Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 742 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 46, 47, 48, 49, 50  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Otázky kolem Li-Ion, LiFePo 18650
PříspěvekNapsal: stř 28.08.2019 6:46 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2005
Příspěvky: 5705
Bydliště: Vsetín
Kdyby řekli že je to odporem toho propojovacího pásku, tak dobrá, ale odporem boďáku? No nevím...


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky kolem Li-Ion, LiFePo 18650
PříspěvekNapsal: stř 28.08.2019 7:50 
Mazák
Mazák

Registrován: 29.1.2018
Příspěvky: 669
Bydliště: Trvalé
Obrázky: 0
Nejspíš tam byly i bodové sváry mezi pásky.

_________________
Všechno, co píšu do diskuze, je pouze můj osobní názor.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky kolem Li-Ion, LiFePo 18650
PříspěvekNapsal: stř 28.08.2019 8:23 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 5214
Bydliště: Praha ČR
blesk píše:
Kdyby řekli že je to odporem toho propojovacího pásku, tak dobrá, ale odporem boďáku? No nevím...

Záleží na proudu, já kdysi v době NiMH měl bodovanou sadu (což jsem netušil) a při cca 50A to odhořelo právě v těch bodech svaru :-(
U nějaké sady 5, 10 či ještě víc paralelně z menších LiION bych problém přímo ve svaru spíš nečekal, tam se to rozdělí na malé proudy. Ale je třeba otázka, kam jsou připojeny výstupní vodiče a jestli to náhodou k poslednímu článku nepůjde přes 5 svarů a právě tady by opravdu popsaný problém nastat mohl...
Fakt je, že propojit "patra" na více místech asi není žádný problém a škodit by to nemělo.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky kolem Li-Ion, LiFePo 18650
PříspěvekNapsal: stř 28.08.2019 9:58 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 4134
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
@graup15 Chvilku mi trvalo než jsem dal dohromady, že to RŮŽOVÉ je asi starší typ "tak trochu jiné nabíječky"
a přes 9 vodičů balančního konektoru je vidět Ri čtyř článků sestaveného accupacku 4S7P Sony VTC 6
Nabíjení / Revolectrix Nabíječ CELLPRO POWERLAB 8 (verze firmware V2)
https://www.horejsi.cz/Pages/DetailProdukt.aspx?objcislo=1518
PowerLab 8, User’s Guide, For Version 1 firmware and software
http://www.revolectrix.com/support_docs/item_1340.pdf
Vzhled nabíječky v manuálu spíš připomíná nabíječky prodávané jako V2 http://www.horejsi.cz a mojerc.cz
Na str. 44 v kapitole Internal Resistance tab se mluví o tom kdy se Ri měří a počítá
nijak exaktně z toho nevyplývá zda se měří AC 1 kHz nebo DC metodou. Pro AC by asi nebyl nutný výpočet.
Lze se tedy domnívat, že Ri se počítá ze zatížení nějakým proudovým impulzem, po nějakou dobu.
- Hodnoty Ri dle CELLPRO POWERLAB 8 by se musely experimentálně porovnat s Ri dle jiných nabíječek.
I zde tedy platí: Ri je relativní informační hodnota mezi články daného accupacku nebo v časové řadě při užívání


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky kolem Li-Ion, LiFePo 18650
PříspěvekNapsal: stř 28.08.2019 10:33 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 7174
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
Malá otázka? Jseš velmi rychlej ve vyhledávání..kde co ,kde na netu. Ale používáš v reálu baterky různých druhů?
Neb vždy mi přesně sedělo to co powerlab ukázal. A Ri je naprosto zásadní na ubytek napětí při vybíjení.
Ono mi je vcelku fuk jestli je to měřené při 1Khz nebo DC. Důležité je co je na vrtuli za výkon. A to nádherně k Ri sedí co si změřím.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky kolem Li-Ion, LiFePo 18650
PříspěvekNapsal: stř 28.08.2019 12:13 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 18687
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
blesk píše:
... ale odporem boďáku? No nevím...

Já vím. Pár "profi" sbodovaných sad 18650 jsem nedávno rozebíral. A změnil jsem mínění i o "značkových" firmách.
Mění se to i v rámci jedné sady od velmi dobrého spoje po úplně studený, překvapivě snadno odloupnutelný.

_________________
jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky kolem Li-Ion, LiFePo 18650
PříspěvekNapsal: stř 28.08.2019 15:35 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 4134
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
@graup15 "Používáš v reálu baterky různých druhů?" Ano. Používám baterky různých druhů. A taky hlavu.
"Důležité je co je na vrtuli za výkon. A to nádherně k Ri sedí co si změřím = co změří použitá nabíječka"
Takhle nahlíženo na Ri(bat + přívody(pokud o řád menší než Ri(bat) možno zjednodušeně zanedbat)=Ri(celk)
Užíváš filozofii výkon P=(I)x(Umot) co se nedostane na vrtuli=motor se ztratí na Ri: Ri(celk)xI + Umot = Ubat(I)
Pokud ti to sedí, tak nabíječka to měří pro PROUD a REŽIM blízké těm ve kterém model provozuješ.
Pokud by nabíječka měřila metodou AC 1kHz (uváděno výrobci a prodejci) vyjdou jí hodnoty Ri
o hodně příznivěji, než statické měření DC konstantním proudem, blízkým proudu modelu se stálým zatížením.
Tahle vlastnost souvisí se závislostí parametrů baterky na pohyblivosti iontů účastnících se
elektrochemické přeměny v tomto případě (zpětné) v procesu vybíjení.
Něco málo (se značnou mírou konstruktivního myšlení) lze k problematice najít na třech stránkách
Vnitřní odpor LiPol článku
http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=42&t=73105&hilit=Vnit%C5%99n%C3%AD+odpor&start=30
a taky "Zistenie skutočných Céčok batérie bez špeciálnych prístrojov" (před "Céčky" dávám přednost "Proudu")
http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id=124
Merač vnútorného odporu LiPol batérií - 2. časť - Metóda merania
http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id=148&n=merac-vnutorneho-odporu-lipol-baterii---2-cast---metoda-merania
Osobně neměřím napětí při nulovém proudu, ale nějakém výrazně menším I1, než je ten větší I2 (1DeltaI)
Tak trochu raritou je pro výpočet Ri použít +I1 nabíjecí a -I2 vybíjecí proud (2DeltaI)
při respektování znamének, jsou vzorečky pro Ri, u 2DeltaI shodné s 1DeltaI.
- Komplexní popis problematiky na čem všem Ri závisí je na www, a asi mírně nad rámec RC praxe.
- Tak trochu lze říct, že podle toho co je cílem teoretického zkoumání, se zpřesňují podmínky měření Ri (Zi).


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky kolem Li-Ion, LiFePo 18650
PříspěvekNapsal: pát 27.09.2019 12:31 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 7.12.2017
Příspěvky: 53
Zdravím, na letošní dovolené jsem si přečetl celé tohle vlákno, není to čtení na jeden večer :D . U6 dlouho jsem uvažoval o náhradě LiPolek o mých malých modelů z XPS, používám levné 3S 2200mAh z HK, ceny kolem 10USD. Před dvěma měsíci jsem objednal ne 18650 ale 21700, kvůli váze (odpovídá 3S 2200mAh LiPol) na Aliexpressu

Příloha:
HTB15sRJjBTH8KJjy0Fiq6ARsXXas.jpg
HTB15sRJjBTH8KJjy0Fiq6ARsXXas.jpg
[ 21.27 KiB | Zobrazeno 749 krát ]



https://www.aliexpress.com/item/3284517 ... 4c4dHKbTbd

LiitoKala 4000mAh, uvádí max proud 40A ... Články přišly pěkně zabalené ale po téměř dvou měsících. Spájel jsem z nich tříčlánek a pustil se do měření. Vnitřní odpor celkem je 90mOhmu, takže proud 40A je utopie. Na druhou stranu při konstatním odběru 3,3A jsem napoprvé plně nabité články (nabíjeno na 4,1V na článek) vybíjel 1:05h do napětí 9,9V, takže kapacita je celkem OK. V každém případě do mých malých modelů z XPS, kde je špičkový odběr kolem 50A se nehodí, ale s nějakou poletuchou s odběrem kolem 10A se dá poletovat celý večer :D :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky kolem Li-Ion, LiFePo 18650
PříspěvekNapsal: pát 27.09.2019 14:58 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 4134
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
@Martin_HU Uvádíš jen HK a cca 10USD - Tomu vyhovuje tahle Turnigy 2200mAh 3S 25C Lipo Pack
https://hobbyking.com/en_us/turnigy-2200mah-3s-25c-lipo-pack.html
Zajímalo mne tedy (přibližně) jaký Ri mají původní Turnigy, v porovnání s 3S1P (4 Ah) 90mOhmu (mR) celkem
LiitoKala Lii-40A 21700 4000mAh Lithium Ion Battery 3.7V 15A Power 5C Discharge 21700 Battery
LiitoKala Orig. 21700 4Ah Li- Batt. 3.7V 40A for Electronic Cigarette Mod/Kit 3.7V 15A power 5C Rate Discharge

_ Video kde je měřeno 5 ks Turnigy 2200mAh 3S 25C Lipo Pack, výsledek je Ri lehce nad 40 mR
Review - Turnigy 3S 2200mah 25C Lipo Pack
https://www.youtube.com/watch?v=lNmKxKv_8oA

_ což by nevypadalo až tak hrozně. Je nutno si, ale uvědomit, že když tytéž články Turnigy poskládám
na 4.4 Ah tedy 3S2P dostanu Ri cca 20 mR, (pro hezčí výsledek upravím na) 21 mR což je 7 mR/článek.
To jsou asi ty hodnoty co by se ti líbily/hodily i u "LiitoKala Lii-40A 21700 4000mAh Lithium Ion Battery"
kde potřebuješ: špičkový odběr kolem 50A (jaký proud mimo špičku, a jak dlouhé jsou časy špičkových odběrů?)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky kolem Li-Ion, LiFePo 18650
PříspěvekNapsal: pát 27.09.2019 16:55 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 7.12.2017
Příspěvky: 53
Přiznám se, že jsem se vnitřním odporem LiPolek nikdy moc nezabýval ... Nabíječ (HOTA D6 Dual/Pro) ukazuje u používaných Turnigy 3S 2200mAh 20C a Zippy 3S 2700mAh 25C kolem 5 až 10 mOhmů. Spokojil jsem se s tím, že na stojanu mi používaná pohonná jednotka - Turnigy 3542/100kV, vrtule GWS 12x8 HD a regl 60A na plný plyn ukazuje kolem 50A a pokles na baterii je 1,5V. Tuhle kombinaci používám ve všech mých XPS modelech, Corsair nebo FW190D

Příloha:
20190421 (41).JPG
20190421 (41).JPG
[ 185.09 KiB | Zobrazeno 660 krát ]



Samozřejmě průměrný proud při 5min letu je 10 až 15A podle dynamiky letu, ale i to je na koupené LiitoKala 4000mAh moc :(

Příloha:
P9260017.JPG
P9260017.JPG
[ 40.75 KiB | Zobrazeno 660 krát ]



Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky kolem Li-Ion, LiFePo 18650
PříspěvekNapsal: pát 27.09.2019 17:01 
Mazák
Mazák

Registrován: 29.1.2018
Příspěvky: 669
Bydliště: Trvalé
Obrázky: 0
Z jakého důvodu chceš používat LiOn místo LiPo?

_________________
Všechno, co píšu do diskuze, je pouze můj osobní názor.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky kolem Li-Ion, LiFePo 18650
PříspěvekNapsal: pát 27.09.2019 19:12 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.3.2012
Příspěvky: 2221
Bydliště: Nitra Slovensko
Solim Namez píše:
Z jakého důvodu chceš používat LiOn místo LiPo?


Myslím, že to len chcel skúsiť a zistil že tadeto cesta nevede. (pre jeho modely)
Zaťiaľ nič lepšie ako LiPo nevymysleli. V pomere hmotnosť, kapacita, prúdové zaťaženie.

_________________
(HORUS X10) - Vitesse V2, Element 2,5m, F5J 3,7m, Loop, Solius, Olympic (Topmodel), FunCub.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky kolem Li-Ion, LiFePo 18650
PříspěvekNapsal: pát 27.09.2019 20:59 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 7.12.2017
Příspěvky: 53
juraj.jurej píše:

Myslím, že to len chcel skúsiť a zistil že tadeto cesta nevede. (pre jeho modely)
Zaťiaľ nič lepšie ako LiPo nevymysleli. V pomere hmotnosť, kapacita, prúdové zaťaženie.


přesně tak :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky kolem Li-Ion, LiFePo 18650
PříspěvekNapsal: ned 29.09.2019 8:09 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 4134
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
SHENZHEN HONCELL ENERGY CO. LTD. - Neviděli jste někdo produkty výrobce u některého z PRODEJCŮ?
Lipo High Drain Battery - RC Drone Battery, Model:HCG753562SP
Cell Size Max. 7.5x35x62mm (T*W*L)
- Nominal Voltage: 3.7V
- Working Voltage: 3.0-4.2V
- Rated Capacity: 1200mAh
- Internal Impedance ≤6mΩ
- Constant Discharge Current: 25C(Standard) | 50C(Max )
- Working Temperature: charge: 0-45℃; discharge: -20-60℃
- Weight: 30g
_ To by znamenalo při 25 C = 30 A DC úbytek 180 mV, při 60 A tedy 360 mV/článek. Tedy 1.080 V na 3S *)

http://www.honcell.com/products/models/id/2071.html
*)Až datasheet uvádí podmínky měření (plně nabitá, AC 1 kHz) Impedance Inicial < 6 [mΩ] at 1 kHz at 4.2 V
http://www.honcell.com/Uploads/Temp/download/20180913/5b99ff03c3947.pdf


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky kolem Li-Ion, LiFePo 18650
PříspěvekNapsal: pon 30.09.2019 11:00 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 5214
Bydliště: Praha ČR
juraj.jurej píše:
Myslím, že to len chcel skúsiť a zistil že tadeto cesta nevede. (pre jeho modely)
Zaťiaľ nič lepšie ako LiPo nevymysleli. V pomere hmotnosť, kapacita, prúdové zaťaženie.


Tak zaprvé ta druhá věta není obecně pravda, stačí si porovnat 4s2600 Konion a 3s2200mAh Lipol - hmotnost fakticky identická, ale získatelná energie z LiION sady je minimálně o 20% vyšší (skeptický odhad, spíš to bude k 30%) a co je podstatné, bude to při stejném výkonu na hřídeli, ne jen při nějakém minimálním proudu.

Podstatná je ta větička "pro jeho modely", tady skutečně může být kámen úrazu, pokud je pohon navržen tak, že daný počet LiPOL zatěžuje proudem na doraz, tak stejný počet LiION bude mít problém a při větším to shoří.
Pokud se ale pohon trochu doladí, tak to může být zcela jinak. Dám příklad - autorem doporučený "eco pohon" pro tištěné malé stíhačky 3Dlabprint je naprd, je doporučeno 3s LiPOL a to s doporučenou vrtulí nestačí, motor není využit atd. Když jsem tam pokusně dal 4sLiON, tak je najednou výsledek takřka dokonalý - vyšší napětí dané jednotce sedí zcela perfektně :-)
A takhle se musí uvažovat - naopak u pohonu, který s 3sLiPOL funguje dobře, může například stačit zmenšit o palec vrtuli, aby to s 4sLiION šlapalo perfektně atd.
LiION (zatím?) neumí nahradit LiPOL u modelu, kde motor běží jen krátce, ať už kvůli tomu, že to není třeba (F5J) anebo kvůli extrémnímu odběru (třeba F5D). Ale jakmile je doba chodu motoru cca 6 minut a více, tak je obvykle použití LiION možné velmi dobře.

Jen to jaksi chce pořádné Konion a ne čínské šmejdy, ty leckdy fungují přijatelně pro malé odběry, ještě jsem ale neviděl levnou alternativu Konion pro proud někde u 25-30A (míněn proud z jednoho článku velikosti 18650).


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 742 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 46, 47, 48, 49, 50  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz