|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 13 ] |
|
Papir
|
Napsal: sob 30.09.2017 22:10 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 25.7.2006 Příspěvky: 1054 Bydliště: Česká Lípa
|
Samo o sobě to problém není. Mohl jsi ji jen dost vybít a je to. Nebo drobná chyba měření, nic víc. 50mAh je nic. Pokud není nafouklá, nabouraná nebo tak něco, tak není důvod se ji zbavovat pokud dává co od ní chceš. Papíra
_________________ DJANGO - výrobce, ION, ASW 28, LF 109, ..., T14SG www.vpmodel.cz
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: ned 01.10.2017 7:20 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6021 Bydliště: Praha ČR
|
Taky mi to přijde v pohodě, u slušnějších baterek mimochodem není až tak neobvyklé, když kapacita v mAh při testu je o něco vyšší než udaná. Je to třeba brát procentuálně, ne v absolutní hodnotě a v tomto ohledu je 2250 do 2200 o ničem, to je jen něco kolem 2% rozdíl. Začal bych o tom přemýšlet tak u 5% a "panikařit" u 10% - takováto odchylka už může naznačovat problém buď s baterkou, ale taky (což je ve výsledku horší) s ujetím kalibrace nabíječky.
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: ned 01.10.2017 12:27 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Tomáši, jak moc se musí aku před testem vybít aby se do ní vešlo víc než jmenovitá kapacita? Není to cyklus na rozloučenou?
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Jožina
|
Napsal: ned 01.10.2017 21:31 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 13.7.2015 Příspěvky: 13 Bydliště: brno
|
Děkuji za komentáře. Určitě jsou oba packy "větší" než nové (mírně oteklé) a snažím se nevybíjet více než 80%, a tomu tak bylo i v tomto případě.
|
|
Nahoru |
|
|
OPR
|
Napsal: stř 04.10.2017 6:25 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.7.2010 Příspěvky: 5680 Bydliště: Kamenice - Praha východ Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
|
Pokud ti to při nabíjení nepřeleze 4,2V asi bych z tohoto konkrétního případu nic zvláštního nevyvozoval.
Horší spíš je to, že (i když nabíjíš malým proudem) určitě jsi baterku vylétal více než 80% kapacity. Pokud by ti tam zbylo něco okolo 3,65 - 3,7V po dolétání na článek, tak v životě tohle do baterky nedostaneš. (při správném programu nabíjení bez vědomého poškození accu)
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: stř 04.10.2017 8:17 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6021 Bydliště: Praha ČR
|
jyrry píše: Tomáši, jak moc se musí aku před testem vybít aby se do ní vešlo víc než jmenovitá kapacita? Není to cyklus na rozloučenou? Neni, jsou kupodivu porad vyrobci, kteri deklaruji “opatrne”, takze realne da vic, nez je na ni napsane. Treba u nekterych GensAce se k tomuto doberes i pri “normalnim” vybiti nekde u 3,25V/cl...
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: stř 04.10.2017 12:24 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 24.4.2003 Příspěvky: 10762 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Neznám "Equilibrium Mini V2 s balancerem", ale nemůže mít zapnuté nastavení balancovaní i během fáze CC ? Tohle by totiž dle mě dramaticky měnilo "prapálenou energii na balanceru".
|
|
Nahoru |
|
|
OPR
|
Napsal: čtv 05.10.2017 6:09 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.7.2010 Příspěvky: 5680 Bydliště: Kamenice - Praha východ Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
|
tomashr píše: Neni, jsou kupodivu porad vyrobci, kteri deklaruji “opatrne”, takze realne da vic, nez je na ni napsane. Treba u nekterych GensAce se k tomuto doberes i pri “normalnim” vybiti nekde u 3,25V/cl...
Normální vybití 3,25V na článek? A v jaké aplikaci takovou Gens Ace používáš? U mne ve vrtulníku by to byla již smrt modelu.
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: čtv 05.10.2017 7:49 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6021 Bydliště: Praha ČR
|
Pozor - tohle je domaci kapacitni test!!! O normalni stav po letu fakt nejde Obcas takto sice “vysaju” baterku v racecopteru, ale to skutecne neni zadouci...
|
|
Nahoru |
|
|
OPR
|
Napsal: čtv 05.10.2017 9:12 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.7.2010 Příspěvky: 5680 Bydliště: Kamenice - Praha východ Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
|
Aha, já mysle, že se tu bavíme o problému vzniklém při užití normální modelářskou činností či provozem. Ne o laboratorních pokusech.
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: pon 09.10.2017 21:06 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 8.7.2011 Příspěvky: 6960 Bydliště: Písek, ČR
|
Taky asi bude hrát roli nějaká "účinnost" nabíjení, žádná baterka není dokonalá, ta chemie nefunguje tak že dodaný náboj se z baterky všechen dostane zpátky při vybíení. Též se při nabíjení vyzáří nějaké teplo a to je dodané jak jinak nežli v podobě proudu při nabíjení. Tedy pokud z baterky chci dostat 2200 mAh při jejím vybíjení, nutně při nabíjení z nabíječky musím odčerpat více než 2200 mAh. Jak píšeš, přes dva roky staré, 100 cyklů - tam už kapacita jistě nebude jako u nové, ale také ta účinnost nabíjení bude hodně špatná. Takže bych to že do nich cpeš přes 2200 bych bral možná za normální. Zajímavé by bylo zjištění (měřením), jakou kapacitu z nich dostaneš ven.
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 13 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|