Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 35 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: ned 15.10.2017 23:26 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 29.1.2004
Příspěvky: 5848
Bydliště: Týn nad Vltavou
Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
to teda nevim od koho byl ten místní vrtulníkář sponzorovaný nebo jak se k nim choval, ale na SLS jsem zatím neslyšel křivý slovo. V mém okolí se pohybují všechny možné velikosti od 120 po 12 000mAh a dobrý.

_________________
Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
PříspěvekNapsal: pon 16.10.2017 6:23 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 12.12.2010
Příspěvky: 4475
Bydliště: Brno
Obrázky: 10
Celerone:
Vlákno jsem od začátku četl a napsal jsem Ti jen svůj názor a pokusil se poradit.
Toť vše. :D


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 19.10.2017 22:48 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10494
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Pořídil jsem dvojsondový telemetrický měření teploty a dnes jsem šel na letiště dál zkoumat White Line baterky.
Venkovní teplota byla na začátku 15, ke konci 12 stupňů. Letadlo Sbach FMS. Jedna sonda byla přilepená na chladiči regulátoru, druhá na batérkách a přimáčknutá přes tvrdý molitan.
Na první let jsem nechal všechny díry na hapně volný. Z batérek jsem dostal při odběru 25-30A pouze 1360mAh při poklesu na 3,5V nejslabší článek. Teplota baterek za letu nepřekročila 17 a reglu 26 stupňů. Po přistání baterky vylezly na 32 a regl na 34. Vypadá to, že za letu frčí trupem velkej průvan, kterej baterky, regl a sondu intenzivně ochlazuje a teprve po přistání se ohřejí na teplotu ruky.
Na druhý let jsem zacpal obě boční díry v haupně molitanem a spodní nechal volnou. Z batérek jsem dostal při odběru 25-30A 1845mAh na 3,5V. Teplota baterek za letu nepřekročila 26 a reglu 32 stupňů. Po přistání baterky vylezly na 29 a regl na 38. Na tom je vidět, že boční díry haupny už moc neofukovaly baterky, co jsou v "horním patře" konstrukce trupu ale ta spodní malá díra foukala stále dost na regl ve "spodním patře" trupu.
Na třetí let jsem ucpal i tu spodní díru. Z batérek jsem dostal při odběru 25-30A 2240mAh na 3,5V. Teplota baterek za letu nepřekročila 28 a reglu 44 stupňů. Po přistání baterky vylezly na 34 a regl na 48. Jak je vidět, i když se ucpou všechny díry v haupně, na chlazení stačí jen 1 mm mezera mezi kuželem a haupnou.
Další 3 lety jsem znova zkusil předešlý kombinace s čerstvě nabitejma baterkama, výsledky měření byly podobný, spíš ještě lepší. Motor jsem zkoušel po přistání jen prstem, dal se udržet, takže víc než 60 neměl ani když bylo vše zacpaný.
Takže v haupně udělám přepážku, co požene vzduch od spodní díry pouze na regl. Příště ještě zkusím zacpat dvě výfukový díry vzadu na trupu ale počítám, že to už nic nepřinese.
Takže co vy na to? :)
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 20.10.2017 6:22 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 18.3.2010
Příspěvky: 2878
Bydliště: Zavar, SK
Super meranie, díky moc. Že stačí už 14 stupňov, aby baterky začali protestovať, že im je zima, to som som si aj u svojich všimol, ale takéto precízne meranie som nerobil... Len drobnú pripomienku k vylietanej kapacite: ťahať 2240mAh z 2600mAh baterky je na môj vkus trochu za hranou, ja by som by som šiel dole tak pri 2000mAh ... :?

_________________
X9D & T16Pro & TX16S & nejaké lietadlá, heli a koptéry www.rcmodelytt.sk


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 20.10.2017 9:59 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10494
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
ddano007 píše:
Len drobnú pripomienku k vylietanej kapacite: ťahať 2240mAh z 2600mAh baterky je na môj vkus trochu za hranou, ja by som by som šiel dole tak pri 2000mAh ... :?

Vono je to těžký, když zrovna přijedou na letiště čtyři "jezdiči" s autama a mašinama a není kam přistát. Tak jsem se posledních asi 150 mAh plazil na proudu kolem 9 A podél letiště a čekal až bude volno. Baterky pod 3,5 nešly a po přistání vyskočily na 3,7V tak se snad nic nestalo.
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 20.10.2017 11:05 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.1.2010
Příspěvky: 1657
Bydliště: Praha
Blog: Zobrazit blog (1)
Ja mel ted modry turnigy 1600 1p3s 40c. Kupoval jsem ctyri na jednou. Vsechny ctyri mely u jednoho clanku velmi vysoky vnitrni odpor. Pristaval jsem cca po vycerpani cca 900 mAh. Nafoukly se po dvou cyklech. o cca 15-20ti u kazde jsem je vyhodil - bylo o usta s tim letat.

Jenom pro zajimavost mam vcera mi u ntb za 80kKc prisla servisni hlaska, ze se vsechny svolavaji do servisu bo baterky s varovanim, pokud meni case struktru, tak se ma ihned prestat pouzivat. A to sou to lionky.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 02.11.2017 19:58 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.7.2010
Příspěvky: 5680
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
Celeron píše:
Kdybys četl vlákno od začátku, tak bys věděl, že ty baterky při okolní teplotě 20 byly ještě počátkem září naprosto bezproblémový ale po dalších cca 3 nabitích s venkovní teplotou kolem 10 nepoužitelný, kapacita 3x nižší, než při 20. Dělaj to tři, stáří 0,75 až rok úplně stejně a tak jsem chtěl udělat pokus, jestli když zvýším teplotu v trupu tak se to nezlepší. Podle telemetrie beru z baterek 4S1P 2,6Ah mezi 20 -30A a po letu jsou v ruce teplotně neutrální tak si myslím, že se bez chlazení nepřehřejí. Je to jen pokus, když se nepovede, tak je tak jako tak zahodím.
Dík za odkaz ale zrovna na ty SLS Quantum jsem od místního elektrovrtulníkáře moc dobrý reference nedostal.
Jirka



Dostaneš ode mne dvě rady.

První, pokud jsi s baterkami nespokojený a již stojí za hovno - tak je vyhoď a pořiď něco co ve tvé aplikaci obstojí. Tyto baterie to evidentně nejsou.

Druhá, od elektro vrtulníkářů verdikty ohledně kvality lipol accu, ty coby elektroplošníkář, nemusíš brát úplně tak smrtelně vážně. Jelikož co je na prd do vrtunlíku, může do letadla ještě klidně dvě sezony posloužit (samozřejmě přiměřená vhodnost accu do dané plikace pohonu)


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 03.11.2017 8:09 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10494
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Tak mi přidej třetí radu, co za 4S1P 2,6Ah pořídit. Maximální odběr za letu dle telemetrie 45A. Průměr kolem 25A.
Díky
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 04.11.2017 10:03 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10494
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Včera večer jsem si byl zalítat s houboletem Yak 54 s WhiteLine 3S1P 1,5Ah. Bylo asi 11 nad nulou. 4 lety a divný, pokaždý jsem z nich vycuc 70% a letovej čas 8,5-9 minut, stejně jako v létě. Pravdou je, že maximální odběr kolem 18A. Moc mě to hlava nebere, proč jsou 1,5Ah docela dobrý a 2,6Ah stejnej výrobce a typová řada se zimou naprostá katastrofa, půlka kapacity.
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 06.11.2017 22:00 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 24.5.2003
Příspěvky: 2327
Bydliště: Košice, SK
Celeron píše:
Tak mi přidej třetí radu, co za 4S1P 2,6Ah pořídit. Maximální odběr za letu dle telemetrie 45A. Průměr kolem 25A.
Díky
Jirka

Nebolo to síce na mňa, ale u mňa sa zatiaľ javia celkom dobre tieto baterky - https://www.lindinger.at/en/airplanes/e ... -8-volt-4s


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 07.11.2017 14:40 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 6022
Bydliště: Praha ČR
Ad Lindinger Wellpower - já ti mám dojem, že jsou v podstatě identické se zde kritizovanými WhiteLine, v obou případech jde o obchodní značku užívanou v EU, cíleno do dost podobné kategorie zákazníků, nic více a nic méně.
Kvalita je jak kdy, někdy se trefí výborný kus, někdy je to naopak horší. Koneckonců i ty zde kritizované WhiteLine "za tepla" šlapaly, větší problém nastal až s poklesem teploty.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 08.11.2017 11:48 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.7.2010
Příspěvky: 5680
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
Celeron píše:
Tak mi přidej třetí radu, co za 4S1P 2,6Ah pořídit. Maximální odběr za letu dle telemetrie 45A. Průměr kolem 25A.
Díky
Jirka


Ekonomičtější varianta
http://www.store.revolectrix.com/Produc ... el-GoPACKS

Pro fajnšmekry
http://www.store.revolectrix.com/Produc ... de-Edition


PS: nevím zda jsi zkoušel třeba GensAce a pokud jak ve výsledku dopadli. Já měl několik packů do vrtulníků a pokaždé se jednalo o velmi povedené accu sady. GenasAce by byla ještě ekonomičtější varianta než Revolectrix.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 08.11.2017 12:10 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10494
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Koukal jsem na stránky GensAce a 4S1P 2,6Ah asi nevyráběj. 2,5Ah má jen 25C, 2,7Ah je zase blbej rozměr, jsou široký a nízký, nevejdou se mi do šachty. navíc je maj nějak podezřele zlevněný.
Kde je kupuješ, přímo na gensace.de? Není s níma nějakej problém s zasíláním?
Díky
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 08.11.2017 13:00 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 24.4.2003
Příspěvky: 10764
Bydliště: Praha Hloubětín ČR
Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
Nakupoval jsem na přímo u Gens, nákup bez problémů, ale asi smůla na serii. Pořídil jsem si 4 sady. Po rozcvičení se mi dvě při prvním letu nafoukly. Další dvě ani do letadel nešly.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 08.11.2017 17:26 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20822
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
TomasC píše:
... asi smůla na serii. ...

No, to říkám pořád - loterie ať je to jakákoli značka. Snad mimo Kokam.

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 35 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz