Autor |
Zpráva |
Celeron
|
Napsal: pon 19.11.2018 18:30 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10493 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Furt mi není jasný, kde veme čistě elektrickej auťák energii na ohřátí baterek při parkování v zimě na mrazu. Nebo se to nesmí? Hybrid je jasnej, tam se teplo veme ze spalováku. No možná to je jako u benzínovejch auťáků v Kanadě a severskejch státech USA, tam když přijedou domů tak šoupnou do konektoru auťáku 110V co trvale nahřejvá vodu v bloku motoru a udržuje baterku. Jo a taky mě není moc jasný, jak daleko dojedu s čistou elektrikou, když je venku -20 st a je potřeba topit. Jen do umrznutí? Nebo to budou řešit naftovým, benzínovým nebo propanbutanovým Eberspaecherem?
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
dracekvo
|
Napsal: stř 21.11.2018 15:14 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 16.11.2009 Příspěvky: 543 Bydliště: Blízko D1 exit 66
|
Mě to veme dojezd cca 30km v zimě na topení. Mám starý auto s odporovým topením. Pokud se nabíjí, tak energii na ohřátí nebo ochlazení veme z nabíječky a když jsou baterky studený, tak je nahřejvá během jízdy na provozní teplotu prostě energií z baterek Během parkování baterky nenahřejvá. Baterkám je jedno, že sou studený. Vadím jim to, když maj dávat proud. A nejvíc jim vadí nabíjení pokud jsou studený. Ale nemám ho tak dlouho a žádná pořádná zima nebyla, tak sem tento stav nezažil. Pouze sem zažil chlazení klimatizací během rychlonabíjení na stojanu s příkonem 50kW. A bufíka mám. Na benzín, nafta smrdí. Ale leží v garáži. Zatím sem ho tam nenamontoval. Chci to hlavně jak zálohu a na předehřejvání auta. Novější auta mají už tepelný čerpadla a tam je topení energeticky úspornější. A ceny bufíků v čr jsou nehorázný. Cena v čr (teplovodní bufík, zástavbová sada, obousměrné DO) 27 tis. Na ebay.de cena 16 tis i s poštou. Nicméně výhodu toto autíčko má, že už nemusím řešit z čeho nabíjet letadla v terénu
_________________ Lítám letadla a malé koptéry, občas přes FPV. Zatím jen bubliny.
|
|
Nahoru |
|
|
Golfista
|
Napsal: stř 21.11.2018 16:00 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.11.2008 Příspěvky: 1465 Bydliště: Dobruška
|
jyrry píše: Opravdu to žere 0,1L/hod?
_________________ Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.
|
|
Nahoru |
|
|
dracekvo
|
Napsal: stř 21.11.2018 17:03 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 16.11.2009 Příspěvky: 543 Bydliště: Blízko D1 exit 66
|
Tak v 1l benzínu/naftě je cca 9kW energie.
Takže při nejnižším výkonu, to ten 0,1L hodinově brát klidně může.
Jen z mejch zkušeností potřebujete na vytopení kabiny běžného vozu typu fabia zhruba výkon 5kW a na udržení teploty cca 2kW.
_________________ Lítám letadla a malé koptéry, občas přes FPV. Zatím jen bubliny.
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: stř 21.11.2018 19:51 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Golfista píše: ... Opravdu to žere 0,1L/hod? No, to nepotvrdím, už nějakou dobu to vyrábí kolegové v Jilemnici (u zrodu Breeze jsem v Rakovníku byl), my děláme už jen ten "bufík" X7, právě tento týden jsem pracoval na dokumentaci pro výrobu; je to inovované, s řídící jednotkou Alfa IV, jen pár jiných změn oproti původní konstrukci Eberpaecher z roku 1978... HW je pořád OK.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: stř 21.11.2018 21:21 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10493 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
dracekvo píše: z mejch zkušeností potřebujete na vytopení kabiny běžného vozu typu fabia zhruba výkon 5kW a na udržení teploty cca 2kW. Jak paradoxní, těch 5KW bohatě stačí na vytopení 200m2 NEDu na 21 st.C při venkovní -12,5 st.C.
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: stř 21.11.2018 21:56 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 12765 Bydliště: praha 5
|
Celeron píše: Jak paradoxní, těch 5KW bohatě stačí na vytopení 200m2 NEDu na 21 st.C při venkovní -12,5 st.C. jako že přijdeš do té vymrzlé místnosti, zapneš 5KW topidlo a za pět, deset minut tam je 21 stupnu? já mám v zahradní dílně --kulně tak 30m2 plynovou turbínu tuším 30kw, tou ji nakrmím tam, kam míří opravdu rychle--polovinu té místnosti, za tou turbínou je ale stejně pořád zima, když po pár minutách vytopím tu část, kde se nejvíc pohybuji, turbínu vypnu a zapnu druhé plynové topení--tak 1KW, to už pak pozvolna vytopí--za celý den i ten zbytek té dílny. v autě mám ubastlenýho bufika --tak 3kW, když mrzne a mám namrzlý okna, po cca 10 ti minutách už jde ten led ze skel oškrábat, ale rozhodně mi v tom autě není vedro--jako že bych mohl nasedat a odjíždět jen v triku.
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: stř 21.11.2018 23:29 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10493 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
pepin píše: jako že přijdeš do té vymrzlé místnosti, zapneš 5KW topidlo a za pět, deset minut tam je 21 stupnu? No jasně že né. Těch 5KW je jen na pokrytí okamžitý tepelný ztráty. V režimu co píšeš by dřevostavba potřebovala na natopení nimimálně 3-4 dny a těžká stavba tak 8-10. Ale v baráku, kde trvale bydlíš začneš přeci topit na 20-21 stupňů na podzim a skončíš na jaře, maximálně šibuješ s teplotou na útlum o 2-3 stupně dolů v nepřítomnosti v objektu. Hejbat o víc než 4 stupně paradoxně sežere víc energie než když držíš konstantní teplotu.
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: stř 21.11.2018 23:46 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 12765 Bydliště: praha 5
|
Celeron píše: No jasně že né. Těch 5KW je jen na pokrytí okamžitý tepelný ztráty. V režimu co píšeš by dřevostavba potřebovala na natopení nimimálně 3-4 dny a těžká stavba tak 8-10. Ale v baráku, kde trvale bydlíš začneš přeci topit na 20-21 stupňů na podzim a skončíš na jaře, maximálně šibuješ s teplotou na útlum o 2-3 stupně dolů v nepřítomnosti v objektu. Hejbat o víc než 4 stupně paradoxně sežere víc energie než když držíš konstantní teplotu. možná jsem mimo--já měl ale pocit, že se tu řešil nutný výkon na ranní vytopení elektroauta externím topením a koli KW je potřeba, nikoli kolik KW je třeba pro vytápění baráku od října do května. asi jsme si jen nerozuměli.
|
|
Nahoru |
|
|
dracekvo
|
Napsal: čtv 22.11.2018 7:42 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 16.11.2009 Příspěvky: 543 Bydliště: Blízko D1 exit 66
|
No já jen říkám, co sem vyčetl z diagnostiky. Při natápění studeného interiéru to prostě těch 5kW bere. Je potřeba si uvědomit, že auto nasává studený vzduch z venku a během průchodu radiátorem ho musí třeba z -10 ohřát na +25.
Kdyby jsme znali průtok (m3) vzduchu ventilátorem, tak se to nechá snadno spočítat.
_________________ Lítám letadla a malé koptéry, občas přes FPV. Zatím jen bubliny.
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: čtv 22.11.2018 8:54 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10493 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
pepin píše: asi jsme si jen nerozuměli. To jsme si teda nerozuměli. Já reagoval taky na udržení teploty v autě výkonem 2 KW a výkonem potřebným na to samý u baráku, kterej je asi tak 80x větší než auto. V který tepelný třídě potom takovej auťák je? Asi nám nebude stačit stupnice. Divím se, že eurochujeři ještě nevymysleli nějaký nařízení ke snížení tepelných ztrát v autech. Četl jsem totiž studii, že jen v autech v osobním vlastnictví obyvatel Evropy se protopí asi 3x víc energie než ve všech obydlích (myšleno byty a RD). A jak se blbne kvůli každýmu kilowatu u baráků to ví každej, co začne něco stavět.
|
|
Nahoru |
|
|
dracekvo
|
Napsal: čtv 22.11.2018 10:30 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 16.11.2009 Příspěvky: 543 Bydliště: Blízko D1 exit 66
|
U aut se spalovacím motorem je to jedno, protože teplo je odpad a je ho víc, než je potřeba k topení. Problém s topením začal bejt až u elektromobilů. Proto sem si koupil bufíka, abych měl stejný dojezd i v zimě. Na cestu do práce mi v pohodě stačí topení z baterek, ale pokud bych chtěl po práci ještě skočit do města na nákup, tak v zimě problém. V létě s prstem v nose. Benzínová verze oproti naftě nesmrdí a chci zkusit co se stane, když tam naleju čistej E85, případně nějaký mix s benzínem
_________________ Lítám letadla a malé koptéry, občas přes FPV. Zatím jen bubliny.
|
|
Nahoru |
|
|
Golfista
|
Napsal: čtv 22.11.2018 20:25 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.11.2008 Příspěvky: 1465 Bydliště: Dobruška
|
Nechtěl jsem o tom psát, než to dokončím, ale nevydržel jsem to. Pracuji na (říkám mu) "Termo boxu". To znamená, dělám malou krabičku, ve které bude topný kabel, napájený z jakékoli baterie od 9 do 35V. Jde o to vyhřívání co sem vkládal jirry. Jenom jsem to trošku předělal. Krabička je něco jako hliníkový kufr (bez hliníku, ze sololitu) Má rozměry 65x120x200mm. Vejdou se mi do něj i ty moje největší baterky. Bude odizolovaný několika vrstvami termofolie za topení a proto odhaduji že bude i docela úsporná. Podle výrobce to "žere" 2A. To je pravda. Ale jenom pokud to topí. Jinak se proud snižuje, nebo vypíná. Regulace teploty bude nahoře, abych nemusel otvírat a větrat krabičku pokud nebudu baterku vybírat. Bude možné v ní i nabíjet. Nevím jestli to budu používat, ale bude to možné. Zatím bez krytů regulace, konektorů a bez izolace. Nejak jsem poslední dobou línej a proto to trvá dlouho. Ale budu na ní pokračovat. Dám vědět. Příloha:
IMG_0497.jpg [ 116.64 KiB | Zobrazeno 2244 krát ]
_________________ Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: blesk a 9 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|