RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://www.rcmania.cz/

Lehká baterie do Etalona XL
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=42&t=81695
Stránka 2 z 3

Autor:  tomashr [ pát 29.09.2017 7:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lehká baterie do Etalona XL

Hele, teoretizuješ krásně, ale já prostě létám na Bolty v sezóně soutěž prakticky každý víkend a nic neřeším, vše šlape perfektně.
Takže je mi fakt jedno, že to podle tebe dělám zcela neoptimálně a za ušetřené peníze si radši koupím o flašku na večerní posezení více :lol:

Autor:  juraj.jurej [ pát 29.09.2017 20:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lehká baterie do Etalona XL

tomashr píše:
Hele, teoretizuješ krásně, ale já prostě létám na Bolty v sezóně soutěž prakticky každý víkend a nic neřeším, vše šlape perfektně.
Takže je mi fakt jedno, že to podle tebe dělám zcela neoptimálně a za ušetřené peníze si radši koupím o flašku na večerní posezení více :lol:


To nieje teória, ale matematika. (asi to mám z detstva, chodil som do výberovej matematickej triedy :P )
Ten môj príspevok nebol o tebe (leda prvá veta, odkaz) ale o téme ľahká baterka a to BOLT podľa mňa určite nieje. Lietaj s čím chceš, máš to odzkúšané, vyhovuje ti to tak je všetko OK. Ja lietam rekreačne a jeden aku. my vydrží dve sezóny. (mám viac modelov) Ja som to nemyslel na teba, ale všeobecne. Koľko tých batérii (BOLT) ZNIČÍŠ za sezónu? Keď až tak moc ušetríš. Ja si Hyperiony kúpim v kamennej predajni v meste a neplatím dopravu. A na nové G7 píšu 500 a viac cyklov nabíjania.

Autor:  tomashr [ ned 01.10.2017 7:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lehká baterie do Etalona XL

Opět - jen teoretizuješ... V reálu jsem za sezónu Bolt nezničil ani jeden, jednu sadu mám už druhým rokem a pořád drží - hledáš neexistující problém.
Mimochodem, tragické z hlediska životnosti byly právě Hyperiony G6, ty opravdu víc než rok nepřežily, tolik k víře ve značkové výrobky. G7 už jsou snad lepší, ale :-(

Jinak mi uniká, co máš pořád s tou hmotností - udaná hmotnost Hyperion 900 je 77g, Bolt 850 80g, reálně využitelná kapacita je v podstatě stejná. To tě pro rekreační létání opravdu fatálně trápí 3 gramy ?

Autor:  juraj.jurej [ ned 01.10.2017 12:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lehká baterie do Etalona XL

tomashr píše:
Opět - jen teoretizuješ... V reálu jsem za sezónu Bolt nezničil ani jeden, jednu sadu mám už druhým rokem a pořád drží - hledáš neexistující problém.
Mimochodem, tragické z hlediska životnosti byly právě Hyperiony G6, ty opravdu víc než rok nepřežily, tolik k víře ve značkové výrobky. G7 už jsou snad lepší, ale :-(

Jinak mi uniká, co máš pořád s tou hmotností - udaná hmotnost Hyperion 900 je 77g, Bolt 850 80g, reálně využitelná kapacita je v podstatě stejná. To tě pro rekreační létání opravdu fatálně trápí 3 gramy ?


Znova si ma nepochopil. Nezničil si ani jednu sadu za sezónu. Tak koľko si ušetril? Pochopil by som keby si ich zničil 5ks, potom niečo ušetríš.

O Hyperion G6 je to známe (firma si uznala problém), ale firma sa revanžovala a pri kúpe novej aku. ti odrátali cenu G6 (za určitích podmienok a nebolo treba ani posielať späť aku.). Toľko k viere značkovým výrobkom.

Nič ma netrápi. Ono nejde iba o 3g. ale aj nárast kapacity. Musíš to brať percentuálne. Chytáš sa iba slamky. Pri takýchto malých aku. (850 mAh) ten rozdiel nieje veľký, ale pozri si väčšie aku. tam už ten rozdiel je poznať. Myslím, že aj životnosť bude inde a aj odpor. To nehovorím ešte o "C"

A ešte raz BOLT su v porovnaní s Hyperion G7 a REVOLECTRIX ťažšie. To je fakt. (technológia výroby bude niekde inde) a táto téma je o doporučení ľahkej aku. a nie hocijakej.
Ty si napísal čo doporučuješ Ja čo doporučujem a netreba to už viac rozoberať. Každý si spravý svoj názor. (stačí si o spomínaných aku. niečo naštudovať).

Mysli si čo chceš (aj keď rešpektujem tvoje skúsenosti oproti mňe). Ja už mám na ceste do veľkého F5J REVOLECTRIX 1200 mAh 70/140C (chcem túto značku vyskúšať) Sľubujú najnižší odpor na trhu. :D
(Hmotnosť ako BOLT 1000mAh)

Autor:  juraj.jurej [ čtv 05.10.2017 17:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lehká baterie do Etalona XL

Revolectrix HV 4S 1200 mAh 70/140C je doma. Aku. pôjde do do F5J 3700mm.
Tak len na porovanie (váha s toleranciou 2g):

Turnigy Graphene 1000mAh 3S 65/130C LiPo. 116g (min. 65A)
Revolectrix 1200mAh 4S 70/140C LiPo HV. 127g (min 84A)
Utvorte si svoj názor o ľahkých a výkonných aku. Veľkosťou cca. totožné. Ale jedna je 3S a druhá 4S z ktorej dostanete NEPOROVNATEĽNE vyšší príkon a ešte má aj väčšiu kapacitu. (Navyše je HV) a má aj vyšší vybíjací prúd. A o tých Čínskych "C" Turnigy sa nebudem ani vyjadrovať.

Přílohy:
PA050143.JPG
PA050143.JPG
[ 67.38 KiB | Zobrazeno 1419 krát ]

PA050144.JPG
PA050144.JPG
[ 55.13 KiB | Zobrazeno 1419 krát ]

PA050148.JPG
PA050148.JPG
[ 53.46 KiB | Zobrazeno 1413 krát ]


Autor:  Majky007s [ pát 06.10.2017 8:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lehká baterie do Etalona XL

Páni tak to je krása :-) 10g navíc že je to 4s, budeš jí nechávat cyklovat na nabíječce? Jinak tedy cena je jaká? (Jestli jsem jí přehlédl tak se omlouvám)

Autor:  juraj.jurej [ pát 06.10.2017 10:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lehká baterie do Etalona XL

Majky007s píše:
Páni tak to je krása :-) 10g navíc že je to 4s, budeš jí nechávat cyklovat na nabíječce? Jinak tedy cena je jaká? (Jestli jsem jí přehlédl tak se omlouvám)


Kúpiš ju napr. tu: https://www.horejsi.cz/Pages/DetailProd ... cislo=3137
Dal som jej try cykli. (odporúčané aj výrobcom) Pri prvom my ukázala kapacitu iba 1050 mAh. Po druhom to už bolo OK! 1195 mAh
Deklarujú hmotnosť 117g (asi bez káblov a konektorov) V skutočnosti je asi o 10g ťažšia, ale aj tak si myslím že super na tie parametre.
Ešte zvažujem kúpu jednej 3S HV 1200 mAh (90g?) do F5J 100" Tá by bola super aj do Etalona XL
https://www.horejsi.cz/Pages/DetailProd ... cislo=3136

Autor:  juraj.jurej [ pát 06.10.2017 10:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lehká baterie do Etalona XL

Keby si chcel ísť do extrému kúpil by som Hyperion G7 3S 900 mAh (71g). Má nižšie "C" (ale myslím, že postačujúce) Hlavne je ľahučká. Ale pozor má konektor XT 30 (menší)
Na baterke nešetri! HV znesú síce obecne menej cyklov ako štandart 4,2V, ale mne deklarovaných 500 cyklov bohate vystačí na dve sezóny. (mám viacej modelov) A bat. staršia ako dva roky (aj nepouživaná) už aj tak stráca na výkone aj kapacite.

https://www.horejsi.cz/Pages/DetailProd ... cislo=3207

Tu je štandart, ale HV vychádzajú pomerom k hmotnosti lepšie.
HYPERION "G7" 3S 850 MAH SI-GRAFEN LIPO 70C MAX. (4,2V) STANDARD
https://www.lindinger.at/en/?sViewport= ... le=9743442

Autor:  dratek [ pát 06.10.2017 11:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lehká baterie do Etalona XL

Pokud máš kontakt do USA tak tam vyjde 1200 4S na zajímavých necelých 21 dolarů, jinak cenu dopravy do ČR jsem nezjišťoval

Autor:  juraj.jurej [ pát 06.10.2017 11:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lehká baterie do Etalona XL

dratek píše:
Pokud máš kontakt do USA tak tam vyjde 1200 4S na zajímavých necelých 21 dolarů, jinak cenu dopravy do ČR jsem nezjišťoval


Tak si zisti a prirátaj DPH aj deklaráciu + zbytočné starosti s poštou. Potom ťa to prejde a kúpiš ju radšej doma so zárukou a nemusíš na ňu čakať kopec dní. Kupovať mimo EU sa oplatí skôr obchodníkom vo veľkom, ktorý majú veľkoobchodné ceny a aj doprava ich potom víde lacnejšie. Na tak malej jednej aku. určite neušetríš.

Autor:  Majky007s [ pát 06.10.2017 12:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lehká baterie do Etalona XL

No jak tak přemýšlím tak bych možná pořídil tu lehčí no možná obě, ten nižší vybíjecí proud by mi asi nevadil motor mi teď bere 32,5A dle MUI čidla jen mi dělá starost nabíječ leč je reaktor pěkný zase je bez zdroje a nevím jestli by mi stačil upravený pc zdroj co tu mám na 12v

Autor:  juraj.jurej [ pát 06.10.2017 12:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lehká baterie do Etalona XL

Majky007s píše:
No jak tak přemýšlím tak bych možná pořídil tu lehčí no možná obě, ten nižší vybíjecí proud by mi asi nevadil motor mi teď bere 32,5A dle MUI čidla jen mi dělá starost nabíječ leč je reaktor pěkný zase je bez zdroje a nevím jestli by mi stačil upravený pc zdroj co tu mám na 12v


Inovovaný Reaktor už má aj LiHv, je super. (mne na ňom vadí len ten zastaralí display) Aký maž ten PC zdroj? (Koľko watový?) Na takéto malé 3S aku. ti postačí aj 200W! (aj menej) To nevadí, že Reaktor má 300W, akurát ho nevyužiješ na plno. Všetko sa dá nastaviť. Ale do budúcna máš rezervu výkonu nabíjača pre väčšie aku. Zdroj potom keď budeš potrebovať ľahko zmeníš.

Autor:  Majky007s [ pát 06.10.2017 15:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lehká baterie do Etalona XL

Jj je to 200w

Autor:  juraj.jurej [ pát 06.10.2017 15:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lehká baterie do Etalona XL

:)
Majky007s píše:
Jj je to 200w


Po odrátaní účinnosti a pod. môžeš rátať výkon nabíjačky na 3S s použitím zdrojom cca. 170W. 170/12,6= (13,5) A! To je do aku. napr. 3S 1300 mAh nab. prúd 10C. Takže to je viac ako dosť.
Pri bežnom nabíjaní 1C (doporučujem) pokryješ tým celú škálu aku. Na Reaktore obmedzíš (nastavíš) vstupný príkon napr. 180W aby si náhodou nepreťažil zdroj a o viac sa nestaráš. :)

Autor:  Majky007s [ pát 06.10.2017 16:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lehká baterie do Etalona XL

:-) jasné :-) to je super že to jde omezit, osobně standartně nabíjím 1C na equilibriu to mají tak nastavené standartně jen když spěchám na letiště tak tam dám 2Cmax. 3C. dá se k tomu sehnat i cze návod popř. sk?

Stránka 2 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/