Autor |
Zpráva |
jyrry
|
Napsal: čtv 19.10.2017 16:47 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Ještě zkusím položit jednoduchou a nezáludnou otázku a poprosím o jednoduchou odpověď, stačí 3 čísla a čím to bylo zjištěno: Jaký vnitřní odpor mají 3 články LiIon packu 3s1p Power Ion po jedné letové sezoně? Měřeno předpokládám běžnou modelářskou nabíječkou (která to umí). Děkuji.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
G0tik
|
Napsal: čtv 19.10.2017 17:19 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 26.9.2006 Příspěvky: 1216
|
Ak to chces vyskusat tak kludne do toho, bude to fungovat tak ako som povedal - teda pri priemernom odbere 20A, spickovom 35A, t pri pristavani 60-70°C, 250 cyklov 65-75% povodnej kapacity. Teda zapozicianim nic nezistis, iba to ze to ide, lepsie je s nimi odlietat cez 200 cyklov a potom sa da hovorit. U nas pred rokmi lietali tie VTC4 (alebo este VTC3?) v akrobatoch <30A a nikto si nestazoval, to bolo este v casoch ked LiPol neboli na takej urovni ako dnes. Najlepsie su na tom: Sony VTC5A - 25A trvalo (vtc5=/=vtc5a, 2 typy) Sony VTC6, Samsung 30Q, LG HG2 - 20A, cca take iste parametre vsetky 3 Samsung 25R, VTC4 - 20A, nizsia kapacita nez tie vyssie a skusenosti hovoria ze pokles kapacity po 250 cykloch je o 10% vacsi atd. Ten spickovy odber 35A je tak na hrane pouzitelnosti, ale tie VTC5A by to mohli zvladnut. Asi najlacnejsie sa daju zohnat na fasttechu.
|
|
Nahoru |
|
|
HavelAircraft
|
Napsal: čtv 19.10.2017 19:16 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 14.11.2013 Příspěvky: 1386 Bydliště: Chocerady
|
jyrry píše: Ještě zkusím položit jednoduchou a nezáludnou otázku a poprosím o jednoduchou odpověď, stačí 3 čísla a čím to bylo zjištěno: Jaký vnitřní odpor mají 3 články LiIon packu 3s1p Power Ion po jedné letové sezoně? Měřeno předpokládám běžnou modelářskou nabíječkou (která to umí). Děkuji. Jednoduchá odpověď nevím. nikdy jsem vnitřní odpor článku neměřil. opravdu mě zajímá jen to kolik ampér z baterky dostanu a jakou mají kapacitu. teplota po použití v kombatu cca 40-50 stupňů záleží na chlazení. 50 mají nechlazené. Baterky používám pouze sonny VTC4 VTC5 - od českého dodavatele,kdy mají jistou historii a původ. Ony baterky z různých zdrojů se jako originál dost často jen tváří. Vím že se tu řeší odběr velkých proudů,ale reakce byla na dotaz uživatele. kdy se o tak velké proudy opravdu nejedná. navíc při stejné hmotnosti může u li-on mít o 2800mAh větší kapacitu
_________________ www.havelaircraft.cz info@havelaircraft.cz Facebook- Havelaircraft
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: čtv 19.10.2017 19:40 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
HavelAircraft píše: ... opravdu mě zajímá jen to kolik ampér z baterky dostanu a jakou mají kapacitu... Ale mně zajímá ještě napětí při tom proudu protože výkon je daný součinem proudu a napětí, jedno bez druhého nemá vypovídající hodnotu. Pokud 6s3p LiIon bude mít citelně menší napětí než zdravý 6s LiPol při stejném proudu, je to pro mně pasé protože už s 6s letím tak nějak nepříliš přemotorovaně. Kromě toho za jednu sadu 6s3p LiIon pořídím 2 sady 6s 5000mAh LiPol 20-30C. Navýšení kapacity by bylo lákavé ale nevěřím že mi bude stačit 6s3p když už se plácnu přes kapsu. Prostě obecně pokud mám éro "naučené" na LiPol, zajímá mně jestli si nezhorším jeho výkony použitím LiIon. Stále si myslím že ano. Odměnou bude ale vyšší životnost. Snad.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: čtv 19.10.2017 19:43 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
HavelAircraft píše: ... reakce byla na dotaz uživatele. kdy se o tak velké proudy opravdu nejedná. navíc při stejné hmotnosti může u li-on mít o 2800mAh větší kapacitu honz74 pon 16. říj, 2017 14:02 píše: ... S vrtulí 22/10 když byly baterky nový tam teklo ve špičce přes 100A. Je 33A na článek malý nebo velký proud?
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
igorb
|
Napsal: čtv 19.10.2017 19:48 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.3.2007 Příspěvky: 4778 Bydliště: SK Bratislava
|
jyrry píše: Ale mně zajímá ještě napětí při tom proudu protože výkon je daný součinem proudu a napětí, jedno bez druhého nemá vypovídající hodnotu. ... Stále si myslím že ano. nepochybne, preto som sa na to pytal, odpoved zatial nie je ... ale mozno sa dokopem ze ten pack zletujem kym niekto odpovie :- )))))))))))
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: čtv 19.10.2017 19:51 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
igorb píše: ... mozno sa dokopem ze ten pack zletujem kym niekto odpovie :- ))))))))))) Tak honem letuj !!!!!!!!! Chci vidět napětí a proud !!!!!!!
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: čtv 19.10.2017 19:53 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
jyrry píše: Je 33A na článek malý nebo velký proud? Pro Tvoje použití ještě nikdo žádnou LiIonku nevymyslel a nevyrobil. A to říkám jako odpůrce pytlíků.
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: čtv 19.10.2017 19:57 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Zdeňku, to byl původní dotaz, 100A tahat z té sady 6s3p. Jsem skromnější a stačilo by mi 45A z 6s3p LiIon při zachování napětí jako u sady 6s 5000mAh LiPol 20-30C.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
igorb
|
Napsal: čtv 19.10.2017 20:01 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.3.2007 Příspěvky: 4778 Bydliště: SK Bratislava
|
jyrry píše: Tak honem letuj !!!!!!!!! Chci vidět napětí a proud !!!!!!! Neviem ci staci skusat nasucho, lebo zaujimave je to az pri 30A a taku vybijacku nemam. JV to skusal v normalnom uputanci, podla toho co pisal, bolo citit rozdiel, a kedze lietame s governormi, ktore prave rozdiely v napeti "vymazu" znamena to ze mu napetie padlo az tak ze governor nestihal, co sa deje pod 3,4V co by asi tak zodpovedalo tomu co vidim na grafoch (verzia 5A). Vypinacie napetie mame na 3,2V tak by som sa aj bal ze to za letu vypne. Cize vo velkom modeli to skusat nejdem, musim postavit mensi, alebo reinkarnovat nejaku starsiu vykopavku. Este uvidim. V tvojom pripade by som to videl +1 clanok navrch :- ))
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pon 18.12.2017 10:02 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
|
Konečně jsem se dostal k reálným pokusům s pohonnou sadou LiION - Konion 2600mAh VTC5. Musím říct, že pocity mám dost smíšené... Zaprvé ač to je značkové Sony, tak z toho rozhodně nedostanu deklarovanou kapacitu, maximálně něco okolo 2500mAh - není to vyložená tragédie, ale Vybíjecí křivka je proti LiPOL daleko lineárnější - v podstatě plynulý pokles napětí až k 3V/čl, není tam stav, že drží napětí a pak "spadne". Z toho plyne větší změna výkonu během letu, nemusí to vadit vždy, někdy ale ano. Co se týče chování při vyšších proudech, tak to žádná ztělesněná tvrdost není, nicméně cca 25A z toho tahat jde ještě relativně přijatelně. Proti LiPOL 2200mAh nic moc, ale použitelné to je. Když to shrnu, tak sice nejsem vyloženě nespokojený, ale ani nemohu potvrdit některá nadšená hodnocení, hlavní vadou proti LiPOL je obpravdu o dost vyšší Ri a menší proudová zatižitelnost. V reálu například v F5J tahám krátkodobě podobné proudy, jaké se jeví jako maximum pro Konion, z malinké sady 500mAh... Bude to dobře použitelné při paralelním spojení, třeba 2s2p do lodi s odběrem maximálně 30A nebude mít chybu a pokud se potvrdí vyšší životnost, tak nebude co vytknout. Ale u letadel je to složitější, smysl to dává spíš ve spojení s pohonem pro LiION vyloženě navrženým (ubrat kV, vzít více článků, aby byl nižší proud), jako přímá náhrada za pohon dobře fungující s LiPOL to bude vesměs spíše zhoršení (nižší výkon nebo vyšší hmotnost).
Naposledy upravil tomashr dne pon 18.12.2017 13:09, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: pon 18.12.2017 12:26 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Vítám mezi kacíře
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pon 18.12.2017 13:06 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
|
Já asi nejsem klasický "kacíř" ani z jedné strany, spíš se odmítám na některou stranu přiklonit jednoznačně... Dokážu si totiž namodelovat jak režim použití, kde budou LiION téměř geniální (třeba něco jako popisoval svého času graup15 pro copter), ale zrovna tak i situace, kdy by to bylo naprosto nesmyslné. Dá se říct, že tohle jsem si myslel již dříve, ale detailnější osobní test tento názor ještě prohloubil.
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: pon 18.12.2017 13:30 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 24.4.2003 Příspěvky: 10764 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Ty VTC5 vypadají papírově docela dobře, ale ten vnitřní proud je zabíjí. Dlouho jsem pátral, jak tu pojistku vyřadit. Rizika bych bral. Ale odpor 50mOhmů neberu.
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pon 18.12.2017 14:10 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
|
Teď úplně nechápu, o čem píšeš - mě nabíječ u VTC5 ukazuje vnitřní odpor kolem 22miliohmů na článek a ze zkušenosti bych řekl, že vesměs ukazuje víc, než je to ve skutečnosti...
I to je dost, LiPOL 2200mAh jdou při stejném měření (tedy porovnání hodnověrné, neřešme absolutní hodnotu) běžně pod 10 miliohm, ale přeci jen 50mOhm to není. Když už jsme u toho porovnávání, tak u VTC5 2600mAh mi vnitřní odpor vychází dost podobně, jako u fakt dobrých LiPOL 500mAh nebo mírně horších 850mAh...
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|