RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://www.rcmania.cz/

Otázky kolem zatížitelnosti Li-Ion 18650
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=42&t=80829
Stránka 18 z 31

Autor:  pepin [ pát 24.08.2018 15:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Otázky kolem zatížitelnosti Li-Ion 18650

automet píše:
Koľko mám dať koncové napätie /ak sa na accucel6 nastavuje/? a vybíjací prúd 1A, lebo väčší sa nedá, alebo dať ešte menší?
Objednal som preto tie vyššie uvedené, lebo nemal som chuť objednávať nejaké s udanou kapacitou 9900 mAh. :lol:


dej tu vybijecí 1A a vypínací napětí nastav na článek 2,9V---ono klidně nastav 2,6V,

při odběru 1A lionka po poklesu na 2,9 už stejně okamžitě padne na 2,6 a vybiječka vypne.

ta 1A na článek v podstatě odpovídá maximálnímu odběru co jde ještě z XP sad z elektrokola vysosat přepočteno na jeden článek, kdy je vypínací napětí pro 10čl sadu nastaveno na 29v.

lion článek nejdřív nabij programem na lipol--tedy 3,7V--koncové vypínání nabití 4,2V

vysosat bys měl umět alespon tak 1800ma---neřeším, jaká hodnota kapacity je na článku napsaná---jestli 2100/2600/9000ma.

Autor:  pepin [ pát 24.08.2018 20:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Otázky kolem zatížitelnosti Li-Ion 18650

dnes to na ježdění nebylo, tak jsem zkusil změřit po dvou sezonách používání manželčinu lion baterii poskládanou 4p z vyreklamované cyklo baterie --funglovka, co neměla přiletovaný plusový vývod--předpokládám, že ty už starší články byly ještě o kapacitě na článek 2100ma.

vybijím trvale cca 4A, vypínání nabijení nastaveno prvotně na 2,9V--po dvou sezonách vysosáno při odběru 4A trvale na nejnižší kapacitu článku 2,9V 7837ma--tedy 1959ma na článek.

po přenastavení na vypnutí nejvíce vybitého článku na 2,7V odsosáno navíc už jen pouze 79 ma.

vyšším proudem vyboijím přez halogenové žárovky poskládané podle napětí baterie--já vybijím 5čl baterii, tak mám ty dvě halogenky za sebou v serii.

vybijení měřím wattmetrem,minimální napětí 2,9V mi hlídá pípák a z duvodu snížení blbuvzdornosti mám vybijení spínám mechanickou minutkou cca 15 minut max---pro případ, že zapomenu, že něco někde měřím :D

Příloha:
IMG_0001.JPG
IMG_0001.JPG [ 82.46 KiB | Zobrazeno 469 krát ]



a proč hlavně měřím? bo se mi tento týden povedlo na jedné 5čl sadě prodřít jeden balanční kontakt a jednu 4P sekci trochu šlusnout----už si to myslím dávno, pro lion a life jsou balanční konektory jen možný zdroj problému, jak ty baterie pohřbít a slavným balancováním tady u těch typu baterií--life--lion stejně nic smysluplného nevyřešit :evil:

Přílohy:
IMG_0002.JPG
IMG_0002.JPG [ 76.17 KiB | Zobrazeno 469 krát ]

Autor:  karval [ pát 24.08.2018 21:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Otázky kolem zatížitelnosti Li-Ion 18650

Dnes mi došla z českého e-shopu méně známá (snad) značková baterka. Cena 54 Kč bez DPH. Udělám pár měřících cyklů a uvidím. Chtěl bych z nich udělat baterii na nabíjení v poli.

Přílohy:
LiOn_2600.jpg
LiOn_2600.jpg [ 106.05 KiB | Zobrazeno 443 krát ]

Autor:  pepin [ sob 25.08.2018 2:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Otázky kolem zatížitelnosti Li-Ion 18650

karval píše:
Dnes mi došla z českého e-shopu méně známá (snad) značková baterka. Cena 54 Kč bez DPH. Udělám pár měřících cyklů a uvidím. Chtěl bych z nich udělat baterii na nabíjení v poli.


stačí fakt jeden, nabij na 4,2 lipol, vybij na 2,9V jednou A a uvidíš, měřit deseti cyklama, jestli vybiješ po rozhejbání o pár miliku víc, nebo mín nemá opravdu smysl.

jinak pro nabijení v poli se mi spíš osvědčilo nosit si na to pole na celý den nabité baterie který rovnou do toho era dám nabité---teda pokud jde o nějaké 3/4 články do 4Ah

když dobijení z auta--cesta na letiště autem--z vrakáče jde v poho koupit autobaterie s reálně sosatelnými ampérami 35 A na 12 ti voltech za přeženu--KDYŽ TO NEKUKECÁŠ ZA MÍN TAK TO BUDE ZA 500 KČ , A je dost pravděpodobné, že většina modelářských nabiječek začne pod napětí 10V řvát a přestane z té autobaterie nabijet aby ji nepodvybila, takže všeobecně tady na RC mánii tvrzení, jak je duležité mít trakční baterii kterou mužeš vybít do mrtě uplně tak moc taky nefunguje.

samozřejmě, že 35A při 12V v lionce je do kapsy lehčí, než 35A sosatelných v autobaterce--35A dá podle stavu 45/65 Ah autobaterie.

ale těch reálně sosatelných 35 Ah jde z vrakáče koupit opravdu v poho za 500kč.

problematiku trakční, nebo autobatere obyč PB olovo nechám jiným, letos sosám z obyč autobaterek 6ks paralelně v podstatě víkend co víkend--celková reálně vysosatelná kapacita asi přez 200Ah při odběru přez 10ah trvale--náklady na koupi přez reálných sosatelných 200 Ah 3000kč a nemyslím si, že příští rok bych musel investovat znovu, jak tvrdí zastánci trakčních baterií---jde jen o to, nesosat pravidelně pod 10 voltu--což při vyšších odběrech ohlídá--odstaví bud nabiječka, nebo zdroj 12/ 220V, kdy při poklesech k 10V na autobaterii vypne.

ale to se musí už rozhodnout každý sám, naprosto chápu všechny argumenty proti olověné baterii a věřím i tomu, že jsou určitě i lidé , kteří ji okamžitě zničí i pouhým pohledem na ní.

Autor:  jyrry [ sob 25.08.2018 4:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Otázky kolem zatížitelnosti Li-Ion 18650

karval píše:
... Udělám pár měřících cyklů a uvidím. ...
A uvidíme to taky?
Typ baterky je tajný?

Autor:  guchar [ sob 25.08.2018 4:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Otázky kolem zatížitelnosti Li-Ion 18650

@karval 54,- Kč =nabíjení v poli? Za cca tolik byl kdysi byl LiPol článek-pytlík stovky mAh.
Takový by asi pro nabíjení v poli nebyl. Nechybí nějaké nuly? S jyrry: Konkrétnost by neškodila

Autor:  automet [ sob 25.08.2018 14:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Otázky kolem zatížitelnosti Li-Ion 18650

Mám za sebou otestovanie 2 batérií, dopadlo do asi tak, ako som očakával.

A/ Nové, takmer nepoužité OOLAPR 3000 mAh 18650 - aliexpress, cena 1,75 dolára/ks

1. nabíjané 1A ako LiIon na 4,1V, vybité na 3,0V 1A- 514 mAh
2. nabíjané 1A ako LiPol na 4,2V, dobitá kapacita 532 mAh
3. vybíjané 1A ako NiMh na 2,7V, vybité 512 mAh

B/ 23 mesačné, aktívne používané PROBE SHINY BRC 18650 3200 mAh, s PCB ochranou

1. dobité doplna 1A na 4,2V
2. vybitá kapacita 1A na 3,0V - 566 mAh

Ešte otestujem druhú z páru PROBE SHINY, len ju mám niekde zapatrošenú. :lol:
Jedna z tých dvoch je horšia od nova a jedna lepšia, neviem, ktorú som testoval. Keď som ich vytiahol zo svietidla a dával nabiť, tá jedna mala vždy minimálne o pol volta menej ako tá druhá. Je možné, že toto je tá horšia.

Autor:  skybreaker [ sob 25.08.2018 14:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Otázky kolem zatížitelnosti Li-Ion 18650

pěkné výsledky

Autor:  automet [ sob 25.08.2018 15:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Otázky kolem zatížitelnosti Li-Ion 18650

Verim tomu, ze niektori /okrem tych, ktori maju standardne 15 eurove kusky/ by namerali podobne. Niekedy je pre niekoho lepsia nevedomost.

Autor:  karval [ sob 25.08.2018 15:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Otázky kolem zatížitelnosti Li-Ion 18650

Právě jsem dal na nabíječku "hovňák" koupený na aliexpresu. Ještě nebyl nikdy nabitý. Tak uvidíme.

Autor:  automet [ sob 25.08.2018 16:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Otázky kolem zatížitelnosti Li-Ion 18650

Daj potom presny typ a vysledok, aj sposob a hodnoty pri nabiti, vybiti. Ja prave tie dve sracky nabijam, uz 1,3A a koresponduje nabijacia kapacita s vybitou, takze chyba pri merani nebola ziadna.

Autor:  karval [ sob 25.08.2018 16:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Otázky kolem zatížitelnosti Li-Ion 18650

Jsou to tyhle. Přišly na cca 63 Kč/ks včetně pošty. Váží přesně 46 g.

Autor:  automet [ sob 25.08.2018 17:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Otázky kolem zatížitelnosti Li-Ion 18650

to su zrejme tie HG2 co mi tu poradili... Takze ziadne hovnaky

Autor:  karval [ sob 25.08.2018 17:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Otázky kolem zatížitelnosti Li-Ion 18650

Jsou hnědé, jsou to hovňáky :) . Píšu to v uvozovkách. Oni tam mají napsané úplně stejné parametry jako originál LG-HG2. Nějakých 20 nebo aspoň 10 A určitě nedají, ale to ani testovat nebudu. Zkusím 3 ampéry a uvidím, jak se to blíží datasheetu.

Přílohy:
graf_hg2.jpg
graf_hg2.jpg [ 46.98 KiB | Zobrazeno 302 krát ]

Autor:  karval [ sob 25.08.2018 19:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Otázky kolem zatížitelnosti Li-Ion 18650

Tak vybito 3 A. Graf je skoro přesný jako v datasheetu originálu LG-HG2. Vybito dokonce 3100 mAh. Kdo má LV, může se podívat v příloze (místo .txt dát .lov). iCharger 206B

Přílohy:
Liitokala_LG-HG2_prvni_cyklus_20180825.txt [133.17 KiB]
23 krát
tab_hg2.jpg
tab_hg2.jpg [ 47.38 KiB | Zobrazeno 271 krát ]

Stránka 18 z 31 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/