Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Vnutorný odpor LiFePo?
PříspěvekNapsal: pát 02.06.2017 12:23 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 20.2.2011
Příspěvky: 79
Bydliště: Osrblie / chalupa pri Brezne /
Z Fasttech mi dodali 8ks batérií A123 18650 LiFePO4 1200mAh APR18650M1A, pomocou iCharger 106 B+ som zmeral napätia jednotlivých baterií /mali od 3,3 -3,35V/ ale odpor bol u každej iný cca Ri= 120 -230mOhm. Moja otázka je to OK ? alebo aký Ri by mali mať? Baterky/4ks zapojene seriovo-paraelne/ / budu napájať prímač, 6ks serv telemetriu a stabilizator.
ďakujem za pomoc


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Vnutorný odpor LiFePo?
PříspěvekNapsal: pát 02.06.2017 12:36 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.5.2006
Příspěvky: 9047
Bydliště: Bratislava dnv SK
Skús ich vybiť a zas nabiť, možno len dlho ležali a preberú sa. Aj viackrát..
Ale nie som si istý ako to iCharger meria, či nezarátal aj nejaké kábliky a podobne. Mali by mať tak 20, reálnejšie okolo 40mOhm. Odpor u tohto typu nerastie používaním, naopak skorej sa zníži, klesá ale kapacita - môžeš skúsiť vybiť, aj hlboko nepoškodí ich to, len sa nesmie prepólovať napätím susedných článkov takže vybíjať 2s najhlbšie cca po napätie 1s (pri viac článkoch v sérii to môže byť problém preto to spomínam).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vnutorný odpor LiFePo?
PříspěvekNapsal: pát 02.06.2017 20:01 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7461
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
Zkus některý z článků naplno nabít a pak zatížit 5 A a 10 A. Vybíjecí křivky by měly mít průběh dle
A123Systems’ lithium ion rechargeable APR18650M1A cell
jinak podle www.rcgroups.com/forums/- sjslhill Nov 02, 2007, 08:53 PM #59
The capacity at 1C discharge to 2.0V ranged from 963-1005 mA-h
Capacity at ~15C discharge to 2.0V is ~ 950mA-h with ~2.725 avg V.
AC impedance is 15-16 mohm
Effective DC internal resistance @ 50% SOC ranged from 36-39 mohm
U některých ČR prodejců velikost 18650 A123 v současné době zmizela z prodeje.
U jiných se objevily 18650 LiFe s parametry značně odlišnými od původních A123.
Asi nějaký problém = nějaké změny.
XBATERIE A123 3.3V 1100 MAH LIFEPO4
GB-LFP1865-11 Rechargeable Battery 3.2V 1100mAh (A123, LiFePO4)
==edit02 =Internal Impedance (1KHz AC Typical) 12mΩ =
A123 - 18650 Cylindrical Cell Nanophosphate® Lithium-Ion
===edit03
FastTech checks to make sure voltage is between 3.6V and 4.2V but we cannot make any other guarantees.
These batteries do not come with any warranty from FastTech.
https://www.fasttech.com/products/1420/10002801/1208601-a123-systems-18650-lifepo4-1200mah-high-discharge


Naposledy upravil guchar dne pát 02.06.2017 20:20, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vnutorný odpor LiFePo?
PříspěvekNapsal: pát 02.06.2017 20:14 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.7.2011
Příspěvky: 6974
Bydliště: Písek, ČR
Guchar: Pozor, nenítvůj první odkaz s těmi vybíj. charkami je pro LiIon? Qwido má LiFe...
Píšou tam Lithium Ion, ale je to A123, tak nevím... Jen pro jistotu se ptám.

_________________
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vnutorný odpor LiFePo?
PříspěvekNapsal: pát 02.06.2017 20:20 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.12.2008
Příspěvky: 1729
Bydliště: Lysice,Brno.
Obrázky: 12
Dole je měření 18650M1.Je to už hodně staré ale od té doby se jen zvýšila kapacita.
http://www.elektromodellflug.de/oldpage ... 6650-x.htm


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vnutorný odpor LiFePo?
PříspěvekNapsal: pát 02.06.2017 20:48 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20846
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
V B-25 mám LiFePo4 18650 1100mAh, 2s v křídle (přijímač, 2x 10kg servo křidélek, 2x 6,5kg servo klapek, 2x servoelektrický podvozek) a 2s v trupu (přijímač, 1x 10kg servo výškovky, 2x 2,5kg servo směrovek, 1x 12kg servo příď. podvozku, 1x servoelektrický podvozek).
Teď jsem je změřil (Reaktor 300W), sada v křídle má 104mOhm, sada v trupu 134mOhm.
Po jednom letu (6-7 minut) dobíjím cca 40mAh do křídla, 65mAh do trupu.

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vnutorný odpor LiFePo?
PříspěvekNapsal: pát 02.06.2017 20:49 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7461
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
@Woita V tom značení mají jednotlivé stránky dost guláš. Nicméně
a) je to k "APR18650M1A" a je tam uvedeno "A123Systems’ ... Nanophosphate"
tedy LiFePO4 = Nanophosphate® lithium iron phosphate
Nanophosphate® APR18650M1-A: Based on the same Nanophosphate LiFePO4 technology
as A123 Systems’ pioneering ANR26650 cell, the APR18650 is now available as
a smaller form factor for design flexibility in commercial and handheld products and appliances.

APR18650 - lifepo4-battery-cell
18650 Cylindrical Cell - Nanophosphate
NEDIVÍM SE, ŽE SE DIVÍŠ
ono to " Lithium-Ion" + " Nanophosphate® lithium iron phosphate battery"
MUSÍ ZMÁST NEJEDNU HLAVU a když "Qwido má LiFe" TAK MÁ TO O ČEM JE TU PSÁNO A123 Li-Fe = LiFePO4
A123 - LiFePO4 3,2V/1100mAh
od prodejce Fasttech
A123 Systems 18650 LiFePO4 1200mAh


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vnutorný odpor LiFePo?
PříspěvekNapsal: pát 02.06.2017 21:09 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7461
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
@jyrry 2S sada v křídle má 104mOhm, sada v trupu 134mOhm = křídlo 52 mΩ / čl. trup 67 mΩ / čl.
vodiče a přechody konektorů v tom
Hodnoty se liší zejména pro DC nebo AC měření. A závisí na stupni nabití, teplotě a v menší míře i na dalším.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vnutorný odpor LiFePo?
PříspěvekNapsal: pát 02.06.2017 22:36 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20846
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
guchar píše:
... Hodnoty se liší zejména pro DC nebo AC měření. A závisí na stupni nabití, teplotě a v menší míře i na dalším.
noo...
qwido pát 02. čer, 2017 12:23 píše:
... pomocou iCharger 106 B+ som zmeral ...
jyrry pát 02. čer, 2017 20:48 píše:
... Teď jsem je změřil (Reaktor 300W)...

Pro jistotu jsem skočil do auta pro iCharger 106 B+ ...
Výsledky jsou 103mOhm a 136mOhm. Tedy ten Reaktor měří cca stejně jako iCharger. Tedy pravděpodobně i jako kolegův iCharger.
To aby to bylo porovnatelné. Výsledky z praxe.

edit:
Ještě jsem změřil 2 sady 2s LiFePO4 APR18650M1A 1100mAh co mám v F7F a pro let je spojuji paralelně.
iCharger 106 B+ říká 102mOhm a 106mOhm.

Vše měřeno stejnými kabely, ve stejném pokoji, za cca stejné teploty, všechny sady nabité 1,1A CCCV 7,2V na sadu :wink:

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vnutorný odpor LiFePo?
PříspěvekNapsal: sob 03.06.2017 11:26 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7461
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
@jyrry "... porovnatelné. Výsledky z praxe ..." By u "zdravých" článků v "dobré kondici" měly
souhlasit s údaji z DATASHEET (plus mínus AUTOBUS). Když je "AUTOBUS MOC VELIKÝ" je důvod k zamyšlení.
Je tedy otázkou zda (AC impedance 15-16 mohm) nebo (Effective DC internal ranged from 36-39 mohm)
sedí na ( křídlo 52 mΩ / čl. trup 67 mΩ / čl.) V zásadě ano. Ale protože se měří i jednotlivé články, tedy přes
vodiče servisního konektoru, muselo by se DC měření dělat proudy odpovídajícími průřezu servisních vodičů.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vnutorný odpor LiFePo?
PříspěvekNapsal: sob 03.06.2017 21:37 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20846
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
guchar píše:
...
Je tedy otázkou zda (AC impedance 15-16 mohm) nebo (Effective DC internal ranged from 36-39 mohm)
sedí na ( křídlo 52 mΩ / čl. trup 67 mΩ / čl.) ...

Vzhledme k tomu že asi nikdo pořádně neví jak vlastně uvedené nabíječky vnitřní odpor měří, spokojil bych se s porovnáním naměřených hodnot na bezproblémově používaných sadách s vnitřním odporem posuzovaných sad, měřit samozřejmě stejnými typy nabíječek. Což je splněno.
Nedělal bych z toho zase takovou vědu s tunou odkazů a teorií. :?

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vnutorný odpor LiFePo?
PříspěvekNapsal: sob 03.06.2017 22:29 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.5.2006
Příspěvky: 9047
Bydliště: Bratislava dnv SK
Je relatívne známe že údaj z iChargeru je nejaký iný než údaj z datasheetu (AC impedancia pri 1kHz) - tomu by mal zodpovedať údaj z Powerlabu - ale ten je podaný vo forme grafu ktorý zďaleka nepripomína jednu hodnotu, mení sa aj podľa nabitia aj teploty..

Ale ak sa nemýlim, iCharger vedel merať 4-drátovo, t.j. použiť napätie merané na servisnom konektore a prúd (samozrejme) tiekol silovými konektormi, takže AK by príjmačovka mala vyvedený a pripojený aj servisný konektor, nemal by byť odpor káblov a konektorov zarátaný. Dokonca sa bavili o jednočlánku či sa dá pripojiť 4-drátovo (t.j. aj na balancer kvoli meraniu - to ale ani neviem či je alebo nie je funkčné alebo to boli len reči, iCharger nemám).

Na druhú stranu, konektorom a hlavne maličkým ako sú servokonektory, vôbec neverím a pri kontrole príjmačoviek, teda hlavne ak by mali len servokonektor, by ma aj odpor celku zaujímal, asi viac než nejaké vnútorné odpory (ale to zrejme stačí vytiahnuť servisný a meria sa potom na silových t.j zaráta aj kábel s konektormi).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vnutorný odpor LiFePo?
PříspěvekNapsal: ned 04.06.2017 0:19 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7461
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
Dělat vědu z pojmů Ri případně Zi (vnitřní odpor/impedance) článku jistě není nutno. Na druhou stranu
je dobré mít jistou představu co se za tím ČÍSLEM může všechno skrývat a co má (nemá) jaký význam.
coro zmínil formu grafu, který je možno získat při použití Powerlab
Powerlab 6 LiFePO4 Internal Resistance Test
Špičku v oboru (ale i s řadou velmi názorně vysvětlených POJMŮ) od HIOKI je BATTERY IMPEDANCE METER
BATTERY IMPEDANCE METER BT4560
A myslím si, že zmiňuje i " ...Dokonca sa bavili o jednočlánku či sa dá pripojiť 4-drátovo..." sondy
(=PROBE) For line-embedded applications ... s oddělenými "proudovými" a měřicími= "napěťovými" vodiči.
Tento způsob bývá použit u měřičů ESR na elytech. Tam je měřicí kmitočet vyšší. Obvykle 50 až 100 kHz.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vnutorný odpor LiFePo?
PříspěvekNapsal: ned 04.06.2017 5:24 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20846
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
coro píše:
... hlavne maličkým ako sú servokonektory, vôbec neverím ...

Já taky ne a předpokládám (pokud jsme stále u původního dotazu) že:

A) pokud éro uveze 2s2p 18650 přijímačovky, nebudou opatřeny klasickým servokablíkem :roll:
Mám na sadách 2s1p vyvedené 0,75mm2 kablíky zakončené mini T-konektory a přes ně jsem je měřil.

B) protože se tazatel zmínil čím baterky testoval, nepředpokládám že by si podle uvedených odkazů pořizoval nějaké speciální měřidlo, rozlišoval Ri a Zi a naopak myslím že si v praxi vystačí s porovnávacím měřením na iChargeru :roll:

Počkal bych teď co na to původce vlákna qwido; už teď má informací a odkazů na prostudování myslím docela dostatek :mrgreen:

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vnutorný odpor LiFePo?
PříspěvekNapsal: ned 04.06.2017 10:26 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7461
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
iCharger 106b+ Manual
Manuál v obsahu pro "Special Modes Program, Measuring Internal Resistance of the Battery" má str. 24. Na ní
" Note: You can check the internal resistance by Present testing information, see detail information in Page 8"
Na str. 8(pokud je připojeno čidlo)mimo Ri (internal resistance of the battery pack (and cells)) zobrazuje i údaj
o teplotě v místě čidla (baterie, Ext. Temp.)(Int.Temp. je o teplotě v nabíječce-potřebě chodu vest.ventilátoru)
- Když budu měřit stejně nabité,stejné typy baterek, stej.℃ jde o srovnávací FAKTOR od Ri nějak odvozený *).
- Zajímavější je když za těchto podmínek budu měřit stejnou baterku během užívání.
- FAKTOR by měl růst s dobou od výroby, počtem cyklů, nešetrností užívání a náhodným ZHORŠENÍM.
_Bohužel nepředvídá, možná náhodná selhání baterky. Říká jen zda je v danou chvíli SLUŽBY SCHOPNA.

*) Stranou zůstává otázka jaká metoda byla pro stanovení Ri užita. Různé metody vedou k různým hodnotám.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz