Autor |
Zpráva |
Kuba78
|
Napsal: pon 02.09.2019 13:17 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.9.2005 Příspěvky: 2388 Bydliště: Doma
|
pokud si pamatuji z prednasky, tak pan Tinka rikal ze vlastne pretezovani z hlediska amper (teda pokud nepretizite fakt fest aby se spustila pojistka) nema na zivotnost vliv nijak zasadni - baterky starnou hlavne v case a zvetsuje se jim vnitrni odpor samovolne, takze rikal ze tak po 3 letech by to melo byt na vymenu. a zivotnost - stovky cyklu. zatim jedine na co sem narazil je teplotni rozsah - podle pana Tinky by se nemelo nabijet pokud maji baterky pres 40 stupnu a po letani kdyz sem to vyndal z letadla tak to bylo teple, nemeril sem kolik ale myslim ze tech 40 ci vice to mohlo byt - takze sem to nechal v trave vychladnout nez to hodim na nabijecku. Premyslel sem, jestli 3S mit ve forme trojuhelniku nebo placaty, na akci sem koupil placate protoze trojuhelnik uz nemeli a mozna je to lepsi - kdyz budu mit ty baterky dvoje, muzu z toho lepe slozit 6S 2600mah a tahat z toho 60A/120A. coz je presne to co potrebuju, pokud si chci postavit Praska Skocdopole od 3Dlabs
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
jyrry
|
Napsal: pon 02.09.2019 15:18 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20843 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Kuba78 píše: ... slozit 6S 2600mah a tahat z toho 60A/120A. ... Opravdu?
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
graup15
|
Napsal: pon 02.09.2019 15:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 7429 Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
|
jyrry píše: ... slozit 6S 2600mah a tahat z toho 60A/120A. ... Opravdu? Ano i ne. 60A ano bez problémů, ale samozřejmně né kontinuálně. Pár sekund..ubrat..,do obratu zase pár sekund....ano 120A..totální hovadina!!!! Jedině,že by se tím chtěl podpořit oběh baterek v Tyhle baterky přímo do Jeti mám. Při 43A odběru napětí na 3S bylo 9.3V !!! Do větroně pohoda a velmi slušný výkon . Ale tahat to z toho 30s v kuse, tak se svlíknou ze smršťovačky. Ri článku je cca 10mOhm. Takže celá baterka má 30 mOhm.
|
|
Nahoru |
|
|
Kuba78
|
Napsal: pon 02.09.2019 16:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.9.2005 Příspěvky: 2388 Bydliště: Doma
|
pardon to byl preklep, myslel sem na dve veci zaroven a napsal blbost a zjevne ste se na to chytli myslel sem samozrejme z toho 6S tahat tech 30 maximalne, ostatne na 6S by ten setup co doporucuje 3Dlab nemel tahat vic jak 40A podle ecalcu. u tech 120 sem myslel prilis dopredu a zapomel to dopsat - planuji jeste casem poridit ME262 od freewingu a tam bych slozil ze 4 kusu 3S jeden 6S2P - to by mohlo zvladnout ty dva motory, jsou tam dva 60A regly ale pochybuju ze to bude zrat cele 120A v kuse. nemusel bych tak kupovat 6S 5ah lipolku kterou bych jen jen kvuli jednomu letadlu.. pri 30A v kuse se urcite nesvliknou ze smrstovacky, jen se trochu ohreji. 60A sem z nich jeste nedostal, maximalne 37A. viz graf acromastera, kde taham 8 minut mezi 20-30A v pohode. Koupil sem je abych je pouzival a vyzkousel, ne abych si je vystavil do policky..
|
|
Nahoru |
|
|
honz74
|
Napsal: pon 02.09.2019 21:20 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 311 Bydliště: Tišnov
|
graup15 píše: Ano i ne. 60A ano bez problémů, ale samozřejmně né kontinuálně. Pár sekund..ubrat..,do obratu zase pár sekund....ano
Stále mám v hlavě nahradit 6S5000 lion 6S3P lion, viz zde: http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=42&t=82170100A je pouze při plném plynu ve vertikále, při visu odhadem max na 70A. Takže 33A na článek v akrobatu je OK nebo moc?
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: pon 02.09.2019 21:21 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20843 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Kuba78 píše: ... planuji jeste casem poridit ME262 od freewingu a tam bych slozil ze 4 kusu 3S jeden 6S2P ... No, to budu držet palce. Na dmychadlo potřebuješ tvrdé baterky. A grafy proud - teplota - čas jsou neúprosné...
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Kuba78
|
Napsal: pon 02.09.2019 21:43 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.9.2005 Příspěvky: 2388 Bydliště: Doma
|
no ze na dmychadlo potrebuju tvrdy baterky vim moc dobre.. viz dnesni graf s hobbykingovym L39, kery ma vytuneny dmychadlo 12 lopatek a je tak trochu vyuhlenej ze uz ma pres pul kila tam se lionky nevejdou, tohle je na Bolt 3S 65-130C. nevim co by jim udelalo dve minuty vysavani pri 40A.. ty bolty jsou dost teply po litani a to litam na 2/3 konstantniho C. ty lionky by se asi propalily ven kabinou ta svalbina je spis takovy "sen" by se dalo rict - zatim nemam dost casu na to, abych s ni nejak rozumne lital, takze nema smysl ji kupovat aby 99 procent casu byla rozdelana na skrini, ale treba se to casem vyvrbi.. no a co se tyce baterky, tak to mozna slozim z 6S3P.. to uz by melo byt ok jak amperove tak vahove.. ale to by znamenalo prezbrojit komplet na lipol. no uvidime na to je jeste dost casu.
Přílohy: |
Albatros_lipol_3S_02_09_2019.jpg [ 76.43 KiB | Zobrazeno 2389 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
HavelAircraft
|
Napsal: pon 02.09.2019 21:51 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 14.11.2013 Příspěvky: 1386 Bydliště: Chocerady
|
Už jsem to tady jednou napsal. Li-onky jsou vhodné do motorového modelu pokud letový čas překračuje 8 minut. My lítáme 7minut plný plyn a je to tak akorát na zatížení lionek.
takže nevidím jediný důvod aby nešlo lítat s dmychadlem na lionky jen musí být sada na 10minut. při odběru 60A trvale a 120A krátkodobě bych ze zkušenosti použil 6S4P (nevěřím že stíhačka trvale poletí jen na půl plynu) Rozdíl v hmotnosti oproti gensace 6S5000mAh je cca 300g , letová doba bude odhadem okolo 12minut s rezervou. při minimálním nárůstu hmotnosti.
_________________ www.havelaircraft.cz info@havelaircraft.cz Facebook- Havelaircraft
|
|
Nahoru |
|
|
blesk
|
Napsal: pon 02.09.2019 21:59 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2005 Příspěvky: 7132 Bydliště: Vsetín
|
A náhrada za 5S 5000mAh? Max odběr 26A a průměr po lítání 12A. Jedná se o andulu, kde mi už pomalu umírají lipolky... Hmotnostně někam k 600g...
|
|
Nahoru |
|
|
HavelAircraft
|
Napsal: pon 02.09.2019 22:09 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 14.11.2013 Příspěvky: 1386 Bydliště: Chocerady
|
Na to by stačilo i 5S1p jedna lionka dá 26A. Ale jinak kůli kapacitě 5S2P a hmotnost bude někde okolo 500g podle zpracování sady
_________________ www.havelaircraft.cz info@havelaircraft.cz Facebook- Havelaircraft
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: úte 03.09.2019 11:03 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
Jak tu padlo, u Konion (celkem jedno zda od JETI či přímo Sony/Murata) je reálný proud po delší dobu tak 25A, v tomto režimu jsou super. Ale upřímně už těch někdy deklarovaných 35A je dost problém a 60A už je zcela mimo, ony ho třeba dají, ale s takovým poklesem napětí, že se dostáváš do pozice, kdy výkon z 4s bude tak asi odpovídat tvrdému 3s, což je poněkud nesmysl. Chce to takto naladit pohon - menší vrtule či menší kV a raději přidat článek, aby klesl proud, pak jsou výborná volba, naproti tomu snaha napasovat je za každou cenu jako přímou náhradu LiPOL pouze "tupou změnou" může skončit i zklamáním.
|
|
Nahoru |
|
|
Kuba78
|
Napsal: úte 03.09.2019 11:29 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.9.2005 Příspěvky: 2388 Bydliště: Doma
|
nehodlam se uplne vzdavat lipol. jen nahradim stavajici velke 3S ktere sem mel pouze kvuli jednomu letadlu temito univerzalnejsimi ktere muzu pouzit i v jinem. jak sem psal na zacatku je to takovy pokusny testovani, lipol zatim ukazuji svoje vyhody i nevyhody kterych sem si byl vedom.. ono taky cena tech clanku je nekde jinde nez lipolky z hobbykingu. Jde o to, ze chci mit baterek mensi mnozstvi univerzalnejsich, protoze se mi pak aspon vejdou pekne vsechny do kufru co nosim na litani.. a nemusim tahat jeste kufrik s baterkama.
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: úte 03.09.2019 12:18 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20843 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Mimo malých baterek do halovek mám samé HK modrásky 20-25C 3s 5000mAh. 4 kousky šly spolu do 2m F7F nebo DH98, po jednom létají v 1,1m WWII bublistíhačkách (F8F a FW190). Chce to nebát se vyšší hmotnosti - třeba 1100mm F8F má 1,75kg a létá myslím velmi dobře. Akrobaty jsou ale mimo moje zorné pole, tam se na hmotnost koukat musí.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
honz74
|
Napsal: úte 03.09.2019 12:48 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 311 Bydliště: Tišnov
|
tomashr píše: Jak tu padlo, u Konion (celkem jedno zda od JETI či přímo Sony/Murata) je reálný proud po delší dobu tak 25A, v tomto režimu jsou super. Ale upřímně už těch někdy deklarovaných 35A je dost problém a 60A už je zcela mimo, ony ho třeba dají, ale s takovým poklesem napětí, že se dostáváš do pozice, kdy výkon z 4s bude tak asi odpovídat tvrdému 3s, což je poněkud nesmysl. Chce to takto naladit pohon - menší vrtule či menší kV a raději přidat článek, aby klesl proud, pak jsou výborná volba, naproti tomu snaha napasovat je za každou cenu jako přímou náhradu LiPOL pouze "tupou změnou" může skončit i zklamáním. Pokles napětí akceptuji, nelétám závodně, cena není nejdůležitější parametr, důvodem je pro mě především bezpečnost oproti lipol. Maximálně bych vybíjel 1500mA. Je tedy špička 33A v akrobatu(pouze vertikály/max 10s) a jinak průměrně 13A ještě OK?
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|