coro
|
Napsal: pát 02.06.2017 12:36 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.5.2006 Příspěvky: 9047 Bydliště: Bratislava dnv SK
|
Skús ich vybiť a zas nabiť, možno len dlho ležali a preberú sa. Aj viackrát.. Ale nie som si istý ako to iCharger meria, či nezarátal aj nejaké kábliky a podobne. Mali by mať tak 20, reálnejšie okolo 40mOhm. Odpor u tohto typu nerastie používaním, naopak skorej sa zníži, klesá ale kapacita - môžeš skúsiť vybiť, aj hlboko nepoškodí ich to, len sa nesmie prepólovať napätím susedných článkov takže vybíjať 2s najhlbšie cca po napätie 1s (pri viac článkoch v sérii to môže byť problém preto to spomínam).
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: pát 02.06.2017 20:01 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: pát 02.06.2017 20:14 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.7.2011 Příspěvky: 6974 Bydliště: Písek, ČR
|
Guchar: Pozor, nenítvůj první odkaz s těmi vybíj. charkami je pro LiIon? Qwido má LiFe... Píšou tam Lithium Ion, ale je to A123, tak nevím... Jen pro jistotu se ptám.
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: pát 02.06.2017 20:48 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
V B-25 mám LiFePo4 18650 1100mAh, 2s v křídle (přijímač, 2x 10kg servo křidélek, 2x 6,5kg servo klapek, 2x servoelektrický podvozek) a 2s v trupu (přijímač, 1x 10kg servo výškovky, 2x 2,5kg servo směrovek, 1x 12kg servo příď. podvozku, 1x servoelektrický podvozek). Teď jsem je změřil (Reaktor 300W), sada v křídle má 104mOhm, sada v trupu 134mOhm. Po jednom letu (6-7 minut) dobíjím cca 40mAh do křídla, 65mAh do trupu.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: pát 02.06.2017 20:49 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
@Woita V tom značení mají jednotlivé stránky dost guláš. Nicméně a) je to k "APR18650M1A" a je tam uvedeno "A123Systems’ ... Nanophosphate" tedy LiFePO4 = Nanophosphate® lithium iron phosphate Nanophosphate® APR18650M1-A: Based on the same Nanophosphate LiFePO4 technology as A123 Systems’ pioneering ANR26650 cell, the APR18650 is now available as a smaller form factor for design flexibility in commercial and handheld products and appliances. APR18650 - lifepo4-battery-cell18650 Cylindrical Cell - NanophosphateNEDIVÍM SE, ŽE SE DIVÍŠ ono to " Lithium-Ion" + " Nanophosphate® lithium iron phosphate battery" MUSÍ ZMÁST NEJEDNU HLAVU a když "Qwido má LiFe" TAK MÁ TO O ČEM JE TU PSÁNO A123 Li-Fe = LiFePO4 A123 - LiFePO4 3,2V/1100mAhod prodejce Fasttech A123 Systems 18650 LiFePO4 1200mAh
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: pát 02.06.2017 21:09 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
@jyrry 2S sada v křídle má 104mOhm, sada v trupu 134mOhm = křídlo 52 mΩ / čl. trup 67 mΩ / čl. vodiče a přechody konektorů v tom Hodnoty se liší zejména pro DC nebo AC měření. A závisí na stupni nabití, teplotě a v menší míře i na dalším.
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: pát 02.06.2017 22:36 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
guchar píše: ... Hodnoty se liší zejména pro DC nebo AC měření. A závisí na stupni nabití, teplotě a v menší míře i na dalším. noo... qwido pát 02. čer, 2017 12:23 píše: ... pomocou iCharger 106 B+ som zmeral ... jyrry pát 02. čer, 2017 20:48 píše: ... Teď jsem je změřil (Reaktor 300W)... Pro jistotu jsem skočil do auta pro iCharger 106 B+ ... Výsledky jsou 103mOhm a 136mOhm. Tedy ten Reaktor měří cca stejně jako iCharger. Tedy pravděpodobně i jako kolegův iCharger. To aby to bylo porovnatelné. Výsledky z praxe. edit: Ještě jsem změřil 2 sady 2s LiFePO4 APR18650M1A 1100mAh co mám v F7F a pro let je spojuji paralelně. iCharger 106 B+ říká 102mOhm a 106mOhm. Vše měřeno stejnými kabely, ve stejném pokoji, za cca stejné teploty, všechny sady nabité 1,1A CCCV 7,2V na sadu
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: sob 03.06.2017 11:26 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
@jyrry "... porovnatelné. Výsledky z praxe ..." By u "zdravých" článků v "dobré kondici" měly souhlasit s údaji z DATASHEET (plus mínus AUTOBUS). Když je "AUTOBUS MOC VELIKÝ" je důvod k zamyšlení. Je tedy otázkou zda (AC impedance 15-16 mohm) nebo (Effective DC internal ranged from 36-39 mohm) sedí na ( křídlo 52 mΩ / čl. trup 67 mΩ / čl.) V zásadě ano. Ale protože se měří i jednotlivé články, tedy přes vodiče servisního konektoru, muselo by se DC měření dělat proudy odpovídajícími průřezu servisních vodičů.
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: sob 03.06.2017 21:37 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
guchar píše: ... Je tedy otázkou zda (AC impedance 15-16 mohm) nebo (Effective DC internal ranged from 36-39 mohm) sedí na ( křídlo 52 mΩ / čl. trup 67 mΩ / čl.) ... Vzhledme k tomu že asi nikdo pořádně neví jak vlastně uvedené nabíječky vnitřní odpor měří, spokojil bych se s porovnáním naměřených hodnot na bezproblémově používaných sadách s vnitřním odporem posuzovaných sad, měřit samozřejmě stejnými typy nabíječek. Což je splněno. Nedělal bych z toho zase takovou vědu s tunou odkazů a teorií.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
coro
|
Napsal: sob 03.06.2017 22:29 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.5.2006 Příspěvky: 9047 Bydliště: Bratislava dnv SK
|
Je relatívne známe že údaj z iChargeru je nejaký iný než údaj z datasheetu (AC impedancia pri 1kHz) - tomu by mal zodpovedať údaj z Powerlabu - ale ten je podaný vo forme grafu ktorý zďaleka nepripomína jednu hodnotu, mení sa aj podľa nabitia aj teploty..
Ale ak sa nemýlim, iCharger vedel merať 4-drátovo, t.j. použiť napätie merané na servisnom konektore a prúd (samozrejme) tiekol silovými konektormi, takže AK by príjmačovka mala vyvedený a pripojený aj servisný konektor, nemal by byť odpor káblov a konektorov zarátaný. Dokonca sa bavili o jednočlánku či sa dá pripojiť 4-drátovo (t.j. aj na balancer kvoli meraniu - to ale ani neviem či je alebo nie je funkčné alebo to boli len reči, iCharger nemám).
Na druhú stranu, konektorom a hlavne maličkým ako sú servokonektory, vôbec neverím a pri kontrole príjmačoviek, teda hlavne ak by mali len servokonektor, by ma aj odpor celku zaujímal, asi viac než nejaké vnútorné odpory (ale to zrejme stačí vytiahnuť servisný a meria sa potom na silových t.j zaráta aj kábel s konektormi).
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: ned 04.06.2017 0:19 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
Dělat vědu z pojmů Ri případně Zi (vnitřní odpor/impedance) článku jistě není nutno. Na druhou stranu je dobré mít jistou představu co se za tím ČÍSLEM může všechno skrývat a co má (nemá) jaký význam. coro zmínil formu grafu, který je možno získat při použití Powerlab Powerlab 6 LiFePO4 Internal Resistance TestŠpičku v oboru (ale i s řadou velmi názorně vysvětlených POJMŮ) od HIOKI je BATTERY IMPEDANCE METER BATTERY IMPEDANCE METER BT4560A myslím si, že zmiňuje i " ...Dokonca sa bavili o jednočlánku či sa dá pripojiť 4-drátovo..." sondy (=PROBE) For line-embedded applications ... s oddělenými "proudovými" a měřicími= "napěťovými" vodiči. Tento způsob bývá použit u měřičů ESR na elytech. Tam je měřicí kmitočet vyšší. Obvykle 50 až 100 kHz.
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: ned 04.06.2017 5:24 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
coro píše: ... hlavne maličkým ako sú servokonektory, vôbec neverím ... Já taky ne a předpokládám (pokud jsme stále u původního dotazu) že: A) pokud éro uveze 2s2p 18650 přijímačovky, nebudou opatřeny klasickým servokablíkem Mám na sadách 2s1p vyvedené 0,75mm2 kablíky zakončené mini T-konektory a přes ně jsem je měřil. B) protože se tazatel zmínil čím baterky testoval, nepředpokládám že by si podle uvedených odkazů pořizoval nějaké speciální měřidlo, rozlišoval Ri a Zi a naopak myslím že si v praxi vystačí s porovnávacím měřením na iChargeru Počkal bych teď co na to původce vlákna qwido; už teď má informací a odkazů na prostudování myslím docela dostatek
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: ned 04.06.2017 10:26 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
iCharger 106b+ ManualManuál v obsahu pro "Special Modes Program, Measuring Internal Resistance of the Battery" má str. 24. Na ní " Note: You can check the internal resistance by Present testing information, see detail information in Page 8" Na str. 8(pokud je připojeno čidlo)mimo Ri (internal resistance of the battery pack (and cells)) zobrazuje i údaj o teplotě v místě čidla (baterie, Ext. Temp.)(Int.Temp. je o teplotě v nabíječce-potřebě chodu vest.ventilátoru) - Když budu měřit stejně nabité,stejné typy baterek, stej.℃ jde o srovnávací FAKTOR od Ri nějak odvozený *). - Zajímavější je když za těchto podmínek budu měřit stejnou baterku během užívání. - FAKTOR by měl růst s dobou od výroby, počtem cyklů, nešetrností užívání a náhodným ZHORŠENÍM. _Bohužel nepředvídá, možná náhodná selhání baterky. Říká jen zda je v danou chvíli SLUŽBY SCHOPNA. *) Stranou zůstává otázka jaká metoda byla pro stanovení Ri užita. Různé metody vedou k různým hodnotám.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|