TechDiver píše:
Mam Traxxas Summit (dve 2S LiPo baterie) s telemetrii a mericem napeti na jedne z baterii. Baterie jsou predpokladam zapojeny seriove tz nema smysl merit napeti na obou bateriich protoze se mi ukaze vzdy stejne cislo. Chapu to spravne? Nebo ma smysl osadit kazdou baterii zvlastnim cidlem a nastavit si alarmy pro kazdou z baterii a nikoliv na celou soustavu. Nejsem moc zdatny elektrikar, tak se predem omlouvam za takto polozeny dotaz a diky za odpoved
Chce to nejprve vyjasnit, jak jsou baterie zapojeny.
1) Pokud jsou zapojeny
sériově, tak má každá baterie své napětí a společně mají součet těchto hodnot.
Toto zapojení je vhodné pro vyšší výkon, rychlost el. motoru. Ale regulátor a motor na to musí být uzpůsobeny, jinak se zničí. Výkon roste dokonce s druhou mocninou napětí.
Při tomto zapojení by možná mělo smysl použít dvou snímačů nebo případně jeden snímač přes celkový součet napětí.
2) Pokud jsou zapojeny
paralelně, tak mají jedno společné napětí.
Paralelní zapojení je vhodné pro zvýšení kapacity baterií, tj. doby, po kterou s modelem můžeme jezdit.
Velmi důležité je spojovat alespoň podobně nabité baterie, jinak ta nabitější začne nabíjet tu méně nabitou. A pokud jsou baterie zánovní s ještě malým vnitřním odporem, může dojít k jejich poškození (kvůli překročení max nabíjecího / vybíjecího proudu).
Při tomhle zapojení nemá smysl používat dva snímače napětí.
Nějaký článek přímo od Traxxasu:
https://traxxas.com/support/Dual-Batteries-116-Models