Switch to full style
NiCd, NiMH, LiPol, LiIon, LiFe, Pb...
Odeslat odpověď

Lehká baterie do Etalona XL

čtv 24.08.2017 6:32

Dobrý den, pánové,

Obracím si na vás s prosbou o radu, vybírám právě lehkou baterii na termické létání do Etalona XL od Leoše Svobody. V současné době tam používám Turnigy nano-tech 1500mAh jenže na termiku za bezvětří mi přijdou až zbytečně težké, ano je to sice na dobrou hodinu plachtění, ale na slabší proudy je to těžké. V současné době mám asi tři kandidáty a to Turnigy graphene 800mAh 3s 45C 114g, turnigy bolt 850mAh 3s 65-130C LiHV 92g (tady si nejsem jist jestli Equilibrium 3,5 zvládá tyto baterky nabijet na max U), turnigy nano-tech 850mAh 3s 45-90C 108g. Snažim se vybírat baterky tvrdši mám tam 35A regl. a za letu si bere motor max. 31A a nechci aby jeli baterky na doraz. Rád si nechám z vašich zkušeností poradit nějaký typ co mi do oka nepadl. Mnohokrát děkuji za ohlasy.

Re: Lehká baterie do Etalona XL

čtv 24.08.2017 6:58

Zdravím pane,
než použiješ lehčí baterky zjisti si, kolik budeš muset dovažovat olovem. Možná potom změníš názor a ty těžší baterky tam necháš. Pokud nebudeš muset dodávat olovo, nic Ti v použití lehčích baterek nebude bránit.

Re: Lehká baterie do Etalona XL

čtv 24.08.2017 7:15

Ahoj pokud tvrdé a dobré baterky koukni tady.
https://www.rotorama.cz/baterie/acehe-850mah-3s-75c
Úspěšně lítám 4S 1500mAh a jsou za ty peníze výborné! A to peklo co zažívají v mini quadu dávají v pohodě. Na jednom páru mám již 120 cyklů a baterky stále OK(tvrdé, nenafouklé).
PV

Re: Lehká baterie do Etalona XL

čtv 24.08.2017 7:17

No je to takový balanc mezi tvrdost a váha… pokud je těch 87g reálných tak bych je zkusil

Re: Lehká baterie do Etalona XL

čtv 24.08.2017 7:30

Tyhle baterky budou v tvém letadle na dovolené :D S tím proudovým odběrem co potřebuješ to budou dávat s prstem nose levou rukou.
Moje 4S 1500mAh dávají ve špičce 146A plně nabité a když vylítám 1250mAh kapacity a jdu dolu tak ještě dokáží dát 110A to jsou reálná data z logu. Budeš určitě spokojen. Bohužel ti jí nemohu zvážit tyhle malé nemám, ale mohu ti zvážit 4S 1500mAh pro kontrolu.
Jen si vyzkoušej min hmotnost pro model v těžišti, dovožovat olovem je škoda.

Lehká baterie do Etalona XL

čtv 24.08.2017 8:59

Vyzkoušeno :-) stačila by 45g baterka :-D
Edit: jasně že budou na dovolené :-)

Re: Lehká baterie do Etalona XL

čtv 24.08.2017 12:07

LiHv s tvojou nab. síce nabiješ, ale nie na max. (tak tie ani nepozeraj)
Napr:
HYPERION GENERATION 7 "G7" 3S 1100 cca. 91g
https://www.lindinger.at/en/?sViewport= ... le=9743411

Keby si mal LiHv nabíjač tak si tam vybereš.
Napr:
HYPERION GENERATION 7 "G7" 3S 900 MAH cca. 73g
https://www.lindinger.at/en/?sViewport= ... le=9741720

Ale sú tam aj G7 so štandartným napätím 4,2V. Treba si len vybrať.

Myslím si, že Hyperion G7 patria k špičke na trhu.

Ja mám F5J 100" LiHv Generation "G6" 1400 mAh 100g, ale boli nieaké vadné. Keď odíde pôjdem určite do Hyperion LiHv "G7"
Doprava je 10 eur a za cca. 5 dní doma. Pri kúpe viacero tovaru to nieje také strašné.
Přílohy
hp-g790c1200s3-m.jpg
Naposledy upravil juraj.jurej dne pát 15.09.2017 11:04, celkově upraveno 1

Re: Lehká baterie do Etalona XL

pát 25.08.2017 19:51

Ty HYPERION GENERATION 7 "G7" 3S 900 MAH SI-GRAPHENE HV LIPO BATTERY PACK 60C MAX. (4.35V) jestli chápu správně stejně je nenabiju naplno, ale i tak ta váha jestli je reálná tak to je nádhéra. Asi tam nakoupim stejně musím koupit nějaké serva atd.
10 eur je za dopravu super

Re: Lehká baterie do Etalona XL

pát 25.08.2017 22:09

Kúp si nabíjačku na LiHv a máš pokoj. Mal som túto a bol som spokojný, len som potreboval väčší výkon tak som kúpil inú.
Turnigy Accucel-6 80W 10A Balancer / Nabíjačka LiHV
https://hobbyking.com/en_us/turnigy-acc ... pable.html

Mám pár Hyperion aku. a udávaná hmotnosť výrobcu bola presná skoro na gram!
Pozri tu: (ale od tiaľ je brutálna doprava) U lindinger nakúpiš aj iné veci čo sa ti hodia.
https://hyperion-world.com/en/charger-b ... phene-hvli

Nieaké G7 má aj Horejší
https://www.horejsi.cz/Pages/ListProduk ... =28&fraze=

Aký tam máš motor?
Naposledy upravil juraj.jurej dne pát 15.09.2017 11:06, celkově upraveno 1

Re: Lehká baterie do Etalona XL

sob 26.08.2017 8:53

Motor tam je nějaký turnigy a bere to max 31 A bohužel se nemůžu podívat protože včera sem přistál na stromě

Re: Lehká baterie do Etalona XL

pát 15.09.2017 11:12

Kúpil si nieakú bat. Hyperion G7? Ak áno akú? Váži toľko ako je uvedené? Budem jednu potrebovať LiHv tak zisťujem niake info.

Re: Lehká baterie do Etalona XL

pát 15.09.2017 14:33

Hele zatím ne a to z důvodu že nemám nabiječ a navíc teď strojím další letadlo a není zatím jisté jakou baterku tam naložím tak bych si je koupil hned všechny. Nemluvě o finanční stránce protože to samozřejmě stojí peníze a nemůžu výplatu dát jen na modelařínu. Takže bych to výhledově viděl na příští měsíc, teď už stejně termiky moc není tak na to nespěchám.

Re: Lehká baterie do Etalona XL

sob 16.09.2017 10:55

Majky007s píše:Hele zatím ne a to z důvodu že nemám nabiječ a navíc teď strojím další letadlo a není zatím jisté jakou baterku tam naložím tak bych si je koupil hned všechny. Nemluvě o finanční stránce protože to samozřejmě stojí peníze a nemůžu výplatu dát jen na modelařínu. Takže bych to výhledově viděl na příští měsíc, teď už stejně termiky moc není tak na to nespěchám.


Tomu rozumiem. HYPERION G7 sú aj so štandartným napätím 4,2V. Nemusíš ísť nutne do LIHV, aj keď sú výhodnejšie v pomere hmotnosť - kapacita. Ešte sú aj dobré aku. REVOLECTRIX. Má ich napr. Horejši
https://www.horejsi.cz/Pages/ListProduk ... =32&fraze=

Ja budem asi objednávať do F5J
G7 3S 1400mAh Si-Grafén HvLi 90Cmax (4,35V)

teraz tam je tá to:

Turnigy Graphene 1000mAh 3S 65C
https://hobbyking.com/en_us/graphene-10 ... -xt60.html

Hmotnosť cca. rovnaká, ale nárast kapacity značná a aj zvýšené napätie (výkon pohonu)
Papierovo menšie vybijacie "C" (ale tým ťažko veriť)

Video HYPERION G7:
https://www.youtube.com/watch?v=GSKqgnwbq0Y

Re: Lehká baterie do Etalona XL

pon 25.09.2017 8:07

V F5J létám poslední sezónu vlastně jen dvě varianty.
V ultralehkém Bolt 3s500mAh - https://hobbyking.com/en_us/turnigy-bol ... -lihv.html
V ostatních (včetně bitevníka do větru) Bolt 3s850mAh - https://hobbyking.com/en_us/turnigy-bol ... -lihv.html

Pozor - opravdu Bolt, ne Bolt V2, alespoň u 500mAh verze byla V2 tragická - těžší než "neV2", ale přitom daleko větší vnitřní odpor.
V obou případech nabíjím klasicky jako LiPOL, ne HV, výkon je i tak zcela dostatečný a mělo by to být dobré pro životnost.

Re: Lehká baterie do Etalona XL

pát 29.09.2017 0:21

tomashr píše:V F5J létám poslední sezónu vlastně jen dvě varianty.
V ultralehkém Bolt 3s500mAh - https://hobbyking.com/en_us/turnigy-bol ... -lihv.html
V ostatních (včetně bitevníka do větru) Bolt 3s850mAh - https://hobbyking.com/en_us/turnigy-bol ... -lihv.html

Pozor - opravdu Bolt, ne Bolt V2, alespoň u 500mAh verze byla V2 tragická - těžší než "neV2", ale přitom daleko větší vnitřní odpor.
V obou případech nabíjím klasicky jako LiPOL, ne HV, výkon je i tak zcela dostatečný a mělo by to být dobré pro životnost.


Skús pozrieť túto namiesto tvojej BOLT 3S 850 mAh
HYPERION "G7" 3S 900 mAh SI-GRAFÉN HV 90C MAX. (4.35V) Výdrž 500 cyklov.
https://www.lindinger.at/en/?sViewport= ... le=9739993

Pri tých nízkych kapacitách lietaných v F5J si môžme dovoliť aj iné aku. ako z HK. Oproti cene modelu je zanedbateľné.

BOLT sú relatívne ťažké voči kapacite. Keď už treba veľké "C" išiel by som radšej do REVOLECTRIX 70C/140C. Stačí si porovnať napr. REV. HV 1200 mAh 3S 70/140C 90g oproti BOLT HV 1000 mAh 3S 65/130C 100g. A to by som tím Čínskym "C" u BOLT ani neveril oproti REVOLECTRIX alebo HYPERION.
https://www.horejsi.cz/Pages/DetailProd ... cislo=3136
https://hobbyking.com/en_us/turnigy-bol ... s-65c.html

Túto som testoval. Nieje nová a dostal som ju s modelom z bazaru. (tak neviem čo má za sebou)
Turnigy Graphene 1000mAh 3S 65C 114g
Ale nechytá sa ani na nevydarenú sériu G6 HV Hyperion 1400mAh 30/60C 100g s ktorou som dosiahol o 20% príkonu viac.
https://hobbyking.com/en_us/graphene-10 ... -xt60.html

Skrátka na HK už aku. nekupujem, jedine do EPP modelov. Ale chápem tých ktorý používajú veľke aku. paky, tam je ten nárast ceny značný. Podla mňa je kvalitný aku. dôležitý a tvorí cca. 50% výkonu, úspechu dobre dimenzovaného pohonu. Stačí si znížiť odpor aku. v napr. eCalc a je to jasné.
Naposledy upravil juraj.jurej dne ned 01.10.2017 4:12, celkově upraveno 1
Odeslat odpověď