Autor |
Zpráva |
nin
|
Napsal: úte 19.06.2018 14:50 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 19.6.2018 Příspěvky: 32
|
Asi po roce provozu (cca 30 nabíjení) se mi přifoukly Li-Po akumulátory.Co to znamená?Dělám něco špatně nebo je to běžné?Jinak žádné jiné změny jsem nepozoroval.Nemůže to být nebezpečné?
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Shorty
|
Napsal: úte 19.06.2018 15:26 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 25.3.2014 Příspěvky: 1573 Bydliště: Letovice,ČR
|
Na toto téma je tady několik vláken . Jinak je málo informací. Co je to za baterky, jak je nabíjíš atd. Trochu to rozepiš.
_________________ Co napíšu je jen můj názor, který nikomu nevnucuju.
|
|
Nahoru |
|
|
RCdrakula
|
Napsal: úte 19.06.2018 15:47 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 18.5.2018 Příspěvky: 68 Bydliště: Kousek od Prahé
|
Menší nafouknutí většinou není nijak nebezpečné. Některé akumulátory se nafukují více, jiné méně.
|
|
Nahoru |
|
|
dagx
|
Napsal: úte 19.06.2018 15:50 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.2.2008 Příspěvky: 1959 Bydliště: Kralupy n.vlt Obrázky: 0
|
Je to asi dost individuální a záleží na konkrétním použití.Modelařím ve spoustě kategorií.Například v heli velikosti 500-550 používám lipol 5s-6s stáří až 7 let a výkonem i kapacitou stále vyhovují.Nafukování je v tomhle konkrétním případu závislé pouze na konkrétní jednotlivé baterii.Některé se zakulatí dříve,jiné později.Nabíjím i vybíjím stále stejně.Jestli je to nebezpečné? Zadej do místního vyhledávače "nafouklé lipol" a podle vyčtených informací se musíš rozhodnout jak k tomu přistoupit. Teorií je hromada a vybrat si musíš Ty.Já používám metodu-pokud je vše po přistání v normální teplotě(baterie,elektronika),je to OK.Pokud je teplota vyšší než obvykle-začnu něco řešit.
_________________ https://www.youtube.com/user/dagxcz/videos http://dagx.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
aviatik666
|
Napsal: stř 20.06.2018 4:59 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.5.2008 Příspěvky: 1427 Bydliště: Hradec Králové Obrázky: 0
|
V první řadě bys měl, jak píše Shorty uvést o jaké baterie se jedná a jakou nabíječku používáš. Pokud kupuješ a používáš desetidolarové jebky nejasného původu a značky z internetových hypersuperkvelbů, tak si na nejlepší cestě k průseru. O Li-polkách je tu toho napsáno přehršle a to včetně neuvěřitelných a nebezpečných blábolů, takže názorům jako napsal RCdrakula se obloukem vyhýbej. Ten má jistě "bohaté a dlouholeté" zkušenosti... U laciného šmejdu za pár kaček může být i menší nafouknutí známkou počínajícího velkého problému. Nejblíže realitě a rozumné rady je dagx: Citace: Já používám metodu-pokud je vše po přistání v normální teplotě(baterie,elektronika), je to OK. Pokud je teplota vyšší než obvykle-začnu něco řešit. Toho se držím i já, ale samozřejmě používám kvalitní baterie. Těch ušetřených pár stovek nebo tisíc mi nestojí za to, aby mi sčudla dílna, nebo barák.
|
|
Nahoru |
|
|
Libor
|
Napsal: stř 20.06.2018 5:52 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2003 Příspěvky: 1259 Bydliště: Teplice v Čechách
|
- bývá to tím, že se baterka skladuje dlouho plně nabitá - bývá to tím, že se baterka při létání vybije příliš hluboko - bývá to tím, že baterka je zatěžovaná příliš velkými proudy
|
|
Nahoru |
|
|
sky59
|
Napsal: stř 20.06.2018 6:09 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 21.9.2015 Příspěvky: 991
|
Libor píše: - bývá to tím, že se baterka skladuje dlouho plně nabitá - bývá to tím, že se baterka při létání vybije příliš hluboko - bývá to tím, že baterka je zatěžovaná příliš velkými proudy s bodmi 2 a 3 plne suhlasim, ten bod 1 sa mi uplne nezda aj ked som to uz pocul viackrat skladujem vzdy plne nabite baterie LipO a samozrejme ze nejake mam trosku nadychane, ale myslim si, ze je to bodmi 2 a 3, pretoze vacsina na nafuknutie netrpi (a to im nedavam ani fazulu!) iba ze by existovali 2 rozne technologie na LiPo, ktore plne nabite trpia a ine nie, ale potom to nedava zmysel pretoze baterie su na to aby drzali energiu a to bez obmedzenia, dlhsie drzi, lepsia je... ale samovybijanie sa do tohoto nepocita, to je normalny jav kazdej baterie
|
|
Nahoru |
|
|
Libor
|
Napsal: stř 20.06.2018 6:42 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2003 Příspěvky: 1259 Bydliště: Teplice v Čechách
|
sky59 píše: ten bod 1 sa mi uplne nezda aj ked som to uz pocul viackrat Kdyby to tak nebylo, nenamáhali by se výrobci nabíječů s režimem storage. Pro mě to byla příčina nafukování č.1. Od doby, kdy baterky odložené na více jak týden nabíjím na skladovací (storage) napětí, se mi baterky nenafukují. Kamarádi udělali podobnou zkušenost.
|
|
Nahoru |
|
|
RCdrakula
|
Napsal: stř 20.06.2018 6:46 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 18.5.2018 Příspěvky: 68 Bydliště: Kousek od Prahé
|
aviatik666 píše: O Li-polkách je tu toho napsáno přehršle a to včetně neuvěřitelných a nebezpečných blábolů, takže názorům jako napsal RCdrakula se obloukem vyhýbej. Ten má jistě "bohaté a dlouholeté" zkušenosti... Člověče, ty musíš mít fakt patent na rozum. Aspoň si to myslíš. Všímám si, že není moc témat, kdy by ses do někoho osobně nenavezl. Popsal jsem situaci tak, jak je. Zkušenosti mám opravdu bohaté a dlouholeté. I značkové baterky, např. gens ace, se mi při přiměřeně slušném zacházení mírně nafukují. Beru to jako vlastnost, zkrátka je to tak.
|
|
Nahoru |
|
|
ddano007
|
Napsal: stř 20.06.2018 7:06 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 18.3.2010 Příspěvky: 2878 Bydliště: Zavar, SK
|
Libor píše: - bývá to tím, že se baterka skladuje dlouho plně nabitá - bývá to tím, že se baterka při létání vybije příliš hluboko - bývá to tím, že baterka je zatěžovaná příliš velkými proudy A ešte to môže byť dané blbou sériou bateriek, prípadne tým, že nabíjačka baterky prebíja... @ nin: Samotné nafúknutie - pokiaľ nie je výrazné - ešte nemusí byť problém, zaujímavejší je vnútorný odpor. Daj nejaké foto, ako vyzerajú. O tom, ktoré baterky sú najlepšie na svete sa tu už viedli rozsiahle diskusie bez jednoznačného výsledku Odkedy som spravil s GensAce podobnú skúsenosť ako RCdrakula, tak beriem baterky ako spotrebák - väčšinou obyčajné modré Turnigy...
_________________ X9D & T16Pro & TX16S & nejaké lietadlá, heli a koptéry www.rcmodelytt.sk
|
|
Nahoru |
|
|
nin
|
Napsal: stř 20.06.2018 7:19 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 19.6.2018 Příspěvky: 32
|
Jedná se o baterky Ray 3čl.2200,nabíječku z hlavy nevím.Ale když jsem si přečetl ty 3 body,tak u mně by přicházel v uvahu bod 1 - skladuju je nabité třeba měsíc,bod 2 vylučuji,bod 3 možná-mám motor Ray 3548,regulátor 60 a občas to jede na plný výkon(např.20sek).
|
|
Nahoru |
|
|
Libor
|
Napsal: stř 20.06.2018 7:32 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2003 Příspěvky: 1259 Bydliště: Teplice v Čechách
|
nin píše: občas to jede na plný výkon(např.20sek) Pokud je to na baterky moc velký proud, stačí k jejich odrovnání i kratší doba. To ale asi chce ten proud změřit, plný výkon nemusí znamenat proud likvidující baterku.
|
|
Nahoru |
|
|
Zenair
|
Napsal: stř 20.06.2018 7:38 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 7.7.2011 Příspěvky: 259 Bydliště: Kladno, ČR
|
Libor píše: Kdyby to tak nebylo, nenamáhali by se výrobci nabíječů s režimem storage. Pro mě to byla příčina nafukování č.1. Od doby, kdy baterky odložené na více jak týden nabíjím na skladovací (storage) napětí, se mi baterky nenafukují. Kamarádi udělali podobnou zkušenost. Mohu potvrdit, mám stejnou zkušenost. Na body 2 a 3 si dávám hodně pozor, zejména na podbíjení. A od té doby, co používám storage režim, je nafukování znatelně menší. Fakt je, že baterky dost šetřím, takže mi i docela dlouho vydrží...
|
|
Nahoru |
|
|
mior
|
Napsal: stř 20.06.2018 7:47 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 21.9.2008 Příspěvky: 3152 Bydliště: Nové Mesto nad Váhom, SK
|
Čo sa týka dlhodobého skladovania LiPoliek v plne nabitom stave súhlasím s Liborom: Libor píše: Kdyby to tak nebylo, nenamáhali by se výrobci nabíječů s režimem storage. A okrem nafukovania je oveľa horšie to, že stúpne vnútorný odpor baterky (a tým pádom klesnú Céčka a baterka už do niektorých modelov môže byť mepoužiteľná), tak ako to píše Ddano007: ddano007 píše: Samotné nafúknutie - pokiaľ nie je výrazné - ešte nemusí byť problém, zaujímavejší je vnútorný odpor. Jeden z dôkazov: http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id= ... ceny-dokaz
_________________ Realistické RC modely - http://rcmodely.cevaro.sk
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: stř 20.06.2018 8:04 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10494 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Libor píše: - bývá to tím, že se baterka skladuje dlouho plně nabitá - bývá to tím, že se baterka při létání vybije příliš hluboko - bývá to tím, že baterka je zatěžovaná příliš velkými proudy Ano, potvrzuji. Od tý doby co používám storage, telemetrií hlídám články na minimum 3,5V a mám pro baterku 2,6Ah/35C nastavený řvaní telemetrie na 40A tak se baterky opravdu ani po téměř 2 letech nenafukují. Ovšem mám jinej problém, místo kapacity odpovídající 2,6Ah, z nich dostanu maximálně 1,6Ah a už mají články 3,5V i při odběru kolem 15-20A. Když byly nový, tak 2,2Ah nebyl problém a ještě 20% zbylo. Jenže to fungovalo tak 20 cyklů. A teď čím to je? Kdyby měly velkej vnitřní odpor tak by se nafukovaly. V každým případě White line již nikdy více.... Zajímavý, že do válečku nafouklý 1Ah/25C Dualsky odlítají po 9 letech používání časy asi jen o 1/4 kratší než když byly nový. Bez hlídání telemetrií, nabíjený na 4,2V protože se s tím chodilo občas i v zimě. Čárky za cykly jsem přestal dělat když jich bylo na samolepce 110, další se už nevešly. A to je hodně dávno, tak 5 let. 3 kusy, i po tý době maj články v jakýmkoliv stupni nabití na 2 setiny voltu stejně. A teď čím to je.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|