|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 13 ] |
|
Autor |
Zpráva |
Petr_C
|
Napsal: čtv 22.04.2021 17:54 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 11.12.2013 Příspěvky: 39
|
Rad bych se touto cestou zeptal zda existuje nejaka overena nahrada 3sLipol 1000mA za 3S LiIon kapacitne mezi 900-1300mA? Nasel jsem nejake prumyslove clanky, ale vetsinou chybi parametry kolik C snesou. Da se jeste neco kvalitniho sehnat? Kdysi byly k dispozici nejake LiIon Konion sestavene do pyramidy, ale na ty nemohu na netu narazit a nerad bych koupil neco neprovereneho. Staci napsat osvedceny typ, neni potreba primy odkaz. Na netu narazim spise na vyssi kapacity, ale ty jsou vahove uz prilis. Jeste jsem nasel nejake LiFe, ale tam mam strach, ze nizsi jmenovite napeti nebude jako plna nahrada dostacujici. Diky.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Celeron
|
Napsal: čtv 22.04.2021 19:19 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10498 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Dlouho jsem lítal FMS Sbach na 4S1P 2,6Ah. Pak jsem místo toho osadil 4S2P LiIon 4Ah a není to ono. S LiPol jsem končil na 3,5V s LiIon na 3V. Těch 2V míň na celý baterce ke konci letu je dost výkonově znát (P=U2/R), rozhodně to chce aspoň znova naladit vrtuli a nebo použít motor s větším KV. Takže střídání LiPol a Lion se mi moc neosvědčilo. S LiFe to je ještě horší, tam to chce rovnou o článek víc. Další problém je, že u malých kapacit a rozměrů jsou LiIon jen na malý proudy, 3-6A. Nenapsals, kolik chceš odebírat.
|
|
Nahoru |
|
|
Petr_C
|
Napsal: čtv 22.04.2021 20:42 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 11.12.2013 Příspěvky: 39
|
Diky za prispevek. Odber nemohu zcela presne zmerit, protoze se skladovanim nafouknul, tak sel z domu. Je pouzit pro pohon zlaty AXI2212/26 + 10x3.8SF + regl 18A. Na webu modelmotors pisi ve spicce cca 14A/60sec. Zitra bych to zmeril klestakem, ale s jinym aku s podobnymi parametry. Vaha puvodniho aku cca 100g.
S Lipol to zamenovat nechci, ale rad bych presel kompletne pouze na LiIon.
|
|
Nahoru |
|
|
Petr_C
|
Napsal: čtv 22.04.2021 21:16 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 11.12.2013 Příspěvky: 39
|
Jeste jsem koukal na ty A123/1100mA a pri 4S1P se dostanu na vahu cca 160g a to uz mi prijde docela dost.
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: čtv 22.04.2021 21:38 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 12767 Bydliště: praha 5
|
Petr_C píše: Jeste jsem koukal na ty A123/1100mA a pri 4S1P se dostanu na vahu cca 160g a to uz mi prijde docela dost. já jsem létal i akrobátky typu flash na 3s A123 life s červeným MP jet a bylo to vcelku v pohodě. https://www.google.com/search?sxsrf=ALe ... y8M4opThLM850 lipol vycházeli sice lehčí a větší výkon díky vyššímu napětí, ale rychle mi odcházeli a kdysi byli lipolky i docela drahý. dnes si ale myslím, že bych používal spíš lipol, už stojí opravdu pár korun.
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: čtv 22.04.2021 21:51 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
Petr_C píše: Rad bych se touto cestou zeptal zda existuje nejaka overena nahrada 3sLipol 1000mA za 3S LiIon kapacitne mezi 900-1300mA?. Jestli jsem to dobře pochopil, tak jsi zanevřel na lipoly díky jejich nafouknutí. Nahradit je můžeš, ale vždy budou dávat menší proudy při stejné kapacitě a vyšší hmotnosti. Takže to, že se ti nafouknou lipoly, bývá nekvalitou článků, případně špatným použitím (vysokým vybíjením, přebíjením, nebalancováním a podobně.) Takže diskuzí tady o lionech je dost a dohledáš. Ale já bych se přimlouval za nákup kvalitních lipol. ( Tattu, Dinogy, Dualsky, Acehe a řada dalších) Tedy pokud mluvíme o modelu letadla. Autíčka lodičky a podobně, tam je to jedno.
|
|
Nahoru |
|
|
Petr_C
|
Napsal: pát 23.04.2021 7:39 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 11.12.2013 Příspěvky: 39
|
Ano, je to tak. Lipol bych se rad zbavil. Ten clanek byl v modelu nejety. Pravda, nejaky rok tu lezel na polici s tim, ze se obcas udelal cyklus na nabijeci a nechal se dal na cca 70% kapacity. V modelu nikdy nebyl, takze si neprosel ani nejakou extremni zatezi. Pak tu mam i vice jak 10 let stare Lipol a ty jsou v naprostem poradku. Tedy parametry jako za mlada uz nemaji, ale stale jsou bez sebemensiho nafouknuti. Spise to vypada, ze na trhu kolem toho 1000mA nic neni.
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: pát 23.04.2021 12:23 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
|
Nahoru |
|
|
Petr_C
|
Napsal: pát 23.04.2021 16:07 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 11.12.2013 Příspěvky: 39
|
Diky za odkazy, ale ty Lipolky bych nerad. Nicmene se mi podarilo najit 3 typy LiIon a 1x LiFePo4. Efest IMR 18500 1000mAh 15A 3.7V - je to urcene spise do ecigaret, ale mohlo by to chodit. Proudove to vychazi hranicne a zivotnost asi nebude valna. Vahove jsou supr. 32g/cl. Samsung LiIon 18650 - 1500 - parametrove mnohem lepsi, ale vahove to jiz neni idealni. Model by si s tim asi poradil, muselo by se to zkusit. 44g/cl. LG baterie 18650 HB6 1500mAh - parametrove z LiIon nejlepsi, ale porad ta vaha. 48g/cl. LiFePO4 3,2V/1100mAh - nevyhodou nizsi jmenovite napeti, nutnost pridat jeden clanek. Excelentni rychlost nabijeni. 41g/cl. Celkove je to bida
|
|
Nahoru |
|
|
Cili ale
|
Napsal: pát 23.04.2021 17:18 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 12.1.2013 Příspěvky: 166
|
Petr_C píše: Diky za odkazy, ale ty Lipolky bych nerad. Nicmene se mi podarilo najit 3 typy LiIon a 1x LiFePo4. Efest IMR 18500 1000mAh 15A 3.7V - je to urcene spise do ecigaret, ale mohlo by to chodit. Proudove to vychazi hranicne a zivotnost asi nebude valna. Vahove jsou supr. 32g/cl. Samsung LiIon 18650 - 1500 - parametrove mnohem lepsi, ale vahove to jiz neni idealni. Model by si s tim asi poradil, muselo by se to zkusit. 44g/cl. LG baterie 18650 HB6 1500mAh - parametrove z LiIon nejlepsi, ale porad ta vaha. 48g/cl. LiFePO4 3,2V/1100mAh - nevyhodou nizsi jmenovite napeti, nutnost pridat jeden clanek. Excelentni rychlost nabijeni. 41g/cl. Celkove je to bida Kupovat článek 18650 o kapacitě 1500 mAh nedává smysl když se dělá např. Li-ion baterie Sony VTC6 s kapacitou cca 3000 mAh s maximálním odběrem 30A a rozdíl v hmotnosti je minimální.
|
|
Nahoru |
|
|
Kuba78
|
Napsal: pát 23.04.2021 17:29 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.9.2005 Příspěvky: 2388 Bydliště: Doma
|
vymenil jsem lipol 3S 3300mah za 3S lion2600A v acromasteru, s mvvs 3,5/1200 motorem. je znat nizsi napeti, s lipolkou to bylo dravejsi. ale ten ubytek neni tak dramaticky aby to letadlo nadale neletalo jak chci a z lionky jsem se rozhodl z praktickych duvodu, jsou mensi, lip sem to vyvazil a pouzivam je i v jinem letadle. ve zkratce, nejaky prinosy to mit muze, ale urcite ne ve vykonu. pro urcite aplikace ano. 3S 1300mah provozuji ve vice kusech a nahradit to lionkama nebo necim takovym podle me nema smysl.
|
|
Nahoru |
|
|
Petr_C
|
Napsal: pát 23.04.2021 18:28 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 11.12.2013 Příspěvky: 39
|
Citace: Kupovat článek 18650 o kapacitě 1500 mAh nedává smysl když se dělá např. Li-ion baterie Sony VTC6 s kapacitou cca 3000 mAh s maximálním odběrem 30A a rozdíl v hmotnosti je minimální. No prave to tam pisu, ze vahove to neni idealni. Mam tady Sony VTC5A / 2600mA a ten je pouze o 3g tezsi. Ten prvni ma "jen" 32g, ale zase proudove je na tom mnohem hure. No jak to tak vypada, tak opravdu asi jedine Lipol. Mam tu jeste nejaky Xpower Dualsky, tak jdu zkusit klestakem zmerit odber modelu. Pokud by se to pohybovalo nekde pod 10A, tak zkusim ty prvni. Pokud to bude proudove vys, tak budu hledat nejake Lipol. Diky.
|
|
Nahoru |
|
|
Petr_C
|
Napsal: pát 23.04.2021 18:50 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 11.12.2013 Příspěvky: 39
|
Tak vyreseno. Musi to byt zase nejaka Lipol, protoze odber je neco kolem 13A a navic to mereni je delane na slabsim kusu aku, ktery jiz neco pamatuje. Diky vsem.
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 13 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|