Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 36 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: ned 03.12.2017 20:13 
Mazák
Mazák

Registrován: 4.7.2012
Příspěvky: 2651
Bydliště: Havířov
Obrázky: 0
Dobrý večer, kdysy jsem tady podobné téma viděl, ale už to nemohu najít.
Mám nabíječku Equilibrium V2 mini. V režimu pb aku jde nabíjet až 12V tedy 6s a proud max. 4A.
Když ale na nabíječku zapojím úplně vyšťavenou autobaterii 12V 55Ah, nastavím 6s a 4A, tak mi nabíjecí proud najede maximálně na 2,9A a při nabíjení postupně klesá. Proč není proud maximum 4A?
1. Autobaterie je 55Ah, tak i ty 4A jsou docela málo
2. Když je autobaterie úplně prázdná, tak by měla nabíječka dávat na začátku maximum, tedy 4A, ne?

Je tedy něco špatně u nabíječky? Děkuji


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: ned 03.12.2017 20:31 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.1.2009
Příspěvky: 803
Bydliště: okr. Blansko
Obrázky: 0
Nabíjecí výkon je 35W
Výkon je napětí x proud
2,9A bude maximum nabíječky pro 12V akumulátor


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: ned 03.12.2017 21:21 
Mazák
Mazák

Registrován: 4.7.2012
Příspěvky: 2651
Bydliště: Havířov
Obrázky: 0
Aha, myslel jsem že je výkon nabíječky 50W. Tak to by potom odpovídalo. Proč je teda v manuálu i v nastavení nabíječky uvedeno 4A? Nechápu


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 03.12.2017 21:38 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2011
Příspěvky: 1577
Bydliště: Meziměstí ČR
Co takhle dvolučlánek lipol ?
4,2V x2 x 4A = 33,6W
To je akorát.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 03.12.2017 22:10 
Mazák
Mazák

Registrován: 4.7.2012
Příspěvky: 2651
Bydliště: Havířov
Obrázky: 0
Nechápu. Potřeboval jsem dobít autobaterii, ale v domění že dá nabíječka v režimu pb aku až 4A jsem to zapnul. Ale když dává jen 2,9A, tak budu raději používat velkou trafonabíječku.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 04.12.2017 5:32 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20822
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
varok píše:
Nechápu....

Normální násobilka.
Výkon = napětí krát proud.
Buď musí nabíječka omezit proud nebo musí být nízké napětí aby ten součin vyšel.

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 04.12.2017 6:58 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2007
Příspěvky: 9185
Bydliště: Trenčianska Turná
Obrázky: 0
varok píše:
Nechápu. Potřeboval jsem dobít autobaterii, ale v domění že dá nabíječka v režimu pb aku až 4A jsem to zapnul. Ale když dává jen 2,9A, tak budu raději používat velkou trafonabíječku.

Všetky údaje sú správne.
Nabíjač dá v každom režime max 4A. Toto je ale limitované výkonom. Ak by pri olove 12V (nabíjacie napätie 14,5V) dala 4A potom by musela mať výkon 58W. Nič k nepochopeniu... Vzorce zo siedmeho ročníka ZŠ tu už padli.

_________________
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 04.12.2017 7:20 
Mazák
Mazák

Registrován: 4.7.2012
Příspěvky: 2651
Bydliště: Havířov
Obrázky: 0
Jasně, to vím jak se počítá výkon, jen jsem nevěděl co znamenalo ty dvě baterie 4,2V a 4A. Už jsem pochopil. Takže ty 4A jsou tam proto, když se nabíjí pb baterie s méně články, třeba 6V.
Děkuji


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 05.12.2017 12:27 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
No, ja by som len chcel poznamenať, že väčšina modelárskych nabíjačiek nie je vhodných na dokonalé nabitie štartovacích autobatérií. :roll:
Oni síce majú režim "Pb", ale ten je optimalizovaný na nabíjanie tzv. gélových olovených akumulátorov. Ukončovacie napätie je nastavené tak, aby nedochádzalo k splynovaniu elektrolytu. To má za následok, že v takomto režime sa štartovací akumulátor nenabije na plnú kapacitu, ale asi len na 60-70%. :(
Mám to vyskúšané. Do svojho auto akumulátora s kapacitou 55Ah som modelárskou nabíjačkou v Pb režime "nenatlačil" viac než 35Ah, čo teda bolo len 64% plnej kapacity. Ale musíme uvažovať aj účinnosť (keby bola až 90%), tak potom skutočný uložený náboj bol len 31,5A teda len 57% plnej kapacity. Ale uznávam, že to bol akumulátor starší, takže plná kapacita už asi nebola celých 55Ah, ale rozhodne nie 35Ah. Po nabití a dobití alternátorom ešte krásne slúžil 3 zimy. :)
Ak sa jedná len o oživenie celkom vybitého akumulátora (napr. po zabudnutom vypnutí svetiel), tak na prvé naštartovanie to iste postačí a potom si pri dlhšej jazde s tým poradí alternátor motora.

Samozrejme ak by tá nabíjačka mala možnosť úpravy ukončovacieho napätia a to sa upravilo na vyššiu hodnotu, tak by sa snáď aj dala použiť.

Ale neviem načo toto vôbec riešiť :o , keď originálne automatické elektronické nabíjačky pre automobilové akumulátory stoja dnes bagateľ a sú naozaj dobré. Majú navyše aj kadejaké údržbové režimy. :wink:
A komu je ľúto, tak stačí dostatočne dimenzovaný transformátor o napätí cca 18V, k nemu jedna dióda a žiarovka - zapojenia je tak triviálne, tak ho ani nebudem kresliť. :mrgreen:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 05.12.2017 18:14 
Mazák
Mazák

Registrován: 4.7.2012
Příspěvky: 2651
Bydliště: Havířov
Obrázky: 0
Tak to jsem nevěděl. Děkuji za info. No já jsem nabíjel baterii, která už je stejně těsně před smrtí, už mám koupenou novou. Mám ještě nabíječku od Telwinu, kde je klasické trafo, dá okolo 5A max. Ta už ale dokáže nabít autobaterii na napětí okolo 16,8V, což by mělo být plné nabití. Tu modelářskou tedy už raději nebudu používat.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 05.12.2017 19:06 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 1696
Bydliště: Jaroměř, ČR
Obrázky: 0
varok píše:
Tak to jsem nevěděl. Děkuji za info. No já jsem nabíjel baterii, která už je stejně těsně před smrtí, už mám koupenou novou. Mám ještě nabíječku od Telwinu, kde je klasické trafo, dá okolo 5A max. Ta už ale dokáže nabít autobaterii na napětí okolo 16,8V, což by mělo být plné nabití. Tu modelářskou tedy už raději nebudu používat.

Nebudu rozporovat názory na nabíjení Pb startovacích akumulátorů a kdy že je naplno nabitá a kdy ne.
Ale nastartuj si auto a změř napětí na akumulátoru, nebo si píchni Vmetr do zapalovače (ale ověř si, jak měří) a podívej se, na jaké napětí Ti auto vlastně nabíjí. A hlavně podle toho si vyber baterku, jakou si koupíš. Koupit si (třeba) Ca když Ti auto nabíjí na 13,9V je škoda suroviny na její výrobu......


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 05.12.2017 20:03 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 24.8.2011
Příspěvky: 108
Bydliště: Ostrava-Dubina
Nebudu rozporovat názory na nabíjení Pb startovacích akumulátorů a kdy že je naplno nabitá a kdy ne.
Ale nastartuj si auto a změř napětí na akumulátoru, nebo si píchni Vmetr do zapalovače (ale ověř si, jak měří) a podívej se, na jaké napětí Ti auto vlastně nabíjí. A hlavně podle toho si vyber baterku, jakou si koupíš. Koupit si (třeba) Ca když Ti auto nabíjí na 13,9V je škoda suroviny na její výrobu......[/quote]
Dalo by se to nějak dále rozvést o těch vápníkových baterkách?

_________________
Zatím se učím a učím se pořád, ať je to cokoliv, i když penze se blíží


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 05.12.2017 20:12 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 1696
Bydliště: Jaroměř, ČR
Obrázky: 0
[/quote]
Dalo by se to nějak dále rozvést o těch vápníkových baterkách?[/quote]

Ono na tom vlastně nic není. Zjednodušeně řečeno Pb aku s přísadou vápníku plynují při vyšším napětí. Běžná Pb startovací baterka začíná plynovat někde kolem 13,8V, Ca nad 14,5V (jak která)
Je to jen a proto, aby se akumulátor mohl nabít víc a nebylo nutné odmontovávat zátky (což jde za jízdy velmi problematicky) Navíc některé Pb baterie nelze při nabíjení "odvíčkovat" i proto, že se poruší "rekuperační" prostředí, ve kterém se plynný vodík a kyslík slučuje zpět na vodu.
Velmi zjednodušeno.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 05.12.2017 20:35 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 24.8.2011
Příspěvky: 108
Bydliště: Ostrava-Dubina
novfra píše:

Dalo by se to nějak dále rozvést o těch vápníkových baterkách?[/quote]

Ono na tom vlastně nic není. Zjednodušeně řečeno Pb aku s přísadou vápníku plynují při vyšším napětí. Běžná Pb startovací baterka začíná plynovat někde kolem 13,8V, Ca nad 14,5V (jak která)
Je to jen a proto, aby se akumulátor mohl nabít víc a nebylo nutné odmontovávat zátky (což jde za jízdy velmi problematicky) Navíc některé Pb baterie nelze při nabíjení "odvíčkovat" i proto, že se poruší "rekuperační" prostředí, ve kterém se plynný vodík a kyslík slučuje zpět na vodu.
Velmi zjednodušeno.[/quote]


Díky za vysvětlení.

_________________
Zatím se učím a učím se pořád, ať je to cokoliv, i když penze se blíží


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 05.12.2017 21:31 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.5.2006
Příspěvky: 9047
Bydliště: Bratislava dnv SK
Ja som raz na jar (po prejazdenej zime v pohode bez problémov so štartovaním)
nabil z auta model ešte na 8článok 1000mAh niklákov 2x, a pri treťom pokuse došla kapacita Pb.
A potom do nej takmer 3Ah aj naspäť ešte išlo nabiť a bola plná..
Len pre podpichnutie že 55Ah na štítku vôbec nič neznamená a 35Ah z nich by bolo krásne číslo...

No ale pre tých čo teraz potrebujú autobaterku Pb12V nejak dobiť a nemajú nič len modelársky nabíjač,
- 4s A123(LiFe) sa nabíja CCCV (čiže rovnako ako zjednodušené Pb) na koncové napätie 14,4V (=4x3,6V)
a to je oveľa krajšie než 13,8V hlavne pri krátkom dobití alebo aj ak to chcete aj trošku nechať plynovať.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 36 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz