RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://www.rcmania.cz/

Otázky kolem Li-Ion, LiFePo 18650
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=42&t=80829
Stránka 18 z 60

Autor:  Lark [ pon 17.09.2018 11:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Otázky kolem zatížitelnosti Li-Ion 18650

Z té fotky to nejde moc poznat, ale není na tom železe slupka z okují po válcování? Ten povrch je takový divný. To je potom potřeba velká síla na "propíchnutí" a vrták dostává pěkně zabrat. Nechci ale nijak hájit Lidl. Já jsem si předělal dkysi předělal 18V NiMH baterku na 6čl. LiFe 2300mAh a mám naopak strach že nevydrží motorek. U té lidlovky mají možná balancer uvnitř, ale třeba ne.

Autor:  HavelAircraft [ pon 17.09.2018 12:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Otázky kolem zatížitelnosti Li-Ion 18650

Jyrry. Už jsem to tady psal víckrát. Li-ion články se nemusí balancovat. Stejně jako články ni-mh.
A porovnávat kvalitu li-ion technologie vrtačkou z lidlu je skutečně ubohé.
Jen pro tvoji představu. Kvalitní li-ion články pro 18V stojí i ve velkoobchodních cenách více než celá náhradní baterka v lidlu.
Ale rozdílná kvalita ti asi nic neříká.
Dojdi si koupit pořádný baterky a pak zkus něco hodnotit. Pořádný myslím od prověřeńho dodavatele se zárukou původu článku.

Autor:  novfra [ pon 17.09.2018 12:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Otázky kolem zatížitelnosti Li-Ion 18650

HavelAircraft píše:
Jyrry. Už jsem to tady psal víckrát. Li-ion články se nemusí balancovat. Stejně jako články ni-mh.

Rozptyl nabíjecího napětí u NiMh baterek je tak velký, že by to snad ani technicky nebylo možné, pokud by se vyžadovalo plné nabití.
Pb aku se také nemusí balancovat a také se balancují protože jinak ty baterky moc nevydrží. Zvlášť při cyklickém režimu.
Porovnávat mezi sebou rozdílné metody ukončení nabíjení (Dp proti napětí -při daném proudu) není moc dobrý příklad.

Autor:  tomashr [ pon 17.09.2018 13:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Otázky kolem zatížitelnosti Li-Ion 18650

HavelAircraft píše:
Jen pro tvoji představu. Kvalitní li-ion články pro 18V stojí i ve velkoobchodních cenách více než celá náhradní baterka v lidlu.
Ale rozdílná kvalita ti asi nic neříká.


Poněkud demagogie - Sony Konion 2,6Ah (což rozhodně kvalitní článek je), koupím kusově a při nákupu z EU lehce pod 5EUR, 4-5 článků (nejsem si jistý, jak lídl počítá volty) je tedy za 20-25EUR, tedy 500-600 korun, což je plusmínus podobné, jako zmíněný akupack. Cena ale klesá docela znatelně už od 10ti kusů, už při stovce jsem u 4EUR, u jen mírně starší verze stejného článku (pro vrtačku pořád víc než OK) se blížím k 3EUR. Zase nedělejme z ceny kvalitních článků takovou vědu, není to zas tak extrémní.

Tu jyrrym popsanou vrtačku Lídl mám a šlape hodně slušně. Přijde mi, že jím popsaný problém samozřejmě může být kusová vada, ale taky může jít o nějaký kix (kurvítko) v tom vestavěném balanceru, nebyl by to první podobný případ.

Jinak k tomu "LiION se nebalancují" - taky sporné tvrzení, pravdou je, že se rozjíždějí opravdu daleko méně, než LiPOL, ale méně neznamená vůbec.

Autor:  HavelAircraft [ pon 17.09.2018 13:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Otázky kolem zatížitelnosti Li-Ion 18650

Kvalitu článků které neznám nebudu hodnotit nepřísluší mi to. Já mám svého dodavatele v čr.
Nikdy se mi nestalo že by dodané články se rozcházely napětím.
Nedochází k rozcházení napětí ani u článků které jsou používané 4 sezony. Nejstarší které mám tohoto typu. Cykly nepočítám nemá to význam. Protože je provozuji nepravidelně. Třeba 30vteřin letu dobít. 7minut letu plný plyn vybité na max a zase nabít. Lítám s nimi kombat a vzhledem k použití je to extrémní zátěž.
Ty první baterky jsou teď v aku vrtačce. Kapacitu mají ještě na 80% ale už nedají dost proudu na závodní létání.
Paradoxní je že baterky pořád drží schodné napětí. A to mám cca 50článků.
Už mi článek v sadě odešel ale zbylé měli opět schodné napětí.

Takže z mé praxe se opravdu články nerozcházejí.

Autor:  skybreaker [ pon 17.09.2018 14:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Otázky kolem zatížitelnosti Li-Ion 18650

V lidl akuškách jsou lidl mrdky baterky.

Autor:  novfra [ pon 17.09.2018 14:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Otázky kolem zatížitelnosti Li-Ion 18650

tomashr píše:
....u jen mírně starší verze stejného článku (pro vrtačku pořád víc než OK) se blížím k 3EUR. Zase nedělejme z ceny kvalitních článků takovou vědu, není to zas tak extrémní.

Tu jyrrym popsanou vrtačku Lídl mám a šlape hodně slušně.


Věta "pro vrtačku pořád víc než OK" je myšlená vážně? Zkoušel jsi někdy měřit proud nějaké vrtačky?

Kvalita baterek je taky horší a horší a poslední dobou už ani nejdou některé typy sehnat.
Neber to moc vážně, jen jsem si ulevil, jak to jde s bateriovým nářadím do kopru :oops:

Autor:  TomasC [ pon 17.09.2018 14:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Otázky kolem zatížitelnosti Li-Ion 18650

HavelAircraft píše:
Lítám s nimi kombat ...
A kolik článek létáš? Stavím si právě Seiran https://3dlabprint.com/shop/aichi-m6a-seiran/ tak pro moje info.


Nicméně 8C (7 minut letu) není nic extrémního z hlediska vybíjení. Z hlediska nároků na obal aku je combat něco jiného...

Teď jsem viděl o víkendu extrémní vybíjení aku. Ze 4S 1,8Ah vybito po 55sekundách letu 1,5Ah. Tedy 55C průměrně!!! Závodní coptéra mistra ČR.
I já proti tomu v pyloňáku baterky šetřím a vybíjím jen průměrných 35C.

Autor:  HavelAircraft [ pon 17.09.2018 15:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Otázky kolem zatížitelnosti Li-Ion 18650

TomasC
Běžně se létají 6S
Extrémní je zatěžování pro li-ion. Trvalý odběr na maximálním doporučovaném trvalém odběru.
Coptery a jiné závodní speciály kde lítate minutu nejsou pro li-onky.
Ale kdekoliv létáš s motorem 10minut tak jsou vpohodě. Tam je většina akrobatů makety polomakety a jiné.
Mě se na li-onkách líbí hlavně nižší riziko požáru a to že se nenafukují. Už jsem jednou trhal dýmící baterky z letadla a házel je na trávu protože éro spadlo do obilí a poškodily se baterky. Naštěstí se nic nestalo kromě zničeného letadla.

Autor:  TomasC [ pon 17.09.2018 15:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Otázky kolem zatížitelnosti Li-Ion 18650

Díky za informace.

Autor:  tomashr [ pon 17.09.2018 16:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Otázky kolem zatížitelnosti Li-Ion 18650

novfra píše:

Věta "pro vrtačku pořád víc než OK" je myšlená vážně? Zkoušel jsi někdy měřit proud nějaké vrtačky?

Kvalita baterek je taky horší a horší a poslední dobou už ani nejdou některé typy sehnat.
Neber to moc vážně, jen jsem si ulevil, jak to jde s bateriovým nářadím do kopru :oops:


Psal jsme o Konionu, kde ten starší typ je pořád na poměry LiION velmi nadprůměrně tvrdá baterka... Jinak vrtačky nijak nepodceňuji, taky proto jsem ve svém příspěvku nenapsal ani slovo o dalších alternativách, které jsou třeba slušné pro menší odběry, ale tady by neobstály.
Pro příklad třeba Panasonic 2900mAh, kterých jsem letos nakoupil skoro 100 kusů a užívá je skoro celá česká F5J repre jako nabíjecí sady na soutěžích - naprosto super pro tento účel, ovšem to se bavíme o proudech běžně i pod 1A na článek (typicky 4s5p) - pak nemají chybu. Ale jako pohonné by byly proti Konionu propastně horší...

Autor:  tomashr [ pon 17.09.2018 16:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Otázky kolem zatížitelnosti Li-Ion 18650

TomasC píše:
A kolik článek létáš? Stavím si právě Seiran https://3dlabprint.com/shop/aichi-m6a-seiran/ tak pro moje info.


Jak ti už odpovídal HavelAircraft - přímo na 3Dlabprint doporučují ten pohon s AX4008, který je právě optimalizovaný pro šestičlánek s cílem srazit proudy, u LiPOL se třeba v P47 Thunderbolt létá 6s s kapacitou jen 1300mAh (mám a klidně ti ukážu za letu, tobe i půjčím do ruky, ať si výkon posoudíš sám). Při použití 6s Konion budou proudy absolutně v pohodě a LiION to dá.
Jinak já mám vytištěný Nanzan (Seiran bez plováků) a tam počítám s takovým kompromisem, totiž pohonem cíleným na 4s. U mne LiPOL, ale alternativa s Konion by to dala taky - ve verzi 4s2p dokonce vyloženě snadno, ale ani těch 4s1p není nereálných.

Ostatně odpověděl sis sám - pro soutěžní ACES to zkrátka musí vydržet 7 minut naplno. S přimhouřením oka 6 minut naplno, občas se přeci jen ubere, nicméně přes 10C zkrátka průměrný odběr jít z principu nemůže, což je pro Konion 2600 "jen" 26A, což ty baterky přežijí.

Autor:  tratonah [ pon 17.09.2018 17:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Otázky kolem zatížitelnosti Li-Ion 18650

HavelAircraft píše:
Jyrry. Už jsem to tady psal víckrát. Li-ion články se nemusí balancovat. Stejně jako články ni-mh.
A porovnávat kvalitu li-ion technologie vrtačkou z lidlu je skutečně ubohé.
Jen pro tvoji představu. Kvalitní li-ion články pro 18V stojí i ve velkoobchodních cenách více než celá náhradní baterka v lidlu.
Ale rozdílná kvalita ti asi nic neříká.
Dojdi si koupit pořádný baterky a pak zkus něco hodnotit. Pořádný myslím od prověřeńho dodavatele se zárukou původu článku.



Já se ti divím,že na to ještě vůbec reaguješ :lol: :lol:
Porovnávat tohleto jakoby nářadí,jež má účel jen jako bytový doplněk dílny jiný rozhodně není,je jako koupit trabanta a chtít od něj minimálně výkony Maserati.
K lionkám no to už nebudu komentovat,jelikož nejsem datasheet guru ale mám rád , když to vidím na vlastní oči . Což se mě podařilo.Kolega lítá třímetrovku vlastní konstrukce , něco jako mini nimbus a krmí to no světe div se lionkama ! Ale ne kdejakýma ! On si je vzhledem ke svému povolání kuchá z akku nářadí co mu firemní zákazníci nosí na výměnu.Vybírá se ty správné ročníky a stavy a ono mu to funguje a hodně dobře co jsem viděl . Nabíječku na plac nevozí pouze 4 packy . Taky jsem od něj vyvasoval tři krabice na hraní,tak až bude čas něco spachtím . Kdyby náhodou snad na nějakýho moralistu šel infarkt,tak éro má přijímačový akku ja . Baterky jsou vesměs nějaký sony ale jaký až to vykuchám

Autor:  novfra [ pon 17.09.2018 21:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Otázky kolem zatížitelnosti Li-Ion 18650

tratonah píše:


Já se ti divím,že na to ještě vůbec reaguješ :lol: :lol:
Porovnávat tohleto jakoby nářadí,jež má účel jen jako bytový doplněk dílny jiný rozhodně není,je jako koupit trabanta a chtít od něj minimálně výkony Maserati.
K lionkám no to už nebudu komentovat,jelikož nejsem datasheet guru ale mám rád , když to vidím na vlastní oči . Což se mě podařilo.Kolega lítá třímetrovku vlastní konstrukce , něco jako mini nimbus a krmí to no světe div se lionkama ! Ale ne kdejakýma ! On si je vzhledem ke svému povolání kuchá z akku nářadí co mu firemní zákazníci nosí na výměnu.Vybírá se ty správné ročníky a stavy a ono mu to funguje a hodně dobře co jsem viděl . Nabíječku na plac nevozí pouze 4 packy . Taky jsem od něj vyvasoval tři krabice na hraní,tak až bude čas něco spachtím . Kdyby náhodou snad na nějakýho moralistu šel infarkt,tak éro má přijímačový akku ja . Baterky jsou vesměs nějaký sony ale jaký až to vykuchám

Autor:  novfra [ pon 17.09.2018 21:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Otázky kolem zatížitelnosti Li-Ion 18650

novfra píše:
Nějak se mi ztratil můj příspěvek. Tak to zjednoduším. Píšeš blbosti.....

Stránka 18 z 60 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/