár minútach nabíjania a už údaj nemenia a iné ho merajú počas celého procesu a upravujú to až do konca /samozrejme na konci je vždy o čosi menší ako na začiatku/.
Išlo mi len o to, že ak dáš nabíjať na 1C a 4C, tak ten vnútorný odpor pri 4C bude menší. U vyžitej batérie kľudne násobne, u batérie v plnej kondícii o málo.

Moja skúsenosť je taká, že pri dnešných baterkách /a aj 5-10 rokov späť/ je úplne zbytočné nabíjať iba 1C. Okrem toho sa mi zdá, že tie batérie sú po takom nabití aj lenivšie /môže to byť iba môj subjektívny pocit/....
Používam 2s 1800 a 3s 2200, všetky dávam nabíjať 6A, nezbadal som, žeby im to škodilo. 3S mám z 1/2011 a 2s z 3/2016.
Až včera som prvýkrát nabíjal nové fungľovky, pôvodné som dal do storage ako záložné do chladničky.
Jednu som ekologicky zlikvidoval hrabľami na parkovisku pri dome, nakoľko som mal na nej poznačené od "nova", že má vysoký vnútorný odpor a kupodivu ju nabíjačka ani za 30 minút nabíjania nedokázala zmerať :lol:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 10.01.2021 6:25 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2005
Příspěvky: 7132
Bydliště: Vsetín
Hmmm tolik odvahy abych do toho řval třeba 4C nemám... :-D


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: ned 10.01.2021 9:39 
Mazák
Mazák

Registrován: 28.2.2014
Příspěvky: 1879
Bydliště: Blatnica, SR
Však ak nabíjač nepustí viac ako 4,2V na článok, tak kde je problém?
Ináč existuje aj "automatický režim", myslím, že na accucelke, a tam sa vlastne dáva maximálne C, teda batériu to hodí na 4,2V/článok a tak nabíja. Osobne som ho nikdy nepoužil, lebo každá batéria má iné nabíjanie. Ale napríklad moja 2S Dualsky má nabíjanie 5C, takže 8,5A.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 10.01.2021 10:14 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.9.2008
Příspěvky: 3157
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom, SK
guchar píše:
Správně tipuješ s rostoucí teplotou Ri LiPol článků klesá.

Presne tak: http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id= ... ne-teploty

guchar píše:
Klesá i s % nabití článků.

Aj toto tvrdenie je pravda: http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id= ... orny-odpor

automet píše:
Okrem toho sa mi zdá, že tie batérie sú po takom (1C) nabití aj lenivšie /môže to byť iba môj subjektívny pocit/....

Niečo na tom tvojom pocite bude :wink: : http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id= ... ieho-prudu

_________________
Realistické RC modely - http://rcmodely.cevaro.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: ned 10.01.2021 13:12 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4518
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
automet píše:
Zdravím.

Existujú nejaké obecné zásady, ako správne merať vnútorný odpor LiPol pri nabíjaní?



Nevím, ale dělám to pouze pro porovnání článků vzájemně, nebo porovnání kapacitně podobných baterií.
Takže odleželou baterku nabiji a porovnám, jaké byly výsledky třeba před rokem, při nabíjení stejnými proudy.
To co nabíječka ukazuje, beru jako poměrně nepřesné, ale pro porovnání změny vlastností baterie v čase bohatě postačující.
Mám nabíječku iSDT.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: ned 10.01.2021 16:02 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7453
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
@automet + mior Zlenivění Li-Pol při nabíjení menším proudem ODKAZ na
Je tvrdosť LiPolky závislá od nabíjacieho prúdu?
http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id=555&n=je-tvrdost-lipolky-zavisla-od-nabijacieho-prudu
Celkem jako zásadní problém vidím v tom, že k naměřeným hodnotám Ri nejsou uvedeny teploty článků.

Zahřívají se zejména při vybíjení ztrátovým tepelným výkonem na Ri.
V průběhu vybíjení je z velké míry efekt oteplení potlačen endotermickou reakcí.
Do konce lze říct: U článku co se při nabíjení zahřívá, je něco špatně A) vadný - horší článek B) velký Icharge


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 11 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz