Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Vnitřní odpor Li-Pol
PříspěvekNapsal: sob 09.09.2017 12:12 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.3.2014
Příspěvky: 1575
Bydliště: Letovice,ČR
Vím, že bylo napsanýho už dost a pročetl jsem si snad to důležitý. I článek o výpočtu Ri.
Přesto mi to nedá, abych se nezeptal.
Pořídil jsem nabíječku, co to umí měřit ( Sladká nevědomost! Do teď jsem byl spokojenej s každou bat. :mrgreen: )
Koupil jsem dvě nový
4S 5200 mA 35 (70) C a naměřil 6,2,4,2 mOhm
3S 3300 mA 35 (70) C 5,9,10 mOhm

pokud jsem dobře počítal, byl do 10 odpor na článek v poho, ale na starý ( 3 sezóny a hodně odlítaný ) jsem naměřil 7,3,3,3. Tak mě docela zarazilo, že stará je na tom líp.
Dotaz je tento : Je to na novou moc a reklamovat, nebo je to v normě?
V tom, co jsem pročetl nikde nebyla stručná odpověď kolik je dobrý a kdy reklamovat.
Tak mě nekamenujte. Dík

_________________
Co napíšu je jen můj názor, který nikomu nevnucuju.


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Vnitřní odpor Li-Pol
PříspěvekNapsal: sob 09.09.2017 15:38 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7461
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
@Shorty Vnitřní odpor (tvoje nabíječka nejspíš měří (impedanci) střídavou metodou f = 1kHz)dost zásadně závisí
na teplotě článku a stupni nabití. Pokud tyto údaje byly u staré a nové baterky shodné, je ta starší jiná.
Pokud si hodnoty sečteš vždy za 4S starší má 14 mOhm oproti 16 mOhm u novější. Což je nevýznamný rozdíl.
Co je zajímavější než vlastní hodnoty, by byla jejich změna v závislosti na počtu cyklů a stáří.
- Je vhodné párkrát měření zopakovat, zda se výsledky shodují nebo liší. Některé nabíječky s tím mají problém.
- Dobré jsou hodnoty blízké těm, co jsou uvedené v parametrech (datasheetu).


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vnitřní odpor Li-Pol
PříspěvekNapsal: sob 09.09.2017 15:45 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6689
Bydliště: Berounsko
U novych baterek nabijim a vybijim v cyklech 1C nabiti a vybiti 2A do 3,8V. Podle casu jim takhle dam 5 az 10 cyklu. Ri si pri tom sedne, clanky se srovnaji.

_________________
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vnitřní odpor Li-Pol
PříspěvekNapsal: sob 09.09.2017 15:57 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7461
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
Čísla (0)1 - 5 výborný, 5 -10 dobré, 10 - 20 slabší, 20 až 25 a více mOhm/článek nevhodné pro pohon s I Cmax


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vnitřní odpor Li-Pol
PříspěvekNapsal: sob 09.09.2017 16:46 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 15.6.2015
Příspěvky: 35
http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?sho ... ky&idc=124


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vnitřní odpor Li-Pol
PříspěvekNapsal: sob 09.09.2017 17:50 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.3.2014
Příspěvky: 1575
Bydliště: Letovice,ČR
kaba píše:
http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?showme=clanky&idc=124

To jsem pročítal, ale v mých 60 už to jde pomaleji :( a od 9. tř. ( jak je občas někde napsáno) je už óóópravdu daleko :cry:

_________________
Co napíšu je jen můj názor, který nikomu nevnucuju.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vnitřní odpor Li-Pol
PříspěvekNapsal: sob 09.09.2017 17:51 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.3.2014
Příspěvky: 1575
Bydliště: Letovice,ČR
guchar píše:
na teplotě článku a stupni nabití. Pokud tyto údaje byly u staré a nové baterky shodné, je ta starší jiná.
Pokud si hodnoty sečteš vždy za 4S starší má 14 mOhm oproti 16 mOhm u novější. Což je nevýznamný rozdíl.


Teplota byla stejná. Jen ta stará je nabitá a nová tak jak přišla ( 3,8 V). Nechtěl jsem s ní zatím nic dělat.
pkotatko píše:
U novych baterek nabijim a vybijim v cyklech 1C nabiti a vybiti 2A do 3,8V. Podle casu jim takhle dam 5 az 10 cyklu. Ri si pri tom sedne, clanky se srovnaji.


Někde jsem vyčetl, že se to nespraví.
Takže, když ji párkrát nabiju a vybiju, Ri se nějak trochu srovná? Hlavně u tý 3S je dost rozdíl.

_________________
Co napíšu je jen můj názor, který nikomu nevnucuju.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vnitřní odpor Li-Pol
PříspěvekNapsal: sob 09.09.2017 18:19 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6689
Bydliště: Berounsko
Ano, srovna. Srovnaly se mi i vetsi rozdily.

_________________
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vnitřní odpor Li-Pol
PříspěvekNapsal: sob 09.09.2017 18:42 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.3.2014
Příspěvky: 1575
Bydliště: Letovice,ČR
Tak to udělám. Díky

_________________
Co napíšu je jen můj názor, který nikomu nevnucuju.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vnitřní odpor Li-Pol
PříspěvekNapsal: ned 10.09.2017 7:16 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20846
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Ono taky myslím trochu záleží v čem a při jakém odběru chci ty baterky provozovat a v jakém stavu provozu zrovna jsou, zda měsíc uleželé nebo nabíjené a pak změřené po letovém odpoledni.
Mám tu celkem 12 packů Turnigy 3s 5000mAh 20C (celkem srágory oproti zázrakům s udávanými 60C a více :mrgreen: ), z toho 4 packy jsou čtyřleté, nepříliš přifouklé (tak plus 2-3mm přes bříško). Vnitřní odpor mají jak kdy - Reaktor jim někdy napíše 2-6-3 mOhm a jindy to je taky 12-16-18 .... Ovšem nedávno jsem si spočítal že průměrný letový odběr toho kam je dávám je 6,5C ... Tak je neřeším a myslím že je budu spokojeně používat i příští sezonu. Éro s nimi neletí znatelně lépe než s těmi loňskými.
Jinde by samozřejmě nejspíš nevyhověly.

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vnitřní odpor Li-Pol
PříspěvekNapsal: ned 10.09.2017 9:33 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7461
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
@jyrry "... Reaktor jim někdy napíše 2-6-3 jindy to je taky 12-16-18 mOhm ..." Je pro to rozumné vysvětlení?
Dělá to Reaktor i pro baterky relativně NOVÉ(DOBRÉ)? Zkoušel jsi je měřit na iCharger 106 B+ ?
Pokud dobře pamatuji, Reaktor(300 W) a iCharger 106 B+ jsi použil při měření 2ks LiFePo4 18650 1100mAh, 2S .
Re: Vnutorný odpor LiFePo?, jyrry: 02.06.2017 20:48
Jev že mi opakovaná měření Ri Li-Ion článků na nabíječce (IPC-5) vychází výrazně odchylně mne dost popouzí.
IPC-5 (dle projevů) měří jednorázově před zahájením. A nejspíš DC metodou krátkého pulzu.
Když se z 5 až 10 měření vyloučí nejméně časté hodnoty a průměr(ponechaných) se porovná s DC metodou
(proud cca 2 C), je tam rozdíl (daný nejspíš různými metodami) mezi 10 až 20 %.
Zatím jsem se nedostal k měření AC 1 kHz (a 50 Hz), porovnáním napětí na malém odporu známé hodnoty v sérii.
Má vyjít dobré, nabité, 25 °C LiIon 18650: cca 30 až 60 mOhm (AC 1 kHz) a 100 až 130 mOhm (DC).


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vnitřní odpor Li-Pol
PříspěvekNapsal: ned 10.09.2017 12:15 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20846
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
guchar píše:
@jyrry "... Reaktor jim někdy napíše 2-6-3 jindy to je taky 12-16-18 mOhm ..." Je pro to rozumné vysvětlení?...
Jistě.
jyrry píše:
Ono taky myslím trochu záleží ...
... v jakém stavu provozu zrovna jsou, zda měsíc uleželé nebo nabíjené a pak změřené po letovém odpoledni...
Čti uleželé nebo rozhýbané. Můj výklad jevu. Létám, neřeším.

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vnitřní odpor Li-Pol
PříspěvekNapsal: ned 10.09.2017 13:02 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.3.2014
Příspěvky: 1575
Bydliště: Letovice,ČR
jyrry píše:
Čti uleželé nebo rozhýbané. Můj výklad jevu. Létám, neřeším.


U použitých taky neřeším. Šlo mi spíš o tu novou. Ta 3S není pro mě a dát někomu něco, co se za chvíli nafoukne a konec, se mi nechce.
Ale dal jsem jí dva cykly a trochu se srovnala.

_________________
Co napíšu je jen můj názor, který nikomu nevnucuju.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vnitřní odpor Li-Pol
PříspěvekNapsal: ned 10.09.2017 14:04 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7461
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
@jyrry Mám rozumět měřeny za stejných podmínek = Pak rozdíly zjištěných Ri budou minimální.
STEJNÉ PODMÍNKY (třeba): 1. Plně nabít s balancováním, 2. Trochu vybít(za počáteční koleno),
3. Nechat vyrovnat teploty článků (na teplotu okolí). = Pak rozdíly Ri (z opakovaného měření) jsou pod 10(20)% ?
@Shorty Jaké byly hodnoty 3S po srovnání ? (Shorty: před u 3S 3300 mA 35 (70) C 5,9,10 mOhm)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vnitřní odpor Li-Pol
PříspěvekNapsal: ned 10.09.2017 16:45 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.3.2014
Příspěvky: 1575
Bydliště: Letovice,ČR
Nejpřesnější měření to asi není. Před asi 2 hod. to bylo 1/2 hod. po nabití 4,4,7 a teď 3,4,8. Takže v pr. na celou 15. Nikdy jsem to neřešil a bat. mám tak 4-5 sezón. Potom se začnou lehce nafukovat.
Tu 4S mám 3 sezónu. Max. naměřených 56 A. To je jen při startu a průletu na max. Jinak lítám lehce přes 1/2 plynu. Na turbínu slušný. A po přistání je jen lehce teplá. Spíš mě to zajímalo protože jsem tyto hodnoty předtím neznal a trochu mě zarazilo, že ta stará měla skoro lepší hodnoty.

_________________
Co napíšu je jen můj názor, který nikomu nevnucuju.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz