Autor |
Zpráva |
HonzaS
|
Napsal: pon 16.10.2017 0:26 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 29.1.2004 Příspěvky: 5848 Bydliště: Týn nad Vltavou Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
|
to teda nevim od koho byl ten místní vrtulníkář sponzorovaný nebo jak se k nim choval, ale na SLS jsem zatím neslyšel křivý slovo. V mém okolí se pohybují všechny možné velikosti od 120 po 12 000mAh a dobrý.
_________________ Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
paveld
|
Napsal: pon 16.10.2017 7:23 |
|
Helimaniacs Brno
|
|
|
Registrován: 12.12.2010 Příspěvky: 4475 Bydliště: Brno Obrázky: 10
|
Celerone: Vlákno jsem od začátku četl a napsal jsem Ti jen svůj názor a pokusil se poradit. Toť vše.
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: čtv 19.10.2017 23:48 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Pořídil jsem dvojsondový telemetrický měření teploty a dnes jsem šel na letiště dál zkoumat White Line baterky. Venkovní teplota byla na začátku 15, ke konci 12 stupňů. Letadlo Sbach FMS. Jedna sonda byla přilepená na chladiči regulátoru, druhá na batérkách a přimáčknutá přes tvrdý molitan. Na první let jsem nechal všechny díry na hapně volný. Z batérek jsem dostal při odběru 25-30A pouze 1360mAh při poklesu na 3,5V nejslabší článek. Teplota baterek za letu nepřekročila 17 a reglu 26 stupňů. Po přistání baterky vylezly na 32 a regl na 34. Vypadá to, že za letu frčí trupem velkej průvan, kterej baterky, regl a sondu intenzivně ochlazuje a teprve po přistání se ohřejí na teplotu ruky. Na druhý let jsem zacpal obě boční díry v haupně molitanem a spodní nechal volnou. Z batérek jsem dostal při odběru 25-30A 1845mAh na 3,5V. Teplota baterek za letu nepřekročila 26 a reglu 32 stupňů. Po přistání baterky vylezly na 29 a regl na 38. Na tom je vidět, že boční díry haupny už moc neofukovaly baterky, co jsou v "horním patře" konstrukce trupu ale ta spodní malá díra foukala stále dost na regl ve "spodním patře" trupu. Na třetí let jsem ucpal i tu spodní díru. Z batérek jsem dostal při odběru 25-30A 2240mAh na 3,5V. Teplota baterek za letu nepřekročila 28 a reglu 44 stupňů. Po přistání baterky vylezly na 34 a regl na 48. Jak je vidět, i když se ucpou všechny díry v haupně, na chlazení stačí jen 1 mm mezera mezi kuželem a haupnou. Další 3 lety jsem znova zkusil předešlý kombinace s čerstvě nabitejma baterkama, výsledky měření byly podobný, spíš ještě lepší. Motor jsem zkoušel po přistání jen prstem, dal se udržet, takže víc než 60 neměl ani když bylo vše zacpaný. Takže v haupně udělám přepážku, co požene vzduch od spodní díry pouze na regl. Příště ještě zkusím zacpat dvě výfukový díry vzadu na trupu ale počítám, že to už nic nepřinese. Takže co vy na to? Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
ddano007
|
Napsal: pát 20.10.2017 7:22 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 18.3.2010 Příspěvky: 2881 Bydliště: Zavar, SK
|
Super meranie, díky moc. Že stačí už 14 stupňov, aby baterky začali protestovať, že im je zima, to som som si aj u svojich všimol, ale takéto precízne meranie som nerobil... Len drobnú pripomienku k vylietanej kapacite: ťahať 2240mAh z 2600mAh baterky je na môj vkus trochu za hranou, ja by som by som šiel dole tak pri 2000mAh ...
_________________ X9D & T16Pro & TX16S & nejaké lietadlá, heli a koptéry www.rcmodelytt.sk
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: pát 20.10.2017 10:59 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
ddano007 píše: Len drobnú pripomienku k vylietanej kapacite: ťahať 2240mAh z 2600mAh baterky je na môj vkus trochu za hranou, ja by som by som šiel dole tak pri 2000mAh ... Vono je to těžký, když zrovna přijedou na letiště čtyři "jezdiči" s autama a mašinama a není kam přistát. Tak jsem se posledních asi 150 mAh plazil na proudu kolem 9 A podél letiště a čekal až bude volno. Baterky pod 3,5 nešly a po přistání vyskočily na 3,7V tak se snad nic nestalo. Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
Genagen
|
Napsal: pát 20.10.2017 12:05 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.1.2010 Příspěvky: 1657 Bydliště: Praha
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Ja mel ted modry turnigy 1600 1p3s 40c. Kupoval jsem ctyri na jednou. Vsechny ctyri mely u jednoho clanku velmi vysoky vnitrni odpor. Pristaval jsem cca po vycerpani cca 900 mAh. Nafoukly se po dvou cyklech. o cca 15-20ti u kazde jsem je vyhodil - bylo o usta s tim letat.
Jenom pro zajimavost mam vcera mi u ntb za 80kKc prisla servisni hlaska, ze se vsechny svolavaji do servisu bo baterky s varovanim, pokud meni case struktru, tak se ma ihned prestat pouzivat. A to sou to lionky.
|
|
Nahoru |
|
|
OPR
|
Napsal: čtv 02.11.2017 20:58 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 21.7.2010 Příspěvky: 5680 Bydliště: Kamenice - Praha východ Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
|
Celeron píše: Kdybys četl vlákno od začátku, tak bys věděl, že ty baterky při okolní teplotě 20 byly ještě počátkem září naprosto bezproblémový ale po dalších cca 3 nabitích s venkovní teplotou kolem 10 nepoužitelný, kapacita 3x nižší, než při 20. Dělaj to tři, stáří 0,75 až rok úplně stejně a tak jsem chtěl udělat pokus, jestli když zvýším teplotu v trupu tak se to nezlepší. Podle telemetrie beru z baterek 4S1P 2,6Ah mezi 20 -30A a po letu jsou v ruce teplotně neutrální tak si myslím, že se bez chlazení nepřehřejí. Je to jen pokus, když se nepovede, tak je tak jako tak zahodím. Dík za odkaz ale zrovna na ty SLS Quantum jsem od místního elektrovrtulníkáře moc dobrý reference nedostal. Jirka Dostaneš ode mne dvě rady. První, pokud jsi s baterkami nespokojený a již stojí za hovno - tak je vyhoď a pořiď něco co ve tvé aplikaci obstojí. Tyto baterie to evidentně nejsou. Druhá, od elektro vrtulníkářů verdikty ohledně kvality lipol accu, ty coby elektroplošníkář, nemusíš brát úplně tak smrtelně vážně. Jelikož co je na prd do vrtunlíku, může do letadla ještě klidně dvě sezony posloužit (samozřejmě přiměřená vhodnost accu do dané plikace pohonu)
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: pát 03.11.2017 9:09 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Tak mi přidej třetí radu, co za 4S1P 2,6Ah pořídit. Maximální odběr za letu dle telemetrie 45A. Průměr kolem 25A. Díky Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: sob 04.11.2017 11:03 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Včera večer jsem si byl zalítat s houboletem Yak 54 s WhiteLine 3S1P 1,5Ah. Bylo asi 11 nad nulou. 4 lety a divný, pokaždý jsem z nich vycuc 70% a letovej čas 8,5-9 minut, stejně jako v létě. Pravdou je, že maximální odběr kolem 18A. Moc mě to hlava nebere, proč jsou 1,5Ah docela dobrý a 2,6Ah stejnej výrobce a typová řada se zimou naprostá katastrofa, půlka kapacity. Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: úte 07.11.2017 15:40 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
Ad Lindinger Wellpower - já ti mám dojem, že jsou v podstatě identické se zde kritizovanými WhiteLine, v obou případech jde o obchodní značku užívanou v EU, cíleno do dost podobné kategorie zákazníků, nic více a nic méně. Kvalita je jak kdy, někdy se trefí výborný kus, někdy je to naopak horší. Koneckonců i ty zde kritizované WhiteLine "za tepla" šlapaly, větší problém nastal až s poklesem teploty.
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: stř 08.11.2017 13:10 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Koukal jsem na stránky GensAce a 4S1P 2,6Ah asi nevyráběj. 2,5Ah má jen 25C, 2,7Ah je zase blbej rozměr, jsou široký a nízký, nevejdou se mi do šachty. navíc je maj nějak podezřele zlevněný. Kde je kupuješ, přímo na gensace.de? Není s níma nějakej problém s zasíláním? Díky Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: stř 08.11.2017 14:00 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 25.4.2003 Příspěvky: 10799 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Nakupoval jsem na přímo u Gens, nákup bez problémů, ale asi smůla na serii. Pořídil jsem si 4 sady. Po rozcvičení se mi dvě při prvním letu nafoukly. Další dvě ani do letadel nešly.
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: stř 08.11.2017 18:26 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20845 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
TomasC píše: ... asi smůla na serii. ... No, to říkám pořád - loterie ať je to jakákoli značka. Snad mimo Kokam.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|