px




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 35 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Jak jsem se zklamal v LiPol WhiteLine
PříspěvekNapsal: ned 24.09.2017 19:10 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 5490
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
Včera jsem byl protáhnout Sbacha na elektriku. Snad po dvou minutách mě začala telemetrie řvát, že baterka 4S 2,6Ah má jeden článek pod 3,5V. Odebráno 980mAh. Přistál jsem, dal druhou a Sbacha tolik nehonil. Tentokrát podpětí 3,5V po odběru 1450mAh. U třetí to bylo stejný. Všechny jsem na letišti nabil a další lety to bylo trochu lepší, z 2,6Ah šlo odebrat maximálně 1600-1700 mAh. Před nabíjení,a po nabití měly články rozdíl max 5 setin Voltu.
No docela zklamání, baterky jsou 2 ks starý rok a jedna 3/4 roku. Ani jedna není nafouklá, nikdy při lítání nespadla pod 3,5V a stejně nemaj kapacitu. Je to možný, že takhle příšerně reagují na okolní teplotu? Bylo kolem 13 stupňů. Před cca 3 týdny jsem z těch samejch baterek při teplotě kolem 23 st. dostal skoro 2,4Ah. Pokud s těma baterkamu půjdu v zimě až bude kolem 5 stupňů, to neodlítám vůbec nic. Myslel jsem, že Foxy byly ještě větší šajz ale takhle strašně s teplotou kapacitu neztrácely. Je to normální?
Otázka zní, co sehnat za baterky, který by tolik nebyly citlivý na teplotu?
Díky
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
PříspěvekNapsal: ned 24.09.2017 20:23 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 29.1.2004
Příspěvky: 5445
Bydliště: Týn nad Vltavou
Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
:lol: Nevim ale až na nějaký takový přijdeš, bude to nejspíš na nobelovku ;-) Každopádně zas taková zima snad dneska nebyla ne? Já lítám docela běžně i při teplotách kolem nuly, baterky občas zahřeju v autě na pokojovou teplotu, ale i studený docela fungujou (teda, pokud nejsou tak starý, že už nefungujou ani teplý). Poslední dobou lítám hlavně Hacker Topfuel a SLS.

_________________
Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: ned 24.09.2017 21:45 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 12.12.2010
Příspěvky: 4406
Bydliště: Brno
Obrázky: 8
WhiteLine ?
Zkoušel jsem 2200mAh/3s asi 3 sezony zpátky.
Přejmenoval jsem je na ShitLine a umístil do sběrného dvora :mrgreen:
Accu je potřeba asi tak pod 10°C uchovávat při létání v teple.
Např. na malé accu do halových modelů používám vyhřívaný box (12V).


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: ned 24.09.2017 23:02 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 5490
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
HonzaS píše:
:Každopádně zas taková zima snad dneska nebyla ne? Já lítám docela běžně i při teplotách kolem nuly, baterky občas zahřeju v autě na pokojovou teplotu, ale i studený docela fungujou (teda, pokud nejsou tak starý, že už nefungujou ani teplý). Poslední dobou lítám hlavně Hacker Topfuel a SLS.


Hmm, ale já psal o včerejšku (sobota ráno). :mrgreen: A to bylo opravdu 13 stupňů a zrovna se zvedla mlha. Právě, že jsem chodil několik sezón lítat i v zimě mezi 0-5 stupňů a i ty blbý nafouklý, 3 roky starý Foxy měly větší kapacitu a vydržely dýl než tyhle rok starý WhiteLine při teplotě 13 stupňů. Proto mě to překvapilo, hlavně když vím, že na konci srpna (bylo o 10 stupňů víc), dávaly téměř deklarovanou kapacitu.
Zkusil jsem jednu po nabití vybít na procesorovce 25A (asi tak střední proud, co lítám) do 3,5V v pokojovce 21 st. a dostal jsem z ní 2390mAh. To je přeci divný, že při teplotě o 8 stupňů nižší mají jen 1-1,4 Ah. Kdyby to bylo při 0 stupňů, tak bych se nedivil... No příště zkusím přicpat chladící ďouru aby na baterky tolik nefoukalo od vrtule a položit baterky před použitím na hlavu motoru Citróna, tam je po 3 km na letiště kolem 45 stupňů.
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 25.09.2017 7:15 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 3873
Podívej se na měření v článku http://www.rcex.cz/?p=1438 - on je pokles výkonu u LiPOL v chladu opravdu brutální.
Sice "každý ví", že zima má vliv, ale teprve když se člověk podívá na podobné měření se stejnou baterkou v jediném grafu, tak pak mu dojde, jak moc velký ten vliv je... Zajímavé je mimo jiné i to, že zlom není až u nuly, ale spíš už někde kolem 10st. Typický je v tom grafu u 0st i růst výkonu po nějaké době letu, kdy se baterka zahřeje "vnitřně"- opět ukázka velkého vlivu teploty.

Sám si s tímto "užívám" na zimní lize RCVN s F5J modelem - teploty běžně pod nulou, v těchto podmínkách mám mnohdy problém model vůbec dostat za 30s do určené vypínací výšky 140-160m, v teple přitom jde v pohodě nad 200m. Člověk se "baví" nošením baterek ve slipech na těle, což trochu pomůže, ale opravdu zima je malér velký.

Jinak poznámka na okraj - při létání v teplotě pod 5st je docela vhodné nabíjet jen na 4,1V/čl (třeba Cellpro dělá samo od sebe), je to pro životnost docela vhodné...

Co se týče Whiteline, já to vždycky vnímal jako spíše levnou řadu pro běžné použití a i moje drobné zkušenosti (měl jsem tuším dvě menší sady) takto vycházely. Pokud nebyla snaha ždímat je na doraz, tak celkem spolehlivě odevzdaly co měly, nic více, nic méně...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 25.09.2017 7:33 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.9.2008
Příspěvky: 2260
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom
Máme s nimi rovnako zlé skúsenosti:
http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id= ... re-turnigy

Niečo o teplotnej závislosti vnútorného odporu LiPoliek:
http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id= ... ne-teploty

_________________
Realistické RC modely - http://rcmodely.cevaro.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 25.09.2017 11:21 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 18.10.2014
Příspěvky: 86
Bydliště: Brno-venkov
Obrázky: 3
Zdravím,
já tuto značku používám cca 6 sezon, co lítám. A bez problémů. máme tří a čtyř články, 2200, 2600 a 3400 mAh v počtu několika desítek. Takže asi co zkušenost s určitou značkou, to názor.

_________________
Graupner MX-12,Filip 600 V, Katana VAModels, EDGE 540 Great Planes, Pohoda, Z-37 ve výstavbě


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 25.09.2017 11:28 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 3873
On taky mior na cevaro popsal špatné zkušenosti s verzí 1000 a 1350mAh, verze 2200mAh parametrově docela seděla i v jeho případě. Bohužel jsme zase u toho samého - LiPOL je loterie u úplně všech značek.
V mém případě bych například za vůbec nejhorší LiPOL, jakou jsem kdy koupil, označil jednu sadu Hacker EVO. Tedy to vůbec nejznačkovější, co si lze představit, ale přesto se objevil totálně ulítlý kus :-(


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 25.09.2017 11:38 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 18.10.2014
Příspěvky: 86
Bydliště: Brno-venkov
Obrázky: 3
Mě kdysi doporučily LiPolice Platinum edition 55C. Strašný. Prej špička!!!! Pol prvním nabití objem o cca 1/3 větší, do éra už nevlezla, tak šla z domu.

_________________
Graupner MX-12,Filip 600 V, Katana VAModels, EDGE 540 Great Planes, Pohoda, Z-37 ve výstavbě


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 26.09.2017 5:43 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 16.11.2009
Příspěvky: 303
Bydliště: Čechtice
A není vybíjení 2400mAh z 2600 baterky trošku moc? Co vím, tak pro spokojenou dlouhoou životnost, by se jakékoliv baterky na bázi lixx neměli vybíjet na víc jak 80%. Tj. z 2600 odebrat max 2000.

_________________
Lantian LT210, Sky Surfer X8
Frsky Taranis X9D


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 10.10.2017 0:08 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 5490
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
Dnes jsem si byl zalítat. Bylo kolem 5 st.C. a zjistil jsem, že ty moje WhiteLine jsou naprosto nepoužitelnej shit. I když jsem je před letem nechal položený na bloku motoru auta a do letadla jsem je dával že v ruce hřály, tedy cca 40 st.C, tak deklarovaná kapacita 2,6Ah po odebrání 1,1Ah spadaly pod 3,5V při odběru 20A. No to není ani třetina....
Je to divný, nejsou nafouklý, nikdy nespadly při zátěži pod 3,4V, když je vyndám z letadla jsou na 0,1V stejný.
Zlatý Foxy, který jsem měl před tím a kde kdo se po nich ofrňuje. Ty se sice nafoukly, nejspíš že jsem ještě v tý době neměl článkovou telemetrii ale i s 3 roky starejma se dalo v chladnu lítat kolem 5 minut a v teple 8 minut. Tyhle jsou necelej rok starý a téměř nepoužitelný, za cca 2,5 minuty prázdný. Všechny 3 kusy, co mám... :roll:
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: ned 15.10.2017 12:20 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 31.7.2016
Příspěvky: 189
Bydliště: Brno-venkov, Jih.
U mě zase naopak. 2 roky starý whiteline 2200mAh a byly supr. Než jsem jednu rozbil i se stíhačkou a druhou minulej týden utopil i s člunem. A Foxy? 2200mAh 40/80 C koupena 5/2017 už z nídostanu jen 800mAh! Ty baterie jsou fakt loterie! Ale docela drahá.

_________________
Mavic pro, Funtic 2, Venus 3d pro, ME 163 , Funcub 1400, Flite test mini Arrow, Eachine Fury Wing.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 15.10.2017 18:49 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 5490
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
Dnes jsem u Sbašiska ucpal všechny ďoury v haupně aby nefoukalo na baterky a ohřívaly se od motoru. To jsem zvědavej, jestli se doba letu nějak výrazně zlepší, když kolem nich nebude fučet ledárna od vrtule. Doufám, že se nedostanu do opačnýho extrému a nepřehřeje se motor a regl. :roll:
Teplotní sondu pro Jeti telemetrii bohužel nemám.
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: ned 15.10.2017 21:24 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 12.12.2010
Příspěvky: 4406
Bydliště: Brno
Obrázky: 8
Ucpávat chlazení ? Tak to tedy opravdu nevím...
Pokud dáš do letadla baterie ohřáté alespoň na 10-15°C, tak by při teplotách nad nulou
měly odevzdat většinu toho, co se od nich očekává.
Moje všechny accu se takto doposud chovají způsobně :D .
A nepomohlo by poohlédnout se po kvalitnějších accu ?
Třebas zde: https://www.stefansliposhop.de/Akkus:::173.html


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: ned 15.10.2017 23:22 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 5490
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
Kdybys četl vlákno od začátku, tak bys věděl, že ty baterky při okolní teplotě 20 byly ještě počátkem září naprosto bezproblémový ale po dalších cca 3 nabitích s venkovní teplotou kolem 10 nepoužitelný, kapacita 3x nižší, než při 20. Dělaj to tři, stáří 0,75 až rok úplně stejně a tak jsem chtěl udělat pokus, jestli když zvýším teplotu v trupu tak se to nezlepší. Podle telemetrie beru z baterek 4S1P 2,6Ah mezi 20 -30A a po letu jsou v ruce teplotně neutrální tak si myslím, že se bez chlazení nepřehřejí. Je to jen pokus, když se nepovede, tak je tak jako tak zahodím.
Dík za odkaz ale zrovna na ty SLS Quantum jsem od místního elektrovrtulníkáře moc dobrý reference nedostal.
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 35 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz